Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ei toimi enää tuo nupin tuulilasinpyyhkimen ruiskutusnappi, niin aloin miettimään, korjatako kytkimen kosketushäiriö, josta vika johtuu vai muuta. Vokkarissa on perus tuulil. pyyhkijän katkaisin ILMAN tihkunopeuden säätöä. Mitä jos tilalle laittaa sen mallisen Fordin viiksen, jossa on se tihkunopeuden säätö? Alkaako toimia sillä vai tuleeko pahimmillaan oikkareita tms.?
Siis on kyllä tolkuttoman Premium -päivitys! Nyt on auto kuin mikäkin rolsroissi, ja tihkupyyhinnän nopeus on säädettävissä. Kaikkein kivointa on uusi viiksikytkin, joka on täsmälleen sama kuin yllä kuvassa oleva. Magneti Marellin Made in Spain. Hankin sen virolaisesta autotarvikenettikaupasta noin 40 eurolla ja se on alkuperäinen osa. Fordin logo on jyrsitty pois, eli Marelli tekee näitä nykyään ns. omaan lukuun. Mahtavaa, ei kai siinä muuta kuin lippa vinoon ja boonolle!
Joskus kauan sitten putsasin katkaisimen kontaktipinnat, koska pyyhkimet eivät aina käynnistyneet viiksestä väännettäessä. Kontaktipinnoissa oli likaista rasvaa. Lika oli ilmeisesti tullut siitä, kun olin nykinyt kiinni jäätyneitä pyyhkimiä käyntiin ja oli tapahtunut kipinöintiä.
Muistaakseni tuollaisen viiksen käyttää irti ilman työkaluja ihan hetkessä.
Tihkusäätö on ihan must, voi vaan arvailla montako senttiä se on oikeasti kalliimpi valmistaa kuin karvalakkimalli...
Pissapojan napille menee kaksi johtoa, näkyy noissa kuvissakin viiksen nivelen paikkeilla. Normaalisti kun nappi lakkaa toimimasta, niin toinen johdoista on nitkunu poikki tuosta nivelen paikkeilta, missä ne eniten taittuilee. Johdonpäät kun saa takaisin yhteen niin taas toimii, jos ei halua päivittää.