Autosähköosaajaa?
Autosähköosaajaa?
Kuluttajariitalautakunta suositteli että antaisin vielä Fordille luvan kerran tutkia autoa. Ford kun väittää etteivät he ole voineet todeta vikaa. Kolme ihan itse tehtyä ja noin 15 merkkihuollon tekemää tutkimis-/korjausyritystä ei ole Fordille vielä siis riittävä määrä.
Veljekset Laakkonen keväällä 2018 kirjallisesti kieltäytyi tutkimasta autoa, saman kertoivat suullisesti kuluttajaneuvojalle. Nyt hekin itkevät etteivät saa tutkia autoa.
Tarjosin siis Fordille mahdollisuutta, ei mitään vastausta.
Eivät vastaa mitään/tutki vaikka valittavat etten anna mahdollisuutta tutkia.
Löytyykö jostakin pätevä autosähköfirma, mistä saisin myös kirjallisen dokumentin mitä vikaa autossa on.
Tällä hetkellä auto herjaa vaikka mistä kun pistää kiinni Forscanin. Laitoin tietoa vikakoodeista tuonne sähköpuolelle kun sinne kuuluu. Haluaisin näistä vaan ulkopuolisen tahon todistuksen KRIL:lle. Toki maksan tästä todistuksesta.
Veljekset Laakkonen keväällä 2018 kirjallisesti kieltäytyi tutkimasta autoa, saman kertoivat suullisesti kuluttajaneuvojalle. Nyt hekin itkevät etteivät saa tutkia autoa.
Tarjosin siis Fordille mahdollisuutta, ei mitään vastausta.
Eivät vastaa mitään/tutki vaikka valittavat etten anna mahdollisuutta tutkia.
Löytyykö jostakin pätevä autosähköfirma, mistä saisin myös kirjallisen dokumentin mitä vikaa autossa on.
Tällä hetkellä auto herjaa vaikka mistä kun pistää kiinni Forscanin. Laitoin tietoa vikakoodeista tuonne sähköpuolelle kun sinne kuuluu. Haluaisin näistä vaan ulkopuolisen tahon todistuksen KRIL:lle. Toki maksan tästä todistuksesta.
Re: Autosähköosaajaa?
En tiedä, mutta mikäs riita tässä on ? Laakkonen myynyt viallisen auton vai ? Kannattaa myös kertoa vähän mistä päin Suomea osaajaa haet.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Autosähköosaajaa?
Merkkihuolto päivitti auton moottorinohjauksen Fordin käskystä koska vakkari ei toiminut kunnolla.tursas kirjoitti:En tiedä, mutta mikäs riita tässä on ? Laakkonen myynyt viallisen auton vai ? Kannattaa myös kertoa vähän mistä päin Suomea osaajaa haet..
Sen jälkeen auto on kaasutellut itsekseen, kaasu on jäänyt päälle ja viimeisimpänä auto ei vastaa kaasuun kunnolla.
Merkkihuolto on yrittänyt korjata autoa n. 15 kertaa, Ford itse 3 kertaa, myyjä eli Laakkonen kieltäytyi edes tutkimasta autoa koska ei ole ko. päivitystä tehnyt.
Päivitys tehtiin syksyllä 2017 eikä auto ole sen jälkeen toiminut kunnolla. Lähes 20 korjausyritystä turhaan.
Kiitti tarkennuksesta... etelä-suomi, sanotaan että JKL alapuolella. Pääkaupunkiseutu ja Tampereen seutu olisi ihanteellisia paikkoja.
Re: Autosähköosaajaa?
Mitäs se Fordin huolto on oikein tehnyt. Päivityksiä ja valohoitoa ? Normaalisti vaihdetaan ecua ja kaasuläppää jos se kaasupoljin ja siihen liittyvät osat -Onko ilmavuotoja missään vai kaikki on sähköperäisiä
.
Onko niin että maahantuoja ei anna noita osia vaihtaa vai eikö huolto niitä vain vaihda.
Onko sellaista korjaamoa lä'hellä joka on ainoastaan sähkövikoihin perehtynyt.
