esko XR3i?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
IIsakki

esko XR3i?

Viesti Kirjoittaja IIsakki »

Näitä lengendaarisia kysymyksii...millanen peli? Löytyykö "kalliita" tyyppivikoja tai muuten jatkuvasti korjattavaa kohtaa..eli osto aikeissa olen -92 otsikon mukaista pirssiä...Tuore tulokas kiittää ja kumartaa etukäteen..
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

esko

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Ekana tulis mieleen tarkistaa että vaihdelaatikko on ok. Eli jos nopeusmittarin viisari pomppii hiljaisessa vauhdissa on syytä tarkistaa nopeusmittarin alapään ratas. Jos ratas on kulunut keskeltä montulle on vaihdelaatikon kunnostus tiedossa (poskilaakerit).

Toiseksi venttiilikoneistosta (CVH)kuuluva säpätys tietää nostimien ja nokan uusintaa... ja mahdollisesti nokan ja virranjakajan välisen adapterin uusintaa.

korista, katon ja keskitolpan sauma. Onko repeytynyt?

Onhan nuita!
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

xr3i:stä on ollu paljon juttua täällä foorumilla. käytä hakua
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Vuoden 92 Escort Mk5 XR3i on joko 105 hp tai 130 hp Zetec 16V koneella.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: esko XR3i?

Viesti Kirjoittaja JesseT »

IIsakki kirjoitti: Löytyykö "kalliita" tyyppivikoja tai muuten jatkuvasti korjattavaa kohtaa.
Ruoste ja sulakerasia.
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

tässäkin on sr että toisille nokka-akseli ja nostajat tuntuu kalliilta, toisille ei... :?

kuitenkin edellä on hyviä vinkkejä. ruostekohtia on akkutelineen alla, takapalkeissa ja yleisesti pohjassa...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo 1.8 -92 malli on hyvä peli, toimii sulakerasiakin eikä ruostettakaan jos ollut hyvällä pidolla! 8)
Saattaja
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Helmi 2005 02:58

Viesti Kirjoittaja Saattaja »

Ittellä sulakerasia menny, ei muita "tyyppivikoja"
Nykypelit Escot 92' XR3I & RS2000 --> Eläke foorti 1.3 mk4 escoorti
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Ainaski omassa xr3(ilman iitä) katkesi vänkärin puolen iskarin jousi, on kuulemma isojen poikien mukaan Escortin tyyppi vika.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onhan se tyyppivika jos yhdestä katkeaa! :roll:
Minäkin ajoin yhdellä Masalla monta vuotta ja vasta jälkeenpäin kuulin sen kauheista tyyppivioista! :shock: Olen kait liian tyhmä kun en niitä huomannut! 8)
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Monteonisti kirjoitti:Onhan se tyyppivika jos yhdestä katkeaa! :roll:
Työkaverilla sama homma mutta se oli farmari malli, eli nyt on jo kaksi niin sen voi laskea jo tyyppi viaksi :lol:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Edellisellä Eskolla 250tkm, nykyisessä, siis vaimon, eskossa 230tkm ja hyvin joustaa, siksi en oikein usko "tyyppivikaan"! 8)
Vastaa Viestiin