Otsikon autossa palaa moottorin häiriövalo ja myös engine malfunction teksti. Vikakoodit on nollattu pariin otteeseen ja lampda-anturi on vaihdettu sekä hiukkas-suodatin yritetty pestä. Moottorin tehot ovat puolittuneet. Autolla on ajettu noin 300tkm
Seuraavan on tarkoitus vaihtaa hiukkas-suodatin. Mitä muuta kannattaisi yrittää tehdä ja mistä löytäisin oikean varaosanumeron suodattimelle, jotta voisin tilata sen verkkokaupasta.
https://ford.7zap.com/en/car/38/code.aa ... bwmaa07998
Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Mitä vikakoodeja se sitten lykkää? Kyllä siellä pitäisi hyvinkin selkeästi tulla vikakoodit jos hiukkasloukku on tukossa. (Liian suuri paine ero loukun antureissa)
"harder" is not a very good safeword
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
niin tuleehan sieltä pöntölät painetietoa? ettei olis ne letkut poikki, eikö sinne jotku semmoset menny ja joissain malleissa tuppasivat hajoaankin?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Vikakoodeja P0130, P0135, U0184, U3006, U0422, U0416, B109B.
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Pikaisen googlauksen perusteella ainoastaan P -alkuiset koodit viittaisivat moottoripuolelle (O2 -anturi).
Noiden koodien perusteella ei olisi mitään syytä lähteä vaihtamaan nokifiltteriä.
Kun lambda on jo vaihdettu, niin ehkä vika on anturin johdotuksessa?
Noiden koodien perusteella ei olisi mitään syytä lähteä vaihtamaan nokifiltteriä.
Kun lambda on jo vaihdettu, niin ehkä vika on anturin johdotuksessa?
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Paineanturi kannattais ehkä vaihtaa.
Re: Hiukkas-suodatin Ford Galaxy 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Juuri noin. Anturi on taatusti tukossa, ja siksi herjaa.
Allekirjoittaneella on hyviä kokemuksia hiukkasloukon pesun onnistumisesta, omilla tuntiveloituksilla tullut huomattavasti halvemmaksi, kuin lopulta toimivaksi muuttuvan osan vaihto.
Paine-ero anturia sitten ei voi pestä, se pitää vaihtaa.
Letkujen eheyden tarkistus on myös tärkeää.