Kuten tuossa esim.https://fi-fi.facebook.com/MT-Autos%C3% ... 525788119/
.
Onko niin että maahantuoja ei anna noita osia vaihtaa vai eikö huolto niitä vain vaihda.
Onko sellaista korjaamoa lä'hellä joka on ainoastaan sähkövikoihin perehtynyt.
Kuten tuossa esim.https://fi-fi.facebook.com/MT-Autos%C3% ... 525788119/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Autosähköosaajaa?
Tosiaan kannattaa kysyä noista viripajoista jos pääsevät ecuun tai muihin moduuleihin paremmin kiinni. Tai pystyvät niitä päivittämään. Kunnon velhot kun osaavat poistaa dpf, kaasuläppiä, adblue yms ominaisuuksia pois autoista. Tampereella Ruskossa toimii esim. yksi yritys tämänlainen yritys.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Autosähköosaajaa?
Jos en väärässä ole, Ford ei anna vaihtaa osia ellei ne todistettavasti ole rikki.Renee kirjoitti:Mitäs se Fordin huolto on oikein tehnyt. Päivityksiä ja valohoitoa ?
Kaasupoljin on vaihdettu, käsittääkseni ei muuta.
Vaikka olen sen sata kertaa sanonut ettei auto oirehdi paikoillaan tallissa niin silti sitä ei kunnolla ajossa testata. Ikinä ei ole 5 kilsaa tullut matkamittariin.
Meillä meni tunti ajoa aikaa selvittää että kytkimen asentoanturi ja kaasupolkimen asentoanturi kusee. Tosin testaus tehtiin tien päällä, ei korjaamohallissa. Kaasupoljin kusee vaikka on vaihdettu uuteen.
Lie tämä syynä että bensaa syötetään liikaa ja tästä syystä katti oirehtii?
Mahtaako sytytyskatkotkin johtua siitä että hukkuu bensaan.
Fordin insinöörit eivät ole tehneet yhtään mitään. Ilmeisesti taito ei riitä.
Re: Autosähköosaajaa?
Focus mk4 myös kaasuttelee ylinopeutta itsekseen älykkäällä vakkarilla ja sille ei voi kuulemma mitään. Ominaisuus siis, mikä vain unohtui kertoa ostotilanteessaArski54 kirjoitti: Merkkihuolto päivitti auton moottorinohjauksen Fordin käskystä koska vakkari ei toiminut kunnolla.
Sen jälkeen auto on kaasutellut itsekseen, kaasu on jäänyt päälle ja viimeisimpänä auto ei vastaa kaasuun kunnolla.
Merkkihuolto on yrittänyt korjata autoa n. 15 kertaa, Ford itse 3 kertaa, myyjä eli Laakkonen kieltäytyi edes tutkimasta autoa koska ei ole ko. päivitystä tehnyt.
Päivitys tehtiin syksyllä 2017 eikä auto ole sen jälkeen toiminut kunnolla. Lähes 20 korjausyritystä turhaan.
Kiitti tarkennuksesta... etelä-suomi, sanotaan että JKL alapuolella. Pääkaupunkiseutu ja Tampereen seutu olisi ihanteellisia paikkoja.
Ford
Re: Autosähköosaajaa?
Mä vaihdattaisin tuohon lambda-anturin, vaikka kaikki jos niitä useampia on mutta ainakin sen, mistä herjaa tulee. Vaikka omalla rahalla. Ei itselle sattunut, mutta joku vuosi sitten 2008 vuoden 2.2 TDCI mondeossa paloi mittaristossa vikavaloa, koodeja tuli ainakin kytkinpolkimesta ja lambdasta, muistaakseni neljä koodia.
