Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Sattui ihan helsinkiläisessä merkkihuollossa. Näitä kyllä kuulee mistä lie korjaamosta mutta en olisi odottanut että merkkihuolto alentuu tällaiseen. Yrittävät saada töitä väärillä tuomioilla.
Auton jarrut täristi ja kun takuu on voimassa niin auto pajalle. Tuomio oli että jarrut ihan loppu, kestää enää enintään 4-5 tkm. Sain tämän vielä kirjallisena. Takuu ei mitään korvaa vaikka minun takuuehdoissa ei jarrulevyt ole mainittu takuuseen kuulumattomaksi, ainoastaan kitkapinnat. Nykyisin jarrulevyt on erikseen mainittu. Kieroutunut jarrulevy on Fordissa kuulemma normaalia kulumista.
Hassu tuomio että jarrut loppu kun 5 tkm aikaisemmin huollossa sanottiin nimenomaan erikseen että jarruissa on vielä hyvin pintaa ja jarrut kestää helposti ainakin seuraavaan huoltoon.
Kun tämön kerroin, niin siinä silmät kirkkaina sekä huoltoneuvoja että huoltomies vakuutti jarrujen loppuvan alle 5 tkm aikana.
Ajoin autolla tuomion jälkeen 7 tkm, eli jarrut olisi pitänyt loppua kokonaan pari tuhatta kilsaa sitten, jarrut vaihtoon koska ei sitä tärinää enää jaksanut. Ohuimmassa palassa oli pintaa jäljellä vielä 3,7 mm.
Uudessa palassa pintaa on noin 10 mm ja siitä kulunut siis 63 % 117 tkm matkalla. Tuo 3,7 mm olisi siis riittänyt vielä 60 tkm jos laskemalla laskee. Ajan siis lähes kokonaan maantieajoa joten jarrut kuluu vähän.
Auton jarrut täristi ja kun takuu on voimassa niin auto pajalle. Tuomio oli että jarrut ihan loppu, kestää enää enintään 4-5 tkm. Sain tämän vielä kirjallisena. Takuu ei mitään korvaa vaikka minun takuuehdoissa ei jarrulevyt ole mainittu takuuseen kuulumattomaksi, ainoastaan kitkapinnat. Nykyisin jarrulevyt on erikseen mainittu. Kieroutunut jarrulevy on Fordissa kuulemma normaalia kulumista.
Hassu tuomio että jarrut loppu kun 5 tkm aikaisemmin huollossa sanottiin nimenomaan erikseen että jarruissa on vielä hyvin pintaa ja jarrut kestää helposti ainakin seuraavaan huoltoon.
Kun tämön kerroin, niin siinä silmät kirkkaina sekä huoltoneuvoja että huoltomies vakuutti jarrujen loppuvan alle 5 tkm aikana.
Ajoin autolla tuomion jälkeen 7 tkm, eli jarrut olisi pitänyt loppua kokonaan pari tuhatta kilsaa sitten, jarrut vaihtoon koska ei sitä tärinää enää jaksanut. Ohuimmassa palassa oli pintaa jäljellä vielä 3,7 mm.
Uudessa palassa pintaa on noin 10 mm ja siitä kulunut siis 63 % 117 tkm matkalla. Tuo 3,7 mm olisi siis riittänyt vielä 60 tkm jos laskemalla laskee. Ajan siis lähes kokonaan maantieajoa joten jarrut kuluu vähän.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Jos täristää niin ne on loppu... Tärinä tulee jarrulevyistä.
Kirjoitat yleisesti mutta tarkoitat varmaan että jarruPALAT ei olisi loppu eli olisit halunut vain uudet jarrulevyt ja mennä vanhoilla jarrupaloilla?
Se miksi jarruosat kuulu takuuseen kun ovat kuluvia osia...
Kumpi olisi ollut parempi että kertoa että kestää kyllä 20tkm mutta loppuukin oikeasti 5tkm kohdalla ja taas huuhdetaan... Jarruissa ei kannata säästää.
Ne jarrupalat ovat halpoja ja helppo vaihtaa samalla kun levytkin vaihdetaan vai mitä huoltoa tuolle nyt sitten tehtiikään?
Itsellä tulki juuri 100tkm mittariin, hyllyssä odottaa uudet levyt ja palat joka nurkkaan lisäksi jarruneste, jarrut toimii hyvin mutta toimivathan hyvin seuraavat 100tkm taas .
Kirjoitat yleisesti mutta tarkoitat varmaan että jarruPALAT ei olisi loppu eli olisit halunut vain uudet jarrulevyt ja mennä vanhoilla jarrupaloilla?
Se miksi jarruosat kuulu takuuseen kun ovat kuluvia osia...
Kumpi olisi ollut parempi että kertoa että kestää kyllä 20tkm mutta loppuukin oikeasti 5tkm kohdalla ja taas huuhdetaan... Jarruissa ei kannata säästää.
Ne jarrupalat ovat halpoja ja helppo vaihtaa samalla kun levytkin vaihdetaan vai mitä huoltoa tuolle nyt sitten tehtiikään?
Itsellä tulki juuri 100tkm mittariin, hyllyssä odottaa uudet levyt ja palat joka nurkkaan lisäksi jarruneste, jarrut toimii hyvin mutta toimivathan hyvin seuraavat 100tkm taas .
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
En ota kantaa mihinkään muuhun kuin siihen, että mielestäni 3,7 mm kulutuspintaa jarrupalassa on vaihtorajalla. On se sitten oma, kaverin tai asiakkaan auto. Ei muuta.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Tärinä tulee jarrulevyistä, eikä niitä ole rajattu takuun ulkopuolelle minun takuuehdoissa, nykyisin kyllä. Jarrulevyt on kuluva osa, mutta niiden kierotuminen ei ole kulumista. Oheneminen on kyllä kulmista.NiceMan kirjoitti: ↑07 Kesä 2019 11:00 Jos täristää niin ne on loppu... Tärinä tulee jarrulevyistä.
Kirjoitat yleisesti mutta tarkoitat varmaan että jarruPALAT ei olisi loppu eli olisit halunut vain uudet jarrulevyt ja mennä vanhoilla jarrupaloilla?
Se miksi jarruosat kuulu takuuseen kun ovat kuluvia osia...
Kumpi olisi ollut parempi että kertoa että kestää kyllä 20tkm mutta loppuukin oikeasti 5tkm kohdalla ja taas huuhdetaan... Jarruissa ei kannata säästää.
Ne jarrupalat ovat halpoja ja helppo vaihtaa samalla kun levytkin vaihdetaan vai mitä huoltoa tuolle nyt sitten tehtiikään?
Itsellä tulki juuri 100tkm mittariin, hyllyssä odottaa uudet levyt ja palat joka nurkkaan lisäksi jarruneste, jarrut toimii hyvin mutta toimivathan hyvin seuraavat 100tkm taas .
Kirjoitin hiukan epäselvästi, huolto sanoi että palat ja levyt on loppu vaikka paloissa oli pintaa tuolloin liki 5 mm ja levyt paksummat kuin minimi. Ne ei siis olleet loppu.
En minä sitä kritisoi että palat ja levyt piti vaihtaa, olinhan siihen varautunut seuraavassa huollossa. Kritiikki tulee
totuuden vastaisesta kertomuksesta.
Huoltojen (2x vuodessa koska ajan noin 45 tkm/v) tarkastan jarrut aina kun vaihdan renkaat. En siis säästä niissä ja tiedän tasan tarkkaan niiden kunnon.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
3,7 mm palassa on vielä reilusti pintaa jäljellä. Varsinkin, kun levyt menee joka tapauksessa vaihtoon niin ei tartte pelätä että pala loppuu ja tuhoaa levyt.
Toki itsekin vaihdan palat noin 2 mm kohdalla.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Eli eikö huolossa vaihda jarrulevyjä jos ne lämmöstä mennyt kieroksi. Kyllä jarrulevyn pitää kestää kauemmin kuin 100tkm. Itse käyntin Volvon leimalla oli niin hyvät jarrut että jarrudynamosta meni sulake.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Ei Fordissa. Levyn kieroutuminen on Fordissa normaalia kulumista. Näin merkkiliike sanoi ja maahantuoja komppasi.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Ei helkkari minkä autolinjan nämä herrat on käynnyt kun tuollaista soopaa juttelee. Jopa kahalla osien tukkumyyjällä on takuu 3v tai 100tkm kun osa on korjaamolla asennettu autoon. Olisiko fordin alkuperä osat edes tätä luokkaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Siis jarruosille 3v / 100tkm takuu? Melko kova takuu..sieltä mahtaa löytyä pikku tekstillä ehtoja jotka rajaa takuun huomattavasti lyhyemmäksi..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Kuten tiedät Brembon jarrulevyt ja Ferodon jarrupalat vaikka niin. Takuu on sellainen juttu toisilla on homma hallussa ja toisilla taasen ei.
