Mondeossa on kaaret alkaneet ruostua, eikä ruosteenpoisto+pohjamaalaus+kiveniskumassa kestä vaan taas pitäisi poistaa ruosteet, ja käsitellä jotenkin.
Mahtaako olla saatavilla muovisia kaarisuojia, joilla käsitellyt kaaret saisi kulutukselta suojaan?
Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Kyllä ne ruostuu siellä muovienkin alla JA sitten ne on vaihdettava,en oikeen voi suositella
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Liian leveet renkaat, eeteet väärät vanteissa.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
^En usko, koska autossa on Fordin OEM -vanteet. Ei autossa ole mitään "vikaa" - se on vain merkkinsä edustaja
.
Paikallinen soodapuhaltaja ei ottanut autoa työn alle, joten raappailin, hioin, hapotin ja pohjamaalasin kaaria tänään 5 tunnin verran. Vuoden päästä tuon näkee, että maksoiko vaivan...

Paikallinen soodapuhaltaja ei ottanut autoa työn alle, joten raappailin, hioin, hapotin ja pohjamaalasin kaaria tänään 5 tunnin verran. Vuoden päästä tuon näkee, että maksoiko vaivan...
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Laitatko millasta kamaa pintamaaliksi? Kun tuonnehan tarvitset aina kosteussulun, vaikka olisikin hyvin tehty pohjatriikomi kirjoitti: ↑23 Heinä 2019 21:56 ^En usko, koska autossa on Fordin OEM -vanteet. Ei autossa ole mitään "vikaa" - se on vain merkkinsä edustaja.
Paikallinen soodapuhaltaja ei ottanut autoa työn alle, joten raappailin, hioin, hapotin ja pohjamaalasin kaaria tänään 5 tunnin verran. Vuoden päästä tuon näkee, että maksoiko vaivan...

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Pohjia oli sieltä kaaren sisäpuolelta mahdotonta tehdä hyvin. Vaikka kuinka teräsharjalla harjasi ja hapolla kylvetti, niin ei sieltä kaikkea pois saanut.
Alle sprayasin 3 kerrosta Car Rep:n 2-komponenttimaalia ja sen päälle kiveniskumassaa. Auto on musta, joten musta massa kelpaa pinnoitteeksi.
Alle sprayasin 3 kerrosta Car Rep:n 2-komponenttimaalia ja sen päälle kiveniskumassaa. Auto on musta, joten musta massa kelpaa pinnoitteeksi.
Re: Mondeo Mk4 - takalokasuojien kaaret ruosteessa
Mä en oo tuohon Car Repiin perehtynyt, mutta itse suosin että paljaalle/hiotulle/kitatuille/hitsatuille pinnoille ensin 2k epoksi, ja sen päälle sitten kosteussuluksi joku 2k pintamaali, pelkkä massa ei riitä, sillä sen on vain mekaaninensuoja kiveniskuille nimensä mukaisesti. Ainakin Trotonin Master epoksi on suht. helppo ruiskuttaa, ja sen päälle voi vetää pinnan heti kun on matta, joten ei tarvii välihiontaa, jos ei odota tuntia pidempäänriikomi kirjoitti: ↑24 Heinä 2019 14:17 Pohjia oli sieltä kaaren sisäpuolelta mahdotonta tehdä hyvin. Vaikka kuinka teräsharjalla harjasi ja hapolla kylvetti, niin ei sieltä kaikkea pois saanut.
Alle sprayasin 3 kerrosta Car Rep:n 2-komponenttimaalia ja sen päälle kiveniskumassaa. Auto on musta, joten musta massa kelpaa pinnoitteeksi.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER