Onko miten pitkäksi venyneet tilaukset 1.5ecoboosteista.
Meinaan tämän vuoden puolella itselle huhtikuun puolessa välissä tilattu ja ei ole kuulunut mitään..

Taitaa olla tuosta moottorista kiinni pitkä toimitusaika. Ainakin minun tapauksessa se oli ongelmana. Tilasin tammikuussa omani ja tällä viikolla meni tuotantoon.
Epäilen kyllä että joku lisävaruste. Vai onko se sitten tuo 1.5eb +a8 kombo. Manuaalina ainakin lähti tuotantoon n. kk tilauksesta. Onko tilattuna jotain erikoista kuten avattava lasikatto, kääntyvä vetokoukku ?
Omani tilasin maaliskuussa ja luovutus oli 30.7
Kyllä toi taitaa olla vain 1.5 saatavuuden aiheuttamaa. Se kun on ihan julkinen ongelma Fordilla. Mullakin sai sukulainen lähes vastaavan kärryn, minkä itse tilasin, jo kuukausi sitten vaikka teki kaupat 3kk mun jälkeen. Jälleenmyyjät ilmeisesti tilaa autoja suosituimmilla varusteilla ennakkoon ja ne sitten lukitaan asiakkaalle jos osuu sopiva tilaus kohdalle (ja ehkä tehdään jokin lisätilaus varusteesta jo tehtaalta tilattuun autoon). Mä vaan onnistuin ruksittamaan sellaiset varusteet että meni jonon perälle kun ei ollut tällä jälleenmyyjällä ”valmista” tilausta sisällä. Mutta siitä huolimatta tolaushetkellä puhuttiin 3kk toimitusajasta ja se alkoi venymään tuon moottorin saatavuuden takia.
Itsellä lähti 1.5 182hv EB + A8 tilauksee kesäkuun puolessa välissä. Tuotantoon menee 30.8. ja luovutus pitäis olla syyskuun lopussa. Vignale vielä varustetasona joten tuskin ollut tilaus ennalta sisässä...
Vaadi nyt jo hyvä ihminen hyvitystä.Toihan on jo 7-8 kuukautta ennen ku olet saanut auton alle...
Sinun pitää ilmoittaa myyjälle että vaadit korvauksia myöhästymisestä. Jos vain odotat se tarkoittaa että hyväksyt myöhästymisen. Tuohan myöhästyy lähes puoli vuotta.
Mun 182 hp M6 tilattu 15.3. ja valmistettu nyt 2.8. Luovutus syyskuun puolella, eli noin 1/2 vuotta toimitusaika.. Olen myös antanut itseni ymmärtää, että toimitusviivästykset johtuvat juuri tuon isomman moottorin toimitusvaikeuksista, eikä mistään lisävarusteesta.
Hyödyistä en osaa sanoa mutta edellisessä 2014-mallisessa 1.0 Ecoboostissa meni starttimoottori noin 110tkm kohdalla. Lieneekö sattumaa...
Tässä kesän aikana seurannu, että mulla ei oo suunnilleen kertakaan toiminu koko start&stop järjestelmä. Toisaalta mua ei haittaa yhtään vaikka ei sammukkaanRusakko_ kirjoitti: ↑12 Elo 2019 18:44 Akusta ja StartStopista: Viime viikon ajelin työmatkaa (n. 25 km/suunta) ja reitille sattuu vaihdelleen 10-20 pysähdystä, missä olisi halutessani mahdollista hyödyntää Start-Stoppia. No, päätin hyödyntää ja suorastaan houkuttelin jarrupolkimella auton sammuksiin aina pysähdyksissä. Hyvin toimi.
Tänään aamulla ja iltapäivällä ei auto sammunut kertaakaan, vaikka kuinka houkutteli. Noinkohan se akun kapasitetti hiipuu viikon aikana kesäkelilläkin, niin että jonain päivänä ei sammu lainkaan? Keskimäärin edellä mainitussa tilanteessa moottori sammuu ja käynnistyy 1,25-2,5 km välein. Tästä päätellen ainakaan noin usein ei parane SS:ia käyttää, jos meinaa että akun kapasiteetti ei laske päivästä toiseen.
Kulutus työmatkalla on ollut mennessä 5,5-5,8 l/100 km ja kotimatkalla 6,0-6,5 l/100 km (liikennettä enemmän). Viime viikon SS-järjestelmän hyödyntäminen ei tuonut havaittavaaa kulutussäästöä.
Jollain kokemusta SS:n hyödyistä?![]()
Toimii kyllä todella huonosti tässä autossa toi ss. Välillä voi ajella pitkiä maantiepätkiä, mutta silti risteykseen pysäyttäessa ss ei toimi ja syy "akun latautuminen". No, ei toi muakaan haittaa, mutta hieman arveluttaa tuo syy.
https://www.fordvarusteet.fi/kuljetusjä ... &year=2018revote kirjoitti: ↑12 Elo 2019 20:49 Facebookissa tästä jo huutelinkin, yhtään vastausta en saanut joten kokeilen täällä:
Uusi mk4 farkku Focus lasikatolla. Jos hankin siihen Thule Edge Wingbar -taakkatelineet niin mahtuuko kattoluukku enää aukeamaan?
---
Kovasti on kipinää päällä kun odottelee autoa saapuvaksi, tilasin kaksi viikkoa sitten Vignalen 1.5 150hp a8 ja toimitusarvio on 31.10. Ensimmäinen ihan uusi auto!
Kiitos paljon nopeasta vastauksesta. Sitten täytyy käyttää telineitä vain kun niitä oikeasti tarvii.
Kyllä laitan näistä aina tietoa eteenpäin. Asenne vastaanottavassa päässä on ylensä välinpitämätön, joka osaltaan kyllä syö intoa ilmoittaa asioista.onik kirjoitti: ↑13 Elo 2019 07:15 Näistä olisi hyvä antaa palautetta myyjälle että menee tietoa maahantuojalle. Nyt tilanne on se, että tälläistä vikaa ei ole maahantuojan mukaan olemassa koska on vain yksittäistapauksia. Helpottaisi muiden autojen huoltoa jos kaikki viat saisi maahantuojan tietoon, vaikka ei itseä niin haittaisikaan.