Käytin kokeilu mielessä omassani akunkengät irti hetken aikaa kun omassani teki saman eli takaovien sensorit lakkasi toimimasta. Akunkengät takasin ja sen jälkeen taas pelittäneet normaalisti. Jokin softa juttu varmasti
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Virrat poikki tietokoneelta eli resetointi, ihan hyvä keino korjata softa, kun järjestelmä eräällälailla on "kaatunut". Ihan hyvä kikka, säästää käynnin valtutuutetussa huoltokorjaamossa

Re: Uusi Focus mk4 2018
Bemareissa ainakin oli aikoinaan pelkkä sisätilojen lämmitys ja letkunpätkällä sai lämmittämään myös moottorin. Fordilla lämmittää ensin jäähdytysnesteen x-asteiseksi ja sen jälkeen sisätiloja.Teukkis kirjoitti: ↑11 Loka 2019 23:02 Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mm. erään tähtimerkin tietyssä mallissa polttoainetoiminen lisälämmitin lämmittää vain sisätilaa. Ja sekin maksaa kuitenkin yli 2 k€...Teukkis kirjoitti: ↑11 Loka 2019 23:02 Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.

Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onnistuu ottamaan tpms pois käytöstä.
Otettiin jopa koko valikko pois. Eipä herjaa enään.
Kesälle kytkeä takaisin.
Otettiin jopa koko valikko pois. Eipä herjaa enään.
Kesälle kytkeä takaisin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näyttää näin pikkuplussilla jo, että Focuksen oma säleikkö/kaihdin maskin takana ei toimi riittävän hyvin, jotta lähtisin talveen ilman erillistä viimesuojaa. Säleikkö tosiaan jää vähän auki ja hyvä niin, jos on pelko, että voi jäätyä umpeen. Raoista kuitenkin kylmää menee sisään ja maantiellä joka säleen välistä pääsee kylmää moottoritilaan. Äkkiä (2-3 km) jäähdytysneste tuntuu lämpeävän viisarin värähdykseen (n. 60 C), mutta siitä eteen päin lämmöt nousee etenkin 70-80 km/h vauhdissa tosi hitaasti. Tuo on toki hankala nopeus lämpöjen keräämiseen. Niin ja säleikön toiminnasta ajon aikana ei mitään hajua. Tiedä vaikka olis täysin auki.
Webaston logiikka ei ole vieläkään auennut mulle, mutta jos ruksi on "lisälämmitin"-kohdassa, niin lähellä nollaa moottoria käynnistäessä lähtee myös webasto käyntiin (ilman kuitenkaan mitään merkkivaloa) ja sitten on lämmöt tapissa n. 3 km kohdalla. Itse en haluaisi missään tapauksessa, että auto starttaa webastoa ilman lupaani. Haluaisin, että se lähtee päälle vain kaukosäätimestä.
Webaston logiikka ei ole vieläkään auennut mulle, mutta jos ruksi on "lisälämmitin"-kohdassa, niin lähellä nollaa moottoria käynnistäessä lähtee myös webasto käyntiin (ilman kuitenkaan mitään merkkivaloa) ja sitten on lämmöt tapissa n. 3 km kohdalla. Itse en haluaisi missään tapauksessa, että auto starttaa webastoa ilman lupaani. Haluaisin, että se lähtee päälle vain kaukosäätimestä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ruksi pois kohdasta "lisälämmitin" niin toimii vain kun käsket kaukosäätimellä tai ajastimella.Rusakko_ kirjoitti: ↑12 Loka 2019 16:25 Webaston logiikka ei ole vieläkään auennut mulle, mutta jos ruksi on "lisälämmitin"-kohdassa, niin lähellä nollaa moottoria käynnistäessä lähtee myös webasto käyntiin (ilman kuitenkaan mitään merkkivaloa) ja sitten on lämmöt tapissa n. 3 km kohdalla. Itse en haluaisi missään tapauksessa, että auto starttaa webastoa ilman lupaani. Haluaisin, että se lähtee päälle vain kaukosäätimestä.
2021 Tesla Model 3 LR
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro!
Kolmas Focus MK4(edelliset MK2&3)lähipiiristä lähti vaihtoon,vävy ei uskonut....takaluukku,sähköikkunat,webasto,keskuslukitus,ym,ym.vikaa...Focus ST-Line 182hv rekisteröity 12.08.2019
Harri
Kolmas Focus MK4(edelliset MK2&3)lähipiiristä lähti vaihtoon,vävy ei uskonut....takaluukku,sähköikkunat,webasto,keskuslukitus,ym,ym.vikaa...Focus ST-Line 182hv rekisteröity 12.08.2019
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään tilattu Focus 1.0 125hv M6 titanium 5 ovinen hb
-B&O stereot
-Design Pack
-Tecnologipaketti
-winter paketti
-metalliväri
-langaton latausalusta.
Talvirenkaat ja moottorilämmittin sisäpistokkeella.
Väriksi Diffused silver
-B&O stereot
-Design Pack
-Tecnologipaketti
-winter paketti
-metalliväri
-langaton latausalusta.
Talvirenkaat ja moottorilämmittin sisäpistokkeella.
Väriksi Diffused silver
Focus 1.0 ecoboost titanium hb Magnetic 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
2kk ja vaihto pois..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Diffused silver vielä saatavilla? Isä joutu omasta vaihtamaan värin kun ei ole saatavilla enää kun menee tuotantoon. Luovutus helmikuu 2020 odotus aika 8kk.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Järjetön odotusaika tällaisesta tusina-autosta. En mä vaan odottaisi, tämä kolme kuukauttakin on liikaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saiko siitä vaihdossa jotain?
Tuli varmaa kalleimmat kilometrit miesmuistiin.

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vanhassa ei ole mitään vikaa niin mikäs siinä odotellessa kerätä kilsoja. Hyvitys hinta kuitenkin sama kun kesäkuussa. Ainoa mikä harmitti oli kun joutu värin vaihtamaan alkuperäisestä.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika tarkalleen 6kk tulee mullekin ja tosiaan tuommonen vielä halvemman hintaluokan vehkeisiin rinnastettava. Mutta omassa luokassa tällä hetkellä selkeästi paras ajettavuus. En tiedä sitten kun uusi Golf tulee ja Astrasta täysin uusi malli. Ihan ilman Foordi laseja.
Uusi Focus mk4 2018
Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla

Re: Uusi Focus mk4 2018
Pass ongelmiin ei saa huollosta apua ei pysty vaikuttamaan virheisiin. Nämä kuuluu sinne pass tukeen josta menee softan tekijöille. Karttasoftaa ei saa pois käytöstä vaikka siihen on tehty testeriin oma softa. Ilmeisesti jokunen vika vielä softassa ehkä tulee jossain vaiheessa toimiva päivitys.onik kirjoitti: ↑12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onnea matkaan, sitä tarvitset.onik kirjoitti: ↑12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Re: Uusi Focus mk4 2018
Herää kysymys voiko yhdessä autossa ollaa noin paljon vikoja ,kun kummiskin uudesta autosta on kyse.
Varmaan tuohon ketutukseen ei mikään juhka-mokka enään riitä.
Olkoon voima kanssasi
Varmaan tuohon ketutukseen ei mikään juhka-mokka enään riitä.
Olkoon voima kanssasi
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu saa hetken reklamoida mittarivirheen takia. Ei ole autoa, missä ei olisi mittarivirhettä. Iso osa noista johtuu pielessä olevasta karttadatasta. Siellä on laajalti ympäri Suomea ja myös Ruotsia aivan vääriä nopeus tietoja. Se yksinään pilaa jo puoli autoa
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmeisesti kyllä, ei myyjä mitään puhunut etteikö saisi.
Focus 1.0 ecoboost titanium hb Magnetic 2020
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
En halua olla ilkeä, enkä toivottavsti sitä olekaan vaikka sanon, ettei tuossa listassa ole mielestäni yhtään oikeaa vikaa.onik kirjoitti: ↑12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuostahan oli jo juttua tuosta nopeusmittarin lukemasta, että se ei saakaan näyttää todellista lukemaa. TM antoi jopa pisteet Focukselle siitä että näytti vertailuautoista tarkimmin.
Ja eikös kameraa saanut säädettyä jolloin aktiivivakkari toimii paremmin, ei ole niin herkkä tietyissä tilanteissa.
En väheksy mitään mutta vähän tuli fiilis tuosta listata, no jätän sanomatta. Tuommoisen kanssa kun menee myyjälle niin lähtökohtaisesti tulee saamaan huonon vastaanoton asioiden hoitamiseksi.
Ja ei, ei ole Ford-laseja päässä edelleenkään.
Ja eikös kameraa saanut säädettyä jolloin aktiivivakkari toimii paremmin, ei ole niin herkkä tietyissä tilanteissa.
En väheksy mitään mutta vähän tuli fiilis tuosta listata, no jätän sanomatta. Tuommoisen kanssa kun menee myyjälle niin lähtökohtaisesti tulee saamaan huonon vastaanoton asioiden hoitamiseksi.
Ja ei, ei ole Ford-laseja päässä edelleenkään.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se on varmaan ihan näkökulmasta kiinni onko nämä vikoja vai ei, mutta olen tottunut siihen että jos ostan jotain, minkä luvataan toimivan tietyllä tavalla tai tietty ominaisuus luvataan löytyvän, odotan sitä myös saamastani tuotteesta. Auton valintapäätökseen kuitenkin vaikutti huomattavasti nuo avustimet ja infotainment-järjestelmä. Onko sitten luvattu liikoja vai onko oikea virhe, se pitää selvittää.
Vakkariin ei paljoa säätöjä ole, ne herkkyysasetukset on törmäykseneston puolella. Niitä tiukentamalla saa kyllä auton pysähtymään toisen takana, mutta silloin törmäyksenesto hoitaa jarrutuksen vaikka vakkari antais kaasua.
Vakkariin ei paljoa säätöjä ole, ne herkkyysasetukset on törmäykseneston puolella. Niitä tiukentamalla saa kyllä auton pysähtymään toisen takana, mutta silloin törmäyksenesto hoitaa jarrutuksen vaikka vakkari antais kaasua.
