Transitilla huitsin nevadaan
Transitilla huitsin nevadaan
Ihan pakko kertoa tälläisestä reissusta -87 transsulla. Vuosi takaperin tuli hullu ajatus et lähdetään kaverín kanssa Transitilla Valko-venäjän pääkaupunkiin Minskiin. Toki oli se ihan tähdellinen reissu.
Lähdettiin kajaanista ja painuimme suoraan kohti Russian rajaa. Karjalan kautta Pietariin jne. Olin melko varma että matka tyssää jossain vaiheessa vaan ei. 2600km/29h yhtä soittoa ja transsua ei sammutettu kertaakaan,jopa tankattiin auton ollessa käynnissä. ja kuin ihmeen kaupalla pääsimme perille
Paluumatkalla tavaraa oli kyydissä 1300kg eli 300kg yli kantavuuden. Levotonta kyytiä, foordi souti koko ajan johonkin suuntaan. 1000km ennen kotia pakosarja oli enää kiinni yhdellä pultilla ja dieselhöyryt iloisesti hönki ohjaamoon. Kuitenkin ajeltiin iloisesti päänsäryn jystäessä kotiin asti. Käsittämätön reissu, ja foordi toimi kuin sveitsiläinen kello.
En ole varsinaisesti foordiharrastaja eikä minulla ole koskaan ollut foordia, vaan nostan tosiaan hattua merkille, oltaisi voitu olla pahassa liemessä jos transitti olisi tehnyt temput =) ViVA FORD
Lähdettiin kajaanista ja painuimme suoraan kohti Russian rajaa. Karjalan kautta Pietariin jne. Olin melko varma että matka tyssää jossain vaiheessa vaan ei. 2600km/29h yhtä soittoa ja transsua ei sammutettu kertaakaan,jopa tankattiin auton ollessa käynnissä. ja kuin ihmeen kaupalla pääsimme perille
Paluumatkalla tavaraa oli kyydissä 1300kg eli 300kg yli kantavuuden. Levotonta kyytiä, foordi souti koko ajan johonkin suuntaan. 1000km ennen kotia pakosarja oli enää kiinni yhdellä pultilla ja dieselhöyryt iloisesti hönki ohjaamoon. Kuitenkin ajeltiin iloisesti päänsäryn jystäessä kotiin asti. Käsittämätön reissu, ja foordi toimi kuin sveitsiläinen kello.
En ole varsinaisesti foordiharrastaja eikä minulla ole koskaan ollut foordia, vaan nostan tosiaan hattua merkille, oltaisi voitu olla pahassa liemessä jos transitti olisi tehnyt temput =) ViVA FORD
Ku on kerta pakut kyseessä ni tekeekö mitään -01 transistorilla...?
Mulle tarjottiin semmosta 50tkm ajettua etuvetosta työautoksi...
Pääseekö sillä mihinkään? Itsellä kuiten nykyään maasturi... Välillä tuntuu ettei HJ:kään taivu kaikkeen... Ja siinä on kuiten 4-litranen turbo...+kaikki mahdolliset lukot...
Mulle tarjottiin semmosta 50tkm ajettua etuvetosta työautoksi...
Pääseekö sillä mihinkään? Itsellä kuiten nykyään maasturi... Välillä tuntuu ettei HJ:kään taivu kaikkeen... Ja siinä on kuiten 4-litranen turbo...+kaikki mahdolliset lukot...
Mondeo 3.0i V6 Ghia
Focus RS Mk3
Focus RS Mk3
eihän transitti ole mikään vauhtihirmu
Lähinnä tuota transsua voisi nimittää työjuhdaksi, riippuu tietenkin onko kyse uudesta vaiko vanhasta. Sekä miinuksena on korkea käyntiääni, joka johtuu tietääkseni siitä et polttoaineen paine on tuplasti isompi kuin muiden dieseleiden. Ajoin kerran vm97 hiacella 700km ja täytyy todeta että 2.5D liian laiska ja lisäksi kulutus on huikeaa verrattuna transittiin.
Kyl tuolla 2.4D transitilla pääsee hyvin täysperävaunu rekkojen ohi jos taitaa tyylin
Kyl tuolla 2.4D transitilla pääsee hyvin täysperävaunu rekkojen ohi jos taitaa tyylin
