Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jarkkoo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 00:10
Luovutus lähestyy, mutta kieltämättä ruvennut mietityttämään, että olisiko fiksuinta vain maksaa ns sakkomaksu ja jättää ST kauppaan; Focus-ketjun perusteella laatuongelmia riittää, eikä tuon nykyisen 2018 mallisen Fiestan perusteella kovin hyvä fiilis kyllä ole maahantuojan ja paikallisten huoltojen toiminnasta.
Voi sentään, mitähän tässä nyt tekis.
Edit: Toki siis oma päätös kyseessä, en sitä kysele, lähinnä vaan haluan tuoda esille oman huoleni Fordin nykytilasta laadunvalvonnan suhteen näin asiakkaan näkökulmasta.
Nyt herää unesta ja päästä kissa kuselle...sieniäkö olet syönyt Kaikilla merkeillä on omat ongelmansa,mulla oli 2010 Fiestan kanssa ongelmia,2012 SS ei yhtikäs mitään kuudessa vuodessa,nykyisessä yksi pieni softa vika joka korjattiin
Älä nyt mene kalkkiviivoilla puihin,perse edellä mäntyyn niin että kaarnat rapisee...
Harri
P.S. paljosta jäät paitsi jos et sitä ST:tä nyt ota...
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
hapelo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 09:31
Nyt herää unesta ja päästä kissa kuselle...sieniäkö olet syönyt Kaikilla merkeillä on omat ongelmansa,mulla oli 2010 Fiestan kanssa ongelmia,2012 SS ei yhtikäs mitään kuudessa vuodessa,nykyisessä yksi pieni softa vika joka korjattiin
Älä nyt mene kalkkiviivoilla puihin,perse edellä mäntyyn niin että kaarnat rapisee...
Harri
P.S. paljosta jäät paitsi jos et sitä ST:tä nyt ota...
jarkkoo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 00:10
Luovutus lähestyy, mutta kieltämättä ruvennut mietityttämään, että olisiko fiksuinta vain maksaa ns sakkomaksu ja jättää ST kauppaan; Focus-ketjun perusteella laatuongelmia riittää, eikä tuon nykyisen 2018 mallisen Fiestan perusteella kovin hyvä fiilis kyllä ole maahantuojan ja paikallisten huoltojen toiminnasta.
Voi sentään, mitähän tässä nyt tekis.
Edit: Toki siis oma päätös kyseessä, en sitä kysele, lähinnä vaan haluan tuoda esille oman huoleni Fordin nykytilasta laadunvalvonnan suhteen näin asiakkaan näkökulmasta.
Kaupanpurkuraha on noin 1 350€. Minulla itselläni nyt 33 000 ajettu 4/2016 Fiesta ST. Ei minkäänlaisia ongelmia. 3 huoltoa tehty ja katsastus.
Puolisolla keväällä 2018 ostettu 100 hv titanium. Nyt mittarissa 10 900. Ei mitään ongelmia. Ylimääräinen öljynvaihto tehtiin keväällä.
Itse olen myynyt autoja yli 20 vuotta ja sillä kokemuksella ja kokemuksilla omista käyttöautoistani uskallan suositella tuota tilaamaasi autoa.
Päätös on tietysti sinun, mutta onhan siinä se 5 vuoden takuu ja voit ostaa jopa 7 vuoden takuun.
Ps. En siis myy Fordeja, enkä ole myynyt ammatikseni enää autoja yli 10 vuoteen.
ärräpärrä kirjoitti: ↑05 Loka 2019 15:10
Kaupanpurkuraha on noin 1 350€. Minulla itselläni nyt 33 000 ajettu 4/2016 Fiesta ST. Ei minkäänlaisia ongelmia. 3 huoltoa tehty ja katsastus.
Puolisolla keväällä 2018 ostettu 100 hv titanium. Nyt mittarissa 10 900. Ei mitään ongelmia. Ylimääräinen öljynvaihto tehtiin keväällä.
