Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
focst kirjoitti:Se pesurin säiliön ja täyttöaukon paikka määräytyy onko autossa lisälämmitin vai ei. Jos ei lämmitintä täyttö edessä. Jos lämmitin täyttö lasin vieressä joka on kohtuu hankala itse otan korkin aina irti helpottaa vähän täyttöä.
Okei.
No, tällä nyt mennään, ja tuskinpa ihan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia on tiedossa.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Automaattikuskit: omaa Focusta vielä tehtaalta odotellessa kysäsempä, että vaihtaako laatikko pienemmälle D:llä, jos vaan miinusläpästä klikkaa ja palautuuko hetken päästä taas automaattimoodiin?
Nykyinen vääränmerkkinen diesel 5-pykäläisellä lootalla vaihtaa pienemmälle ja tätä käytän todella usein moottorijarrua tehostaakseni. Pykälää pienemmälle vaihto riittänyt hyvin, mitenkähän 8-portaisessa Fordissa ja etenkin bensassa? Pitääkö klikkailla 3 pykälää pienemmälle, ennen kuin alkaa tapahtua?
Miksi kyselen tämmöstä nyt? Miksen odota omaani tai mene koeajolle liikkeeseen vaikka heti? En jaksa
Rusakko_ kirjoitti:Automaattikuskit: omaa Focusta vielä tehtaalta odotellessa kysäsempä, että vaihtaako laatikko pienemmälle D:llä, jos vaan miinusläpästä klikkaa ja palautuuko hetken päästä taas automaattimoodiin?
Nykyinen vääränmerkkinen diesel 5-pykäläisellä lootalla vaihtaa pienemmälle ja tätä käytän todella usein moottorijarrua tehostaakseni. Pykälää pienemmälle vaihto riittänyt hyvin, mitenkähän 8-portaisessa Fordissa ja etenkin bensassa? Pitääkö klikkailla 3 pykälää pienemmälle, ennen kuin alkaa tapahtua?
Miksi kyselen tämmöstä nyt? Miksen odota omaani tai mene koeajolle liikkeeseen vaikka heti? En jaksa
Vaihtaa pienemmälle ja palautuu hetken päästä automaatille. En ole kyllä itse juurikaan käyttänyt, kun toi tuntuu hyödyntävän moottorijarrua ilmankin kohtuullisen hyvin. Toki sitä pystyy noin tehtostamaan halutessaan.
Ei mulla ainakaan vetele mutta rengasäänet tietysti vähän isommat kun 16 tai 17 renkailla mutta kaikkeen tottuu.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.
Luigi kirjoitti:Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.
Mondeon äänieristys on huomattavasti parempi. Focuksessa takakontissa pelkkä pelti ja siinä verhous päällä . Mondeossa 2cm paksu äänieristysmatto ja päällä verhoilut.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Luigi kirjoitti:Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.
Myös 17" sama havainto rengasmelun suhteen. Nastat oli jopa hiljaisemmat. Viime kesänä koeajettu versio oli hyvinkin hiljainen luokassaan, eli epäilen talven jäljiltä karheita teitä
Kyllähän se pieni järkytys taas kerran oli heittää 18” kesikset alle 17” kitkojen jälkeen. Toki tuo tie on todella karheassa kunnossa ja urien sivuilla melu on hyvinkin siedettävällä tasolla. Mitään vetelyä en ole havainnut 235/40-18 rengaskoolla.
Ei tullut sync päivityksestä yhtään mitään. Kokeilin formatoida tikkua exFAT ja FAT32 -> ei vaikutusta. Kokeilin purkaa zipin macin omalla työkalulla että the archiever softalla tikulle -> ei vaikutusta. Auto kyllä havaitsi päivityksen tikulla, mutta aina tuli LST_ERR05 virhe asennuksen alussa. Siten kokeilin jättää kansion pois, että suoraan kansiosta tiedostot tikun juureen, tämän jälkeen auto ei havainnut päivitystä. Sitten liitin auton koti wifiin, että puhelimen hotspottiin ja pistin auton hakemaan päivitystä, mutta siihen vaan tuli haun jälkeen, että koska ollaan viimeksi haettu päivityksiä. Ei muuta.