Kamasan ikitakuu pari kertaa olen liikkeseen mennyt on aina uusi vaihto työkalu mukaani tullut . Harvoin noita vaihtoja on pihdit joskus 80 luvulla ostin ja hylsyn myöhemmin.
Kamasan ikitakuu pari kertaa olen liikkeseen mennyt on aina uusi vaihto työkalu mukaani tullut . Harvoin noita vaihtoja on pihdit joskus 80 luvulla ostin ja hylsyn myöhemmin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Näillä paremmilla valmistajilla laatu on sen verran hyvää että tuskin tarvii takuuseen vaihtaa..Renee kirjoitti: ↑09 Kesä 2019 09:53 Kuten tiedät Brembon jarrulevyt ja Ferodon jarrupalat vaikka niin. Takuu on sellainen juttu toisilla on homma hallussa ja toisilla taasen ei.
Kamasan ikitakuu pari kertaa olen liikkeseen mennyt on aina uusi vaihto työkalu mukaani tullut . Harvoin noita vaihtoja on pihdit joskus 80 luvulla ostin ja hylsyn myöhemmin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Kysymys tässä on siitä että jarrulevyt ei saa mennä kieroksi. Kyllä niiden pitää pysyä suorina.
Jarrulevyn kieroutuminen ei ole normaalia kulumista.
Tosin Fordissa tuntuu kaikki olevan normaalia kulumista.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Mikäköhän siinä sitten on että ne jarrulevyt menee kieroiksi juuri Foordeissa vaikka samat valmistajat tekee niitä kaikkiin muihinkin autoihin..onkos siellä etupäässä joku suunnitteluvirhe tai väärin asennettu..tässähän kiista on siitä että vahinko on tapahtunut, mutta kuka sen maksaa, levyt ja palat on tietenkin järkevää vaihtaa samalla, kun se vaan on niin helppoa ja välillä menee vielä satulatkin uusiksi.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Jos satula ei ole jumissa, mutta vetää jarrulevyn silti kieroon, jarrulevyssä on jonkinlainen materiaalivika. Kokeile jarruttaa levy todella kuumaksi ja sitten keventää poljinta hitaasti. Kuuma levy voi oieta tässä käsittelyssä, mutta apu voi jäädä tilapäiseksi.
Mä olen käyttänyt Motonetin myymiä TRW:n levyjä Focus Mk1:ssä.
Mk 3:ssa olen käyttänyt Motonetin myymää "alkuperäislaatuista" mikä on Brembon tavaraa, vaikka asiasta ei tuotetiedoissa mitään mainitakaan. Fordeissa ei ole koskaan täristänyt.
Jarrulevyt ja -palat on onneksi helppo vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä eikä osat maksakaan ihan hirveästi siihen nähden miten kauan niillä ajaa.
Joskus 20 vuotta sitten kotimainen autolehti vertaili ison määrän tarvikejarrupaloja versus alkuperäiset jarrupalat (Ford). Tulos oli sellainen, että lämmetessään kaikki palat menettivät pitoa, paitsi alkuperäinen jossa pito vain parani lämmön noustessa. Osa tarvikepaloista oli jopa kalliimpia kuin Fordin edullisesti hinnoittelemat alkuperäiset.
Mä olen käyttänyt Motonetin myymiä TRW:n levyjä Focus Mk1:ssä.
Mk 3:ssa olen käyttänyt Motonetin myymää "alkuperäislaatuista" mikä on Brembon tavaraa, vaikka asiasta ei tuotetiedoissa mitään mainitakaan. Fordeissa ei ole koskaan täristänyt.
Jarrulevyt ja -palat on onneksi helppo vaihtaa renkaanvaihdon yhteydessä eikä osat maksakaan ihan hirveästi siihen nähden miten kauan niillä ajaa.
Joskus 20 vuotta sitten kotimainen autolehti vertaili ison määrän tarvikejarrupaloja versus alkuperäiset jarrupalat (Ford). Tulos oli sellainen, että lämmetessään kaikki palat menettivät pitoa, paitsi alkuperäinen jossa pito vain parani lämmön noustessa. Osa tarvikepaloista oli jopa kalliimpia kuin Fordin edullisesti hinnoittelemat alkuperäiset.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Satulat eivät olleet jumissa. Tämän totesi sekä merkkihuolto että minä itse.
Levyissä ei ole mitään materiaalivikaa. On normaalia kulumista Fordissa että levyt menee kieroksi. Tämän totesi sekä merkkihuolto että maahantuoja.
Vaihdoin levyt ja palat, kaikkiin pyöriin. Reilun 200 € ja 4 tuntia töitä. Tämä ei siis ollut mikään ongelma.
