
Nykyautolla vaan ei ehkä voi ajaa ilman tuulilasia, se on korin kantava osa.
Joo on potkittu -70luvulla paristakin autosta rämmäleet pois,piti muistaa ottaa kumminkin tiiviste föliin...muutama päivä tukka takana ja elämä edessänestori2 kirjoitti: 08 Kesä 2019 17:58 akkuna kokonaan pois ja ajolasit päähän.
Nykyautolla vaan ei ehkä voi ajaa ilman tuulilasia, se on korin kantava osa.
Mulla 2.8 bar ja pass näyttää 3.3-3.4bar on lähinnä suuntaa antava..Rusakko_ kirjoitti: 09 Kesä 2019 07:44 FordPässi näyttää jatkuvasti yli 300 kPa paineita näin kesälämpimillä. Ajossa 340 kPa. Suomeksi siis puhutaan 3-3,4 bar paineista. Nyt mökillä en pääse mittarilla tarkastamaan, mutta tuskin 215/55/17-koossa ihan noin paljoa on.
Muilla kokemuksia tästä?
Anturit antaa hyvinkin tarkkaa tietoa ainakin itsellä. Olen tarkastanut kahdella mittarilla. Renkaiden lämmetessä ajon aikana paine luonnollisesti kasvaa. Tämän takia aina painotetaan, että paineet tarkastettava kylmistä renkaista.focst kirjoitti: 09 Kesä 2019 08:54 Mulla 2.8 bar ja pass näyttää 3.3-3.4bar on lähinnä suuntaa antava..
3 bar kylmänä on huomattavasti suosituspaineiden yli. Muistaakseni täyden kuorman paine edessä oli 2.5 bar.Rusakko_ kirjoitti: 09 Kesä 2019 07:44 FordPässi näyttää jatkuvasti yli 300 kPa paineita näin kesälämpimillä. Ajossa 340 kPa.
No niin..Freeze kirjoitti: 10 Kesä 2019 15:28 Auto kävi 15 tkm huollossa tänään, ja sisään ajettiin samalla PCM-päivitys joka muuttaa moottoriöljyn kulumisen laskentaparametreja. Katsotaan, milloin käydään seuraavan kerran.
En ole kattonu, mutta vasemmalta edestä kuuluu todella voimakas "jarrutuksen" ääni jarrutettaessa. Ihan samalta kuulostaa kuin lopussa olevat jarrupalat.. En nyt jotenkin jaksa uskoa että 10tkm jälkeen on vielä palat menny kun pitäs kestää se 100tkm..Trukki1 kirjoitti: 10 Kesä 2019 16:39 Onko kukaan katsonut takajarrulevyjen kuntoa? Itsellä on ekan kerran elämässä tullut levyihin uria näillä kilometreillä. Ja näyttävät muutenkin huonoilta. Eikä ole ajettu vielä 20 000 km. Ja kilometrit ovat tulleet samoissa ympyröissä kuin ennenkin.
Satunnaisesti kahisee mutta ei joka jarrutuksessa. Tarkistin levyt ja onhan siellä uraa, liekö joku kivi sitten ollut välissä. Miten on muilla toiminut jarrut automaatin kanssa autoa käynnistäessä? Nyt useamman kerran heti käynnistäessä jarrupoljin jäykkä,jarrut olleet tehottomat ja käynnistäessä melkoinen releiden napsunta. Jarruja pumppaamalla tehot ok, mutta ei kannata heti laittaa d päälle ellei todella halua heti liikkuaHMS77 kirjoitti: 10 Kesä 2019 18:20 En ole kattonu, mutta vasemmalta edestä kuuluu todella voimakas "jarrutuksen" ääni jarrutettaessa. Ihan samalta kuulostaa kuin lopussa olevat jarrupalat.. En nyt jotenkin jaksa uskoa että 10tkm jälkeen on vielä palat menny kun pitäs kestää se 100tkm..
Kuuluukohan kellään muulla vai pitääkö viedä pirssi tutkimuksiin? Ääni on siis todella selkeä ja kuuluu aina kun jarruttaa.
Vai onko Focuksen äänieristys todella näin surkea, nyt on nimittäin alkanu häiritsemään myös tuo rengasmelu noilla 17" Primacy 4:llä, suorastaan kammottava rengasmelu paikoitellen, asfaltista riippuen.
Tästä on keskusteltu jo aiemminkin. ABS-purkin ohjelmistopäivityksellä korjaantuu.Peksi. kirjoitti: 11 Kesä 2019 13:25 Miten on muilla toiminut jarrut automaatin kanssa autoa käynnistäessä? Nyt useamman kerran heti käynnistäessä jarrupoljin jäykkä,jarrut olleet tehottomat ja käynnistäessä melkoinen releiden napsunta. Jarruja pumppaamalla tehot ok, mutta ei kannata heti laittaa d päälle ellei todella halua heti liikkua![]()
Kiitos, niin olikin. Jäin ihmettelemään kun merkkihuollon kaveri ei tämmöisestä viasta osannut mitään sanoa eikä tarjonnut päivitystä. Piti jopa normaalina ominaisuutena autolletoasti kirjoitti: 11 Kesä 2019 14:34 Tästä on keskusteltu jo aiemminkin. ABS-purkin ohjelmistopäivityksellä korjaantuu.
Ärsyttää kyllä suunnattomasti huoltoliikkeiden kommentit ja asenteet. Olen joutunut sanomaan samoista vioista useaan otteeseen ennen kuin ne otetaan tosissaan. Esimerkiksi tämä jarrupoljinjuttu meilläkin oli vähättelyn kohteena ja "ei me huomattu siinä mitään" kommentteja sai kuulla. Kunnes nyt viime kerralla "joo tää olikin tällänen tiedossa oleva juttu Fordilla. Päivitettiin ohjelmisto"Peksi. kirjoitti: 11 Kesä 2019 15:12 Kiitos, niin olikin. Jäin ihmettelemään kun merkkihuollon kaveri ei tämmöisestä viasta osannut mitään sanoa eikä tarjonnut päivitystä. Piti jopa normaalina ominaisuutena autolle![]()
Vikoja on niin paljon, ettei maahantuoja kerro niistä etukäteen edes merkkihuollolle. Kun joku osaa jotain kysyä niin tiedon saa, ilman kysymistä ei mitään kerrota.Renee kirjoitti: 11 Kesä 2019 16:01 Jännä homma kun normaalisti noi huoltokutsut pitäisi tulla suoraan asiaakkalle joka tilaa sen huoltoajan autoon. Jarrut on tärkeä turvallisuustekijä jos ne puuttuu ei siinä auta huollon toteaminen normi jarruista. Taitaa noita päivityksiä olla niin paljon että ne heippa laput enään ei riitä korjaamolla jos tietsikan näyttöä ei tuijoteta.
Käytin sen ilmaisen kokeilupaketin auton wifiä. Toimi ihan hyvin mutta en tilannut jatkoa kun ei tarvetta omassa käytössä. Lisäksi modeemia käytetään fordpass ja livetraffic liikenteeseen. Aika näyttää mitä ne maksavat, jossain UK sivustolla taisi olla paikallisia hintoja jo näytillä. Testiin vaan! Sähköistä huoltokirjaa pääsevät korjaamot käyttämään.Kalvi85 kirjoitti: 11 Kesä 2019 16:31
Kysymys
Onko joku käyttänyt auton omaa modeemia? Tähän asti olen kuullut, että monikaan ei suosittele sen käyttöä lähinnä tulevien kustannusten vuoksi kun 2 vuoden käytön jälkeisiä kustannuksia ei kuulemma ole kenelläkään tiedossa.
Pääseekö tavallinen ihminen näkemään sähköisen huoltokirjan omalta koneeltaan?
Huomaatko isoa eroa puhallustehossa jos painat max ac-nappia? Käyttöohjeen mukaan "..Kun automaattitila on valittuna ja ulko- ja sisälämpötilat ovat korkeita, järjestelmä valitsee kiertoilman väliaikaisesti viilennystehon parantamiseksi..". Ei ainakaan itsellä tee noin paitsi Max AC valittuna. Tai sitten valo ei vaan syty.HMS77 kirjoitti: 12 Kesä 2019 11:58 Mitä tuohon ilmastointiin tulee niin itsellä tuo on toiminu kyllä moitteetta ja viileää alkaa hönkimään liki heti kun auton käynnistää.
Etäkäynnistys 30 sekuntia ennenkun autoon menee ja sisällä on jo täysin viileää vaikka ulkona +29 astetta.