Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mjasa kirjoitti: ↑17 Syys 2019 20:46
Juu samaa toki itsekin joskus pohtinut, että ns. paskapuhetta tuo huomaamaton toiminta, mutta minkäpä tälle asialle enää tekee. Ois tarvinnut ehkä tehdä tarkempaa koeajoa tän litrasen kanssa. Ainut korjaava toimenpide millä tämän voisi tehdä, on ohjelmoida lepuutustoiminto pois, mutta en jaksa uskoa sen tapahtuvan Fordin toimesta koskaan. Auto on päästöjen osalta hyväksytty näille co2 lukemille minkä tuo lepuutustoiminto tod.näk. osaltaan mahdollistaa ja nyt jos se koodataan valmistajan toimesta pois niin tuskin enää täyttää noita päästö lukemia ja se onkin jo vähän isompi juttu kun laitteita on markkinoilla jo kymmeniä tuhansia.
Juttuhan onkin siinä, että vikaa ei ole kaikissa litraisissa. Tärinää on vaan osassa autoista. Autokeskuksessakin koeajoauto ei tätä tärinää tehnyt lainkaan. Siksi sitä korjaamaan alettiinkin.
Meinasin kyllä asiaa vielä selvittää myyjän suuntaan, että onhan tuo tärinä saatava pois.. Välillä hyvä hakata päätä seinään niin herää taas tähän päivään.
Ei autossa oleva vika voi muuttua ominaisuudeksi sormia napsauttamalla.
onik kirjoitti: ↑18 Syys 2019 08:13
Sitä en vaan keksi, että jos auton voisi säätää tarkkaan nopeuteen, miksi sitä ei saa tehdä?
Koska auton mittari ei missään tilanteessa saa näyttää vähemmän kuin todellinen nopeus (UN/ECE säädös 39) ja jos valmistaja haluaa sallia erikokoisia rengastuksia niin mittarin on niillä muillakin rengas- ja vannekoolla näytettävä vähintään todellista nopeutta. Lisäksi valmistaja varmasti haluaa jonkin verran marginaalia jättää todelliseen muutenkin. Oletan, että jokaista auto ei erikseen kalibroida vaan tietylle mallille annetaan tietty kalibrointiarvo. Tähän voi yksilötasolla tulla heittoa, sillä käytetyissä komponenteissa on kuitenkin omat toleranssinsa.
Jusanderi kirjoitti: ↑18 Syys 2019 10:37
Juttuhan onkin siinä, että vikaa ei ole kaikissa litraisissa. Tärinää on vaan osassa autoista. Autokeskuksessakin koeajoauto ei tätä tärinää tehnyt lainkaan. Siksi sitä korjaamaan alettiinkin.
Meinasin kyllä asiaa vielä selvittää myyjän suuntaan, että onhan tuo tärinä saatava pois.. Välillä hyvä hakata päätä seinään niin herää taas tähän päivään.
Ei autossa oleva vika voi muuttua ominaisuudeksi sormia napsauttamalla.
Aikani tätäkin palstaa seuranneena voisi viimein osallistua keskusteluun.
Toinen litrainen active nyt ajossa ja ensimmäisessä tätä lepuutusta/tärinää ei juurikaan havainnut. Sen kyllä tunsi kun tiesi tunnustella. Mutta tässä toisessa nyt ajossa olevassa tärinä on kyllä paljon selkeämmin havaittavissa, suorastaan häiritsevästi. Maahantuojalta saadun kommentin mukaan vaihtoehtoja tärinän vaimennukseksi tutkitaan parhaillaan. Start/stopilla ei ole mitään vaikutusta lepuutustoimintoon ainakaan tässä mallissa. Sport-moodilla sen saa loppumaan jos jaksaa nappulaa räplätä.
Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Tänään oli Focus (1.5 diesel A8) taas 7500 km ajon jälkeen öljynvaihdossa. Samalla päivittivät jonkun ikkunamodulin koska takasivuikkunaa ei saanut nätisti suljettua. Ja jihuu, poistivat myös nopeuksien hakemisen navidatasta. Kun menin autoa hakemaan niin sanoivat että oli juuri tarkoitus ajaa se ulos hallista niin tuli virhettä etukamerasta ja törmäysantureista ja lopulta ei kai edes käynnistynyt enää. No, nyt on sijais-Fiesta alla ja huomenna ollaan toivottavasti viisaampia. Öljyasiaan on kuulemma piakkoin tulossa päivitys, saapa nähdä...
timox.oksanen kirjoitti: ↑18 Syys 2019 19:52
Tänään oli Focus (1.5 diesel A8) taas 7500 km ajon jälkeen öljynvaihdossa. Samalla päivittivät jonkun ikkunamodulin koska takasivuikkunaa ei saanut nätisti suljettua. Ja jihuu, poistivat myös nopeuksien hakemisen navidatasta. Kun menin autoa hakemaan niin sanoivat että oli juuri tarkoitus ajaa se ulos hallista niin tuli virhettä etukamerasta ja törmäysantureista ja lopulta ei kai edes käynnistynyt enää. No, nyt on sijais-Fiesta alla ja huomenna ollaan toivottavasti viisaampia. Öljyasiaan on kuulemma piakkoin tulossa päivitys, saapa nähdä...
Semmosia ne päivitykset on ajamalla sisään ja työntämällä ulos.. no jospa se taas huomenna pelais.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
timox.oksanen kirjoitti: ↑18 Syys 2019 19:52
Tänään oli Focus (1.5 diesel A8) taas 7500 km ajon jälkeen öljynvaihdossa. Samalla päivittivät jonkun ikkunamodulin koska takasivuikkunaa ei saanut nätisti suljettua. Ja jihuu, poistivat myös nopeuksien hakemisen navidatasta. Kun menin autoa hakemaan niin sanoivat että oli juuri tarkoitus ajaa se ulos hallista niin tuli virhettä etukamerasta ja törmäysantureista ja lopulta ei kai edes käynnistynyt enää. No, nyt on sijais-Fiesta alla ja huomenna ollaan toivottavasti viisaampia. Öljyasiaan on kuulemma piakkoin tulossa päivitys, saapa nähdä...
Miten ihmeessä Ford osaa ryssiä joka asian... Se vaatii taitoa...tai siis taidonpuutetta.
onik kirjoitti: ↑18 Syys 2019 07:31
Onko muuten muilla heittoa nopeusmittarissa? Mulla on 3km/h plussalla, ja tämä on huollossakin todettu, mutta ei kuulemma saa korjata, maahantuoja kieltää vaikka ois helposti softasta muokattavissa. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun tuo älykäs vakkari on mitä on ja käsikäyttöisenä se +10-säätö on 43->50 eikä 43->53, joutuu naputtelemaan joka ikinen kerta että saa oikean nopeuden.
"3kmh plussalla" ei kerro yhtään mitään. Nopeusmittarin virhe on progressiivinen jonka takia se ilmoitetaan aina prosentteina koska se kasvaa mitä enemmän on vauhtia.
3kmh 100kmh vauhdissa virhe ei ole juuri mitään, mutta 50kmh vauhdissa on jo paljon enemmän.
Sitten myös sellainen tietoisku, että mittarihan ei lain mukaan saa koskaan näyttää liian vähän ja maksimissaan 10% liikaa.
Oma mittarivirhe on talvirenkailla 4% ja kesärenkailla 2%.
Eli kesällä mittarin mukaan satasen vauhdissa oikea nopeus on 98kmh.
Lähipiiristä lähti kaksi lähes uutta Focusta(ST-Line 5D 1,5 ja Titanium) vaihtoon lähinnä siksi että pajalla jatkuvasti,tilalle Mazda 3 ja Opel Astra...nähtäväksi jää
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
HMS77 kirjoitti:"3kmh plussalla" ei kerro yhtään mitään. Nopeusmittarin virhe on progressiivinen jonka takia se ilmoitetaan aina prosentteina koska se kasvaa mitä enemmän on vauhtia.
3kmh 100kmh vauhdissa virhe ei ole juuri mitään, mutta 50kmh vauhdissa on jo paljon enemmän.
Sitten myös sellainen tietoisku, että mittarihan ei lain mukaan saa koskaan näyttää liian vähän ja maksimissaan 10% liikaa.
Oma mittarivirhe on talvirenkailla 4% ja kesärenkailla 2%.
Eli kesällä mittarin mukaan satasen vauhdissa oikea nopeus on 98kmh.
Mulla ei mene noin. Waze puhelimen kautta näyttää Syncissä GPS-nopeutta niin on helppo verrata eri nopeuksissa, ja ainakin yli 40 nopeuksissa ero on aina tuo 3. 40 onkin 37, 60 onkin 57, 100 onkin 97, 120 onkin 117...
Onkohan tuossa sit ihan jotain muuta kuin perinteinen mittarivirhe?
