Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
toasti kirjoitti: ↑20 Loka 2019 10:53
Äkkiseltään ajattelisin tuon olevan käännöskukkanen ja ongelman olleen liian tyhjä tankki. Yllättävän paljon muistaakseni vaatii polttoainetta tankissa, että suostuu lähtemään päälle.
1/2 tankkia löpöä, ainoa ero että viimeksi tankkasin ABC:llä, tavallisesti tankkaan Shell / ST1:llä
-enkä edes katsonut onko talvi vai kesälaatua...muutama aste pakkasta joten ei pitäisi vaikuttaa
Kaizer kirjoitti: ↑20 Loka 2019 11:04
1/2 tankkia löpöä, ainoa ero että viimeksi tankkasin ABC:llä, tavallisesti tankkaan Shell / ST1:llä
-enkä edes katsonut onko talvi vai kesälaatua...muutama aste pakkasta joten ei pitäisi vaikuttaa
No sitten ei siitä tietty varmasti ole kyse. Mielenkiintoinen ilmoitus kyllä.
Smart Dieselin tämänhetkiset same- ja suodatettavuuspisteet ovat varmaankin Oulun(kin) korkeudella -10C/-20C, eli siinä ei pitäisi olla ongelma. Polttoaineen vähyydestä tuo malli osaa kertoa ihan oikealla suomella, ei käännöskukkanen ainakaan sen kohdalla.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
toasti kirjoitti: ↑20 Loka 2019 10:53
Äkkiseltään ajattelisin tuon olevan käännöskukkanen ja ongelman olleen liian tyhjä tankki. Yllättävän paljon muistaakseni vaatii polttoainetta tankissa, että suostuu lähtemään päälle.
1/4 pitää vähintään olla ainakin mulla. Mutta mulla herjasi kyllä ihan oikein että pa määrä liian alhainen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
focst kirjoitti: ↑20 Loka 2019 12:00
1/4 pitää vähintään olla ainakin mulla. Mutta mulla herjasi kyllä ihan oikein että pa määrä liian alhainen.
Jees, itse olen aina tankannut 1/4 kohdalla Webaston takia, en ole siis vielä tässä autossa nähnyt kyseistä ilmoitusta. Tuli vain mieleen kun taitaa olla eka suomea osaava Ford (?) ja ei ollut tiedossa tankin täyttöaste tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa.
toasti kirjoitti: ↑20 Loka 2019 12:05
Jees, itse olen aina tankannut 1/4 kohdalla Webaston takia, en ole siis vielä tässä autossa nähnyt kyseistä ilmoitusta. Tuli vain mieleen kun taitaa olla eka suomea osaava Ford (?) ja ei ollut tiedossa tankin täyttöaste tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa.
Joo ensimmäinen on. Voi olla että on käännös virhe.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ainakaan itsella ei ole kokemusta kuinka kranttu webasto on kesälaadusta pakkasilla.
Eberistä sen sijaan on kokemus, että kesälaadulla se ei välttämättä käynnisty vaikka pakkanen ei vielä kolkuttelekaan laadulle ilmoitettuja rajoja.
Ja toisekseen jos tankissa on pohjalla vaikka neljännes kesälaatua ja päälle tankataan loput 3/4 osaa talvilaatua niin sen tankillisen ominaisuudet ovat vielä lähellä kesälaatua. Kannattaa siis ajaa kesälaatu melkein loppuun ja sitten tankki täyteen talvilöpöä. Silloin kesälaadun parafiinit laimenevat mahdollisimman sureen polttoainemäärää.
Poikkesin aamulla työmatkalla tankkaamaan ja kun tulin takaisin autoon ja starttasin, niin ajotietokoneen näyttö ei enää käynnistynyt. Nyt se on täysin pimeänä eikä käynnisty millään. Virrat pois ja takaisin sun muut kikkailut, ei auta. Onko muilla käynyt vastaavaa ja onko jotain keinoa saada tuo heräämään henkiin? Vai onko se taas huollon paikka?
timox.oksanen kirjoitti: ↑21 Loka 2019 07:38
Poikkesin aamulla työmatkalla tankkaamaan ja kun tulin takaisin autoon ja starttasin, niin ajotietokoneen näyttö ei enää käynnistynyt. Nyt se on täysin pimeänä eikä käynnisty millään. Virrat pois ja takaisin sun muut kikkailut, ei auta. Onko muilla käynyt vastaavaa ja onko jotain keinoa saada tuo heräämään henkiin? Vai onko se taas huollon paikka?
Ei kai siinä kauheasti muuta voi kokeilla kuin käyttää akun napaa irti ja toivoa, että "buutti kaiken muutti".
Jos ei auta niin huoltoaikaa varaamaan.
Ettei olisi näytössä joku huono juotos ettei näyttö toimi.
Mutta töpselin nokkaan niin varmaakin paras vaihtoehto. Takuu päällä jos noita akunkenkiä irroittelee voi koko auto hyytyä. Kun ei ole enään 90 luvun auto kyseessä.
