Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mihin hintaan Defan 10A:n akkulaturin asennettuna kannattaisi kauppaan yrittää tingata, että olisi ns. hyvä diili? 250 e (eli about osien hinnalla)?
Alennusta oli saamaani autotarjoukseen kyllä laitettu jo muutoinkin, mutta laturi täytyy vielä mukaan lisätä ja viime hetkien kaupan viimeistelijänä tinkiä mukaan. Selvältä nyt kuitenkin vaikuttaa, että laturi kannattaa asentaa, kun kotosallakin on mahdollisuus pitää pistokkeessa vaikka joka yö.
Alennusta oli saamaani autotarjoukseen kyllä laitettu jo muutoinkin, mutta laturi täytyy vielä mukaan lisätä ja viime hetkien kaupan viimeistelijänä tinkiä mukaan. Selvältä nyt kuitenkin vaikuttaa, että laturi kannattaa asentaa, kun kotosallakin on mahdollisuus pitää pistokkeessa vaikka joka yö.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä noissa on se 10 % käteisalennus autoissa eli yksi laturi varmaan mahtuu raameihin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla samaa käytöstä valoilla.. välillä toimii oikein välillä ei. Seurataan jospa tulis joku päivitys.revote kirjoitti: ↑06 Marras 2019 06:56 Nyt olen päässyt kokemaan pari tilannetta joissa on tarvetta pitkille valoille. Molemmilla kerroilla auto laittaa pitkät päälle tilanteessa, jossa edellä menee auto ja lähellä itseasiassa. Aika noloa. Mitään kameraherjaa ei ole tullut, että auto ei näkisi eteensä.
No jatketaan harjoituksia mutta ei oikein hyvälle näytä tässä vaiheessa.
Autossa perus ledit kaukovaloautomatiikalla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos vastauksista! Vielä olisi pari mietityttävää asiaa:
1) Jostain foorumilta luin, että jos 10A:n laturilla lataa samanaikaisesti, kun yrittää käynnistää Webastoa, Webasto ei välttämättä käynnisty, mutta 5A:n laturilla tätä ongelmaa ei esiintyisi (virtapiikin tms. takia). Onko kukaan koskaan törmännyt tällaiseen ongelmaan vai onko ns. wanhaa tietoa?
2) Onko joku speksannut tehdastilattavaan Focukseensa asennettuna Webaston Thermoconnect-puhelinohjauksen ja onko se edes mahdollista? Vai pitääkö viedä jälkikäteen johonkin pajalle? Hittolainen, kun eivät FordPassiin saa ympättyä tuota ohjausta. Toki järkevintä voisi olla kokeilla ensin pärjäillä peruskakella (ja työpaikalla könytä aina pihamaalle saadakseen katseyhteyden pysäköityyn autoonsa
) ja asennuttaa Thermoconnect myöhemmin, jos siltä vaikuttaa. Ajattelin vain, että voisi saada parempaan pakettihintaan, jos speksaisi sen jo kättelyssä Autokeskukselta.
1) Jostain foorumilta luin, että jos 10A:n laturilla lataa samanaikaisesti, kun yrittää käynnistää Webastoa, Webasto ei välttämättä käynnisty, mutta 5A:n laturilla tätä ongelmaa ei esiintyisi (virtapiikin tms. takia). Onko kukaan koskaan törmännyt tällaiseen ongelmaan vai onko ns. wanhaa tietoa?
2) Onko joku speksannut tehdastilattavaan Focukseensa asennettuna Webaston Thermoconnect-puhelinohjauksen ja onko se edes mahdollista? Vai pitääkö viedä jälkikäteen johonkin pajalle? Hittolainen, kun eivät FordPassiin saa ympättyä tuota ohjausta. Toki järkevintä voisi olla kokeilla ensin pärjäillä peruskakella (ja työpaikalla könytä aina pihamaalle saadakseen katseyhteyden pysäköityyn autoonsa

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä on mielenkiintoinen muutos. Muutama viikko sitten tuon 182 heppaisen version päästöt oli vielä 160g/km. Onkohan oikeasti kulutusta saatu tiputettua?AAR85 kirjoitti: ↑05 Marras 2019 18:16 Kyllä vuoden ajoille tuli hintaa. Se on ihan selvä asia. Mutta niin kauan, kuun rahalla selviää niin kaikki ok. Vaihtohyvitys oli parempi mitä odotin.
Huvittavaa muuten vertailla noiden kahden autoveroja. 2018 lopulla rekisteröity 1.0 125 A8: 6051,35€ (132g/km co2). Tilattu 1.5 182 A8: 4566,89€ (144g/km co2)
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
1) Defa 10 A jaksaa ladata, pienemmät vaan herättää auton järjestelmät. En tunnista tarinaasi. Jos epäilyttää, lataa jonain muuna ajakohtana, kunhan lataat.Motorcade kirjoitti: ↑06 Marras 2019 10:19 Kiitos vastauksista! Vielä olisi pari mietityttävää asiaa:
1) Jostain foorumilta luin, että jos 10A:n laturilla lataa samanaikaisesti, kun yrittää käynnistää Webastoa, Webasto ei välttämättä käynnisty, mutta 5A:n laturilla tätä ongelmaa ei esiintyisi (virtapiikin tms. takia). Onko kukaan koskaan törmännyt tällaiseen ongelmaan vai onko ns. wanhaa tietoa?
2) Onko joku speksannut tehdastilattavaan Focukseensa asennettuna Webaston Thermoconnect-puhelinohjauksen ja onko se edes mahdollista? Vai pitääkö viedä jälkikäteen johonkin pajalle? Hittolainen, kun eivät FordPassiin saa ympättyä tuota ohjausta. Toki järkevintä voisi olla kokeilla ensin pärjäillä peruskakella (ja työpaikalla könytä aina pihamaalle saadakseen katseyhteyden pysäköityyn autoonsa) ja asennuttaa Thermoconnect myöhemmin, jos siltä vaikuttaa. Ajattelin vain, että voisi saada parempaan pakettihintaan, jos speksaisi sen jo kättelyssä Autokeskukselta.
2) Webaston on/off kakesta
Webaston kaukosäädin ottaa muuten näköyhteydellä ainakin 500 m päästä (olikohan Webaston ilmoittama jopa 1000 m) kun tätä pari kertaa kokeillut. Kotona toimii teräsbetonirunkoisen kerrostalon keskeltä koko rakennuksen toiselle puolelle 100 m päähän, eikä edes yhtään ikkunaa tuohon suuntaan. Kaukosäätimen kantamaa pidän hyvänä.
Jostain jäänyt mielikuva että Webasto olisi 5 kW. Etelässä ollut pikkupakkasta ja ikkunat sulaneet n. 15 min. Ei kyllä yhtään aiemmin. Toisaalta 20 min kohdalla on jo kuuma sisällä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tästä oli kyse (postaus joltain bemarifoorumilta vuodelta 2011): "Uudenmaan Autovarustelussa kerrottiin, että 10A laturin kanssa saattaa ilmetä ongelmia jos auto on latauksessa kun Webasto (minun tapauksessa) käynnistyy. Laturi saattaa antaa virtapiikin, jolloin Webasto sammuu. Eli 10A laturia käytettäessä suositeltiin kytkemään laturi pois päältä kun Webasto käynnistyy."
Jos kyseistä ongelmaa ei uusissa Webastoissa ole (jos on laajasti koskaan ollutkaan?), niin oikein hyvä niin. Tarkoitus kun olisi yöt pitää akkulaturin piuhaa kiinni, niin ei hirveästi innostaisi mennä aamuisin repimään piuhaa irti ihan vain Webaston starttaamiseksi.
Kiitos näistä tiedoista.2) Webaston on/off kakesta
Webaston kaukosäädin ottaa muuten näköyhteydellä ainakin 500 m päästä (olikohan Webaston ilmoittama jopa 1000 m) kun tätä pari kertaa kokeillut. Kotona toimii teräsbetonirunkoisen kerrostalon keskeltä koko rakennuksen toiselle puolelle 100 m päähän, eikä edes yhtään ikkunaa tuohon suuntaan. Kaukosäätimen kantamaa pidän hyvänä.
Jostain jäänyt mielikuva että Webasto olisi 5 kW. Etelässä ollut pikkupakkasta ja ikkunat sulaneet n. 15 min. Ei kyllä yhtään aiemmin. Toisaalta 20 min kohdalla on jo kuuma sisällä.
Työpaikan parkkipaikan yhdelle puolelle on ikkunasta näköyhteys, mutta oma autopaikka on nurkan (ts. betoniseinän), takana n. 50 metrin päässä. Joku järki tässä nyt kuitenkin täytyy pitää mukana, koska auton hinta karkaa lisävarusteiden takia muutenkin. Auton toimitus olisi kuitenkin vasta ensi vuoden puolella, joten aivan hyvin siinä kuukauden pari vetelisi peruskakellakin ja voisi sitten harkita, josko on Thermoconnect-hifistelylle oikeasti tarvetta. Onhan se taas useita satasia lisää, (sinänsä kohtuulliset) vuosimaksut myös mukaan lukien.
EDIT: Google muuten johdatti norjankieliselle Fordpass-appiksen sivulle, jossa joku juuri syyskuussa uteli Webasto-ohjauksen perään. Fordpass-tiimin vastaus oli, että juu, välitämme toiveen eteenpäin ja teknisesti olisi vallan mahdollista toteuttaa, mutta ei ole suunnitelmissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Soitin tänään laakkoselle ja kysyin tuosta kännykkäohjauksesta ja siihen webastoon tosiaan pystyy asentamaan erillisen moduulin että toimii kännykällä. Hinta-arvio oli jotain 500 - 600 euroa
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nii, Bemarifoorumilta... Tämä on Fordin foorumi ja aivan omat ongelmatMotorcade kirjoitti: ↑06 Marras 2019 12:02 Tästä oli kyse (postaus joltain bemarifoorumilta vuodelta 2011): "Uudenmaan Autovarustelussa kerrottiin, että 10A laturin kanssa saattaa ilmetä ongelmia jos auto on latauksessa kun Webasto (minun tapauksessa) käynnistyy. Laturi saattaa antaa virtapiikin, jolloin Webasto sammuu. Eli 10A laturia käytettäessä suositeltiin kytkemään laturi pois päältä kun Webasto käynnistyy."
Jos kyseistä ongelmaa ei uusissa Webastoissa ole (jos on laajasti koskaan ollutkaan?), niin oikein hyvä niin. Tarkoitus kun olisi yöt pitää akkulaturin piuhaa kiinni, niin ei hirveästi innostaisi mennä aamuisin repimään piuhaa irti ihan vain Webaston starttaamiseksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Toki toki

Pitää vaan tehdä perustutkimus huolella, ennen kuin rahaa tiskiin ladon. Olisihan se surkuhupaisaa huomata hankkineensa akkulaturin, joka ei saa olla kytkettynä Webastoa käynnistäessä. Kuulostihan se oudolta, mutta tietämykseni näistä asioista on lähes nolla.
Myös tuosta ThermoConnect-puhelinohjauksesta tuli mieleeni, että onkohan Fordin tehdasasenteisen ja jälkiasenteisen Webaston välillä jotain eroavaisuuksia toiminnallisuuden suhteen. Joku Volkkarimies (tai nainen?) valitteli Play Storen ThermoConnect-arvostelussaan, ettei hänen tehdasasenteinen Webastonsa tue kaikkia ThermoConnectin ominaisuuksia. Mutta joo, VW-ihmisillä on toki sitten taas omat ongelmansa...
Tiedä häntä, ehkä akkulaturi + ThermoConnectista kannattaisi kysyä uuden auton hintaan leivottua pakettihintaa. Luulisi kaupantekijäisiksi olevan halukkuutta tulla hinnassa vastaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos ohjeista. Laturin johdot, kytkitkö ne molemmat suoraan akkuun, vai miinuksen sinne maaterminaaliin, tuskin sillä on sen enempää minkaanlaista merkitysta? Laturi taitaa muuten jäädä kokonaan pimenttoon sinne umpion alle, näkyykö sen merkkivaloja mitkä osoittaa latauksen, mistään rakosesta? Vai tarvitseeko niitä nähdäkkään...PiuhaPoikki kirjoitti: ↑04 Marras 2019 21:36 Vaikka kysymys ei minulle ollutkaan niin osallistun aiheeseen.
Asensin tänään 10A Defan laturin ja homma oli suht iisi.
Kuskin puoleinen umpio irti. Sen alla on tilaa vaikka kuinka. Siellä oli jopa kiinnitysruuvit valmiina. (Jonkun modulin tyhjä asennuspaikka)
Kaapelin sain uitettua puskurin sisällä säleikön taakse ja siitä ulos.
Olisihan sen liittimen voinut vaikka nippusiteillä hirttää säleikön ripoihin mutta katsoin kuitenkin asialliseksi kiinnittää kahdella ruuvilla huomaamattomasti säleikön alaripaan.
Lopuksi umpio takaisin paikalleen ja näkyviin jäi vain akulle menevät johdot.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Start&Stop ei aktivoidu yli 4 asteen pakkasissa? Tänään mittari näytti -5 ja niin vain moottori sammui valoissa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näyttää mullakin sammuvan jopa -10 kunhan akku on täysi ja olosuhteet oikeat.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mun manuaalissa mistään 4 asteesta puhuta, vaan "ulkolämpötila on liian korkea tai liian matala".
Re: Uusi Focus mk4 2018
Laturia EI saa kytkeä suoraan akkuun. Toinen johto + ja toinen maa pisteeseen. Ei jää näkyviin kaikki saa piiloon umpion alle suosittelen.Pajari kirjoitti: ↑06 Marras 2019 16:00 Kiitos ohjeista. Laturin johdot, kytkitkö ne molemmat suoraan akkuun, vai miinuksen sinne maaterminaaliin, tuskin sillä on sen enempää minkaanlaista merkitysta? Laturi taitaa muuten jäädä kokonaan pimenttoon sinne umpion alle, näkyykö sen merkkivaloja mitkä osoittaa latauksen, mistään rakosesta? Vai tarvitseeko niitä nähdäkkään...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Myyjä sanoi aikanaan noin kun kysyin, että meneekö samalla tavalla mitä edellisessä mallissa. Kerran on mullakin aktivoitunut -6C asteessa, mutta heti seuraavissa valoissa jäi moottori päälle liian matalan ulkolämpötilan vuoksi
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on puhuttu tuosta -4 tai alle.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä olisi ehkä aiheellista hiukan pohtia.
Kielletäänkö jossain nimenomaan akun lataaminen suoraan akun napoihin?
Ohjekirjassa ohjeistetaan kytkemään lisättävät sähkölaitteet maadoituspisteeseen.
Tämän voi halutessaan ymmärtää siten, että sähköä kuluttavat laitteet pitää kytkeä niin, että virranhallintajärjestelmä pysyy niistä jyvällä. Näin siksi, että jos lisälaite kytketään suoraan akkuun niin laturin tuottoa ei nosteta koska järjestelmä ei tunnista lisääntynyttä kulutusta. Seurauksena akun tyhjentyminen.
Kun virranhallintajärjestelmä kerran on niin tyhmä, että se ei edes yritä ladata akkua täyteen, voisi olla ovelaa ladata ulkoisella laturilla pari kertaa vikkossa akku täyteen eikä kertoa siitä stupid chargelle mitään. Eli siis ladata suoraan akun napoihin.
Kai auton omassa laturissa sentään jännitteen mittaus on ettei se ylilataa akkua pelkän kirjanpidon perusteella luullen sitä tyhjemmäksi kuin onkaan.
Tämä vain provokatiivisena pohdiskeluna. Saa perustella kumoon.
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 06 Marras 2019 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kunnossa olevaa autoa tartte ladata kotona ulkoisella laturilla. Pois lukien tietysti jos ajetaan vain parin kilsan pätkiä.
Juu tietävät ongelman mutta väittävät ominaisuudeksi eivät myönnä viaksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei Ford sitä tule korjaamaan ilman joukkokannetta tms.
Vaikea sitä on korjata, kun on systemaattisesti jo vuosia suunniteltu sähköiltään talviajoon huonosti kelpaavaksi.

Älylatauksen poisto helpottaisi kummasti, mutta eivät sitäkään voi tehdä päästövaikutusten vuoksi...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun kokemuksen mukaan S/S toimii kovemmallakin (-15 tän mallin kanssa koetut pohjat) pakkasella kunhan moottorin lämmöt on normaalissa ja komentosillan lämpötila asetetussa tavoitelämmössä.
Webastoa on päässyt myös käyttämään päivittäin nyt reilun viikon aikana ja pelannut kuten pitää. Ajoa tulee 20-50 km päivässä. Aika näyttää, riittääkö noi kilometrit ylläpitämään riittävää latausta kun minkään latausjohtojen kanssa ei ole aikomusta alkaa kikkailemaan....
Webastoa on päässyt myös käyttämään päivittäin nyt reilun viikon aikana ja pelannut kuten pitää. Ajoa tulee 20-50 km päivässä. Aika näyttää, riittääkö noi kilometrit ylläpitämään riittävää latausta kun minkään latausjohtojen kanssa ei ole aikomusta alkaa kikkailemaan....

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa se vanha ohje olla edelleen kova sana, että jos lämmität eberillä tai webastolla 15min, niin se 30min pitäs ajaa. Mutta ei taida sekään noissa liian älykkäissä latauksissa riittää....
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alusta asti ollut pitkien automatiikka pois käytöstä..revote kirjoitti: ↑06 Marras 2019 06:56 Nyt olen päässyt kokemaan pari tilannetta joissa on tarvetta pitkille valoille. Molemmilla kerroilla auto laittaa pitkät päälle tilanteessa, jossa edellä menee auto ja lähellä itseasiassa. Aika noloa. Mitään kameraherjaa ei ole tullut, että auto ei näkisi eteensä.
No jatketaan harjoituksia mutta ei oikein hyvälle näytä tässä vaiheessa.
Autossa perus ledit kaukovaloautomatiikalla.
Mullakin nuo perusledit ja niihin pitäs koittaa lisävalot saada ympättyä, mutta herätteen otto ei olekaan enää niin simppeliä kun jos olis halogeenit tai Bixenonit+pitkillä halot lisänä. Noissa perusledeissä selkeästi paras kantama pitkillä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiintoista, myös oman autoni 2L diesel A8 farkun päästö näyttää tipahtaneen radikaalisti 149->129g.(ja sitä myötä verokin) Yhtä jännää on että nyt M6 ja A8 ero vain 4g, kun aiemmin se oli luokkaa 15g. Lisäksi, pikkudieselin kulutus ei ole tipahtanut samassa suhteessa, vaan nyt pikkupadan ja 2L padan päästöero on automaatilla järisyttävät 2g!
Liekö vaihteiston softapäivityksellä jotain tekemistä asian kanssa? Tai tietääkö joku mikä tässä on takana, parempi optimointi mittaussykliin? Silti pudotus on todella iso jos ei tekniikkamuutoksia.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00