Itse seuraan nopeutta liki pääsääntöisesti TomTomin navista ja sen verran vertailua on Focukseen digitaaliseen numeronäyttöön (viisarihan on hanurista lukea etenkin yli 60 km/h jälkeen, kun skaalaus muuttuu epätarkemmaksi) tehty, että erot menee seuraavasti: auton näyttämä 60 km/h, todellinen 57 km/h, 80 / 76, 100 / 96, 120 / 116 ja 140 / 135 (tuon viimeisen mittarin tietenkin Saksassa moottoritiellä
).
Käytin nyt autoani (Active 1.0 A8) ensimmäisen kerran huollossa. Eli kyseessä oli tuo huoltokampanja liittyen johonkin hiukkaspolttojuttuun... Eli uutta softaa sisään. Ilmeisesti tästä on osalla tullut mittaristoon jotain alarmeja, mutta omassa autossani en ole huomannut mitään outouksia tähän liittyen.
Samalla pyysin tarkistamaan mikä tuota SS:a vaivaa. Ajan kyllä pääasiassa lyhyttä matkaa, mutta onhan tässä tullut pidempääkin ajattua, noin 600km yhteen suuntaan per päivä. SS on toiminut kuukauden aikana ehkä kerran. Ihan sama millaista matkaa ajelee niin ei se aktivoidu. Kertoo, että SS:a ei aktivoida, koska akun varaustaso liian alhainen. No tuota nyt sitten tutkivat ja kertoivat, ettei vikaa ole, mutta että johtuu juurikin akun varaustasosta. Kysymys nyt sitten kuuluukin, että miksi akku eri saavuta tuota varaustasoa. Ihan sama minkälainen keli on ulkona tai kuinka paljo ajelee niin mitään ei tapahdu. OK, ilmastonti yms vaikuttavat, mutta ei tämän näin kuulu mielestäni toimia, jos vertaa aiempiin autoihini.
Eri asia sitten onkin, että kuinka tarpeellinen tuo ominaisuus on, mutta koska kyseessä uusi auto haluaisin sen toimivan. Osalla on vaihdettu akku, kun tätä foorumia lukenut. En oikein tuotakaan fixiä ymmärrä, ellei sitten alkuperäisessä akussa ole jokin ongelma. Onko SS toiminut akunvaihdon jälkeen OK?
Moore kirjoitti: ↑19 Syys 2019 08:48
Käytin nyt autoani (Active 1.0 A8) ensimmäisen kerran huollossa. Eli kyseessä oli tuo huoltokampanja liittyen johonkin hiukkaspolttojuttuun... Eli uutta softaa sisään. Ilmeisesti tästä on osalla tullut mittaristoon jotain alarmeja, mutta omassa autossani en ole huomannut mitään outouksia tähän liittyen.
Samalla pyysin tarkistamaan mikä tuota SS:a vaivaa. Ajan kyllä pääasiassa lyhyttä matkaa, mutta onhan tässä tullut pidempääkin ajattua, noin 600km yhteen suuntaan per päivä. SS on toiminut kuukauden aikana ehkä kerran. Ihan sama millaista matkaa ajelee niin ei se aktivoidu. Kertoo, että SS:a ei aktivoida, koska akun varaustaso liian alhainen. No tuota nyt sitten tutkivat ja kertoivat, ettei vikaa ole, mutta että johtuu juurikin akun varaustasosta. Kysymys nyt sitten kuuluukin, että miksi akku eri saavuta tuota varaustasoa. Ihan sama minkälainen keli on ulkona tai kuinka paljo ajelee niin mitään ei tapahdu. OK, ilmastonti yms vaikuttavat, mutta ei tämän näin kuulu mielestäni toimia, jos vertaa aiempiin autoihini.
Eri asia sitten onkin, että kuinka tarpeellinen tuo ominaisuus on, mutta koska kyseessä uusi auto haluaisin sen toimivan. Osalla on vaihdettu akku, kun tätä foorumia lukenut. En oikein tuotakaan fixiä ymmärrä, ellei sitten alkuperäisessä akussa ole jokin ongelma. Onko SS toiminut akunvaihdon jälkeen OK?
