
takapään pyörän laakeri..
takapään pyörän laakeri..
Moi...Forumilaiset onko kellään ollut vaikeuksia saada takapyörän laakeripakan 4 neljää torx-päistä ruuvia , en tiedä onko vaihdettu ennen...huomenna pitäis alkaa vaihtaan laakeria toivottavasti lähtee suosiolla sisätorx-päiset ruuvit irti...miksi juuri torx-päiset on
Auto on siis Mondeo vm-06 2.0 5-ovimalli

Viimeksi muokannut rippe, 02 Huhti 2019 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: takapään pyörän laakeri..
Auton malli olis voinu helpottaa. Mutta mk3 mondeosta ne ainaki lähti jotenkuten ku haki naapurista isomman pulttipyssyn PITKÄN konetorx hylsyn kaveriksi. Eli tuo hylsy ja pyssy ehottomia. Sen lisäksi crc:tä kierteisiin takapuolelle mieluiten etukäteenkin ja sitten aukasua ees taas.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: takapään pyörän laakeri..
Aloita homma putsaamalla kolo gyvin wttä avain menee oohjasnasti.
Re: takapään pyörän laakeri..
Ei onneksi vastustanut yhtään torx-pää ruuvit irtosi suosiolla kun käyttää crc ...mutta tarkkaan piti seurata että torx-avain on suorassa kun aukaisi ....ennen kesää vielä tarkistaa etupään laakerit kun vielää kuuluu pientä kahinaa jostain ...kuin kaun nuo laakerit kestää monskulla ajettu 153 tuhatta ...näytti että olisi ollut alkuperäinen laakeri...
Re: takapään pyörän laakeri..
Ite vaihoin toisen takalaakerin jossain 320tkm korvilla ja toisen uuden laakerin annoin seuraavalle omistajalle matkaan, kun se ei vielä ollut antaunut. Etulaakereita siihen tuskin oli vaihettu.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: takapään pyörän laakeri..
jep maltilla ne aukee ja iskua päähän niin auttaa monesti,JA jos autoa meinaa pitää vähänkin pidempään niin aina jotain rasvaa,pastaa jne jenkoihin ja muihin osiin,ei tarvi itte ainakaan taistella enää samojen osien irrotuksessa.
En koskaan ole ymmärtäny miksi osien jälkeen jengat kiiltää uutuuttaan auton alla? itse kyllä suojaan kaikki ainakin vaseliinillä ja massalla eikä ole ollu irrotusongelmiakaan jos vaan kanta on ollu ehjä.
En koskaan ole ymmärtäny miksi osien jälkeen jengat kiiltää uutuuttaan auton alla? itse kyllä suojaan kaikki ainakin vaseliinillä ja massalla eikä ole ollu irrotusongelmiakaan jos vaan kanta on ollu ehjä.