Tässä samalainen tapaus viewtopic.php?t=38535
Kaizer kirjoitti: ↑20 Loka 2019 11:04
1/2 tankkia löpöä, ainoa ero että viimeksi tankkasin ABC:llä, tavallisesti tankkaan Shell / ST1:llä
-enkä edes katsonut onko talvi vai kesälaatua...muutama aste pakkasta joten ei pitäisi vaikuttaa
Tänään webasto toimi ok, olosuhteet aika samat kun eilen eikä tankilla käyty, n.60 km ajoa. Ilmeisesti oli vain "Bitti poikittain"
timox.oksanen kirjoitti: ↑21 Loka 2019 07:38
Poikkesin aamulla työmatkalla tankkaamaan ja kun tulin takaisin autoon ja starttasin, niin ajotietokoneen näyttö ei enää käynnistynyt. Nyt se on täysin pimeänä eikä käynnisty millään. Virrat pois ja takaisin sun muut kikkailut, ei auta. Onko muilla käynyt vastaavaa ja onko jotain keinoa saada tuo heräämään henkiin? Vai onko se taas huollon paikka?
Auto lepäili päivän parkkipaikalla ja sen jälkeen kaikki näyttäisi taas olevan kunnossa. Fordpassissa ei ole mitään ilmoitusta tapahtuneesta mutta kaipa tuosta seuraavassa huollossa on hyvä mainita.
timox.oksanen kirjoitti:Auto lepäili päivän parkkipaikalla ja sen jälkeen kaikki näyttäisi taas olevan kunnossa. Fordpassissa ei ole mitään ilmoitusta tapahtuneesta mutta kaipa tuosta seuraavassa huollossa on hyvä mainita.
Mullakin pimeni kerran se näyttö kesken ajon, mutta se korjaantui ihan sillä kun sammutti auton, avasi ja sulki oven, laittoi ovet lukkoon, antoi näyttöjen sammua kokonaan ja sit sama toisinpäin. Ei ole tullut toukokuussa ajetun PCM-päivityksen jälkeen tuo vika takaisin.
Oon monesti käyttänyt akunkengät irti ja pitäny kaapelin päitäkin yhdessä nollatakseni muistin. On auttanut, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kaapelien yhdistäminen minuutiksi(?) oli ihan Fordin huollon ohje. Ehkä pelkkä kaapeleiden irrottaminen olisi riittänyt.
En tiedä mikä pelko kaapeleiden irroittamisessa ylipäätään on. Olikohan akunvaihto-ohjekin ihan huoltokirjassa kerrottu, enkä muista että siinä mitään ihmeellistä olisi ollut. Vai muistanko väärin...
Rusakko_ kirjoitti:Oon monesti käyttänyt akunkengät irti ja pitäny kaapelin päitäkin yhdessä nollatakseni muistin. On auttanut, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kaapelien yhdistäminen minuutiksi(?) oli ihan Fordin huollon ohje. Ehkä pelkkä kaapeleiden irrottaminen olisi riittänyt.
En tiedä mikä pelko kaapeleiden irroittamisessa ylipäätään on. Olikohan akunvaihto-ohjekin ihan huoltokirjassa kerrottu, enkä muista että siinä mitään ihmeellistä olisi ollut. Vai muistanko väärin...
Muuten ihan normaalisti menee, mutta auton pitää olla vähintään kaksi minuuttia sähkölaitteet sammutettuna ennen miinuskaapelin irrotusta.
Ohjekirjasta:
Huom: Moottorinohjausjärjestelmässä on virransäilytystoiminto, joten siinä on virtaa jonkin aikaa sytytysvirran katkaisemisen jälkeen. Tämä mahdollistaa vianmääritys- ja mukautustaulukkojen tallentamisen. Akun irrottaminen ilman odotusaikaa voi aiheuttaa vaurion, jota auton takuu ei kata.
onik kirjoitti: ↑21 Loka 2019 20:02
Muuten ihan normaalisti menee, mutta auton pitää olla vähintään kaksi minuuttia sähkölaitteet sammutettuna ennen miinuskaapelin irrotusta.
Onko tuo alle kaksi minuuttia jippona nollata taulukot?
FordPassista löytyy (auton tiedot - huolto ja tuki - omistajan käsikirja), mutta näyttää vain jos on auto yhdistettynä siihen. Ennen oli netissä vapaasti selailtavissa.
revote kirjoitti: ↑29 Syys 2019 18:08
Sain tällä viikolla hyviä uutisia - auto on valmistunut ja nyt vain odotellaan että saadaan se Suomeen ja toimitukseen. Huh huh, elämäni pisimmät kolme kuukautta.
Luovutus on 31.10. Otan töistä muutaman tunnin vapaata, hieno hetki kun pääsee hakemaan elämäni ensimmäistä täysin uutta autoa
En ehkä käyttäisi maikkarin "asiantuntemusta" lähteenä. Kyllä sen akun vaihtaa itsekin ihan maalaisjärkeä käyttäen, enkä kyllä tiedä mitä on nuo "erikoistyökalut" mitä tuossakin mainitaan..