nostokohdat
nostokohdat
Monessa automerkissä on hyvin näkyvät nostopaikat nelipistenostimelle tai hallitunkille, mutta ei Fordeissa, ei ainakaan Focuksessa, Ecosportissa eikä Transit Customissa. Mistä näitä on tarkoitus nostaa aiheuttamatta vahinkoa tai jälkiä? Helmapellin kanttiin olen tehnyt vaneripalan jossa on ura kantille ja nyt tilasin jotain kumipaloja, joissa tuo ura on. Vähän vipuilulta tuntuu ja vaikea pitää helman saumaa oikeana nostokohtana. Mitään ideoita?
Re: nostokohdat
Transit ei ainakaan kestä nostaa helmasta..suoraan rungosta ylös. Muissa malleissa helmassa kolmio nostokohdan merkkinä.kvesku kirjoitti: ↑30 Loka 2019 19:24 Monessa automerkissä on hyvin näkyvät nostopaikat nelipistenostimelle tai hallitunkille, mutta ei Fordeissa, ei ainakaan Focuksessa, Ecosportissa eikä Transit Customissa. Mistä näitä on tarkoitus nostaa aiheuttamatta vahinkoa tai jälkiä? Helmapellin kanttiin olen tehnyt vaneripalan jossa on ura kantille ja nyt tilasin jotain kumipaloja, joissa tuo ura on. Vähän vipuilulta tuntuu ja vaikea pitää helman saumaa oikeana nostokohtana. Mitään ideoita?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: nostokohdat
Takana olen nostanut takajousen alta. Keulassa siitä mihin alatukivarren sisempi pää kiinnittyy.
Pukki sitten helmaan ja tunkkia sen verran alas, että pukki ottaa osan kuormasta ja varmistaa jos tunkki sattuisi pettämään.
Omissa uravirityksissä on hyvä huomata pari asiaa:
- puuta tms materiaalia käyttäessä ura poikkisyin sahattuna (tai ura niin syvä, ettei särmä yllä pohjaan saakka)
- uran on oltava reilusti korin metallisärmää leveämpi ettei särmä tuota uraan levittävää (=halkaisevaa) voimaa
Pukki sitten helmaan ja tunkkia sen verran alas, että pukki ottaa osan kuormasta ja varmistaa jos tunkki sattuisi pettämään.
Omissa uravirityksissä on hyvä huomata pari asiaa:
- puuta tms materiaalia käyttäessä ura poikkisyin sahattuna (tai ura niin syvä, ettei särmä yllä pohjaan saakka)
- uran on oltava reilusti korin metallisärmää leveämpi ettei särmä tuota uraan levittävää (=halkaisevaa) voimaa
Re: nostokohdat
Empä ole mitään autoja helmoista ikinä nostellu,sieltä akselistosta ja jostain kantatustapalkin kohdasta olen nostellu.
Sinne on monesti vaan kyyristäydyttävä konttaamaan niin moni ei sinne paljoa eksy...ja eikös ohjekirjassakaan mainita mistä nostetaan nosturilla? siitä samastakohtaa voi nostella hallitunkillakin,kyllä ainakin vielä joku aika sitten oli ohjekirjassa kohdat merkitty selvästi
Sinne on monesti vaan kyyristäydyttävä konttaamaan niin moni ei sinne paljoa eksy...ja eikös ohjekirjassakaan mainita mistä nostetaan nosturilla? siitä samastakohtaa voi nostella hallitunkillakin,kyllä ainakin vielä joku aika sitten oli ohjekirjassa kohdat merkitty selvästi