S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Hei
Auto kävi 240 000km:n huollossa, jossa vaihdettiin mm. polttoainesuodatin. Huollon jälkeen auto ei meinaa käynnistyä aamuisin.
Auto on omalla pihalla keula hieman ylöspäin. Pidemmän ( yö ) paikallaan olon jälkeen joutuu starttailemaan pitkään n. 5 pitkää starttausta.
Tasaisella alustalla työpaikan pihalla ongelmaa ei ole eikä pihalle peruutetaessa ( keula alaspäin) edes aamuisin.
Muuten auto kulkee tasaisesti ja käy hyvin.
Suodatin on käytetty pari kertaa auki ja todettu sen menevän tiiviisti kiinni. Vaihdettu jopa alkuperäis suodatin, mutta silläkään ei ollut vaikutusta. Järjestelmä tutkittu, eikä
ilmavuotoja löytynyt.
Voisiko olla siirtopumppu vika? Vai mistä vikaa voisi etsiä?
Auto: Ford S-max 2010 2.0 tdci 103kw powershift-automaatilla.
Auto kävi 240 000km:n huollossa, jossa vaihdettiin mm. polttoainesuodatin. Huollon jälkeen auto ei meinaa käynnistyä aamuisin.
Auto on omalla pihalla keula hieman ylöspäin. Pidemmän ( yö ) paikallaan olon jälkeen joutuu starttailemaan pitkään n. 5 pitkää starttausta.
Tasaisella alustalla työpaikan pihalla ongelmaa ei ole eikä pihalle peruutetaessa ( keula alaspäin) edes aamuisin.
Muuten auto kulkee tasaisesti ja käy hyvin.
Suodatin on käytetty pari kertaa auki ja todettu sen menevän tiiviisti kiinni. Vaihdettu jopa alkuperäis suodatin, mutta silläkään ei ollut vaikutusta. Järjestelmä tutkittu, eikä
ilmavuotoja löytynyt.
Voisiko olla siirtopumppu vika? Vai mistä vikaa voisi etsiä?
Auto: Ford S-max 2010 2.0 tdci 103kw powershift-automaatilla.
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Minulla teki samaa ja startin vaihdoin niin sen jälkeen lähtee -20 käyntiin ilman lämmitystä. Se vanha kulunut pyörittää mutta ei tarpeeksi kovaa..
Nyt minulla ei lähde lämpimänä käyntiin
Autolla toki ajettu 627000km
ja vm 2007.
Nyt minulla ei lähde lämpimänä käyntiin


Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Mokki kirjoitti:Hei
Auto kävi 240 000km:n huollossa, jossa vaihdettiin mm. polttoainesuodatin. Huollon jälkeen auto ei meinaa käynnistyä aamuisin.
Auto on omalla pihalla keula hieman ylöspäin. Pidemmän ( yö ) paikallaan olon jälkeen joutuu starttailemaan pitkään n. 5 pitkää starttausta.
Tasaisella alustalla työpaikan pihalla ongelmaa ei ole eikä pihalle peruutetaessa ( keula alaspäin) edes aamuisin.
Muuten auto kulkee tasaisesti ja käy hyvin.
Suodatin on käytetty pari kertaa auki ja todettu sen menevän tiiviisti kiinni. Vaihdettu jopa alkuperäis suodatin, mutta silläkään ei ollut vaikutusta. Järjestelmä tutkittu, eikä
ilmavuotoja löytynyt.
Voisiko olla siirtopumppu vika? Vai mistä vikaa voisi etsiä?
Auto: Ford S-max 2010 2.0 tdci 103kw powershift-automaatilla.
Terve,
Selvisikö vika s-maxista? Itselläni sama ongelma polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen

Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Siellä on ilmavuoto siinä filtterin kotelossa. Pitäisi olla merkkihuollolle tuttu vaiva.
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Vanha ketju, mutta josko tätä vielä joku lukisi.
Miten on, selvisikö ongelma? Omassa -09 S-maxissa saman tyyppistä ongelmaa, tosin ei pitäisi liittyä aiempiin huoltoihin. Polttoaineensuodattimen olen kyllä vaihtanut reilu pari kuukautta sitten. Ei meinaa saada käyntiin yli 10 pakkasessa jos ei ole ollut lämmityksessä. Joutuu startata tosi monta pitkää starttia. Pukkaa mustaa haisevaa pakokaasua startatessa. Kovilla yli 20 pakkasilla aiemmin auto on ajossa herjannut moottorin imuilman lämpötilasta, saattaa liittyä aiheeseen. Ensimmäisenä mieleen tulee hehkut, mutta ainakin Toyotoissa on joissakin tapauksissa viallinen kampiakselin asentoanturi aiheuttanut samaa oireilua. Jos on vähemmän pakkasta tai ollut lämmityksessä, ei ole mitään ongelmaa. Startti on uusittu alle puoli vuotta sitten ja akkukaan ei ole vielä monta vuotta vanha. Ihan hyvin pyörittääkin, ei vain käynnisty. Autossa kilometrejä pian 400 000.
Miten on, selvisikö ongelma? Omassa -09 S-maxissa saman tyyppistä ongelmaa, tosin ei pitäisi liittyä aiempiin huoltoihin. Polttoaineensuodattimen olen kyllä vaihtanut reilu pari kuukautta sitten. Ei meinaa saada käyntiin yli 10 pakkasessa jos ei ole ollut lämmityksessä. Joutuu startata tosi monta pitkää starttia. Pukkaa mustaa haisevaa pakokaasua startatessa. Kovilla yli 20 pakkasilla aiemmin auto on ajossa herjannut moottorin imuilman lämpötilasta, saattaa liittyä aiheeseen. Ensimmäisenä mieleen tulee hehkut, mutta ainakin Toyotoissa on joissakin tapauksissa viallinen kampiakselin asentoanturi aiheuttanut samaa oireilua. Jos on vähemmän pakkasta tai ollut lämmityksessä, ei ole mitään ongelmaa. Startti on uusittu alle puoli vuotta sitten ja akkukaan ei ole vielä monta vuotta vanha. Ihan hyvin pyörittääkin, ei vain käynnisty. Autossa kilometrejä pian 400 000.
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Kuules käy lukemassa vikakoodit jos sinne muistiin jotain jäänyt jos epäilet anturi vikaa. Hehkut kunnossa varmaan mitattu. Startti pyörittää vinhasti (vanhemmiten teho huononee salakavalasti)kun kerran akku on hyvässä kunnossa. Kuluttaako moottori öljyä ja noi suuttimet missä kunnossa jos mustaa savua pukkaa. Että se siuttimesta tulevs polttoainesumu puristukseessa syttyy herkästi.
Samoi toi korkeapainepumppu antaako painetta että suuttimet toimii kunnolla. Onko suuttimia vaihdeltu koskaan. Käänny hyvän dieselkorjaamon puoleen niin ne katsoo kun toi -10 monesti on se raja polttoainepuolella on ongelmia kun auto ei käynnisty ilman lämmitystä. Tämä tuli vain mieleen tuosta autostasi.
Samoi toi korkeapainepumppu antaako painetta että suuttimet toimii kunnolla. Onko suuttimia vaihdeltu koskaan. Käänny hyvän dieselkorjaamon puoleen niin ne katsoo kun toi -10 monesti on se raja polttoainepuolella on ongelmia kun auto ei käynnisty ilman lämmitystä. Tämä tuli vain mieleen tuosta autostasi.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Jos hehkujen vaihdosta on enemmän kuin 150 tkm, niin sieltä vikatodennäköisimmin löytyy.
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Komppaan tätä. Omassa Mondeossa samaa meininkiä, 2 hehkua 4:stä pimeänä. Ajettu 310 000; ei tietoa, ovatko alkuperäiset. Ehkä. Uudet hehkutulpat on tuossa pöydällä valmiina.

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
EGR jumittaa auki? ku sitä savuaa puskee
Mutta kuuluuko noi hehkut mihinkään huoltohjelmaan vaihtaa esim. 150tkm välein? vai vaihetaanko sitten ku epäillään vikaa? Oman auton hehkujen iästäkään ei ole mitään havaintoa...
Mutta kuuluuko noi hehkut mihinkään huoltohjelmaan vaihtaa esim. 150tkm välein? vai vaihetaanko sitten ku epäillään vikaa? Oman auton hehkujen iästäkään ei ole mitään havaintoa...
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Niihän se on että vialliset hehkut vaihdetaan toimiviin. Turhaa kunnossa olevia osia ruveta vaihtelemaan. Sama homma noissa suuttimissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
Omakin alkoi pohjoisen reissulla starttaamaan pitkän kaavan kautta vaikka pakkasta oli vain -6C.
Just tulin tallista pois äheltämästä... Edellisestä hehkujen vaihdosta oli vierähtänyt 180 tkm, ja kaikki olivat pimeänä.
Just tulin tallista pois äheltämästä... Edellisestä hehkujen vaihdosta oli vierähtänyt 180 tkm, ja kaikki olivat pimeänä.
Re: S-max 2.0 tdci ei meinaa käynnistyä kylmänä
2.2.-24 Pakkasten jälkeen aamuisin 2.0 Tdci S-Maxia (vm. 2010) piti startata kymmenenkin kertaa, ennen kuin lähti käyntiin. Päivän aikana liikkeelle lähtiessä ei ongelmia, ja katsastuskin läpäisty kehuin. Vika Polttoainesuodattimen kotelossa, päästi ilmaa järjestelmään. Alkuperäisosa (polttoainesuodatin sis. rungon) maksoi 245e. Vika näyttää korjaantuneen.