Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Liian aikainen ensiöljyn vaihtopyyntö (6000-7000 km kohdalla) (1.5 TDCi)
Syy: Moottoriöljyn ohentuminen puhdistusjärjestelmien toiminnan aikana, PCM-päivitys saatavilla joka muuttaa moottoriöljyn kulumislaskennan parametreja; uudemmissa autoissa korjattu kasvattamalla moottoriöljyn määrää
Peräkontin aukaisukahvan / peruutuskameran väljä kiinnitys (liikkuma havaittavissa, saksan keskustelualueilta) (mallit?)
Syy: Puutteellinen kiinnitys, helposti korjattavissa
LED-valopaketissa päiväajovalojen vilkkumista tai sammuminen vilkkujen ollessa käytössä / lukittaessa / avattaessa
Syy: LED-valojen ohjausmoduulin vikaantuminen
Räminä B-pilarissa tai ovipaneelissa
Syy: Tuntematon, huollossa voivat yrittää vaimentaa lisäpehmikkeillä ja -toppauksilla
Käsijarru ei vapaudu kuin pitkän miettimisen jälkeen
Syy: väärä kalibrointidata ABS -yksiköllä, joissakin tapauksissa yksikkö uusittu
Viat, joista ei ole saatu selvyyttä miten korjattavissa:
Sytytyskatko -vikailmoitus, häviää yleensä itsestään muutaman tunnin kuluessa (1.0 Ecoboost, 1.5 TDCi)
Syy: Ilmeisesti softabugi tai jännitehäiriö, korjaava päivitys joko tulossa tai on jo, epävarmaa
Takapenkin turvavyötunnistimet näyttävät että vyö ei ole käytössä, vaikka penkillä ei ole enää ketään
Syy: Tuntematon
Sähköikkunat eivät toimi kunnolla
Syy: tuntematon
Peruutuskamera ei tottele näytön kirkkausasetuksia (kaikki?)
Syy: Ilmeisesti softabugi
Navidata antaa vääriä nopeusrajoituksia
Syy: Väärä karttadata, OpenStreetMap?
FordPass ilmoittaa auton nukahtamisesta virransäästötilaan talvella päivittäin (1.5 TDCi)
Syy: BCM:n virheellinen toimintatapa / liian lyhyet ajomatkat
Keskustelu: Focus MK4 latausongelmat
Julkaistuja takaisin- tai huoltokutsuja:
18P14 - FOCUS MINI SPARE WHEEL / SUBWOOFER RETAINER
18U29 - MISALIGNMENT OF CHILD ISOFIX BRACKET (ISOFIX -kiinnikkeen sijoitus)
19S08 - Eturipustuksen pultin löystyminen, joissakin autoissa jotka valmistettu välillä 22.9. - 10.11.2018; Ford suosittaa, että kyseisillä autoilla ei ajeta ennen kiinnityksen tarkistamista (vain 5 Suomeen tuotua autoa)
Jäähdytysnesteen ylikuumenemisen vikailmoitus tullut omassa 1.5 ecoboostissa pariin kertaan. Kerran tullut tuo turvavöihin liittyvä ilmoitus vastaan kun keskipenkillä oli tavaraa.
Räminä kojelaudan takaa. Tähän on jo tehtaalta tullut korjausohje, ainakin näin ilmoittivat ja toimivat Veholla.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Sytytyskatko-ilmoitus myös litraisessa. Jäi pariksi päiväksi moottorihäiriö-valo palamaan ja liittyy huollon mukaan esilämmityksen jälkeisiin sekoiluihin. Mukautuvat ledit: en tiedä toimiiko aina oikein vai onko herkkä ja valoja tuijottava vastaantulija. Ehkä 1/30 vastaantulevista vilkuttelee valoja tai laittaa ihan pitkät päälle kostoksi. Toi liikennemerkkitunnistus navin kautta on jopa vaarallinen ja mielestäni takaisinkutsu olisi paikallaan. Pariin kertaan auto jäänyt siihen uskoon, että takapenkillä istuu vielä joku, kun kyytiläinen on poistunut autosta. Jää varoitusääni piippaamaan, eli vaatii joko auton uudelleen käynnistyksen tai rautaiset hermot. Ja näissä tilanteissa takapenkillä ei todellakaan ole istunut mikään jättiläinen, että pehmusteet olisi painunut kasaan, vaan reilu 20 kiloinen lapsi. Öljynkulutus ekan 200km aikana tai vajaalla öljymäärällä luovutettu. Tämä on omassa seurannassa ja taso pysynyt samassa 3500km ajettuun asti
2015 on uutisoitu, että Sync 3:ssa on TeleNavin navigointi.
Sitten on viitattu, että Fordissa olisi käytössä Scout for Cars -navigointi, joka taas käyttää OpenStreetMapin karttadataa. Liekö nyt sitten OSM:n puuttuvat/väärät nopeusrajoitustiedot syynä näihin sekoiluihin?
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Freeze kirjoitti:2015 on uutisoitu, että Sync 3:ssa on TeleNavin navigointi.
Sitten on viitattu, että Fordissa olisi käytössä Scout for Cars -navigointi, joka taas käyttää OpenStreetMapin karttadataa. Liekö nyt sitten OSM:n puuttuvat/väärät nopeusrajoitustiedot syynä näihin sekoiluihin?
TeleNavi tuli vastaan tiedoissa, kun selailin sitä keskinäyttöä. Olikohan samassa yhteydessä, missä luki se F7 kartat
Onko niin, että pikkukoneisiin (molemmat uusia konstruktioita) on jäänyt lastentauteja?
Kaksilitrainen diesel ja 1.5 ecoboost toimivat ilmeisesti paremmin.
Tuo dieselhän on ollut jo käytössä ainakin Transitissa.
Oma tulkinta tuosta ns. sytytyskatkosta, jonka ford pass ilmoittaa on se, ettei sillä ole mitään tekemistä sytytyskatkon kanssa. Itselläni moottorin häiriövalo syttyi muutaman webaston aiheuttaman ylikuumenemisherjan jälkeen. En jaksanut kiikuttaa huoltoon vaan kurkkasin obd:n kautta ja antaa vikakoodin 0116 engine coolant temperature circuit range eli viittaa juuri tuohon lisälämppärin aiheuttamaan lämpötilaeroon. Sytytyskatko siis pass sovelluksen höpöhöpö juttuja.
Näin on ja todettu täälläkin muutamaan otteeseen. Oma Focus juuri nyt huollossa softapäivityksessä, resonoinnin korjauksessa, Isofix-tarkistuksessa ja ensi öljynvaihdossa.
Vähän jännittää saavatko tuota resonointia korjattua koska eivät tosiaan RS-Huollossa tienneet koko asiasta mitään..
Mulla tullut tuo "Hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus. Vaatii huoltoa." ...muutaman kerran.
1.5 Titanium.
Samoin se "Jarrupolkimen saranan pultin murtuminen. Kiireellinen huoltokampanja" joka todettiin huollossa toimivaksi ja oikeanlaiseksi.
Ajettu vasta reilu 1000 km
Ps. Joka kerta kun käynnistän auton niin noin minuutin päästä kysyy että yhdistetäänkö internettiin "tavalla tai toisella" vaikka mulla pitäisi olla siinä jatkuva yhteys päällä. Millä tuosta pääsee eroon?
Karvanoppa kirjoitti:Mulla tullut tuo "Hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus. Vaatii huoltoa." ...muutaman kerran.
1.5 Titanium.
Samoin se "Jarrupolkimen saranan pultin murtuminen. Kiireellinen huoltokampanja" joka todettiin huollossa toimivaksi ja oikeanlaiseksi.
Ajettu vasta reilu 1000 km
Ps. Joka kerta kun käynnistän auton niin noin minuutin päästä kysyy että yhdistetäänkö internettiin "tavalla tai toisella" vaikka mulla pitäisi olla siinä jatkuva yhteys päällä. Millä tuosta pääsee eroon?
Hätäpuhelin järjestelmään on päivitys loppuu herjat.
Automaattiset päivitykset pois käytöstä ei ole vielä mitään päivitettävää. Laittaa takas päälle kun tietää että on tullut uudet kartat saataville..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti:
Hätäpuhelin järjestelmään on päivitys loppuu herjat.
Automaattiset päivitykset pois käytöstä ei ole vielä mitään päivitettävää. Laittaa takas päälle kun tietää että on tullut uudet kartat saataville..
Täytyipä käydä heti testaamassa tuota vinkkiäsi eli auto-päivitykset offille ja nyt on kyselyt poissa. Kiitos vinkistä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Automaattivaihteisto ja parking pack eivät toimi nykyisessä viimeisimmässä päivityksessä oikein, auto alkaa pysäköidä/lähteä ruudusta, vaihtaa oikean vaihteen mutta ei anna kaasua. Korjaava päivitys on ollut maahantuojalla 25.3. lähtien mutta eivät saa asentaa vielä, testauksessa jotain odottelee.
Sama softa hukkaa myös välillä ajotietokoneen ja ikkunannostimien napit, ja sama päivitys tulee korjaamaan senkin.
onik kirjoitti:Automaattivaihteisto ja parking pack eivät toimi nykyisessä viimeisimmässä päivityksessä oikein, auto alkaa pysäköidä/lähteä ruudusta, vaihtaa oikean vaihteen mutta ei anna kaasua. Korjaava päivitys on ollut maahantuojalla 25.3. lähtien mutta eivät saa asentaa vielä, testauksessa jotain odottelee.
Sama softa hukkaa myös välillä ajotietokoneen ja ikkunannostimien napit, ja sama päivitys tulee korjaamaan senkin.
Minkä moduulin softa vaikuttaa noin moneen osa-alueeseen?
Olisiko tarkempaa tietoa mistä softasta nyt puhutaan? Modulejahan autossa on lukuisia, joilla jokaisella oma softansa.
toasti kirjoitti:Minkä moduulin softa vaikuttaa noin moneen osa-alueeseen?
Olisiko tarkempaa tietoa mistä softasta nyt puhutaan? Modulejahan autossa on lukuisia, joilla jokaisella oma softansa.
Ei ole tarkempaa tietoa, ei ole vieläkään tullut kutsua päivittämään että saisi tuon automaattisen pysäköintiavustimen käyttöön. Kyselen sitten huoltoon viedessä.
onik kirjoitti:Ei ole tarkempaa tietoa, ei ole vieläkään tullut kutsua päivittämään että saisi tuon automaattisen pysäköintiavustimen käyttöön. Kyselen sitten huoltoon viedessä.
Moottorinohjauksen softa vika..vielä odotellaan ei ole tullut uutta päivitystä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
PCM-päivitys ajettu, ainakin korjasi ikkunoiden toimimattomuuden kun start/stop sammuttaa moottorin. En vielä päässyt testaamaan korjaantuiko parking pack, mutta huolto kuulemma testasi ja toimi.
Tämä jonon jatkoksi. Ei tietoa koskeeko miten vanhoja ja mitä malleja ja onko vain ihan uusimpien 2020-vuotisten ongelma. Kannattanee käydä ETIS:issä tarkistamassa:
20U02 - BRAKE BOOSTER - POTENTIAL CRACK IN MEMBRANE PLATE.