Itse olen myynyt autoja yli 20 vuotta ja sillä kokemuksella ja kokemuksilla omista käyttöautoistani uskallan suositella tuota tilaamaasi autoa.
Päätös on tietysti sinun, mutta onhan siinä se 5 vuoden takuu ja voit ostaa jopa 7 vuoden takuun.
Ps. En siis myy Fordeja, enkä ole myynyt ammatikseni enää autoja yli 10 vuoteen.
Komppaan tätä täysin,ja ärräpärrä niin kuin minäkin harrastanut näitä vehkeitä ja eri merkkejä vuosikymmeniä...jotain on jäänyt korvan taa niin autokauppiaista,huollosta,varaosamyynnistä,etc...
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Katotaan nyt, tosiaan on ruvennut enemmin ja enemmin mietityttämään Fordin asenne asiakkaitaan kohtaan, sekä merkkihuoltojen toiminta.
Nykyinen Fiesta on käynyt lähes 10 kertaa takuuhoidossa, osaa ongelmista on ruodittu ihan maahantuojan kanssakin kun huolto ei ole oikein halunnut/osannut palvella, ja pois lukien viimeisin kerta (Laakkonen Espoo) kaikista käynneistä on jäänyt enemmän tai vähemmän huono fiilis. Kaipa siis se suurin kysymys tässä on, että haluanko antaa rahaa tuollaiselle yritykselle.
Ei itse tuotteessa mitään varsinaista vikaa ole, päin vastoin sanoisin. Ja kyllä ST on kiva laite, ei siitä mihinkään pääse.
jarkkoo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 16:45
Katotaan nyt, tosiaan on ruvennut enemmin ja enemmin mietityttämään Fordin asenne asiakkaitaan kohtaan, sekä merkkihuoltojen toiminta.
Nykyinen Fiesta on käynyt lähes 10 kertaa takuuhoidossa, osaa ongelmista on ruodittu ihan maahantuojan kanssakin kun huolto ei ole oikein halunnut/osannut palvella, ja pois lukien viimeisin kerta (Laakkonen Espoo) kaikista käynneistä on jäänyt enemmän tai vähemmän huono fiilis. Kaipa siis se suurin kysymys tässä on, että haluanko antaa rahaa tuollaiselle yritykselle.
Ei itse tuotteessa mitään varsinaista vikaa ole, päin vastoin sanoisin. Ja kyllä ST on kiva laite, ei siitä mihinkään pääse.
Sinunhan se päätös on,teet miltä parhaiten tuntuu...
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Niihän se on pitää kuunnella sitä sisäistä ääntä. Jos tuntuu siltä turhaa murheita itselle. Kun näitä nykyajan autoilla ei pysty ajamaan 400tkm pelkillä vuosihuolloilla.
Espoon Laakkoselle haluan myös nostaa peukkua. Sinne siirtyi Olarin Vehosta monta hyvää tyyppiä ja jopa uuden liikkeen avajaiskaaoksen keskellä autonvaihto sujui todella mallikkaasti, mukaan lukien vaihdossa menevän Mondeon tuulilasin vaihto vakuutuksen piikkiin.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
jarkkoo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 16:45
Katotaan nyt, tosiaan on ruvennut enemmin ja enemmin mietityttämään Fordin asenne asiakkaitaan kohtaan, sekä merkkihuoltojen toiminta.
Nykyinen Fiesta on käynyt lähes 10 kertaa takuuhoidossa, osaa ongelmista on ruodittu ihan maahantuojan kanssakin kun huolto ei ole oikein halunnut/osannut palvella, ja pois lukien viimeisin kerta (Laakkonen Espoo) kaikista käynneistä on jäänyt enemmän tai vähemmän huono fiilis. Kaipa siis se suurin kysymys tässä on, että haluanko antaa rahaa tuollaiselle yritykselle.
Ei itse tuotteessa mitään varsinaista vikaa ole, päin vastoin sanoisin. Ja kyllä ST on kiva laite, ei siitä mihinkään pääse.
Jos vanha on maanantai kappale niin sitä suuremmalla syyllä vaihtoon. Todennäköisesti uusi pelaa moitteetta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
calculus kirjoitti: ↑05 Loka 2019 19:33
Espoon Laakkoselle haluan myös nostaa peukkua. Sinne siirtyi Olarin Vehosta monta hyvää tyyppiä ja jopa uuden liikkeen avajaiskaaoksen keskellä autonvaihto sujui todella mallikkaasti, mukaan lukien vaihdossa menevän Mondeon tuulilasin vaihto vakuutuksen piikkiin.
Täältä myös peukku kyseiseen paikkaan. Auto ei tullut heiltä, mutta kasan takuuhuoltoja ovat hoitaneet mallikkaasti ja ainakin huollossa todella mukavia tyyppejä.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
calculus kirjoitti: ↑05 Loka 2019 19:33
Espoon Laakkoselle haluan myös nostaa peukkua. Sinne siirtyi Olarin Vehosta monta hyvää tyyppiä ja jopa uuden liikkeen avajaiskaaoksen keskellä autonvaihto sujui todella mallikkaasti, mukaan lukien vaihdossa menevän Mondeon tuulilasin vaihto vakuutuksen piikkiin.
Kyseinen paikka todellakin erottuu edukseen pk-seudun merkkihuolloista, ei tartte miettiä missä asioin jatkossa.
Ja juu, eiköhän se ST sieltä kotiuteta kun aika on, pitää vaan kylmän viileesti laittaa vaakakuppeihin asiat.
jarkkoo kirjoitti: ↑05 Loka 2019 00:10
Luovutus lähestyy, mutta kieltämättä ruvennut mietityttämään, että olisiko fiksuinta vain maksaa ns sakkomaksu ja jättää ST kauppaan; Focus-ketjun perusteella laatuongelmia riittää, eikä tuon nykyisen 2018 mallisen Fiestan perusteella kovin hyvä fiilis kyllä ole maahantuojan ja paikallisten huoltojen toiminnasta.
Voi sentään, mitähän tässä nyt tekis.
Edit: Toki siis oma päätös kyseessä, en sitä kysele, lähinnä vaan haluan tuoda esille oman huoleni Fordin nykytilasta laadunvalvonnan suhteen näin asiakkaan näkökulmasta.
Omat kokemuksest ST:stä hyvinkin positiiviset, n. 12tkm nyt ajetttu, eikä minkäännäköistä ongelmaa. Ehelleen kun tuon Fordin rattiin hyppää XC60 T8:n kuskin paikalta, niin hymy nousee väksinkin huulille, tuo on aidosti hauska auto
Vahvassa mietinnässä quaife + Revo = go play??? Arkiajossa en tuota lukkoa kaipaa (jätin siis rastimatta performance packin), mutta radalla pyörähtäessä tuo olisi kyllä mieleen. Tosin noita ratakertoja ei ole montaa vuodessa, joten täytyy vielä miettiä talven yli tuon investoinnin kanssa.
Tohon JTH:n nautiskeluun ST:llä on helppo yhtyä,joskus kun ottaa pataan niin lähtee vetäsemään kunnon lenkin syrjäteille ilman mitään kaahausta...väkisinkin murheet katoaa tiukkiin mutkiin
Itse kun asun Kaukaassa(Hyvinkää)niin riittää noita hyväkuntoisia pikku baanoja Hämeenlinnaan asti...mun elämäni auto,ei nopein tai kallein mutta minä ja Lumikki ollaan yhtä.Ja emäntäkin pitää..."murautas vähän..."
Lumikki on mun varaventtiili
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Mitä lisäarvoa ja ajonautintoa performance pack mielestänne antaa. Jotkut myyjät sanovat, että ei mitään, jos ei aja radalla. Pitääkö paikkansa? Itse en mene radalle koskaan, enkä käyttäisi launc controllia vai mikä se oli. Kannattaako sitä sitten ottaa laisinkaan kun on niin kalliskin ja jos kannattaa niin miksi?
ärräpärrä kirjoitti: ↑06 Loka 2019 16:42
Mitä lisäarvoa ja ajonautintoa performance pack mielestänne antaa. Jotkut myyjät sanovat, että ei mitään, jos ei aja radalla. Pitääkö paikkansa? Itse en mene radalle koskaan, enkä käyttäisi launc controllia vai mikä se oli. Kannattaako sitä sitten ottaa laisinkaan kun on niin kalliskin ja jos kannattaa niin miksi?
Niinkuin mainitsin olen päässyt kokeilemaan ST:tä ilman lukkoa/lukon kanssa ihan normiajossa ja ero on valtava...varsinkin jos märkä keli niin sutiminen jo pintakaasulla häiritsee!Lisäksi mutkasta poistuminen ihan eri luokkaa,jos haluat "perfomancea" ajokäyttäytymiseen en missään nimessä jättäisi lukkoa ruksimatta!!!
No jokainen tyylillään mutta tämä on vakaa mielipiteeni,niillä muilla PP:n ominaisuuksilla ei juurikaan merkitystä(vaihtamisvalo,launchcontrol)Varsinkin LC on brutaali ominaisuus,jos sietää infernaalista pauketta ja kolinaa niin OK,toki ST kyllä loikkaa matkaan huikeasti ko. toimintaa käyttäen!Lisäksi LC sallii vaihtamisen kaasu pohjassa...pari kertaa kokeillut ja "kyllä lähtee.."mutta aika säälimätöntä autoa kohtaan??
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Kiitos Hapelo vastauksesta. Itse en juuri aja märillä teillä, mutta nuo mutkat ja varsinkin mutkista lähdöt ovat mukavia kun saa luukuttaa. Usein iltaisin kun lähden ajelemaan tuolla vanhakoppaisella niin kiertelen tienoon kaikki jyrkät motarirampit. Monet Bemaripojat on jätätetty mutkissa. Kun ne alkavat jarruttamaan, minä lisään kaasua. Kaitpa se performance pack sitten on must, vaikka vähän kallis onkin.
jarkkoo kirjoitti: ↑27 Syys 2019 07:03
No jopas nyt sitten kerralla tuli. Onneksi ei mitään ajoa estäviä, ja kaikki vieläpä vaikuttaa ihan softaongelmilta.
Homma hoidettu,uusimmat softat sisään ja taas pelittää...homma kesti 1h,45min ja testaus jäi mulle
Onneksi on hyvät välit työnvastaanottajiin(sanahirviö)ja luottoasentajaan...
Harri
P.S. siis se avaimetonlukitus,hillholder&Syncpäivitys..
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Myös täällä paljon noita softavikoja. 10tkm tuli täyteen
- moottorinohjauksessa ongelmia, ei kyllä ole mitään vikakoodeja kuormituksen aikana. Ei vain pääse esim. kuorma-autosta ohi. Sitkeyttä puuttuu todella paljon
- pimeän aikaan mittariston kirkkaus yleensä täysillä, ei voi himmentää jostain syystä
- itse pidän yötilassa tuota keskinäyttöä, joskus muuttaa päivätilaan jostain syystä. Auto käynnistettävä uudelleen jos haluaa takaisin yötilaan
- avaimeton kulku piti ottaa pois käytöstä, onneksi pystyi tekemään sen itse. Aukaisee yleensä väärän oven tai vain takaovet. Ovien lukituksissa samoja ongelmia
- mäkistartti-avustin sekoilee, välillä käytössä ja häviää itse pois ja sitten tulee takaisin
Pidetään nyt käytössä ensi kevääseen, sitten luultavasti vaihtoon
Itse asiassa tämä oli paras autoni,ei juurikaan Carillo säväytä mutta reilu 5v. tolla kuljin(2003-2009)
Ei mtään vikaa vaikka ruuvasin sen 90.000km,levyt ja palat eteen laitettiin pilkkahintaan,normi kulutusta!
Viimeisiä Japanissa kasattuja Corollia(2001)
Huonompaan suuntaan ollaan menossa kaiken maailman hilavitkuttuimien ym. kaistavahtien kanssa...
digitalisointi...
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"