Ööh...käsitääkseni uusimmissa EB-moottoreissa on ketju...ainakin ST-Fiestassa on ketju...
Harri
Ööh...käsitääkseni uusimmissa EB-moottoreissa on ketju...ainakin ST-Fiestassa on ketju...
Nätti peli...panoraamakatto näemmä,kivasti leikkaa muuten valkoista autoaLuigi kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 17:41 Tämän talouden Fiesta päivityi uudempaan valkoiseen Active malliin. Suomesta löytyi mieluinen malli, niin ei tarvinut lähteä erikseen tilailemaan tehtaalta. Fordin 0% korko kampanja vielä päälle, niin mikäs siinä.
IMG_20190728_120721AA
Katto on kontrastimaalattu, mutta joo hyvin sopii valkoiseen autoon, lisäksi vielä kun on lasitummenukset.
Joo uudet 1.0 koneet mitkä lepuutuksella on ketjulla. Vag ketjussa on se ongelma että se on pikkupaloista niittaamalla ja on niin karkea jo uutena hammaspyöriin osuvalta pinnalta että ihme kun kestää 30tkm ajaa. Fordilla käytössä perinteinen rullamallin ketju..nestori2 kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 22:31 Ei kai litraisessa ole?
Kai se menee niin, että litraisessa, jossa on lepuutustoiminto on ketju. Fiestan litraisessa ei ole lepuutusta, joten on hihna. Eikä Fordeissa hihna ole ollut mikään ongelma, vaihtoväli on pitkä. Eikä nuo nykyaikaiset ketjukoneetkaan ole ongelmattomia, esimerkkinä VAG-konsernin autot. VAG mielestäni on mennyt jopa toiseen suuntaan, ketju on vaihtunut hihnaksi. Nykyaikaisissa moottoripyörissä vetohihna kestää helposti 80-100 tkm ja on alttiina pölylle ja pikkukiville. Samoista tehtaista ne hihnat tulevat. Moottoripyörissä ketju ja hammaspyörät eivät kestä tuota ajomäärää.
Missähän ajatukseni olivat tätä kirjoittaessani. Uudessa 100 heppaisessa Fiestassa on tietenkin hihna, jonka vaihtoväli on tuo mainitsemani.
nestori2 kirjoitti: ↑02 Elo 2019 22:59 No unohdin ruksata,kaverilla on ja hyvät ovat...mitä nyt talvella tuppaavat jäätyä jos ei pidä huolta...
No enpä ole tuota tullut ajatelleeksi, eikä siis ole ainakaan yhden talven kokemuksella ollut ongelmia. Auto kylläkin seisoo yöt kylmässä konehallissa, joten ei ole altiina vesi- eikä lumisateille.
Mitähän hienoa tuossa tuli? Ainakin asentui ongelmitta.Hair kirjoitti: ↑04 Elo 2019 16:20 Jaahas, nyt olisi päivitys saatavilla Sync 3 tuolta https://https://www.ford.fi/oma-ford/hy ... h/update#/
Täytyy katsoa että millanen on kunhan valuu ensin koneelle, melkein 3 giganen paketti taas tulossa.
Edit: Eli Build 19149 oli kyseinen päivitys.
Nyt Fiesta ST 2016 neljättä kesää pois liikennekäytöstä. Auto on ollut aina pois liikennekäytöstä 2,5 kuukautta. Ei ole kyllä ollut koskaan mitään ongelmia, niin kuin ei muillakaan autoilla vuodesta 1993 mitä ovat olleet tuon saman ajan seisonnassa joka kesä.jarkkoo kirjoitti: ↑06 Elo 2019 17:17 Mitähän hienoa tuossa tuli? Ainakin asentui ongelmitta.
Meidän Fiesta on seisonut jonkun tovin kun lomalla tuli liikuttua harrastelaitteilla pääsääntöisesti, eilen otin käyttöön ja kuskin oven kaiutin ei sitten näemmä levosta välittänyt, särisee ja pörisee vaan jos äänenvoimakkuus >5. Perjantaina vaihtavat elementin.
Tuossa meidän ST-Linessä esiintyi myös kojelaudan päissä resonointia, siinä syypäänä käsittääkseni oli/on ne ilmakanavat, huollossa niitä laittoivat paremmin kiinni niin hiljeni.Kaasupoljin kirjoitti: ↑07 Elo 2019 19:16 Onko muilla samaa resonointiongelmaa kuin minulla. Auto nyt n. kk vanha ja ajettu vajaa 3k. Viikko-pari sitten alkoi kuulua kojelaudan molemmista päistä resonointia. Olisiko ongelmana että päätymuovit ns. löystyneet ja hinkkaavat niihin pieniin etuikkunoihin. Muuta valittamista ei vielä ole ilmennyt. Tuo ääni vaan hieman häiritsee. Autossa myös nuo B&O kajarit ja jos bassoa tarpeeksi kappaleessa resonointi tuntuu voimistuvan.
Titaniumissa lie aika helppo tuo asennus, siis ei tartte muuta kuin napsia sisälokarin kiinnikkeitä muutama irti, läppä paikalleen ja kiinnikkeet takaisin?
Juu, muutama kiinnike tosiaan sisälokarista irti ja paketissa olleet uudet tilalle.jarkkoo kirjoitti: ↑14 Elo 2019 09:00 Titaniumissa lie aika helppo tuo asennus, siis ei tartte muuta kuin napsia sisälokarin kiinnikkeitä muutama irti, läppä paikalleen ja kiinnikkeet takaisin?
ST-Line/ST tarttee poraakin, kun se kuraläpän takimmainen kiinnitys tulee siihen helmalevikkeen alapintaan tehtävään reikään. Ja siinä saa vähän varoa ettei sohaise liian syvälle poralla, jäänee ikävä jälki helmapeltiin. Tiedä sitten miten huolellisesti (luovutus)huollossa nuo laittavat.