Omasta vaihdettu akku eikä juurikaan ollut vaikutusta toimintaan. Eli karkeasti 1/3 ajasta käytössä. Auto ilmeisesti vaatii liikoja akun varaustasolta, jotta s/s aktivoituu.
timox.oksanen kirjoitti: ↑18 Syys 2019 19:52
Tänään oli Focus (1.5 diesel A8) taas 7500 km ajon jälkeen öljynvaihdossa. Samalla päivittivät jonkun ikkunamodulin koska takasivuikkunaa ei saanut nätisti suljettua. Ja jihuu, poistivat myös nopeuksien hakemisen navidatasta. Kun menin autoa hakemaan niin sanoivat että oli juuri tarkoitus ajaa se ulos hallista niin tuli virhettä etukamerasta ja törmäysantureista ja lopulta ei kai edes käynnistynyt enää. No, nyt on sijais-Fiesta alla ja huomenna ollaan toivottavasti viisaampia. Öljyasiaan on kuulemma piakkoin tulossa päivitys, saapa nähdä...
Taasko tuohon öljyongelmaan on uutta päivitystä tulossa? Eli se kesällä julkaistu korjaus ei vielä ollutkaan riittävä,vai onko sun autoon laitettu sitä? 6 tkm on itsellä sen jälkeen mennyt eli kohta tässä saa alkaa taas aikaa varaamaan
Start-stoppi hyytyi taas täälläkin. Onko akku vaihdettu vain jos aiempi viallinen vai miten on huollot toimineet? Niin kauan kun Webasto vaan lähtee käyntiin niin vika ei juuri haittaa.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Peksi. kirjoitti: ↑19 Syys 2019 09:37
Taasko tuohon öljyongelmaan on uutta päivitystä tulossa? Eli se kesällä julkaistu korjaus ei vielä ollutkaan riittävä,vai onko sun autoon laitettu sitä? 6 tkm on itsellä sen jälkeen mennyt eli kohta tässä saa alkaa taas aikaa varaamaan
Start-stoppi hyytyi taas täälläkin. Onko akku vaihdettu vain jos aiempi viallinen vai miten on huollot toimineet? Niin kauan kun Webasto vaan lähtee käyntiin niin vika ei juuri haittaa.
Minulla vaihdettiin akku ja sanottiin, että lataustaso oli 50% ja 2 tunnin lataamisenkaan jälkeen varaustaso ei ollut noussut, joten vaihtoivat akun. Jotain softapäivityksiä myös ajettu autoon, en tiedä oliko tuohon virranhallintajärjestelmään liittyviä juttuja vai ei. Tuosta nyt 2 viikkoa ja sen ajan ainakin toiminut jatkuvasti S/S ja tänä aamuna Webastoakin piti jo käyttää ekan kerran - normisti toimi sekin ja sen jälkeen vielä S/S toimi.
Saas nähdä missä kunnossa ollaan ensikeväänä. Onpanhan tuore akku taas tälle talvelle
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Moore kirjoitti: ↑19 Syys 2019 08:48
Kysymys nyt sitten kuuluukin, että miksi akku eri saavuta tuota varaustasoa. Ihan sama minkälainen keli on ulkona tai kuinka paljo ajelee niin mitään ei tapahdu. OK, ilmastonti yms vaikuttavat, mutta ei tämän näin kuulu mielestäni toimia, jos vertaa aiempiin autoihini.
Johtuu liian älykkäästä latauksen ohjauksesta. Akku pidetään keinotekoisesti 80% täynnä ja SS vaatii yli 80% varaustason. Eli laturi ei lataa koskaan akku täyteen vaikka ajaisit nonstoppina maailman ympäri.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Focus_2.0 kirjoitti: ↑19 Syys 2019 11:25
Johtuu liian älykkäästä latauksen ohjauksesta. Akku pidetään keinotekoisesti 80% täynnä ja SS vaatii yli 80% varaustason. Eli laturi ei lataa koskaan akku täyteen vaikka ajaisit nonstoppina maailman ympäri.
Oliskohan tähän tullut muutos tuotannossa... Mulla on elokuussa valmistunut auto, missä S/S toimii lähes joka kerta kun auton pysäyttää.
Vootrson kirjoitti: ↑19 Syys 2019 11:28
Oliskohan tähän tullut muutos tuotannossa... Mulla on elokuussa valmistunut auto, missä S/S toimii lähes joka kerta kun auton pysäyttää.
No on Foortin insinöörillä ollut huono päivä jos tämä on logiikka .
Lähipiiristä lähti kaksi lähes uutta Focusta(ST-Line 5D 1,5 ja Titanium) vaihtoon lähinnä siksi että pajalla jatkuvasti,tilalle Mazda 3 ja Opel Astra...nähtäväksi jää
Harri
Äläs nyt Tuo Astrahan oli vuoden auto 2016
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey