Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noniin. Nyt on sitten auto saatu ja kyllähän tuo 1.5 ecoboost 150hv a8 St-line focus mukavasti liikkuu. Ford pass toimii auto löytyy ja käynnistyy. Avaimeton kulku toimii ja auto on kyllä aika mukava ajaa. 200km on tullut jo mittariin torstaista lähtien, eikä viellä ole ole ilmoitellut mitään. 18" renkaat on kyllä näyttävät. Vähän ne jyrisee, mutta ei häiritsevästi kun ei aja urissa. Katseita auto kyllä saa ja parkissa ollessaan ihmisiä tulee katselemaan autoa. Lappuliisakin unohti kirjoittaa sakkoa, kun jäi ihastelemaan autoa. Kyllä tuo desert island blue on vaan mahtava väri. Kulutus on kyllä korkea..voi tietysti johtua kuskistakin.
Viellä on opiskeltavaa, että oppii auton toiminnot paremmin.
Viellä on opiskeltavaa, että oppii auton toiminnot paremmin.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Janoisempi on kuin esim. vag- konsernin moottorit keskimäärin. Automaattikin tuo lisänsä. Itsellä takana noin 10 000 km manuaalilla.Jiippe kirjoitti:Noniin. Nyt on sitten auto saatu ja kyllähän tuo 1.5 ecoboost 150hv a8 St-line focus mukavasti liikkuu. Ford pass toimii auto löytyy ja käynnistyy. Avaimeton kulku toimii ja auto on kyllä aika mukava ajaa. 200km on tullut jo mittariin torstaista lähtien, eikä viellä ole ole ilmoitellut mitään. 18" renkaat on kyllä näyttävät. Vähän ne jyrisee, mutta ei häiritsevästi kun ei aja urissa. Katseita auto kyllä saa ja parkissa ollessaan ihmisiä tulee katselemaan autoa. Lappuliisakin unohti kirjoittaa sakkoa, kun jäi ihastelemaan autoa. Kyllä tuo desert island blue on vaan mahtava väri. Kulutus on kyllä korkea..voi tietysti johtua kuskistakin.
Viellä on opiskeltavaa, että oppii auton toiminnot paremmin.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Herjaillut tuota latausjärjestelmän vikaa tasaisin väliajoin, tänään auto viety pajalle tutkittavaksi.VSKo kirjoitti:Tänään ilmaantui 15min ajon jälkeen"latausjärjestelmän vika, huollata heti" teksti infonäyttöön ja punainen akun merkkivalo paloi mittaristossa.
2min myöhemmin ilmoitus ja markkivalo sammuivat.
Tänään ei 30min työmatkalla herjaillut mitään.
Viimeisten viikkojen aikana autoon astuessa on kuulunut "relekonsertti" mittaristosta. Lisäksi huomasin renkaita vaihtaessa, että auto naksuttelee releitä vaikka auto pysäköity ja ovet lukossa 0,5-2min välein.
Onko muut kiinnittänyt huomioita releiden toimintaan kun auto on pysäköitynä?
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu, naksuttelee pitkäänkin. Tämän olen mieltänyt normaaliksi kun järjestelmät siirtyvät nukkumaan ja ehkä jotain muutakin toimenpiteitä tapahtuu. Ei ainakaan meillä enää aamulla naksuttele kun auto ollut yön pysäköitynä.VSKo kirjoitti:Herjaillut tuota latausjärjestelmän vikaa tasaisin väliajoin, tänään auto viety pajalle tutkittavaksi.
Viimeisten viikkojen aikana autoon astuessa on kuulunut "relekonsertti" mittaristosta. Lisäksi huomasin renkaita vaihtaessa, että auto naksuttelee releitä vaikka auto pysäköity ja ovet lukossa 0,5-2min välein.
Onko muut kiinnittänyt huomioita releiden toimintaan kun auto on pysäköitynä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niin, auto valmistui pajalta: "Konetilasta löydettiin yksi löystynyt maadoituspiste."VSKo kirjoitti:Herjaillut tuota latausjärjestelmän vikaa tasaisin väliajoin, tänään auto viety pajalle tutkittavaksi.
Viimeisten viikkojen aikana autoon astuessa on kuulunut "relekonsertti" mittaristosta. Lisäksi huomasin renkaita vaihtaessa, että auto naksuttelee releitä vaikka auto pysäköity ja ovet lukossa 0,5-2min välein.
Onko muut kiinnittänyt huomioita releiden toimintaan kun auto on pysäköitynä?
Jää nähtäväksi poistuuko releiden naksutukset ja "latausjärjestelmän vika" herjat tällä operaatiolla.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Soittelin huoltoon ja kyselin tuota hiukkasloukun päivitystä. 1.0 Eb koneeseen on nyt päivitys jos autossa on manuaaliaski. Mikäli kyseessä on automaatti, päivitystä ei vielä ole. Syynä kuulemma koodivirhe, joka kyllä poistaa ko. ongelman, mutta takapenkin sähkölasit eivät toimi
Autoon kuulemma päivitetään moottorinohjausyksikön softa. Samalla sitten pyysin päivitystä tuohon vakkariin että ei ota karttadatasta noita nopeuksia.

Autoon kuulemma päivitetään moottorinohjausyksikön softa. Samalla sitten pyysin päivitystä tuohon vakkariin että ei ota karttadatasta noita nopeuksia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa testailtua Andoid Auto sovellusta. Kätevästi sai kartat näkyviin sateliittinäkymänä..
IMG_20190429_141919__01

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla oli tuota relekonserttia edellisessä ’15 Focuksessa. Samaa ei kyllä ole tässä nykysessä ilmennyt.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä naksuu releet kyllä useamman kerran ja aika pitkään kun auton jättää parkkiin ja jää vaan viereen kuuntelemaan
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jarrut alkaneet autoa käynnistäessä temppuilemaan. Poljin menee joskus kovaksi eikä anna mitään vastetta. Pitää pari kertaa rämpätä niin alkaa toimimaan. Huono homma jos pysäköity mäkeen. Auto alkaa valumaan eikä meinaa jarruttaa. Samalla Auto Hold menee pois päältä, vaikka normaalisti muistaa viimeisen asetuksen. Joku ihmeen tiltti tuossa tapahtuu jarrujen osalta. Huolto varattu.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa tekee täällä. Kertaalleen ABS moduli päivitetty, jonka jälkeen ongelman esiintyminen harventunut. Näyttäisi taas olevan samaan moduliin päivitys saatavilla. Kaipa sitä itsekin voisi huoltoon taas ottaa yhteyttä.Fixu kirjoitti:Jarrut alkaneet autoa käynnistäessä temppuilemaan. Poljin menee joskus kovaksi eikä anna mitään vastetta. Pitää pari kertaa rämpätä niin alkaa toimimaan. Huono homma jos pysäköity mäkeen. Auto alkaa valumaan eikä meinaa jarruttaa. Samalla Auto Hold menee pois päältä, vaikka normaalisti muistaa viimeisen asetuksen. Joku ihmeen tiltti tuossa tapahtuu jarrujen osalta. Huolto varattu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla teki uutena. nyt tällä uusimmalla abs päivityksellä ei ole enää tehnyt..toasti kirjoitti:Samaa tekee täällä. Kertaalleen ABS moduli päivitetty, jonka jälkeen ongelman esiintyminen harventunut. Näyttäisi taas olevan samaan moduliin päivitys saatavilla. Kaipa sitä itsekin voisi huoltoon taas ottaa yhteyttä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Teki mulla myös uutena pari kertaa 5-6 kk sitten. Sitten hävis kokonaan enkä huoltoon edes vienyt. Nyt ilmaantui taas ja tänään ensimmäistä kertaa vaimolle. Tietysti auto lähti valumaan parkkiruudusta ja vaimo paniikissa painoi käsijarrun päälle. Aika hölmö vika. Tuossa saattaisi töötätä jonkun päälle tai vastaavasti valutella jonkun eteen ruudusta eikä kumpikaan ehdi jarruttaa.focst kirjoitti:Mulla teki uutena. nyt tällä uusimmalla abs päivityksellä ei ole enää tehnyt..
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mistäköhän mahtaa johtua jos tuo tärinä nyt sitten aiheutuu sylinterin lepuutustoiminnosta, että sitä ei ilmaantunut missään vaiheessa nastarenkailla vaan heti kun laitto kesärenkaat alle? Pieni tärinä ei nyt haittaisi, mutta on se sen verran voimakasta että häiritsee ja sen tuntee ainakin kuskin paikalla ja 100km/h ylöspäin.mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 125hv Titanium -19
Re: Uusi Focus mk4 2018
ainakin kuskin paikalla ja 100km/h ylöspäin.
Lepääkö tosiaan yksi syllnteri, jos nopeus on yli 100 km/h?
Lepääkö tosiaan yksi syllnteri, jos nopeus on yli 100 km/h?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten takapenkin lasit liittyy moottorinohjaus softaan tai hiukkasloukkuun?Mastaj kirjoitti:Soittelin huoltoon ja kyselin tuota hiukkasloukun päivitystä. 1.0 Eb koneeseen on nyt päivitys jos autossa on manuaaliaski. Mikäli kyseessä on automaatti, päivitystä ei vielä ole. Syynä kuulemma koodivirhe, joka kyllä poistaa ko. ongelman, mutta takapenkin sähkölasit eivät toimi![]()
Autoon kuulemma päivitetään moottorinohjausyksikön softa. Samalla sitten pyysin päivitystä tuohon vakkariin että ei ota karttadatasta noita nopeuksia.
On ne tosi taitavia nämä Fordin koodarit. Syntyy sutta ja sekundaa liukuhihnalta. Olis peiliin katsomisen paikka ja paikallaan myös mietintä ammatinvalinnasta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Koska Ford kertoo:Jansku87 kirjoitti:Mistäköhän mahtaa johtua jos tuo tärinä nyt sitten aiheutuu sylinterin lepuutustoiminnosta, että sitä ei ilmaantunut missään vaiheessa nastarenkailla vaan heti kun laitto kesärenkaat alle? Pieni tärinä ei nyt haittaisi, mutta on se sen verran voimakasta että häiritsee ja sen tuntee ainakin kuskin paikalla ja 100km/h ylöspäin.
"Yhdistettynä edistyneisiin tärinää ehkäiseviin ratkaisuihin sylinterin lepuutus on ajajalle käytön ja moottorin suorituskyvyn näkökulmasta täysin huomaamatonta."
Ei tärinä voi johtua lepuutuksesta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan sun kesärenkaat ihan tasaisen pyöreät?Jansku87 kirjoitti:Mistäköhän mahtaa johtua jos tuo tärinä nyt sitten aiheutuu sylinterin lepuutustoiminnosta, että sitä ei ilmaantunut missään vaiheessa nastarenkailla vaan heti kun laitto kesärenkaat alle? Pieni tärinä ei nyt haittaisi, mutta on se sen verran voimakasta että häiritsee ja sen tuntee ainakin kuskin paikalla ja 100km/h ylöspäin.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hei. Litran bensa-Focuksen kojelaudan räminät ovat vain pahentuneet puolessa vuodessa. Resonointi tulee jostain matkustajan puolelta, tuntuu että vähän joka puolelta. Ei auttanut kesärenkaat kun Suomen tiet niin hienossa kunnossa. Merkkihuolto jotain ilmastointiputkea kiinnitti mutta ei mitään hyötyä. Onko kokemuksia mistä johtuu?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Koitapa tärinän alkaessa painella pintoja, josko sieltä löytyisi syy. Meillä oli heti alusta alkaen rasittava resonointi, joka tuntui tulevan apparin puolelta edestä. Lopulta koitin painella kattoa siitä valojen ympäriltä ja resonointi lakkas. Syyksi paljastui pistehitsiroiske, johon johdot kolisi. Sen kun ottivat huollossa niin loppui. Välillä noista resonoinneista ota sdlvää mistä tulee.Laurilaol kirjoitti:Hei. Litran bensa-Focuksen kojelaudan räminät ovat vain pahentuneet puolessa vuodessa. Resonointi tulee jostain matkustajan puolelta, tuntuu että vähän joka puolelta. Ei auttanut kesärenkaat kun Suomen tiet niin hienossa kunnossa. Merkkihuolto jotain ilmastointiputkea kiinnitti mutta ei mitään hyötyä. Onko kokemuksia mistä johtuu?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noi resonointi äänet johtuu monesti kun sitä tupperware muotia harrastetaan .Kovaa muovia laitetaan ilman mitään pehmennystä paikoilleen aina joku paikka jää kantamaan ja pärekori efekti on täten valmis. Se hinta laatu seuraa näissä jutuissa aikaa paljon. Tuo renkaiden tärinä varmaakin on rengasperäistä ja jos vielä talvi tai kesärengas on eri koko luokkaa. Eli laitaa ne tasapainoitukseen voi olla jossain renkaassa pientä heittoa joka tulee 100km/h vasta esille.Jos autolla ei ihan 200tkm keretty ajaa
Noi jarrut eivät toimi jollain kysyjällä eli auto ei ole liikennekelpoinen eli hinurllla huoltoon vai .Kuka ottaa vastuu jos vahinkoja tapahtuu ei varmaa Ford.
Lopuksi ei se päivitys aina kaikkia vikoja korjaa, vähän sama homma noi vikakoodit ja niiden nollaus monesti ei korjaa autoa.
Noi jarrut eivät toimi jollain kysyjällä eli auto ei ole liikennekelpoinen eli hinurllla huoltoon vai .Kuka ottaa vastuu jos vahinkoja tapahtuu ei varmaa Ford.
Lopuksi ei se päivitys aina kaikkia vikoja korjaa, vähän sama homma noi vikakoodit ja niiden nollaus monesti ei korjaa autoa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sille kojelaudan resonoinnille oli ihan oikea syy, ilmastoinnin putket hakkaa toisiaan ja väliin laitetaan kumia tjsp.
Jos räminä ei katoa niin uudestaan vaan huoltoon.
Jos räminä ei katoa niin uudestaan vaan huoltoon.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25 Marras 2018 20:22
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla resonoi kuskin puolella etu- ja takaoven välinen palkki. Tai siis joku siellä sisällä/takana. Yläosasta, siitä paikkeilta missä on airbagin merkki. Ilmenee musiikin/puheen taajuudesta tai tien epätasaisuudesta. Toiseen suuntaan kaarrettaessa on huomattavasti hiljaisempi kuin toiseen. Asiaan auttaa jos kyynärpäällä painaa ko. palkkia. Tosin hieman epämukavaa ajella pidempi matka siten...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin, nyt on tietysti vaikea sanoa sun kokemuksista, mutta itselläni tuo kyllä tuntui ihan talvipyörilläkin ajaessa ja nimenomaan tuolla kaupunkinopeuksissa kun pintakaasulla mennään. Oma tulkinta on, että ns. vajailla pytyillä kun mennään niin moottori ei köy tasapainotetusti samalla lailla kuin se on suunniteltu toimimaan kaikilla pytyillä. Täysin optimaalista ratkaisua lienee vaikea saavuttaa, niin että sylinterin lepuutus toteutuisi täysin huomaamattomasti nimenomaan ajotilanteessa. Kovilla pakkasilla ei tunnu mitään, mutta heti kun säät lauhtui niin tuon kyllä alkoi huomaamaan ja tuntuu aika loogiselta, että kovilla pakkasilla lepuutus ei varmaankaan ole käytössä yhtä usein, koska moottorin kuormitus isompi jolloin tuota lepuutusta ei varmaankaan käytetä siksi yhtä paljon. Kuulostaisi äkkiseltään noi sinun vaivat enemmän renkaiden epätasapainolta jos alkaa tuntua yli 100kmh vauhdeissa? Oletko kurkannut rengaspaineet? Itselläni oli kesäpyörissä todella reilut yli 3 paineet ja kun pudotteli tuonne normaaliin 2,3 kylmäpaineisiin niin rauhoitti alistan toimintaa huomattavasti. Tästä uudesta Focuksestahan on jonkun verran testeissä mainittu, että vakio alusta on jonkun verran pinta kova ja jos rengaspaineet rajut niin varmasti vaikuttaa myös alustasta välittyvään tuntumaan. Mutta jos tosiaan 100kmh ylöspäin alkaa vatkaamaan niin kuulostaa kyllä siltä, että tasapainotus renkaissa peffallaan. Sehän riittää vaikka yhdessäkin pyörässä painot pielessä niin täristää pahasti.Jansku87 kirjoitti:Mistäköhän mahtaa johtua jos tuo tärinä nyt sitten aiheutuu sylinterin lepuutustoiminnosta, että sitä ei ilmaantunut missään vaiheessa nastarenkailla vaan heti kun laitto kesärenkaat alle? Pieni tärinä ei nyt haittaisi, mutta on se sen verran voimakasta että häiritsee ja sen tuntee ainakin kuskin paikalla ja 100km/h ylöspäin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä voi. Ei ehkä enää tossa tapauksessa jos tulee esiin vain kovissa yli 100kmh nopeuksissa, mutta itselläni tuon kyllä huomaa nimenomaan vain pienillä nopeuksilla jossa tuo sylinterinlepuutus juuri on tarkoitettu niitä säästöjä tuomaan. Ominaisuus ei ainakaan itsellä erityisen häiritsevä.Arski54 kirjoitti:Koska Ford kertoo:
"Yhdistettynä edistyneisiin tärinää ehkäiseviin ratkaisuihin sylinterin lepuutus on ajajalle käytön ja moottorin suorituskyvyn näkökulmasta täysin huomaamatonta."
Ei tärinä voi johtua lepuutuksesta.