Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
revote kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 09:38
Webastot kuulemma kehittyneet. Samoin oli sanonut myös kaverille Volvon myyjä.
Samaa sanoi webastoasentaja, kun laitettiin kuukaus sitten emännän autoon webasto. Tosin mainitsi, että olisi kesällä hyvä käyttää kerran kaks vartin verran.
Webahommaa kun alkaa miettimään järjellä, jättää tuon turhan läyhäämisen pois, niin miten esimerkiksi ajonaikainen käyttö toimisi jos ei saisi käyttää lyhyitä aikoja? Ennenwanhaan webaa/eberiä käytettiin auton lämmittämiseen ennen ajoa, nykyään sekä että.
revote kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 10:08
Webahommaa kun alkaa miettimään järjellä, jättää tuon turhan läyhäämisen pois, niin miten esimerkiksi ajonaikainen käyttö toimisi jos ei saisi käyttää lyhyitä aikoja? Ennenwanhaan webaa/eberiä käytettiin auton lämmittämiseen ennen ajoa, nykyään sekä että.
Liian lyhyt weban käyttö jatkuvasti ,tukkii sen koko vekottimen ajan kanssa.Ainakin diisseleissä.
"Lyhyet käyntijaksot eivät ole polttimelle hyväksi, vaan olisi syytä lämmittää ainakin 10 minuuttia kerrallaan että lämmitin kuumenee kunnolla ja palaa puhtaasti. Ei se kerrasta pilalle mene, mutta jatkuva pätkäkäyttö saattaa noeta lämmittimen huoltokuntoon ennen aikojaan"
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Neljässä autossa ollut webasto ( Volvo ). Aina ollut webasto automaatilla ja käyttänyt olen miten sattuu. Kaikki dieseleitä. Paljon turhia käynnistymisä esim. auton siirrossa talliin jne. Koskaan ollut yhdessäkään vikaa. Samoin tulen myös toimimaan. Saahan sen sitten niinkin vanhaa keksintöä vastaan kuin raha huollettua. Yhtään ylimääräistä ajatusta ei viitsi koko aparaatille antaa.
Onko joku päässyt jyvälle mikä sen ajotietokoneen "Start/stopt" ruksin merkitys on?
Ainakaan se ei elä samaan tahtiin konsolin napin kanssa.
Tosta webastosta...
Jos tietokoneessa ei ole lisälämmitin ruksia päällä mutta käynnistää webaston kaukosäätimellä niin kuinka kauan se käy liikkeellelähdön jälkeen?
Sen puolituntisen weban käynnistyksestä lukien?
Mk2:n ajastimella tai manuaalisesti käynnistetty eberihän sammuu samantien kun auton käynnisti, ellei Aux heater ruksia ole.
Tämä uusi tuntuu käyttäytyvän eri tavalla. Kulutuslukemista päätellen poltin jää päälle vaikkei ruksia ole.
Freeze kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 19:08
Webaston oletus maksimikäyttöaika on muistaakseni 30 min.
Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?
Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 19:11
Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?
Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy
Mulla webasto lämmitys loppuu kun lämmöt tulee mittarin mukaan puoleen väliin. Kylmemmällä kelillä ei pysy enää puolivälissä jos ei laita ajonaikaista lämmitystä päälle.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
69dude kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 13:42
Liian lyhyt weban käyttö jatkuvasti ,tukkii sen koko vekottimen ajan kanssa.Ainakin diisseleissä.
"Lyhyet käyntijaksot eivät ole polttimelle hyväksi, vaan olisi syytä lämmittää ainakin 10 minuuttia kerrallaan että lämmitin kuumenee kunnolla ja palaa puhtaasti. Ei se kerrasta pilalle mene, mutta jatkuva pätkäkäyttö saattaa noeta lämmittimen huoltokuntoon ennen aikojaan"
Edelleen, jos weba on päällä ajon aikana ja ajat vaikka lyhyttä nurkka-ajoa niin ei se kerkeä palamaan kuin muutaman minuutin kerrallaan.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin webastot on tosiaan kehittyneet sieltä 80-luvulta.
focst kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 19:22
Mulla webasto lämmitys loppuu kun lämmöt tulee mittarin mukaan puoleen väliin. Kylmemmällä kelillä ei pysy enää puolivälissä jos ei laita ajonaikaista lämmitystä päälle.
Varmaan se loppuis mullakin mutta toi reilun 12 litran vesipadan lämmittäminen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan jo näillä ilmoilla.
Puhaltimesta tulee kyllä lämmintä mutta mittari nousee todella hitaasti vaikka webasto palaa. Antaa sen palaa vaan.
Kylmällä koneella en viitsi ajella ja ihan nurkkapyöritystä ei onneksi juuri tule.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 19:33
Varmaan se loppuis mullakin mutta toi reilun 12 litran vesipadan lämmittäminen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan jo näillä ilmoilla.
Puhaltimesta tulee kyllä lämmintä mutta mittari nousee todella hitaasti vaikka webasto palaa. Antaa sen palaa vaan.
Kylmällä koneella en viitsi ajella ja ihan nurkkapyöritystä ei onneksi juuri tule.
Joo 1.5ecoboost on reippaasti pienempi nestetilavuus ja lämpeää webastolla nopeasti. En minäkään halua palella ja ilman webastoa ei mullakaan lämmöt nouse jos on vähänkään pakkasta. Ei haittaa vaikka kulutus talvella nousee. Noin litran vaikuttaa kun on ajonaikainen lämmitys päällä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 19:11
Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?
Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy
Auto antaa mahdollisuuden sammuttaa webaston ratin ok-napilla ennen kuin moottori käynnistetään. Muuten se kai jatkaa sen maksimin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Mulla kokemusta vasta pikkupakkasista, mutta noilla kelelillä webastolla (vaikka ilman esilämmitystä) lämpeää 3 km matkalla moottori nopeammin kuin kesähelteellä. Esilämmitettynä varmaan jo 1-2 km matkalla. Ärhäkkäästi siis lämpeää moottori, mutta sisätilat jotenkin vähän tahmaisemmin. Kulutus noussut litralla kesästä, vaikka vasta nollan kahtapuolen keleissä autoiltu. Kunnon pakkaskausi kun alkaa, ja webastoa tarvii vielä enemmän, niin varmasti nousee vielä toisenkin litran. Esilämmitystä käytän just sen verran että tuulilasilta sulaa jäät eli n. 10 min. Webasto sammuu kun viisari alkaa lähestyä normaalia. Olen todennut tämän ihan kädellä lämppärin pakoputken suulta.
Pari edellistä n. 2 litraista dieseliä ei tarvinut ajonaikaista lisälämmitystä, kun maskissa oli suoja. Molemmista poistatin EGR:n, mikä entisestään hidasti moottorin lämpeämistä. Ihan normaali esilämmitys riitti talviautoiluun. En tiedä olisko jollain 1,6 "pikkudieselillä" tullut kylmä. Tuskimpa.
Toisessa dieselissä oli polttoainelämppäri, mitä auto ohjasi. Ekalla omistajalla meni sisuksia uusiksi reilusti alle 100 tkm, minun omistuksessa koko lämppäri täysin tukossa 140 tkm. Uusin koko lämppärin sellaiseksi versioksi mihin auton äly ei koske. Hyvin toimi 250 tkm asti, kunnes auto myytiin.
Mulla on kokemusta kahdesta eberistä yhteensä puolimiljoonaa kilometriä. Molemmista meni aivot uusiksi 200tkm kohdilla ja samalla se hehkun ympärillä oleva sihti. Mitään nokeentumisongelmia ei ollut. Pääsääntöisesti toimivat kuin junan vessa.
Onko webasto jokin uusi normaali eli miksi sitä tarvitaan vaikkapa 1.5 EcoBoostissa?
Olisiko jollain sisäpiirin tietoa kun google-ukko ei halua kertoa eli onko Mk4 Focuksissa esim. PTC-häkkyrä, jos ei ole tilannut webastoa? Kysymys koskee etenkin bensakoneisia.
Ja vielä jatkokysymys: Pärjääkö 1.5 EcoBoostilla ilman webastoa ja tarkoitan nyt autoa johon ei ole webastoa asennettu?
fordever kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 20:47
Onko webasto jokin uusi normaali eli miksi sitä tarvitaan vaikkapa 1.5 EcoBoostissa?
Olisiko jollain sisäpiirin tietoa kun google-ukko ei halua kertoa eli onko Mk4 Focuksissa esim. PTC-häkkyrä, jos ei ole tilannut webastoa? Kysymys koskee etenkin bensakoneisia.
Ja vielä jatkokysymys: Pärjääkö 1.5 EcoBoostilla ilman webastoa ja tarkoitan nyt autoa johon ei ole webastoa asennettu?
Varmasti pärjää ilmankin. Itse olen sen verran mukavuuden haluinen että hyppään mielellään lämpimään autoon joka liikkeelle lähdettäessä myös puhaltaa lämmintä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Freeze kirjoitti: ↑11 Joulu 2019 17:36
Teoriassa sinnekin pitäisi tulla mutten ole omia kampanjoita siellä nähnyt, 100% varmuudella tulee FordETIS palveluun.
Tänään näköjään ilmestynyt omaan fordpassiin huoltotoimenpide 19B36.
Ei muuta kun huoltoon,vastahan siellä tällä viikolla kävin.
Sanpool kirjoitti: ↑10 Joulu 2019 10:25
Auto sai tunnin valohoitoa.Uusi akku asennettiin, oli kuulemma huonossa kunnossa ja takuuseen meni,
toimenpiteellä ei ollut kuitenkaan sanottavaa vaikutusta, S/S on nimittäin edelleen kuollut.
Ajoin kotiin (n.10 km) ja sillä matkalla ei ainakaan näyttänyt elpymisen merkkejä...noh, nöyrryin ja laitoin akkulaturin kiinni autoon,ihan mielenkiinnosta josko se auttaisi. Olokoon muutaman tunnin kiinni laturissa ,jää nähtäväksi auttaako Jos ei ala elpymään täytyy mennä uudelleen,kunhan ehtii, ei oikein olisi aikaa tähän. :(Lämpötila on nollassa, sen puolesta S/S pitäisi toimia)
Uuden akun lataus auttoi,toistaiseksi ainakin S/S toiminut moitteetta jo kaksi päivää jää nähtäväksi vieläkö ensi viikolla toimii.
Sanpool kirjoitti: ↑12 Joulu 2019 23:03
Uuden akun lataus auttoi,toistaiseksi ainakin S/S toiminut moitteetta jo kaksi päivää jää nähtäväksi vieläkö ensi viikolla toimii.
Huollossa ei sitten ilmeisesti ole tehty fordin ohjeiden mukaan.
Jäsen Focst tuossa aiemmin kertoi, että:
Ainoa ohje mitä tohon virran hallintaan on että ladataan yön yli ja nollataan BMS anturi niin oppii uudestaan tasot.
Nyt tuli tuo 19B36 tännekin, saksalaiselta keskustelupalstalta lukaisin että "This update is only for the AT cars. The software wants to fix the rolling issue during gearshift from D to R.". Ei haittaa menoa minulla ATM, tammikuun alkuun on varattu huolto muutenkin.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv