Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole varma onko turvavöiden kuittaus kytköksissä jotenkin oviin kun kuskin ovesta kuitenkin kuittaantuu. Meinaan, että onko takaovissa jotain, ettei aina kuittaa niitä pois. Huollon vastaanottaja ei tiennyt toimintaperiaatetta. En muista ihan varmuudelta jääkö aina piippaamaan kun vaimo ajaa enimmäkseen silläRyteikköroope kirjoitti: Toistuuko tämä turvavyöherja säännöllisesti? Mullakin tuo on valittanut aina joskus, mutta ei mielestäni joka kerta kun takapenkkiläisiä jää pois kyydistä.
Toista on sen sijaan hiukkassuodatin, joka huutaa aina kun on pakkasta. Onko tästä kellään mitään uutta tietoa?
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.AAR85 kirjoitti:Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
Ihan vaan sillä ettei tuota polttoa ole laskettu kulutukseen ja ilmaiseksi se poltto ei tapahdu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmeisesti Paine-ero anturin toimintaan vaikuttaa. Ei vaan poista herjaa mittaristosta.AAR85 kirjoitti:Tottahan toki se on toimiva jos sieltä on vaan poistettu se ilmotus suodattimen olevan ylärajalla. Näin maahantuoja on ainakin Fordilta pyytänyt, että ilmoitus poistettaisiin.
Viimeksi muokannut focst, 10 Maalis 2019 04:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytynee kehua omaa kappaletta 1.0 titanium m6 vm. 2019, Toista tonnia takana. Jos josta pitää naputtaa niin Mk3.5ssa pyyhkijä automatiikka oli hiukan vaikeämpi. Mutta tässä uudessa perinteinen pyyhkijä mekanismi on kuitenkin parempi. Nautittavaa ajoa, ja kun pitkillä suorilla ajamisen helppous tylsistyttää niin B&O antaa mielekkyyttä. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.Arski54 kirjoitti: Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.
Ihan vaan sillä ettei tuota polttoa ole laskettu kulutukseen ja ilmaiseksi se poltto ei tapahdu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmeisesti huono. Diesel dpf:n poltto tapahtuu ”pakotetusti” tietyn väliajan välein riippuen ajosta yms datasta mitä ecu laskee ja seurailee, kun taas bensiinissä se tapahtuu aktiivisesti kokoajan ajon aikana, kunhan pöntön lämpötila on tarpeeksi suuri ja jäännöshappea on saatavilla. Siinä se litrasen ongelma onkin, kunnei talvipakkasilla tahdo pönttö lämmetä, että poltto pääsisi tapahtumaan. Tämän takia ecu säätää syttyennakkoa, jotta saataisiin pönttö lämpiämään nopeammin; polttoaineen kulutuksen kustannuksella.Trukki1 kirjoitti: En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.
Viimeksi muokannut AAR85, 10 Maalis 2019 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin maahantuoja suoraan mulle vastasi. Julkaisin tämän vastauksen kokonaisuudessaan tässä topicissa. Löytyy, kun selaat viestiketjua taakseppäin.Arski54 kirjoitti: Kaikki kunnossa kun herjaa ei enää tule? Ei auton pidä parin sadan kilsan välein polttaa hiukkassuodatinta. Muuten on suunnittelu mennyt pahasti perseelleen.
Ihan vaan sillä ettei tuota polttoa ole laskettu kulutukseen ja ilmaiseksi se poltto ei tapahdu.
Joku jo vastasikin tähän, että siinä päivityksessä olisi jotain ihan todellista muutosta anturien toimintaan, ettei vaan ilmoituksen poisto. Toivotaan, että auttaisi! On kyllä muutoin focus ollut todella mainio auto.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin hyvä tietämys ettei dieseliä ja bensaa voi oikein verrata. Bensa-auton pitäisi tarvita polttoa harvemmin/vähemmän kuin dieselin.Trukki1 kirjoitti: En tiedä millä tasolla ihmisten tietämys on hiukkassuodattimen toiminnasta mutta minun 2015 mallinen diesel Octavia poltti muutamien satojen kilometrien välein nokiloukkua. Ei mitenkään tasavälein, mutta voin vain sanoa että polton kyllä huomasi varsinkin silloin jos poltto oli kesken kun auton sammutti. Ja se teki tosiaan polton loppuun asti auto sammuneenakin. Ja kyllä polttoainetta paloi tuona aikana reippaammin. Mitään varsinaista infoa tuosta poltosta ei ikinä kuitenkaan tullut.
Toki tarkoitin lähinnä punaisena rääkyvää varoitusta jopa parin sadan kilsan välein. En niinkään itse polttotapahtumaa.
Joku syyhän sille ilmoitukselle on olemassa, ei sitä huvikseen sinne ole laitettu. Ei sinun Octaviakaan mittari punaisena huutanut polttotarvetta.
Jos ilmoitus poistetaan, silloin piilotetaan käyttäjiltä ongelma minkä vuoksi autossa on varoitus. Korjaako se ongelman, no ei korjaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se valo ei ole punainen vaan keltainen eli haetaan huomiota. Varoitusta ei poisteta vaan loukun täyttymistä aletaan pakkasellakin seuraamaan paine-ero anturilla.Arski54 kirjoitti: Niin hyvä tietämys ettei dieseliä ja bensaa voi oikein verrata. Bensa-auton pitäisi tarvita polttoa harvemmin/vähemmän kuin dieselin.
Toki tarkoitin lähinnä punaisena rääkyvää varoitusta jopa parin sadan kilsan välein. En niinkään itse polttotapahtumaa.
Joku syyhän sille ilmoitukselle on olemassa, ei sitä huvikseen sinne ole laitettu. Ei sinun Octaviakaan mittari punaisena huutanut polttotarvetta.
Jos ilmoitus poistetaan, silloin piilotetaan käyttäjiltä ongelma minkä vuoksi autossa on varoitus. Korjaako se ongelman, no ei korjaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä tuo minulla on ainakin punainen laatikko joka tärähtää näyttöön kivan pimputuksen ja saatetekstin kera.
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010014100/Buli85 kirjoitti: Tere!
Itseä kiinnostelee kanssa led-muutossarja, mistä hommailit ja mikä malli? Onnistuiko asennus ilman mitään virityksiä? Eikä herjaile mitään ajotietokoneella, noissahan vissiin ollu jännitteiden takia tuollaista probleemaa joskus..?
Nämä samat mulla oli MK 3.5 Focuksessa, toimi myös siinä moitteetta. Ei herjaa auto mitään ka tuo jänniteongelma koski oikeastaan xenonsarjoja kun imasivat sytyttäessä niin paljon virtaa.
Nämä menivät suoraan kiinni, joskin tiukalle meni, polttimo ei olisi saanut olla milliäkään pidempi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitoksia vinkistä, täytyy laittaa tilaukseen! Lumiselta jo kyselinkin mikä olisi käypänen focukseen , mutta eivät oikein osanneet varmuudella suositella mitään tiettyä mallia.Mastaj kirjoitti: https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010014100/
Nämä samat mulla oli MK 3.5 Focuksessa, toimi myös siinä moitteetta. Ei herjaa auto mitään ka tuo jänniteongelma koski oikeastaan xenonsarjoja kun imasivat sytyttäessä niin paljon virtaa.
Nämä menivät suoraan kiinni, joskin tiukalle meni, polttimo ei olisi saanut olla milliäkään pidempi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huomaa sitten, että nuo ei ole hyväksytty tieliikenteeseen. Ettei tule yllätyksenä. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuskinpa noista ongelmia tulee, jos valokuvio tosiaan hyvä. Kaipa tuolla liikenteessä pahempiakin rikollisia liikkuuFreeze kirjoitti:Huomaa sitten, että nuo ei ole hyväksytty tieliikenteeseen. Ettei tule yllätyksenä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ekaan katsastukseen pois ja takaisin kun homma selvä.Buli85 kirjoitti:Tuskinpa noista ongelmia tulee, jos valokuvio tosiaan hyvä. Kaipa tuolla liikenteessä pahempiakin rikollisia liikkuu
Valokuvio oli ainakin itselläni normaali, piti vain 2 pykälää säätää valojen korkeutta siitä hytin napista alaspäin. En tiedä sitten onko omassani valojen suuntaus ollut alusta asti pielessä. Pari vastaantulijaa väläytteli pitkiä ennenkun tein tuon, sen jälkeen ei oo kukaan moittinut. Kyllä ero oli melkoinen polttimoihin verrattuna.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro. Tammikuun lopusta ollut käytössä 1.5 Ecoboosti Titanium bensa. Reipas 3000km nyt mittarissa. Havaintoja: takapenkki muistutus jep, hätäpuhelu virhe ilmoitus jep. Pönttö ilmotusta ei oo
näkyny... Vikoja, kuskin peili ei aina käänny kiinni lukittaessa ja pari kertaa"säädöt" hävinny samalla.
Lämmöt hieman seilannu, vähän kylmä auto sekä omasta että rouvan mielestä. Uusi peili ja termostaatti+ kotelo vaihtuu takuuseen tulevalla viikolla. Autossa säteilylämmitin kun perinteistä lohkolämmitintä ei voinut kuulemma laittaa. Vielä en osaa sanoa suuntaan tai toiseen autosta
Hyvää on hands free takaluukku, BO popit, valot, vakkari varauksella. Huonoa on yli-innokkaat pyyhkijät, kokoajan tarttee painella OK nappulaa....turvavyö ilmotusta, radion näyttöä. Eikä se FordPass mikään erikoinen ole. Silti varovaisen positiivinen 
näkyny... Vikoja, kuskin peili ei aina käänny kiinni lukittaessa ja pari kertaa"säädöt" hävinny samalla.
Lämmöt hieman seilannu, vähän kylmä auto sekä omasta että rouvan mielestä. Uusi peili ja termostaatti+ kotelo vaihtuu takuuseen tulevalla viikolla. Autossa säteilylämmitin kun perinteistä lohkolämmitintä ei voinut kuulemma laittaa. Vielä en osaa sanoa suuntaan tai toiseen autosta



-19 Focus ecoboost farkku 150hv Titanium m6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama täällä ilman skidejä(ST-Fiesta 2018)Viikkus kirjoitti:Vähän outo homma tuo turvavyöjuttu. Meillä ravaa lapset takapenkillä joka päivä, monta kertaa sisään ja ulos ja turvavyöt on kovassa käytössä. Mittaristossa näkyy kyllä mitkä turvavyöt on käytössä milloinkin, mutta kertaakaan ei ole vielä tullut mitään hälyytyksiä niihin liittyen. Itse kyllä pitäisin sitä jonkilaisena vikana, jos yhtäkkiä alkaisi herjaamaan.
Toimii hyvin,ja pakko olla tunnistimet penkeissä koska punainen "pukki" näytössä jos vyö ei ole kiinni tai väärässä turvavyön lukossa...vihreät "pukit" kaikki OK...ihan sama onko auto käynnissä vai ei!
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.Mastaj kirjoitti:Valokuvio oli ainakin itselläni normaali, piti vain 2 pykälää säätää valojen korkeutta siitä hytin napista alaspäin. En tiedä sitten onko omassani valojen suuntaus ollut alusta asti pielessä. Pari vastaantulijaa väläytteli pitkiä ennenkun tein tuon, sen jälkeen ei oo kukaan moittinut. Kyllä ero oli melkoinen polttimoihin verrattuna.
Ellet mutta sitten säätänyt niitä näyttämään yhtä pitkälle kuin sumuvalot...
En ymmärrä miksi autoa ei voi ostaa kunnon valoilla ja viritellään sitten muita häikäiseviä xenon/led virityksiä meinaten ettei yhteiset sopimukset (joita laeiksi kutsutaan), koske kaikkia...
Ainoa järkevä tapa on hommata kirkkaimmat mahdolliset lailliset polttimot ja huolehtia jännitteen kohdalle lampun kannalle.
(Tietysti aika vaikeaa smart chargen kanssa)
Laittakaa pitkiin mitä haluatte, mutta älkää kiitos viritelkö lyhyitä.

Minua ainakin ärsyttää käytännössä joka päivä vilkutella pitkiä näitten laittomien valojen omistajille.

Ne kyllä näkee jo kaukaa häikäisystä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä alkuperäiset led- valot mutta silti vastaantulevat vilauttelevat aina silloin tällöin. Automatiikan pitäisi hoitaa valojen suuntauksen niin ettei vastaantulia häikäisty. Tiedä sitten mikä on vialla...Ja oli ainakin kalleimmat- mutta siitä en tiedä olivatko parhaat valot.TDdi 03 kirjoitti:Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.
Ellet mutta sitten säätänyt niitä näyttämään yhtä pitkälle kuin sumuvalot...
En ymmärrä miksi autoa ei voi ostaa kunnon valoilla ja viritellään sitten muita häikäiseviä xenon/led virityksiä meinaten ettei yhteiset sopimukset (joita laeiksi kutsutaan), koske kaikkia...
Ainoa järkevä tapa on hommata kirkkaimmat mahdolliset lailliset polttimot ja huolehtia jännitteen kohdalle lampun kannalle.
(Tietysti aika vaikeaa smart chargen kanssa)
Laittakaa pitkiin mitä haluatte, mutta älkää kiitos viritelkö lyhyitä.![]()
Minua ainakin ärsyttää käytännössä joka päivä vilkutella pitkiä näitten laittomien valojen omistajille.![]()
Ne kyllä näkee jo kaukaa häikäisystä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama täällä, ehkä 1-2 autoa 100:sta väläyttää pitkiä pimeällä. Ei siinä mitään, moikkaan omillani takaisin (ainakin aamuisin huonolla tuulella ollessani) 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän veikkaan ettei ledit häikäise ellei suoraan katso pelkästään lamppuja. Useampi kyllä vilkuttelisi valoja jos olisi liian kirkkaat. Ja nyt tuli kiinnitettyä huomiota, ettei takavyö jää piippaamaan aina eli vähän oudolta kuulostaa jollekin sanottu teoria, että kuuluukin jäädä piippaamaan
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä valokuvio tuli testattua seinää vasten, eroa ei ollut. Tuo säätö auttoi pitkiin erityisesti, näytti aivan liian ylös jos asetus oli normaalilla. Tämän vuoksi epäilen että säätö ollut alkujaankin pielessä.TDdi 03 kirjoitti:Eiköhän tuon säätötarve ole selkeä osoitus valokuvion olevan suolesta tai kohdistuneen ainakin pielessä pahasti.
Ellet mutta sitten säätänyt niitä näyttämään yhtä pitkälle kuin sumuvalot...
En ymmärrä miksi autoa ei voi ostaa kunnon valoilla ja viritellään sitten muita häikäiseviä xenon/led virityksiä meinaten ettei yhteiset sopimukset (joita laeiksi kutsutaan), koske kaikkia...
Ainoa järkevä tapa on hommata kirkkaimmat mahdolliset lailliset polttimot ja huolehtia jännitteen kohdalle lampun kannalle.
(Tietysti aika vaikeaa smart chargen kanssa)
Laittakaa pitkiin mitä haluatte, mutta älkää kiitos viritelkö lyhyitä.![]()
Minua ainakin ärsyttää käytännössä joka päivä vilkutella pitkiä näitten laittomien valojen omistajille.![]()
Ne kyllä näkee jo kaukaa häikäisystä.
Nyt ajokilometrejä näillä ledeillä 3000km, eikä ainutkaan vastaantulija ole väläytellyt pitkiä. Tästä voidaan vetää johtopäätös että valokuvio on täysin kunnossa. Laiton valo ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi huono, hyviäkin on olemassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noissa tee-se-itse-LEDeissä ongelma onkin polttimon kirkkaudessa. Vaikka valokuvio olisikin omasta mielestä kunnossa, on voimakas, erittäin kirkas valkoinen valo silmälle huomattavasti epämiellyttävämpi kuin ”oikeat” LED-ajovalot, joissa linssit ja umpiot on suunniteltu LEDien käyttöön. Ei pitkilläkään voi ajaa jatkuvasti vaikka ne saisi suunnattua liian alas...Mastaj kirjoitti:Kyllä valokuvio tuli testattua seinää vasten, eroa ei ollut. Tuo säätö auttoi pitkiin erityisesti, näytti aivan liian ylös jos asetus oli normaalilla. Tämän vuoksi epäilen että säätö ollut alkujaankin pielessä.
Nyt ajokilometrejä näillä ledeillä 3000km, eikä ainutkaan vastaantulija ole väläytellyt pitkiä. Tästä voidaan vetää johtopäätös että valokuvio on täysin kunnossa. Laiton valo ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi huono, hyviäkin on olemassa.
Mielestäni tuollaiset älykkäät ledit ovat ainoa fiksu vaihtoehto vastaantulijan kannalta. Valitettavan harvaa vain tuntuu liikenteessä ne muut kiinnostavan.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa laitettua led-sarja tilaukseen, kovan keskustelun innoittamana. Täytyy asennella ja testailla onko ne niin perkeleestä kuin täällä porukat mieltä. Täytyy pimeällä ajella omaa autoa vastaa, ja palailla kokemusten kera asiaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisi ihan toimivatkin 
