Ford 2.8i V6: kulku ja käynnistymis ongelma!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Ford 2.8i V6: kulku ja käynnistymis ongelma!!

Viesti Kirjoittaja juice81 »

Elikkäs auto on sierra vm.83, tekniikan vuosimallista ei hajuakaan, ilmeisesti taunuksesta, ollut alkujaan 2.8 kaasari johon vaihdettu mekaaninen ruisku. Ongelma on se että kuumana kun sammuttaa ja antaa seisoa muutaman minuutin niin ei puhettakaan että lähtisi käyntiin, höyry vaan nousee putken päästä ja hirveä bensan katku (saa liikaa)!? Lähtee kyllä käyntiin kun starttaa kaasu pohjassa paksujen kaapeleitten kanssa että saa koneen pyörimään kunnolla. Ajossa miettii niin pirusti,alavääntö ihan olematon ja terävää vääntö-aluetta ei löydy mistään. Kylmänä lähtee käyntiin ennenku kerkee avaimesta kääntämään :lol: eikä mieti ajossa mitä nytten meno tyssää kun seinään 5000rpm paikkeilla, mutta kun lämmöt nousee 1/4 ni meno loppuu ja miettiminen alkaa!! Auto on käytetty autosähkön miehillä ja heidän mielestään ei mitään vikaa , arvot on ainakin kohdallaan, ne on mitattu parikin kertaa. Alkaa usko loppua kun kukaan ei osaa kertoa vikaa.

ps. Auto on myynnissä, jos ketään kiinnostaa, nettiautossa id:440292!!
Jos saisi pelittämään niin pitäisin itselläni. [/b]
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

yleensä iso osa noista häviää puolan ja tulppien+johtojen vaihdolla..
ei oo kovin monen kympin sijoitus..tietysti jos ei jaksa kiinnostaa tapella.
ja eihän se välttämättä noilla korjaannu.
ei sieltä mitään junia t...
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

country sedan kirjoitti:Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?

Ja mistähän päin konehuonetta kyseinen laite löytyy? On nimittäin ihan uus tuttavuus tuo mekaaninenruisku. Oon yrittäny ettiä kuvia moottorista/ruiskusta mutta kun on nuo tyypit vähän hakusessa niin ei oo oikee löytyny!? :?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kuullostais ihan suutin vialta. Eli kylmänä pelaa, mutta kuumana alkaa tiputtamaan eikä sumuta bensaa enää kunnolla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

TeRoK kirjoitti:Kuullostais ihan suutin vialta. Eli kylmänä pelaa, mutta kuumana alkaa tiputtamaan eikä sumuta bensaa enää kunnolla.
Mut mites tuonkaa voi varmuudella tietää, ei kehtais lähtä ostaa uutta palikkaa jos vika ei ookkaa sit siinä? Minkälaisis hinnoissa nuo suuttimet on, saako muualta ku fordilta?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Saattaa olla jopa niin, että fordilta ei saa, mutta jostain boschiin erikoistuneesta huollosta ainakin saa. Salossa ainakin on yks semmonen firma.
Noita pystyy myös pesemään ultraäänellä. Mahdollisuuksien rajoissa tietenkin. Jos se on rikki niin sitten ei auta pesu :roll:
Toi salossa oleva firma niitä myös pesee.
Uudet makso ainakin markka aikana n.300mk kipale.
Firman nimeä en ulkoa muista, mutta voin selvittää jos haluat.
Pistin muuten privaa sulle:wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuohon vois kokeilla tankkiin laitettavaa puhdistuslitkua. Usein vika häviää kun ruuttaa reilusti CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, tulpanjohtojen kanssa sietää varoa ettei pätki läpi. 8)
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

Monteonisti kirjoitti:Tuohon vois kokeilla tankkiin laitettavaa puhdistuslitkua. Usein vika häviää kun ruuttaa reilusti CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, tulpanjohtojen kanssa sietää varoa ettei pätki läpi. 8)
Tuo ois kyl helpoin ja halvin korjaus :lol: Jos tolla korjaantus ni olisin tosi tyytyväine!! Pitää varmaa kokeilla ja toivoo parasta...tai pelätä pahinta :?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Huomasin vaan että ainakin jakajan johdot kärsii herkästi kosketushäiriöstä mutta ei yleensä kylmänä! 8)
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Suuttimista sen verran että kyselin vasta hintoja. Olen nähnyt ainakin kahta eri mallia mutta omaani (scorpio) alle 200e kpl ei irtoa alkuperäisenä :evil:
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Mites ton moottorin lämpötila-anturin kunto? Meinaan jos väittää koko ajan boksille että kone on kylmä niin sillon tulee kuumana varmasti liikaa ainetta...
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jarppo kirjoitti:Suuttimista sen verran että kyselin vasta hintoja. Olen nähnyt ainakin kahta eri mallia mutta omaani (scorpio) alle 200e kpl ei irtoa alkuperäisenä :evil:
sulla on efi ruisku sitten. siinä on sähköllä ohjatut suuttimet. Ne maksaaki joo ton verran.
Mutta noi mekaanisen ruiskun suuttimet jotka aukee määrätyssä paineessa ei maksa niin paljoa... tai ei ainakaan oo maksanut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuohon hintaan melkein ehkä kannattaisi itse käyttää irti ja putsata, pääsee kohtuutuntiliksalle! :D Tai ainakin käyttää testerissä ne! 8)
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

Monteonisti kirjoitti:Tuohon hintaan melkein ehkä kannattaisi itse käyttää irti ja putsata, pääsee kohtuutuntiliksalle! :D Tai ainakin käyttää testerissä ne! 8)
Minkälaisella tökötillä noita vois lähtä putsailee...? :?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait CRC käy tuohonkin? :shock:
Varminta käyttää testerissä jollain pajalla tai ainakin itse mitata vastukset! 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

enpäs tuohon djogottiin vastaa,mutta taunuksessa ei oo ollu kun 2.3 koneita alunperin suurimmillaan,vaikka colognea isompana löytyykin..sierran tai granadan keulalta kumminkin lienee.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mitkä vastukset jos se kerran on mekaaninen ruisku???
Mahtaako vaan spraypullosta tulla tarpeeksi painetta ,että se avaa ton suuttimen. .Ei siitä pesusta muuten mitään apuja oo.
Jotain kaasarinpuhdistus tököttiä siinä vois käyttää. Jos siis on tarpeeksi painetta.
Totahan enemmän käytetään sähkösten suuttimien kanssa jotka saa aukiasentoon kun lyö jännitteen niille.
Noissa mekaanisissa on toi ultraääni pesu pätevin vaihtoehto.
Eikä tuo pesu aina tosiaan auta. Jos tosiaan on kilometrejä jo hyvin takana niin ainakin osa on todennäköisesti kulunut kelvottomaksi.

Joo piti ja tosta koneen alkuperästä kommentoida mutta en viitsinyt.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

janzamar kirjoitti:enpäs tuohon djogottiin vastaa,mutta taunuksessa ei oo ollu kun 2.3 koneita alunperin suurimmillaan,vaikka colognea isompana löytyykin..sierran tai granadan keulalta kumminkin lienee.
Juu no, ei tuo tekniikan alkuperä täs jutus nyt se tärkein asia ollukkaa, ja kuten tuli todettuu tossa aiemmin ni oon iha alotteli näitten fordien kanssa.Sen takia täällä näitä tyhmiä kysymyksiä esitänkin! :)
juice81
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Syys 2005 00:06
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja juice81 »

country sedan kirjoitti:Voiskohan ohjauspaineen säätimessä olla sanomista..?
Minkähän hintaluokan laite tuo säädin on, Onko kukaan joutunu hankkimaan??
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oli myynnissä muistaakseni Halpahallissa ultraäänipesuri 49€, ei paha? :shock:
Vastaa Viestiin