Ongelma on se, ettei Fordin takuu kata selviä takuunalaisia vikoja. Olen siis samaa mieltä kanssasi että levyissä on materiaalivikaa jos ne menee kieroksi.
Johtopäätös on kuitenkin se, ettei ole mitään järkeä ostaa takuunalaista Fordia ja maksaa "takuulisää" koska takuu ei mitään kuitenkaan korvaa. Kaikki on Fordissa normaalia kulumista.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Jännä homma kun Ford on Amerikan ihme jossa tuo kuluttajasuoja on markkinatalouden kultamaa. Tuota periaatetta ei noudateta näissä muissa maissa joita fordia myyskennellään.Esim kissan kuivaus mikroaaltouunissa varoitustarra puuttui ja mirkun omistaja sai muutamam millin suruunsa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Ongelma taitaakin olla Suomen Fordin konttorin asenteissa - aika paljon kuulee näitä kummallisia tarinoita näistä takuuasioissa.Renee kirjoitti: ↑11 Kesä 2019 20:19 Jännä homma kun Ford on Amerikan ihme jossa tuo kuluttajasuoja on markkinatalouden kultamaa. Tuota periaatetta ei noudateta näissä muissa maissa joita fordia myyskennellään.Esim kissan kuivaus mikroaaltouunissa varoitustarra puuttui ja mirkun omistaja sai muutamam millin suruunsa.
Minulle selittivät joskus mk3 Mondeon aikaan että jos vetarit menee 60tkm kohdalla niin se on ihan normaalia kulumista... huonot vetarit ei ollut edes juurisyy murheeseen vaan suunnitteluvirhe suojakumeissa. Kumeihin sikaflexiä niin ensimmäisen 250tkm:n jälkeen ei ollut vielä tietoakaan vetarimurheista. Tuonkin murheen olisivat voineet ottaa helposti pois jo Hangossa tai viimeistään ensihuollossa mutta sitten olisi vetaribisnes jäänyt pienemmälle. Tosin auton maine kärsi pahasti ja varmaan se näkyi sitten myynnissäkin. Mutta tuohon topicciin verrattuna tässä tekivät huollossa liian vähän...
Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Euroopassa kuluttajansuoja on ihan lapsenkengissä, jos verrataan USA:han. Volkswagenin tapauksessa jako oli sellainen, että USA:ssa VW lunasti autot takaisin, mutta Suomen maassa kuluttajaa neuvottiin lisäilemään öljyä vähän väliä. Euroopan Fordilla on talousongelmia mikä sekin on este ottaa vastuuta. No kyllä VW:ltäkin paloi rahaa sen verran USA:ssa, että autourheilun tukeminen piti lopettaa.Milo kirjoitti: ↑12 Kesä 2019 05:47 Ongelma taitaakin olla Suomen Fordin konttorin asenteissa - aika paljon kuulee näitä kummallisia tarinoita näistä takuuasioissa.
Minulle selittivät joskus mk3 Mondeon aikaan että jos vetarit menee 60tkm kohdalla niin se on ihan normaalia kulumista... huonot vetarit ei ollut edes juurisyy murheeseen vaan suunnitteluvirhe suojakumeissa. Kumeihin sikaflexiä niin ensimmäisen 250tkm:n jälkeen ei ollut vielä tietoakaan vetarimurheista. Tuonkin murheen olisivat voineet ottaa helposti pois jo Hangossa tai viimeistään ensihuollossa mutta sitten olisi vetaribisnes jäänyt pienemmälle. Tosin auton maine kärsi pahasti ja varmaan se näkyi sitten myynnissäkin. Mutta tuohon topicciin verrattuna tässä tekivät huollossa liian vähän...
Ostin Focus mk 1:n uutena ja silloinen Stockmann Auto liimasi vetoakselin tiivisteen luovutushuollossa. Ihan hyvä juttu, sillä ensimmäiset 308 000 km on mennyt ilman ongelmia.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Englannissa taitaa olla sellainen käytäntö että jos huolto vaihtaa väärän osan niin sitä ei tartte maksaa mutta toisaalta huoltopulju voi myös vaihtaa vanhan takaisin... voisi rauhoittaa intoa vaihtaa turhia osia ja laittaa ukot oikeasti miettimään mikä rikki.
Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Totta puhut, kuluttajansuoja autokaupassa on Suomessa heikko. Viranomaiset ei uskalla laittaa autotehtaita/-maahantuojia vastuuseen.
Suurin ongelma Suomessa on maahantuojan henkilökunta. Lupauksia ei pidetä, ammattitaito on mitä on ja kaikin mahdollisin keinoin yritetään vaan välttää korvausvastuu... selvissäkin tapauksissa. Lasketaan sen varaan ettei kuluttaja jaksa taistella oikeuksistaan.
Samaa ongelmaa henkilökunnassa on ihan juoksupojasta toimitusjohtajaan.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Vesijärven Auto Oy:n huoltovideolla sanottiin, että etujarru laahaa ja jarrulevyt on loppu ja takana ripustuksen puslat vaihtokunnossa.
Ilmeisesti nuo tulivat itsestään kuntoon, koska katsastuksessa näistä ei mainittu sanallakaan.
No joo, huollossa reagoidaan vissiin jo aika alkuvaiheessa, kun kulumaa vähänkään näkyy.
Ilmeisesti nuo tulivat itsestään kuntoon, koska katsastuksessa näistä ei mainittu sanallakaan.

Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Parempi näin päin..jos videolla olis sanottu että hieno peli ei mitään vikaa ja ois pompannut levyistä ja heloista.JiiHoo kirjoitti: ↑03 Heinä 2019 13:20 Vesijärven Auto Oy:n huoltovideolla sanottiin, että etujarru laahaa ja jarrulevyt on loppu ja takana ripustuksen puslat vaihtokunnossa.
Ilmeisesti nuo tulivat itsestään kuntoon, koska katsastuksessa näistä ei mainittu sanallakaan.No joo, huollossa reagoidaan vissiin jo aika alkuvaiheessa, kun kulumaa vähänkään näkyy.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Ei ne katsastuksessa enään tänä päivänä syynää autoa kuten joskus 20v sitten. Vein 04 likan S60sen katastukseen ja ajattelin että sanovat sitten mitä tulee korjata jos löytyy vikaa. Läpi meni ilman huomautuksia. Vein auton 3vkon päästä vuosihuotloon (essnetial) , johon kuluu auton läpikäynti ja listaus löydetyistä vioista. Huollossa oli tuttu huolto mies joka on huoltanut omiani ja likan autoja 15v joten kaveri ei ainakaan vedättänyt. Huolto kun oli ohi niin omaishuoltaja tuli lapun kansa hiukan ihmetellen ja kysyi että koska olitkaan katsasstanut auton, sanoin että 3 vko sitten. Vikoja löytyi puolen A4- sivun verran. Ja kaikki oli todellakin vikoja/kulumisia. Katsastukseessa on pikeminkin suorituspaineita siinä että se auto tuotaisiiin ensi vuonnakin katsastukseen kun päästää hövelisti läpi tai sitten se on ammattitaidon puutetta..JiiHoo kirjoitti: ↑03 Heinä 2019 13:20 Vesijärven Auto Oy:n huoltovideolla sanottiin, että etujarru laahaa ja jarrulevyt on loppu ja takana ripustuksen puslat vaihtokunnossa.
Ilmeisesti nuo tulivat itsestään kuntoon, koska katsastuksessa näistä ei mainittu sanallakaan.No joo, huollossa reagoidaan vissiin jo aika alkuvaiheessa, kun kulumaa vähänkään näkyy.
Re: Huolto yrittää teettää turhia huoltoja
Joo ei se nykyään tarkota että auto ois kunnossa vaikka oiskin vasta katsastettu. On jousta poikki ja jarrut loppu jopa väljiä niveliä..Raid kirjoitti: ↑03 Heinä 2019 22:02 Ei ne katsastuksessa enään tänä päivänä syynää autoa kuten joskus 20v sitten. Vein 04 likan S60sen katastukseen ja ajattelin että sanovat sitten mitä tulee korjata jos löytyy vikaa. Läpi meni ilman huomautuksia. Vein auton 3vkon päästä vuosihuotloon (essnetial) , johon kuluu auton läpikäynti ja listaus löydetyistä vioista. Huollossa oli tuttu huolto mies joka on huoltanut omiani ja likan autoja 15v joten kaveri ei ainakaan vedättänyt. Huolto kun oli ohi niin omaishuoltaja tuli lapun kansa hiukan ihmetellen ja kysyi että koska olitkaan katsasstanut auton, sanoin että 3 vko sitten. Vikoja löytyi puolen A4- sivun verran. Ja kaikki oli todellakin vikoja/kulumisia. Katsastukseessa on pikeminkin suorituspaineita siinä että se auto tuotaisiiin ensi vuonnakin katsastukseen kun päästää hövelisti läpi tai sitten se on ammattitaidon puutetta..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024