Jostain foorumilta luin kuukausia sitten, että tehtaalla tuo yhteensopivuusongelma on saatu korjattua muuttamalla moduulin osiointia takaisin entiseen malliin, ja uudet autot tulee F8-kartoilla. Tammikuussa tuleva päivitys on F9-karttoihin, ja todennäköisesti pyörii Sync 3.4-versiolla, joka on jo beta-vaiheessa.Freeze kirjoitti:Käsittääkseni kaikissa Mk4 Foccareissa on F7-kartat, kunnes ohjelmallinen yhteensopivuusongelma saadaan ratkaistua ja voidaan alkaa käyttää F8-karttoja. Päivityksen pitäisi olla tulossa tammikuussa.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018

Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole vielä. Veikkaan että en edes kokeile koska haluan, että navin opastus näkyy myös HUD:ssa.
Heh, joo. Tuohon kirjoitin tuon g:n liikaa, pitääpä tsekata kirjoitinko sen myös naviin

Applen kartat kuitenkin tunnisti haun "Uusi lastensairaala".
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä mitkä tässä on, mistä sen näkee?onik kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 10:16 Osaatko sanoa onko käytössä F7- vai F8-kartat? Taitaa tässä vaiheessa olla kaksi vuotta vanhat kartat nuo edelliset, joten tuskin löytää ”uusi” mitään![]()
Mielelläni kuulisin F8-kartoista palautetta jos jollain ne sattuu jo olemaan, niiden on luvattu korjaavan monta ongelmaa auton navin ja vakkarin kanssa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oisko ollut Asetukset - tietoja Syncistä, jos en väärin muista.revote kirjoitti: En tiedä mitkä tässä on, mistä sen näkee?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on joskus 4/2019 valmistettu Ford ja siinä alusta asti F8-kartat. Karttaversio löytyy juurikin tuolta Asetuksista ja Tietoja SYNCistä.
Navin määränpään hakeminen hakusanalla on kyllä hankalaa, kun tuntuu että mitään ei löydy. Välillä ei löydy yhtään Kirkkotietä mistään pitäjästä ja toisaalta navi ehdottaa väkisin Kirkkokatua, eikä anna edes kirjoittaa Kirkkotietä Kirkko-sanaa pidemmälle. Olen jotenkin ajatellut, että naviin voisi kirjoittaa (tai jopa sanoa äänikomennolla) "Kirkkotie Helsinki" tai "Kirkkotie Kajaani" jne...
Usein kun tiedän minne menen, mutta haluan syötetyn määränpään myötä tulevaa lisädataa näkyviin, haen kohteen karttaa selaamalla ja asetan kursorin määrän päähän ja eikun ajamaan. Arvioitu jäljellä oleva aika esim. kiinnostaa.
Mutta pelkästään tiestön ja siten osoitteistonkin päivitysten vuoksi odotan karttapäivitystä.
Navin määränpään hakeminen hakusanalla on kyllä hankalaa, kun tuntuu että mitään ei löydy. Välillä ei löydy yhtään Kirkkotietä mistään pitäjästä ja toisaalta navi ehdottaa väkisin Kirkkokatua, eikä anna edes kirjoittaa Kirkkotietä Kirkko-sanaa pidemmälle. Olen jotenkin ajatellut, että naviin voisi kirjoittaa (tai jopa sanoa äänikomennolla) "Kirkkotie Helsinki" tai "Kirkkotie Kajaani" jne...
Usein kun tiedän minne menen, mutta haluan syötetyn määränpään myötä tulevaa lisädataa näkyviin, haen kohteen karttaa selaamalla ja asetan kursorin määrän päähän ja eikun ajamaan. Arvioitu jäljellä oleva aika esim. kiinnostaa.
Mutta pelkästään tiestön ja siten osoitteistonkin päivitysten vuoksi odotan karttapäivitystä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auton oma navi tekee saman jos Live Traffic on aktivoitu. Juuri viime viikonloppuna Helsingissä ajaessa auto ilmoitti "reittiä lasketaan uudelleen liikenteen takia".
Harmi että tuo live traffic on vain kaksi vuotta ilmainen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Äh, no niinpä tietenkin. Mulla on LT aktivoitu mutta ei ole tullut vielä navia juuri käytettyä niin en ole huomannut.
Applen navi on siitäkin hyvä, että se näyttää kaistavalinnat/suositukset myös visuaalisesti. Miinus Applen kartoista tulee mielestäni itse karttojen visuaalisuudesta, auton oma on visuaalisempi. Toinen miinus Applen naville tosiaan se yhteensopimattomuus HUD:n kanssa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Uusi Focus mk4 2018
Osoita miinuksesi Fordille, nimittäin CarPlayssa tuki on, mutta Ford ei sitä käytä.revote kirjoitti: Toinen miinus Applen naville tosiaan se yhteensopimattomuus HUD:n kanssa.
Edit: hävitti sit lainatun tekstin jostain syystä, ei pitänyt laittaa sanoja toisten suuhun.
Viimeksi muokannut onik, 06 Joulu 2019 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Oikea polku oli Asetukset - Automaattiset päivitykset - Katso nykyinen ohjelmistoversio
Mulla on tässä syyskuun 25. päivän tuotannon autossa F8-kartat.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Elikkäs bugi on uudemmissa korjattu, sillä lailla. Itselläni on tuotannon alkupään auto, jossa on F7-kartat.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
F7 kartat löytyy itelläkin ja onhan noi jeesuksen vanhat.
Tampereellahan esim Kekkosentie katkaistiin liikenteeltä Rantatunnelin takia jo 2 vuotta sitten mutta silti navi opastaa ajamaan sitä kautta jos lähdet esim Särkänniemestä Lahden suuntaan.
Tampereellahan esim Kekkosentie katkaistiin liikenteeltä Rantatunnelin takia jo 2 vuotta sitten mutta silti navi opastaa ajamaan sitä kautta jos lähdet esim Särkänniemestä Lahden suuntaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taisi olla lehdessä juttua että ongelmaa tuottaa Tampereella liikkuminen jos turisti navilla ajelee.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei täällä ole ajettu Fordin navilla navigointia tarvitsevia reissuja juuri koskaan, en ole tykännyt tuon navin toimivuudesta saatika karttojen iästä. TomTom Go Mobile magneetilla kiinni keskikonsoliin ja menoksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se tuosta paljoa nouse. Viime talvena en saanut nurkkapainotteisella ja jatkuvalla Webaston käytöllä menemään kuin vähän päälle 6l satasella. Diesel on siitä mukava kun kulutus ei pahemmin nouse vaikka olisi kuormaa miten paljon kyydissä. Edes halkokuorma kärryillä ei paljon tunnu. Webasto ja pakkaset tietysti aina vaikuttaa. Itselle tosin kulutus ei ole koskaan ollut se varsinainen syy ostaa dieseliä vaan tuo julmetun alaväännön tuoma rentous liikkumisessa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Joulu 2019 10:44 Mulla on nyt mittarissa 1600km ja kolmen tankkauksen jälkeen sekä tietokoneen, että taskulaskimen ilmoittama keskikulutus on 5,4l/100km
Kunhan talvi tulee kunnolla ja webastoa käytetään enemmän niin jännä nähdä mihin kulutus nousee
Mutta on bensalla ja dieselillä kuitenkin aika paljon kulutuseroa nykyäänkin.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaaha, se olis ensimmäinen vuosi täynnä Focuksen kanssa. Laitetaas vähän mietteitä vuoden ja 21tkm jälkeen..
+ Sisätilat. Nelihenkinen perhe on mahtunu viisioviseen oikein mainiosti, vaikka alkuun hirvitti miten pärjätään jumalattoman kokoisen farkku-Mondeon jälkeen.
+ Adaptiivinen vakkari on kyllä jees, ei ole paluuta tavalliseen enää koskaan.
+ Kauko-ohjattava Webasto, todella parhautta talvella. Normi lohkaria ei tähän talouteen enää tule, helvettiin moiset piuhat.
+ Avaimeton kulku. En aluksi tajunnut miten todella hyvä feature tuo on, tämä vuosi on näyttänyt että näinhän ovien pitäisi toimia kaikissa autoissa.
+ Adaptiiviset/automaattiset kaukovalot. Pääasiassa ovat toimineet mainiosti, pientä hieromisen varaa olisi mutta ei tästäkään ole paluuta enää "vanhanaikaiseen" systeemiin.
+ Etäkäynnistys. Ihan parasta ja toimii kuin unelma.
+/- Kulutus. Tämän saa kulkemaan aika pienelläkin, mutta toisinaan kulutus on kyllä yllättävän korkea ollakseen ns "pikkudiesel". Vuoden keskikulutus tankkauksista mitattuna 5,6l/100km, ajotietokoneen mukaan 5,4l/100km.
+/- Automaatti. Pääasiassa todella mukavasti toimii, mutta toisinaan aika kulmikas käytökseltään. Joskus tulee ihmeellisiä nykäyksiä.
+/- Valot. Mun mielestä esim pitkät ei ole mitenkään ihmeelliset tehoiltaan, lyhyet valot on hyvät.
+/- Lämmitys. Sisätilat lämpiää imo riittävän nopeasti, mutta moottori ei meinaa lämmitä kelien viilettyä kirveelläkään, ei edes maskisuojan avulla.
- Sync. On se perkele kumma että Wifi pitäs olla mutta yhtään ainutta päivitystä en ole tuohon OTAna saanu vaikka olen yhdistäny kännykän hotspotin kautta tuon Wifiin, kartat on vuodelta nakki ja miksei tuohon näyttöön saa automaattista kirkkauden säätöä??
- Pakotettu S/S jota ei voi kytkeä kokonaan pois. Jep, se ärsyttää edelleen enkä meinaa tottua siihen millään.
- Pakotettu turvavöiden kuittaus joka helvetin kerta.
- Laatu varauksin. Itse ollaan päästy suht pienillä vaivoilla, mutta pitää ihmetellä silti että mitä siellä Fordilla on touhuttu laadunvalvonnassa?
- Kovahkot penkit.
- Takalasinpyyhkimen katkaisija. Kukahan ääliö tuonkin on oikein suunnitellu?
Jatketaan seuraavaan vuoteen..
+ Sisätilat. Nelihenkinen perhe on mahtunu viisioviseen oikein mainiosti, vaikka alkuun hirvitti miten pärjätään jumalattoman kokoisen farkku-Mondeon jälkeen.
+ Adaptiivinen vakkari on kyllä jees, ei ole paluuta tavalliseen enää koskaan.
+ Kauko-ohjattava Webasto, todella parhautta talvella. Normi lohkaria ei tähän talouteen enää tule, helvettiin moiset piuhat.
+ Avaimeton kulku. En aluksi tajunnut miten todella hyvä feature tuo on, tämä vuosi on näyttänyt että näinhän ovien pitäisi toimia kaikissa autoissa.
+ Adaptiiviset/automaattiset kaukovalot. Pääasiassa ovat toimineet mainiosti, pientä hieromisen varaa olisi mutta ei tästäkään ole paluuta enää "vanhanaikaiseen" systeemiin.
+ Etäkäynnistys. Ihan parasta ja toimii kuin unelma.
+/- Kulutus. Tämän saa kulkemaan aika pienelläkin, mutta toisinaan kulutus on kyllä yllättävän korkea ollakseen ns "pikkudiesel". Vuoden keskikulutus tankkauksista mitattuna 5,6l/100km, ajotietokoneen mukaan 5,4l/100km.
+/- Automaatti. Pääasiassa todella mukavasti toimii, mutta toisinaan aika kulmikas käytökseltään. Joskus tulee ihmeellisiä nykäyksiä.
+/- Valot. Mun mielestä esim pitkät ei ole mitenkään ihmeelliset tehoiltaan, lyhyet valot on hyvät.
+/- Lämmitys. Sisätilat lämpiää imo riittävän nopeasti, mutta moottori ei meinaa lämmitä kelien viilettyä kirveelläkään, ei edes maskisuojan avulla.
- Sync. On se perkele kumma että Wifi pitäs olla mutta yhtään ainutta päivitystä en ole tuohon OTAna saanu vaikka olen yhdistäny kännykän hotspotin kautta tuon Wifiin, kartat on vuodelta nakki ja miksei tuohon näyttöön saa automaattista kirkkauden säätöä??
- Pakotettu S/S jota ei voi kytkeä kokonaan pois. Jep, se ärsyttää edelleen enkä meinaa tottua siihen millään.
- Pakotettu turvavöiden kuittaus joka helvetin kerta.
- Laatu varauksin. Itse ollaan päästy suht pienillä vaivoilla, mutta pitää ihmetellä silti että mitä siellä Fordilla on touhuttu laadunvalvonnassa?
- Kovahkot penkit.
- Takalasinpyyhkimen katkaisija. Kukahan ääliö tuonkin on oikein suunnitellu?
Jatketaan seuraavaan vuoteen..
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
No on tuo kyllä melko maltillinen kulutus kun kuitenkin kyseessä on automaatti ja esilämmitys pelkällä webastolla.
Uskomaton himpula on kyllä. Menee yhtenään vahingossa päälle kun käsi käy radiolla ja kosketysnäytöllä.
Olisi edes kunnolliset pykälät asentojen välillä mutta valitsin on kuin heiluva maitohammas.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole Focus mielestäni hyvä talviauto kun näinkin alkutalvesta (Etelä-Suomessa) pitää olla weba päällä myös ajon aikana että on oikeasti lämmintä.
Missä nykyautossa tuon saa pysyvästi pois, ilman mitään puukottamista?
Tämä on kyllä yks aivopieru.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei me olla Webastoa tarttettu koskaan viime talvena ajon aikana, ihan auton oma puhallin on piisannu. Kuten sanoin, lämpö on piisannu mutta moottori ei vaan ainakaan mittarin mukaan tahdo lämmetä kunnolla oikein koskaan. Kertonee omaa kieltään siitä miten vähän hukkalämpöä nykydieselit tuottaa.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saatan olla vanhanaikainen mutta mielestäni alilämpöisellä koneella ajaminen ei pitkänpäälle ole hyvä asia.HMS77 kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 16:02 Ei me olla Webastoa tarttettu koskaan viime talvena ajon aikana, ihan auton oma puhallin on piisannu. Kuten sanoin, lämpö on piisannu mutta moottori ei vaan ainakaan mittarin mukaan tahdo lämmetä kunnolla oikein koskaan. Kertonee omaa kieltään siitä miten vähän hukkalämpöä nykydieselit tuottaa.
Ensinnäkin sylinterien ohipuhallus on suurempaa, koska normaaleja käyntivälyksiä ei saavuteta.
Toisekseen ohipuhalluksen seurauksena kampikammioon päätyy enemmän palokaasuja, polttoainetta ja vesihöyryä.
Nämä kaikki sotkevat öljyä ja pahinta lienee se, että oljyn sekaan päätynyt vesi ei haihdu pois kun kone ei koskaan saavuta normaalia käyntilämpötilaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näin se on, kyllä minäkin annan weban pauhata ihan vapaasti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omasta focuksesta S/S on nyt ollut mykkänä yli 2 viikkoa niinpä päätin varata huoltoajan, mittailkoon siellä vaikka eipä siitä taida hyötyä olla.
Päivitys korjannee asian JOS sellainen joskus tulee.
Latailut on puolestani latailtu,kyllä S/S pitää toimia kun sellainen autossa on.Ei ole käyttäjän tehtävä viritellä latausjohtoja yms.
Samalla käynnillä saa huolto tsekata josko takajarruille on jotain tehtävissä,tuntuvat jäävän jumiin toisinaan.
Lähtiessä parkkipaikalta kuuluu hankaava ääni takajarruista kun lähtee liikkeelle.
Aivan kuin käsijarru jäisi jumittamaan. Ääntää peruutettaessa. Tämä siis silloin jos auto on ollut vesi/räntäsateessa parkissa useita tunteja
,kuivallakelillä ääntelyä ei esiinny.
Onko kenelläkään ollut ongelmia takalasin lämmittimen kanssa?
Tänään havaitsin että lämmitin ei toimi, kahteenkin otteeseen kokeilin mutta ei niin ei. Aiemmin toiminut kyllä ongelmitta.
Liittyisikö tämä jotenkin virranhallintaan, akkujännite liian alhaalla ja takalasin lämppäri ei toimi?
Tuskinpa.Kunhan arvailen. Täytyy mainita huollolle tästäkin.
Oma auto on alkupään tuotannosta, ollut minulla pari kuukautta... ei tietoa olisiko jotain softapäivitystä saatavilla joka korjaisi "kaiken"
Huomenna sitä on ehkä viisaampi...kiva pelihän Focus on mutta pikku harmeja siitä kyllä löytyy.
Laadunvalvonta ollut lomalla kenties.
Päivitys korjannee asian JOS sellainen joskus tulee.
Latailut on puolestani latailtu,kyllä S/S pitää toimia kun sellainen autossa on.Ei ole käyttäjän tehtävä viritellä latausjohtoja yms.

Samalla käynnillä saa huolto tsekata josko takajarruille on jotain tehtävissä,tuntuvat jäävän jumiin toisinaan.
Lähtiessä parkkipaikalta kuuluu hankaava ääni takajarruista kun lähtee liikkeelle.
Aivan kuin käsijarru jäisi jumittamaan. Ääntää peruutettaessa. Tämä siis silloin jos auto on ollut vesi/räntäsateessa parkissa useita tunteja
,kuivallakelillä ääntelyä ei esiinny.
Onko kenelläkään ollut ongelmia takalasin lämmittimen kanssa?