Pitänee vielä kokeilla koko ruljanssia windows koneella..
AAR85 kirjoitti:Ei tullut sync päivityksestä yhtään mitään. Kokeilin formatoida tikkua exFAT ja FAT32 -> ei vaikutusta. Kokeilin purkaa zipin macin omalla työkalulla että the archiever softalla tikulle -> ei vaikutusta. Auto kyllä havaitsi päivityksen tikulla, mutta aina tuli LST_ERR05 virhe asennuksen alussa. Siten kokeilin jättää kansion pois, että suoraan kansiosta tiedostot tikun juureen, tämän jälkeen auto ei havainnut päivitystä. Sitten liitin auton koti wifiin, että puhelimen hotspottiin ja pistin auton hakemaan päivitystä, mutta siihen vaan tuli haun jälkeen, että koska ollaan viimeksi haettu päivityksiä. Ei muuta.
Pitänee vielä kokeilla koko ruljanssia windows koneella..
En ole ikinä saanut Macilla toimimaan, mutta Windowsilla on toiminut aina.
AAR85 kirjoitti:Kyllähän se pieni järkytys taas kerran oli heittää 18” kesikset alle 17” kitkojen jälkeen. Toki tuo tie on todella karheassa kunnossa ja urien sivuilla melu on hyvinkin siedettävällä tasolla. Mitään vetelyä en ole havainnut 235/40-18 rengaskoolla.
Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...
Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja
mopomies kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...
Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja
Niin no ST-linessä tulee vakiona 17" ja jos haluat adaptiiviset ledit, niin on pakko ottaa design pack, jossa tulee 18" vanteet. Kyllä moni varmaan tyytyisi pienempiin vanteisiin, mutta ei jaksa lähteä heti myymään auton mukana tulleita ja ostamaan pienempiä.
En nyt tiedä mitä moottorin koolla on tekemistä rengaskoon kanssa, kyllä itsekin vähän katselin 18" vanteita noiden 17" kesävanteiden tilalle, ihan vain ja ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.
Noi Titaniumin vakio 16" vanteet mitkä mulla on talvirenkailla, on ainakin helvetin pienen näköset enkä tykkää yhtään.
toasti kirjoitti:Niin no ST-linessä tulee vakiona 17" ja jos haluat adaptiiviset ledit, niin on pakko ottaa design pack, jossa tulee 18" vanteet. Kyllä moni varmaan tyytyisi pienempiin vanteisiin, mutta ei jaksa lähteä heti myymään auton mukana tulleita ja ostamaan pienempiä.
Juurikin tämä adaptiivisten ledien niputtaminen design-pakettiin syynä. Mun mielestä parhaat mahdolliset ajovalot ovat kyllä enemmän turvallisuus- kuin ulkonäköasia. Mulle tarjottiin myös mahdollisuutta ostaa 17" setti kesärenkaita Fordin vanteilla 1770 eurolla. Kiitos, mutta ei kiitos. Ja sitten jäisi riesaksi vielä toinen sarja kesäkiekkoja.
No, aion suhtautua 18-tuumaisiin terveellä uteliaisuudella, kunhan ne alle tulee parin viikon päästä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Yleensä rengaskokoa kasvattamalla kasvaa myös jousittamaton massa. Ellei hanki jotain "ultralight" vanteita. Mukavuuden mukana häviää osa suorituskyvystä ja kulutus kasvaa. Ihme, ettei tuon designpackin yhteydessä ole mahdollista valita pienempiä renkaita veloituksetta. Saahan noi 18" varmasti kaupaksi jälkikäteen mutta aina oma vaivansa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
mopomies kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...
Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja
Makuasioita sanos mäyräkoira, kun muniaan nuoli. Ihan ajo-ominaisuuksien takia olen jättänyt nuo alta 17” vanteet kauppaan. Focuksen tarkaan ohjaukseen sopii mainiosti nopeasti reagoiva rengaskoko. Olen jo niin kauan ajellut noilla matalampiprofiilisilla, että pelkästään tuo perus 205/55-16 tuntuu aivan liian vetelältä ja hitaalta auton alla. Tuon kyllä allekirjoitan, että noilla kyllä uhrataan äänettömyyttä ja samalla mukavuutta. Tuo mun 18” kesävanne painaa vielä vähemmän mitä fordin oma 16” niin sillä on jopa teoreettinen vaikutus kulutukseen
Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”, mutta kyllä itsekin koen Focukseen sopivan ajo-ominaisuuksien takia nimenomaan isompaa vannetta ja vähemmän kumia. Itse tilasin myös talvirenkaiksi 18 tuumaiset, koska hintaero 17 tuumaisiin oli niin pieni ja tuo St-linen 18 vanne paljon kivemman näköinen kuin vakio 17. Pohdin jopa sitä, että mahtaisikohan tuohon saada Fordin asentamana jotain -20mm alustaa, jolla takuu säilyisi. Onko kukaan tällaista kysellyt?
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Hjesko kirjoitti:Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”
Kyllä, asia on juuri näin. Taidan tykätä äidistä kun haikailen 15-tuumaisten, ainakin 65-sarjalaisista donitseista eikä minua kiinnosta juurikaan miltä ne näyttää. Pääasia on, että menevät suoraan mukavasti ja äänettömästi. Omalta osaltani jää nykyisin väliin mutkateiden keskipakoisvoimien uhmaaminen. Automaatti vaihteinen dieseli kunnon munkkirenkaila maistuu - varsinkin kun tiet ovat mitä ovat. Kuoppia täynnä. Mutta niinhän ne pakolla laittoivat tuon valopaketin mukana tuollaiset 50-sarjalaiset kesäkumeiksi - vulkanoitu varmaan suoraan vanteelle. Tulee kyllä vielä ikävä talvikitkoja kun kevätpäivä koittaa.
Hjesko kirjoitti:Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”, mutta kyllä itsekin koen Focukseen sopivan ajo-ominaisuuksien takia nimenomaan isompaa vannetta ja vähemmän kumia. Itse tilasin myös talvirenkaiksi 18 tuumaiset, koska hintaero 17 tuumaisiin oli niin pieni ja tuo St-linen 18 vanne paljon kivemman näköinen kuin vakio 17. Pohdin jopa sitä, että mahtaisikohan tuohon saada Fordin asentamana jotain -20mm alustaa, jolla takuu säilyisi. Onko kukaan tällaista kysellyt?
Takuun säilyttävistä ei ole tietoa. Eibachilta on tulossa jousisarja. Ei tietoa, että tuleeko marmorille myyntiin niinkuin vanhemmissakin. H&R -25/-25 jousisarja on jo markkinoilla.
xflex kirjoitti:Kyllä, asia on juuri näin. Taidan tykätä äidistä kun haikailen 15-tuumaisten, ainakin 65-sarjalaisista donitseista eikä minua kiinnosta juurikaan miltä ne näyttää. Pääasia on, että menevät suoraan mukavasti ja äänettömästi. Omalta osaltani jää nykyisin väliin mutkateiden keskipakoisvoimien uhmaaminen. Automaatti vaihteinen dieseli kunnon munkkirenkaila maistuu - varsinkin kun tiet ovat mitä ovat. Kuoppia täynnä. Mutta niinhän ne pakolla laittoivat tuon valopaketin mukana tuollaiset 50-sarjalaiset kesäkumeiksi - vulkanoitu varmaan suoraan vanteelle. Tulee kyllä vielä ikävä talvikitkoja kun kevätpäivä koittaa.
Heh...ei se 40serieskään nyt sentään niin kova ole,menee ainakin sinne minne pitää
Kaikkeen tottuu,sitten ei muuta haluakkaan,toki perheauto ja sportti...hmm,vertaa nyt niitä
Harri
Viimeksi muokannut hapelo, 09 Huhti 2019 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"