
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Parin viikon välein (oliko nyt 4. kerta) FordPässi ilmoittanut, että auto siirtyi Deep Sleep-tilaan. Kuulemma näin käy kun auto on ollut toimettomana 14 peräkkäistä päivää. Tosi asiassa 6-7 päivänä viikossa tulee ajoa, että se siitä toimettomuudesta. Sinänsä aihe ei liikuta minua mitenkään, mutta kunhan raportoin foorumille 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikka toki ongelmista enempi kirjoitellaan,niin totuus taitaa olla ,että tässä uudessa mallissa on ollut hieman tavanomaista enemmän ongelmia.Suurin osa tosin aika harmittomia ja helposti hoidettavissa.Ainut suurempi taitaa olla tuo 1 litraisen hiukkaspönttö ongelma.Sekä osaan on tosi usein saanut vaihdella öljyjä.Edit.Hiukkaspönttöön tosiaan tullut päivitys,mutta se tuli pakkasten loputtua,toimivuus nähdään jahka taas ilmat kylmenee.Olliau kirjoitti: ↑24 Elo 2019 14:34 1.0 Activea odotellaan ja törmäsin tähän ketjuun vasta kauppojen jälkeen. Kohtuullisen paljon porukalla tuntuu olevan vikoja Focuksissaan. Vai onko enemmän kyse siitä, että tänne foorumille tullaan hakemaan vertaistukea silloin kun ongelmia tulee ja iso osa Focuksen omistajista ajelee ilman ongelmia?
Jos tätä foorumia lukee uuden Focuksen omistajia, keillä ongelmia ei ole ollut, olisi mukava kuulla myös teidän kommentteja!

-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kunnon pakkasjakso tosiaan kertoo totuuden.
Varsinkin niille jotka ajavat lyhyttä matkaa kaupungissa.
Pieni bensakone tuottaa naurettavan vähän lämpöä pakoputkeen matalilla tehoilla/kierroksilla.
Pakokaasu taas sisältää runsaasta vesihöyryä, joka tiivistyy vedeksi viileässä pakoputkessa. Veden muodostumisen näkee jopa kesäkeleillä kun edellä ajava auto lähtee liikennevaloissa seisomisen jälkeen liikkeelle: pakoputkesta lorisee vettä tielle.
Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että mummon kauppakassin äänenvaimennin yksinkertaisesti jäätyy tukkoon pitkän pakkasjakson ja lyhyiden ajoajen yhteisvaikutuksesta.
Hiukkasloukku taas vaatii korkean lämpötilan puhdistuakseen. Saas nähdä...
En nyt toki väitä, että hiukkasloukku sentään jäätyy. Kunhan pohdiskelin olosuhteiden epäsuotuisuutta.
Varsinkin niille jotka ajavat lyhyttä matkaa kaupungissa.
Pieni bensakone tuottaa naurettavan vähän lämpöä pakoputkeen matalilla tehoilla/kierroksilla.
Pakokaasu taas sisältää runsaasta vesihöyryä, joka tiivistyy vedeksi viileässä pakoputkessa. Veden muodostumisen näkee jopa kesäkeleillä kun edellä ajava auto lähtee liikennevaloissa seisomisen jälkeen liikkeelle: pakoputkesta lorisee vettä tielle.
Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että mummon kauppakassin äänenvaimennin yksinkertaisesti jäätyy tukkoon pitkän pakkasjakson ja lyhyiden ajoajen yhteisvaikutuksesta.
Hiukkasloukku taas vaatii korkean lämpötilan puhdistuakseen. Saas nähdä...
En nyt toki väitä, että hiukkasloukku sentään jäätyy. Kunhan pohdiskelin olosuhteiden epäsuotuisuutta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä en oikein ymmärrä tämän hiukkassuodattimen hyötyä. Kun katsoo mootoreita, joita on eri automalleissa joko hiukkassudattimella tai ilman, niin näyttää siltä, että kun hiukkaset vähenevät, niin bensankulutus kasvaa. Että suo siellä , vetelä täällä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samoin ilmoitti minun Focus menneensä juuri talviunille koska autolla ei muka ole ajeltu 14 vuorokauteen. Ilmoitus tuli että klo 8.45 alkoi unet. Olin juuri tullut kaupoilta n. 1/2 tuntia ennen ja ajomatkaakin tuli reilut 10 km suuntaansa. Nukkukoon perkele... Kommentoin samoin kuin Rusakko: "Sinänsä aihe ei liikuta minua mitenkään, mutta kunhan raportoin foorumille "Rusakko_ kirjoitti: ↑25 Elo 2019 19:30 Parin viikon välein (oliko nyt 4. kerta) FordPässi ilmoittanut, että auto siirtyi Deep Sleep-tilaan. Kuulemma näin käy kun auto on ollut toimettomana 14 peräkkäistä päivää. Tosi asiassa 6-7 päivänä viikossa tulee ajoa, että se siitä toimettomuudesta. Sinänsä aihe ei liikuta minua mitenkään, mutta kunhan raportoin foorumille![]()

Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyy kyllä ihmetellä teidän asennetta. Selkeä vika autossa, mutta annatte asian olla. Kannattaa odottaa takuun loppumiseen asti ja ihmetellä vasta sitten vikoja niin Euroopassa tappiollinen Ford voi ehkä joskus tehdä voittoakin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan tästä deep sleepistä mainittu jo viime talvena huoltoon mutta kun akku ja muut on testien mukaan kunnossa... uutta valitusta ensi talvena, kun sama taatusti jatkuu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huomaako noissa bensakoneisissa mitenkä tuota hiukkaspöntön polttoa? Välissä oli yksi länsinaapurin tekemä dieseli ja siinä saatto välillä huomata pienen nykäisyn polton alkaessa jos tasakaasulla/vakionopeussäätimellä sattui ajelemaan ja kulutusnäyttö pompsahti sen reilu puoli litraa hetkellisesti ylös. Ja jos joku ajeli puskurissa kiinni, niin yleensä silloin tuli vähän lisää väliä. 
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole itse huomannut mitään erityistä, tosin en tiedä miten sen pitäisi tuntea. Kulutusmittariakaan en pidä näytöllä / tuijota jatkuvasti.@rsk@ kirjoitti: ↑26 Elo 2019 12:46 Huomaako noissa bensakoneisissa mitenkä tuota hiukkaspöntön polttoa? Välissä oli yksi länsinaapurin tekemä dieseli ja siinä saatto välillä huomata pienen nykäisyn polton alkaessa jos tasakaasulla/vakionopeussäätimellä sattui ajelemaan ja kulutusnäyttö pompsahti sen reilu puoli litraa hetkellisesti ylös. Ja jos joku ajeli puskurissa kiinni, niin yleensä silloin tuli vähän lisää väliä.![]()
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sillä auto saadaan paperilla vähäpäästöiseksi ja tätä kautta halvemmaksi. Ei se bensankulutus vaan ne päästöt määrää verot.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se on ominaisuus ei vika. Kysy vaikka maahantuojalta, uudessa Focuksessa ei ole vikoja

Re: Uusi Focus mk4 2018
Osaltani sanoisin, että Fordpässin toiminta on ollut kyllä vajaavaista. Erikseen en jaksa lähteä moisesta valittamaan. Se aiheuttaa auton huoltoon jättämisen, omien liikkumisten uudelleenjärjestelyt, kustannuksia auton viennistä ja tuonnista ja huonolla tuurilla joudun maksumieheksi, kun vikakoodia ei kuitenkaan löydy. Myöskään rajatapauksissa en jaksa käydä sitä debaattia, että mikä on vika ja mikä ominaisuus. Taisteluväsymys iskee ennen kuin taistelu on edes alkanut. Takuuaikaisissa huolloissa sitten keskitetysti valituksen aiheet, ehkä jopa WordPässin toiminta. Se onkin sitten eri asia, että mikä on takuuaika sen sisältö. Se ja pari muuta isompaa häikkää foorumilta on aiheita mitä seuraan. Omassani ei ole ilmennyt varmoja vikoja toistaiseksi.
Moni muu tuntuu olevan aktiivisempia pienemmistäkin vioista ja pisteet siitä!
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö kellään ole ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa? Omassa aukeaa aina mutta kerran viidestä jää ylös eikä sulkeudu ilman apuja. Kerran oli jo pajalla ja sen jälkeen toimi 2 viikkoa moitteetta.
Entä onko ovia hienosäädetty kellään? Oikea takaovi ei istu ihan kunnolla kahvalinjan yläpuolelta.
Entä onko ovia hienosäädetty kellään? Oikea takaovi ei istu ihan kunnolla kahvalinjan yläpuolelta.
Focus wagon 2019 ST-line 1.5 Ecoboost 182hp manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko monikaan vielä teettänyt ruostesuojausta?
Pohjassa ja lokarien kaarissa monessa kohtaa vaan läpikuultava maali.
Ei ole tullut kysyttyä mikä on tehtaan mielipide asiasta.
Pohjassa ja lokarien kaarissa monessa kohtaa vaan läpikuultava maali.
Ei ole tullut kysyttyä mikä on tehtaan mielipide asiasta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kukaan keksinyt mitään järkevää tapaa kiinnittää lisävalo / lisävalot keulalle? Siinä keulassahan ei juuri ole kiinnityspinta-alaa kilpitelineelle.. Varsinkin st-linen maskin kanssa tuntuis olevan melko haastavaa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viime huoltokäynnillä kyselin tuosta FordPassin toiminnasta/toimimattomuudesta, ja vastaus oli että huolto ei voi tehdä FordPassille mitään, kaikki siihen liittyvä menee jotain toista kautta, eivät itsekään tienneet mitä. Ei vaan heidän kautta ainakaan.Rusakko_ kirjoitti: Osaltani sanoisin, että Fordpässin toiminta on ollut kyllä vajaavaista. Erikseen en jaksa lähteä moisesta valittamaan. Se aiheuttaa auton huoltoon jättämisen, omien liikkumisten uudelleenjärjestelyt, kustannuksia auton viennistä ja tuonnista ja huonolla tuurilla joudun maksumieheksi, kun vikakoodia ei kuitenkaan löydy. Myöskään rajatapauksissa en jaksa käydä sitä debaattia, että mikä on vika ja mikä ominaisuus. Taisteluväsymys iskee ennen kuin taistelu on edes alkanut. Takuuaikaisissa huolloissa sitten keskitetysti valituksen aiheet, ehkä jopa WordPässin toiminta. Se onkin sitten eri asia, että mikä on takuuaika sen sisältö. Se ja pari muuta isompaa häikkää foorumilta on aiheita mitä seuraan. Omassani ei ole ilmennyt varmoja vikoja toistaiseksi.
Moni muu tuntuu olevan aktiivisempia pienemmistäkin vioista ja pisteet siitä!
FordPassilla on ilmeisesti oma tukitiimi, joka yleensä sanoo että asenna sovellus uudestaan, parita uudestaan auton kanssa, ja sit vika on jossain muualla tai päivitys on tulossa ”kohta”.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä teetettiin. Onpahan ainakin mielenrauha nyt kun aikomus oli pitää autoa se 10+ vuotta.
Focushan sai huonot pisteet ruotsalaisen autolehden ruostumistesteissä ja se osaltaan vaikutti päätökseen.
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... focus-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä näytä hirveitä eroja olevan tekeekö vaan näkyvät pinnat, vai meneekö myös kotelot.
Riippuu tietysti ajasta mitä autoa pitää, että siirtääkö hyödyn seuraavalle omistajalle.
Riippuu tietysti ajasta mitä autoa pitää, että siirtääkö hyödyn seuraavalle omistajalle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olisko 1-2 kertaa käyny 3 kk niin, että sähköluukku ei ole luukun napista lähtenyt menemään kiinni. Pikkusen tunkkasin ylöspäin ja taas toimi.Teukkis kirjoitti: ↑26 Elo 2019 22:07 Eikö kellään ole ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa? Omassa aukeaa aina mutta kerran viidestä jää ylös eikä sulkeudu ilman apuja. Kerran oli jo pajalla ja sen jälkeen toimi 2 viikkoa moitteetta.
Entä onko ovia hienosäädetty kellään? Oikea takaovi ei istu ihan kunnolla kahvalinjan yläpuolelta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Parin viikon päästä menee ruostesuojaukseen. Käsittely Finikor Täysturva. En tiedä mitä pitäisi tapahtua, että pitäisin Focusta niin pitkään, että kovinkaan paljoa suojauksesta hyötyisin. OIkoon sitten pienen autoilevan ihmisen tuki sen puolesta, että autot kestäisivät edes korin osalta vähän pidempään.
Tehdasta en kuullut asiassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mondeon massasin kun ajoin luovutuksesta suoraan massaukseen. Ei tarvitse alustaa pestä ja maalpinta on virheetön. Jos vaikka 16 vuotta omistaa auton kyllä ne massausrahat tulee takaisin korkojen kanssa. Eikös auton osto ole sellainen kerran hyvän ostaa ei tarvitse vaihtaa. Kuten vaimon etsintä nimimerkillä 40v naimisissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös se Lucas ollut hyvä apostoli mutta huono sähkömies. Tämä oli lainainaus 69Cortinan omistajan suusta. Sama peli jatkuu näemmä kun videota katsoin. Kuinka noi maadoitukset autossa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ominaisuus,ei vika

Vakavammin puhuen ettei olis vaan jotain tekemistä kosteuden nousun kanssa näin syksyllä...

Re: Uusi Focus mk4 2018
Useammassa umpiossa on tota vikaa. Muistaakseni ei ole muuta korjausta kuin umpiot vaihtoon.
Onnea vaan yrityksellesi pitää tätä autoa 10+ vuotta
Onnea vaan yrityksellesi pitää tätä autoa 10+ vuotta

Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018