Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei pitäisi tosiaan olla nopeusrajoituksella merkitystä ainakaan ohjekirjan mukaan.
Toi havaintosi tosta 80 -> 60 muutoksen vaikutuksesta ei välttämättä liity nopeusrajoitukseen. Järjestelmässä voi olla jonkin verran viivettä lyhkäsille vaihtaessa kun ne katuvalot alkaa. Ainakin omassa yksilössä huomannut sellaista, että voi välillä kestää hetken ennen kuin auto tajuaa katuvalojen valaisevan.
Ajattelisin, että ohjelmistossa halutaan olla todella varmoja siitä, että valot ovat katuvaloja eivätkä mitään satunnaisia muita valoja ylhäällä. Muutoin voisi tulla turhia lyhkäsille vaihtoja esimerkiksi tien yli menevän ylikulkusillan valojen takia.
Toi havaintosi tosta 80 -> 60 muutoksen vaikutuksesta ei välttämättä liity nopeusrajoitukseen. Järjestelmässä voi olla jonkin verran viivettä lyhkäsille vaihtaessa kun ne katuvalot alkaa. Ainakin omassa yksilössä huomannut sellaista, että voi välillä kestää hetken ennen kuin auto tajuaa katuvalojen valaisevan.
Ajattelisin, että ohjelmistossa halutaan olla todella varmoja siitä, että valot ovat katuvaloja eivätkä mitään satunnaisia muita valoja ylhäällä. Muutoin voisi tulla turhia lyhkäsille vaihtoja esimerkiksi tien yli menevän ylikulkusillan valojen takia.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä, mittaristosta katosi pitkienmerkkivalo.toasti kirjoitti: ↑09 Loka 2019 07:27 Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.
Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.
Focus st-line 2018
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellänikin tämä tapahtui 60km/h alueellas_herra kirjoitti: ↑09 Loka 2019 08:14 Mulla kävi kerran niin että vaihtoi lyhkäsille kun tuli tietyömaalla viidenkympinlätkä vastaan. Katuvaloja ei ole tuossa kohtaan eikä muutakaan mikä pitäisi vaikuttaa. Toki samassa kohtaa vaihtuu normaalisti myös rajoitus 80 --> 60. Ei vaihtanut enää pitkillä about parin kilsan pimeällä pätkällä mutta sitten kun pysäytti, sammutti ja starttasi niin jo taas pelasi. Nyt 50 lätkä on pois ja kuudenkympin rajoitusmerkin kohdalla pelaa normaalisti. Saman tien toisessa päässä rajoitus muuttuu myös 80 --> 60 ja tässä kohtaa on katuvalot. Kun tähän 60 merkille ajaa esim. 70 -80 km/h niin pitkät tippuu pois juuri siinä kohtaa pois vaikka katuvalot alkaa jo aiemmin. Mystistä hommaa, eihän nopeusrajoituksilla pitäisi olla vaikutusta autom./adaptiivisten kaukovalojen toimintaan. Pääsääntöisesti pelaa kuitenkin hienosti, saas nähdä vaan kuinka kauan. Edelliseen mk 3.5:een vaihdetiin pari kertaa kuskin umpio (kääntyvä xenon) kun alkoi valokeila näyttää minne sattuu.
Focus st-line 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pistetääs vähän kokemusta jakoon kun on n. 2000km sahattu.
Vertailen tekstissä -15 vuoden 1.5 kapineeseen, ts. liki täysin samanlaiseen. Sillä ajelin kuitenkin vajaan 100tkm.
Missään nimessä ei ole samanlaista vääntökykykä kuin aiemmassa 1.5 bensassa, oli arvot paperilla kuinka samat tahansa. Mitä ilmeisemmin se yhden pytyn puuttuminen tekee tuon. En kyllä ole kokeillut sport-modella ajaa.
Perinteiseen tapaan Fordin navigaattori kartat ja niiden päivitykset ovat aivan susi p*sk*t. Ohjaa Tampereen alueella reittejä jotka ovat pyöräteitä tai katkaistuja teitä. Eivätkä ole ihan toissapäivänä muuttuneet. Karttadata on vanhaa. Tämähän käyttää siis Navteqin eli Here WeGo karttoja.
Järjettömän surkeaa. Jollain tapaa on ironista, että Heren kartat ovat vanhoja, mutta sateliittikuvalla menee oikein. Tämä huomio puhelimella.
Ohjeet tulevat Viroksi ja hieman myöhässä.
Luovutustarkastuslistaa lukiessa havaintona oli, että ei kuulu valojen suuntaus. Ihan vähän oli pielessä. Normiledit, näyttää muuten ihan mukavasti.
Webastoa en ole vielä käyttänyt. Lähden tallista, eikä ole vielä ulkona tarvinnut olla itsellä päällä. On kaukosäädin, mutta ohjelmointihan on taas perinteistä Fordia. Kaksi eri lisälämmitin kohtaa, ja sitten toisesta saakelin syvältä valikosta vasta ohjelmoidaan.
Niin ja olivat saaneet jarrunestesäiliön esille, mutta onneksi korvasivat virheen niin, että pissapojansäiliönkorkilla saa maalit pois lokarista. On ne suunnittelijat vaan taitavia. Itsekin joskus suunnitteluhommaa kokeilleena (ja edelleenkin) on vaan pakko hämmästellä, että ihme etten ole Fordilla hommissa. Aivan yhtä surkea olen.
Sivutuuliherkkyyttä on puhuttu. Komppaan tätä verrattaessa vanhaan. Mulla on alla Michelinin Primacy 4 195/65/16, joka voi olla osaa syy.
Syncin toiminta välillä hieman ihmetyttää. Järjestelmän verkon haku -ilmoitus näkyy vaikka on annettu verkko tarjoilla. Niin ja Fordin sivujen mukaan valmistenumerolla autooni ei ole Syncää asennettu. Ihan jees sekin.
Ja varoituksia tulee ihan kaikesta jenkkityyliin.
Peruutuskamera hyvä.
Muuten ajollensa hyvä. Ei pidä mun makuun liikaa meteliä. Ja TILAVA! Ei vielä pajakäyntejä.
Painotan, että olen tyytyväinen kulkipeliin toistaiseksi, paitsi tuohon navigaattoriin, enkä osaa sanoa Webastossa mitään.
Kulutus mittarista katsoen näin sisäänajovaiheessa 6,6. Maantietä n. 70%.
Kun olen kohta ekat öljyt käynyt vaihdattamassa, niin otetaan tosta pöydältä läppäri sekä piuha ja mennään katsomaan mitä se Focuksen tietokone on syönyt. Ainakin S/S lähtee pois, taas.
Näillä eväillä kohti pimeetä syksyä ja pulloa.
Vertailen tekstissä -15 vuoden 1.5 kapineeseen, ts. liki täysin samanlaiseen. Sillä ajelin kuitenkin vajaan 100tkm.
Missään nimessä ei ole samanlaista vääntökykykä kuin aiemmassa 1.5 bensassa, oli arvot paperilla kuinka samat tahansa. Mitä ilmeisemmin se yhden pytyn puuttuminen tekee tuon. En kyllä ole kokeillut sport-modella ajaa.
Perinteiseen tapaan Fordin navigaattori kartat ja niiden päivitykset ovat aivan susi p*sk*t. Ohjaa Tampereen alueella reittejä jotka ovat pyöräteitä tai katkaistuja teitä. Eivätkä ole ihan toissapäivänä muuttuneet. Karttadata on vanhaa. Tämähän käyttää siis Navteqin eli Here WeGo karttoja.
Järjettömän surkeaa. Jollain tapaa on ironista, että Heren kartat ovat vanhoja, mutta sateliittikuvalla menee oikein. Tämä huomio puhelimella.
Ohjeet tulevat Viroksi ja hieman myöhässä.
Luovutustarkastuslistaa lukiessa havaintona oli, että ei kuulu valojen suuntaus. Ihan vähän oli pielessä. Normiledit, näyttää muuten ihan mukavasti.
Webastoa en ole vielä käyttänyt. Lähden tallista, eikä ole vielä ulkona tarvinnut olla itsellä päällä. On kaukosäädin, mutta ohjelmointihan on taas perinteistä Fordia. Kaksi eri lisälämmitin kohtaa, ja sitten toisesta saakelin syvältä valikosta vasta ohjelmoidaan.
Niin ja olivat saaneet jarrunestesäiliön esille, mutta onneksi korvasivat virheen niin, että pissapojansäiliönkorkilla saa maalit pois lokarista. On ne suunnittelijat vaan taitavia. Itsekin joskus suunnitteluhommaa kokeilleena (ja edelleenkin) on vaan pakko hämmästellä, että ihme etten ole Fordilla hommissa. Aivan yhtä surkea olen.
Sivutuuliherkkyyttä on puhuttu. Komppaan tätä verrattaessa vanhaan. Mulla on alla Michelinin Primacy 4 195/65/16, joka voi olla osaa syy.
Syncin toiminta välillä hieman ihmetyttää. Järjestelmän verkon haku -ilmoitus näkyy vaikka on annettu verkko tarjoilla. Niin ja Fordin sivujen mukaan valmistenumerolla autooni ei ole Syncää asennettu. Ihan jees sekin.
Ja varoituksia tulee ihan kaikesta jenkkityyliin.
Peruutuskamera hyvä.
Muuten ajollensa hyvä. Ei pidä mun makuun liikaa meteliä. Ja TILAVA! Ei vielä pajakäyntejä.
Painotan, että olen tyytyväinen kulkipeliin toistaiseksi, paitsi tuohon navigaattoriin, enkä osaa sanoa Webastossa mitään.
Kulutus mittarista katsoen näin sisäänajovaiheessa 6,6. Maantietä n. 70%.
Kun olen kohta ekat öljyt käynyt vaihdattamassa, niin otetaan tosta pöydältä läppäri sekä piuha ja mennään katsomaan mitä se Focuksen tietokone on syönyt. Ainakin S/S lähtee pois, taas.
Näillä eväillä kohti pimeetä syksyä ja pulloa.
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on ST-line farmari 1.5 182hp manuaali. Ajettu 7tkm.
Eilen kävi toistamiseen pajalla kun takaluukku ei toimi, ei tule alas. Nyt tilattiin uusi moottori. Sitten vaihtoon.
Samalla korjattiin kerran/kaksi käytetty takapenkin kippaus, vaijeri irti tms.
Oikea takaovi säädettiin ettei jää haukottelemaan.
Ohjauksen pykältämisestä mainitsin, pari kertaa tehnyt sen parkkipaikalla. Vikaa ei havaittu mutta kerroin muillakin sitä tapahtuneen.
Asia on nyt siellä tiedossa.
Keskikulutus 6,2. Teknisesti toimii. Sivutuuliherkkyyttä en ole havainnut. Ehkä siksi kun edellinen oli Mitsun ASX. Hirvee laite.
Viikko sitten asennettu Webasto ThermoConnectilla. Voi vain suositella. Täysvesikierto toimii. Jätin tietoisesti tehdaslämmittimen ruksimatta...
Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen. Tilaa on, näyttää pirun hyvältä ja kulkee vähintään riittävästi.
Eilen kävi toistamiseen pajalla kun takaluukku ei toimi, ei tule alas. Nyt tilattiin uusi moottori. Sitten vaihtoon.
Samalla korjattiin kerran/kaksi käytetty takapenkin kippaus, vaijeri irti tms.
Oikea takaovi säädettiin ettei jää haukottelemaan.
Ohjauksen pykältämisestä mainitsin, pari kertaa tehnyt sen parkkipaikalla. Vikaa ei havaittu mutta kerroin muillakin sitä tapahtuneen.
Asia on nyt siellä tiedossa.
Keskikulutus 6,2. Teknisesti toimii. Sivutuuliherkkyyttä en ole havainnut. Ehkä siksi kun edellinen oli Mitsun ASX. Hirvee laite.
Viikko sitten asennettu Webasto ThermoConnectilla. Voi vain suositella. Täysvesikierto toimii. Jätin tietoisesti tehdaslämmittimen ruksimatta...
Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen. Tilaa on, näyttää pirun hyvältä ja kulkee vähintään riittävästi.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noista valo-ongelmista tuli mieleen, että laittakaa kuntoon ennen kun autolle tulee kaks vuotta tulee täyteen. Sen jälkeen itse umpiot on rajattu pois takuun piiristä jos vika on niissä. Sillon tonni ei ole mitään jos tarvitsee umpioita vaihtaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan näissä takuu/protect-ehdoissa tapahtunut huononnuksia kun aikasempaan vm. -15 mk3.5:een vaihdettiin umpio vielä takuun/protectin piikkiin vajaan neljän vuoden iässä...

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oikeestaan ei ole. Täysin tapauskohtaista miten vaihtavat umpioita kahden vuoden jälkeen ns. goodwillinä. Itse jouduin asiasta vääntämään vuosi sitten kun auto oli vajaa 3v.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niihän se on vaikka mainokset ja myyjät kertovat että autossa on 5 vuoden takuu. Pitää lukea ne huononnukset jotka heikentävät takuuta. Pitää reklamoida vioista näkyy huoltohistoriassa että menee siihen ns.jatkoajalle.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näissä tapauksissa kannattaa reklmoida kirjallisesti virhevastuuseen vedoten.
Ja jos ei auta niin asia kuluttaneuvojalle.
Itsekin takuuasioiden kanssa työn puolesta painineena tiedän, että ensimmäinen "EI" ei välttämättä ole viimeinen sana.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Asian käsittelyssä on vaan se huono puoli, että kuluttajariitalautakunnassa käsittely kestää yli vuoden mieluummin kaks. Tätä asiaa myyjät, myös siis muutkin kuin autokaupat, käyttää härskisti hyväksi. Jos yleensä edes jotain suostutaan korvaamaan niin "kiristetään" hyväksymään huono sovinto kun vaihtoehtona on pitkä odotus.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Loka 2019 12:32 Näissä tapauksissa kannattaa reklmoida kirjallisesti virhevastuuseen vedoten.
Ja jos ei auta niin asia kuluttaneuvojalle.
Itsekin takuuasioiden kanssa työn puolesta painineena tiedän, että ensimmäinen "EI" ei välttämättä ole viimeinen sana.
Mutta siis kaikkien kannattaa reklamoida/ viedä asia eteenpäin. Muuten ei koskaan mikään muutu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ehdottomasti pitää vääntää loppuun asti vaikka kestää. Suomessa kun on verrattain hyvä kuluttajansuoja. Aina ensimmäisenä on ”ei” koska se on helpoin tapa myyjälle. Postaus varottavana sanana niille jotka mahdollisesti joutuvat painimaan vikojen kanssa kahden vuoden jälkeen.. Nimimerkki: ”itsekin luulin toisin”.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Loka 2019 12:32 Näissä tapauksissa kannattaa reklmoida kirjallisesti virhevastuuseen vedoten.
Ja jos ei auta niin asia kuluttaneuvojalle.
Itsekin takuuasioiden kanssa työn puolesta painineena tiedän, että ensimmäinen "EI" ei välttämättä ole viimeinen sana.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös ovet pitäisi saada avattua ja lukittua avaimettomasti jokaisesta kahvasta, vai muistanko väärin?
Tänään totesin, että homma onnistuu vain kuskin ovesta. Päällä on edelleen myös hätäpuhelujärjestelmän vika. Eipä ole softa päivittynyt itsestään ajan kuluessa.
B&O:n poppikoneet toimivat kyllä normaalisti, vaikka auton varoitusäänet, kuten parkkitutkan piipitys, tulee vain kojelaudan kaiuttimesta.
B&O:n poppikoneet toimivat kyllä normaalisti, vaikka auton varoitusäänet, kuten parkkitutkan piipitys, tulee vain kojelaudan kaiuttimesta.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ainakin toimii joka ovesta. Ohjekirjasta ei lue että olisi asetuksia tälle, vain sille että mitkä ovet avataan.calculus kirjoitti:Eikös ovet pitäisi saada avattua ja lukittua avaimettomasti jokaisesta kahvasta, vai muistanko väärin? [emoji848]Tänään totesin, että homma onnistuu vain kuskin ovesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin omassa lukittuu, mutta se on ensituotannon autoja. Olikos näissä tapahtunut muutos, että esim. takaovissa ei nykyään ollut enää antureita? En löytänyt viestiä yhtäkkiä, mutta olen nähnyt sen. Ovikahvoissa pitäisi olla raidoitus siinä kohdin, mistä ovi voidaan lukita ilman avainta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Takaovissa on sensorit vain alkupään autoissa, muutos tuli jossain kohtaa tämän vuoden keväällä.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä pitäisi joka ovesta avautua (paitsi uusissa autoissa, joissa takaovista poistettu sensorit).calculus kirjoitti: ↑11 Loka 2019 15:43 Eikös ovet pitäisi saada avattua ja lukittua avaimettomasti jokaisesta kahvasta, vai muistanko väärin?Tänään totesin, että homma onnistuu vain kuskin ovesta. Päällä on edelleen myös hätäpuhelujärjestelmän vika. Eipä ole softa päivittynyt itsestään ajan kuluessa.
B&O:n poppikoneet toimivat kyllä normaalisti, vaikka auton varoitusäänet, kuten parkkitutkan piipitys, tulee vain kojelaudan kaiuttimesta.
Ymmärrykseni mukaan kun akun varaustaso menee riittävän matalaksi, toimii ainoastaan kuljettajan oven sensorit, jotta akkua kuluu vähemmän. Samaan käsittääkseni liittyy tuo varoitusäänien siirtyminen normaaleista kaiuttimista tuohon pikkukaiuttimeen.
Ei ole mitään lähdettä antaa näille vaan ovat jostain nettikeskusteluista päähän jäänyttä tietoa.
Noi varoitusäänet kyllä siirtyy muutenkin välillä tuohon pikkukaiuttimeen. Paikallinen huolto ei osaa tehdä asialle mitään, eikä heillä ole mitään selitystä miksi ne täysin satunnaisesti siihen siirtyvät.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä tarkoitat täysvesikierrolla? Onko tehdaslämppäri jotenkin vajavainen?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meidän auto luovutettiin maaliskuun lopussa, ja mun mielestä systeemi toimi aiemmin kaikista ovista. Eikä S/S ole toiminut kesän jälkeen, vaikka olisi ajettu alle monta tuntia maantieajoa. Eli täytynee tosiaan varata aikaa takuuhuoltoon. 

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taisi olla joskus huhti/toukokuun tuotantoja joissa jäi pois. Sulla on jotain vikaa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo. Kaikissa ovenkahvoissa on myös samanlaiset viivoitukset niillä kohdilla, joissa tunnistimet pitäisi olla.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joissain tapauksissa lämpiää vain sisätilat, koska moottorinohjaus. En ole perehtynyt sen tarkemmin.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tehdas lämmitin lämmittää ensin moottorin ja sitten siirtyy lämmittämään sisätiloja.. sulla toisin?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tehdasweballa lämpeää motti ja sisätilat hieman myöhemmin kun nesteen lämpötila yli tietyn rajan. Ja tosiaan alussa mk4 antoi turhia virheilmoituksia ylilämmenneestä jäähdytysnesteestä, kunnes softapäivityksellä korjaantui.Teukkis kirjoitti: ↑11 Loka 2019 23:02 Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04