Tänään havaitsin että lämmitin ei toimi, kahteenkin otteeseen kokeilin mutta ei niin ei. Aiemmin toiminut kyllä ongelmitta.
Liittyisikö tämä jotenkin virranhallintaan, akkujännite liian alhaalla ja takalasin lämppäri ei toimi?
Tuskinpa.Kunhan arvailen. Täytyy mainita huollolle tästäkin.
Oma auto on alkupään tuotannosta, ollut minulla pari kuukautta... ei tietoa olisiko jotain softapäivitystä saatavilla joka korjaisi "kaiken"

Huomenna sitä on ehkä viisaampi...kiva pelihän Focus on mutta pikku harmeja siitä kyllä löytyy.

Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samat on viat, vai "ominaisuuksiko" noita pitäisi kutsua. Ei lämpene takalasi, vaikka penkit ja ratti lämpenee. Se toimii satunnaisen epäsäännöllisesti. tainnut kaksi kertaa lämmetä tämän syksyn aikana. Luulisi muidenkin sähkösyöppöjen olevan pimeänä jos sähkö on kerran kortilla. Sinällään ihme juttu, kun auto on jo käynnissä ja luulisi laturissa tehojen piisaavan. Tuulilasin lämmitystä ei ole päässyt testaamaan, ei ole ollut huurussa ajoon lähtiessä. Tuskinpa sekään toimii? Kertoilehan mitä huolto nyt keksii selitykseksi.Sanpool kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 19:56 Samalla käynnillä saa huolto tsekata josko takajarruille on jotain tehtävissä,tuntuvat jäävän jumiin toisinaan.
Lähtiessä parkkipaikalta kuuluu hankaava ääni takajarruista kun lähtee liikkeelle.
Aivan kuin käsijarru jäisi jumittamaan. Ääntää peruutettaessa. Tämä siis silloin jos auto on ollut vesi/räntäsateessa parkissa useita tunteja
,kuivallakelillä ääntelyä ei esiinny.
Onko kenelläkään ollut ongelmia takalasin lämmittimen kanssa?
Tänään havaitsin että lämmitin ei toimi, kahteenkin otteeseen kokeilin mutta ei niin ei. Aiemmin toiminut kyllä ongelmitta.
Liittyisikö tämä jotenkin virranhallintaan, akkujännite liian alhaalla ja takalasin lämppäri ei toimi?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama havainto. Saateessa ruudusta peruuttaessa kuuluu omituisia ääntä takajarruista. Eivät mielestäni kuitenkaan laahaa.Sanpool kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 19:56 Lähtiessä parkkipaikalta kuuluu hankaava ääni takajarruista kun lähtee liikkeelle.
Aivan kuin käsijarru jäisi jumittamaan. Ääntää peruutettaessa. Tämä siis silloin jos auto on ollut vesi/räntäsateessa parkissa useita tunteja
,kuivallakelillä ääntelyä ei esiinny.
Naukukoot mun puolesta.
Takalasin lämmitin on toiminut normaalisti mutta tuulilasin lämmitin menee mielestäni itsekseen päälle ilman, että merkkivalo edes syttyy.Sanpool kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 19:56 Onko kenelläkään ollut ongelmia takalasin lämmittimen kanssa?
Tänään havaitsin että lämmitin ei toimi, kahteenkin otteeseen kokeilin mutta ei niin ei. Aiemmin toiminut kyllä ongelmitta.
Liittyisikö tämä jotenkin virranhallintaan, akkujännite liian alhaalla ja takalasin lämppäri ei toimi?
Ainakin huurre alkaa sulaa epäilyttävän nopeasti ja pystysuuntaisin raidoin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä en ihan purematta niele. Suomen oloissa on ajettu dieseleillä vuosikymmenet, joskus jopa täysin ilman mitään esilämmityksiä, enkä ole koskaan kuullu että dieselmoottori olis sen takia hajonnut kun se on käyny liian viileänä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑08 Joulu 2019 16:39 Saatan olla vanhanaikainen mutta mielestäni alilämpöisellä koneella ajaminen ei pitkänpäälle ole hyvä asia.
Ensinnäkin sylinterien ohipuhallus on suurempaa, koska normaaleja käyntivälyksiä ei saavuteta.
Toisekseen ohipuhalluksen seurauksena kampikammioon päätyy enemmän palokaasuja, polttoainetta ja vesihöyryä.
Nämä kaikki sotkevat öljyä ja pahinta lienee se, että oljyn sekaan päätynyt vesi ei haihdu pois kun kone ei koskaan saavuta normaalia käyntilämpötilaa.