Auto kävi monellakin pajalla ja aina sitä kytkinpolkimen katkasijaa vain runkutettiin, ei saatu kuntoon. Seuraavassa vaiheessa vaihdettiin ECU, ei tullut silläkään kuntoon ja tämän jälkeen ei eberin ajastus pelannut kunnolla enää koskaan. Seuraavaksi olisivat halunneet vaihtaa johtosarjan mitähän lienee tämäkin olisi kustantanut? No tähän ei lähdetty, vaan lambda-anturi vaihdettiin asiakkaan vaatimuksesta liikkeen nikottelusta huolimatta, jonka jälkeen auto pelasi taas niinkuin pitikin. Paitsi tuo eberi.
Rahaa paloi semmoset 5000€ tähän lambdan vaihtoon. Eberi ei luultavasti toiminut siksi, että auton mittaristo näytti jännitteen n. 1V alemmas kuin mitä oli todellinen akunnavoista mitattuna, ja jännitetaso (ei todellinen) tod. näk. esti lämmittämisen.
Ei rohjettu lähteä tätä sitten enää korjauttamaan.
Auto kävi monellakin pajalla ja aina sitä kytkinpolkimen katkasijaa vain runkutettiin, ei saatu kuntoon. Seuraavassa vaiheessa vaihdettiin ECU, ei tullut silläkään kuntoon ja tämän jälkeen ei eberin ajastus pelannut kunnolla enää koskaan. Seuraavaksi olisivat halunneet vaihtaa johtosarjan mitähän lienee tämäkin olisi kustantanut? No tähän ei lähdetty, vaan lambda-anturi vaihdettiin asiakkaan vaatimuksesta liikkeen nikottelusta huolimatta, jonka jälkeen auto pelasi taas niinkuin pitikin. Paitsi tuo eberi.
Rahaa paloi semmoset 5000€ tähän lambdan vaihtoon. Eberi ei luultavasti toiminut siksi, että auton mittaristo näytti jännitteen n. 1V alemmas kuin mitä oli todellinen akunnavoista mitattuna, ja jännitetaso (ei todellinen) tod. näk. esti lämmittämisen.
Ei rohjettu lähteä tätä sitten enää korjauttamaan.
Re: Autosähköosaajaa?
Kiitos vinkistä. Satanen tai pari ei ole ongelma jos sillä kuntoon tulee. Kulut kuitenkin tulen vaatimaan Fordilta joten ei jää minun maksettavaksi.GeeTee- kirjoitti:Mä vaihdattaisin tuohon lambda-anturin, vaikka kaikki jos niitä useampia on mutta ainakin sen, mistä herjaa tulee. Vaikka omalla rahalla.
Re: Autosähköosaajaa?
Ei tosiaan mitään takeita tuleeko kuntoon vai ei, mutta jos siitäkin kerran koodia tulee niin en ymmärrä miksi sitä ei vaihdeta, jopa ennen ECUa tai johtosarjoja.
Re: Autosähköosaajaa?
Ottivatko siellä huollossa ne pakokaasupäästöt ja jos niissä sanomista luulisi että ne olisi laitettu kuntoon .Tuli vain mieleen ja normaalisti kyllä toi katalysaattori ja happitunnistimet (lambdat) kestää aikaa pitkään. Jos vain seokset on kunnossa se ylimääräinen bensaa kyllä tuhoaa saastepuolen ja jos vaikka putkessa pamahti kaupan päälle Volvossa alkuperäistä kaikki ja mittarissa 400tkm pintaan tosin vasta. Nämä vikakoodit siitä kivoja ne ei anna vikaa suoraan vain pitää osata tulkita mistä se johtuu. Siinä tulee esille se asentajan ammattitaito .Toivotaan että löytyy sellainen guru joka saa Fordin kuntoon kerralla
Taitaa aikaa monta vikaa sattua näihin allaa oleviin juttuihin
https://autojerry.fi/auton-viat/lambda-anturi-rikki/
Taitaa aikaa monta vikaa sattua näihin allaa oleviin juttuihin
https://autojerry.fi/auton-viat/lambda-anturi-rikki/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Autosähköosaajaa?
Tuli sellainen fiilinki että nyt kysyn joko Fordi on kunnossa tai menossa korjaukseen.?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Autosähköosaajaa?
Parin viikon odottelulla Ford taas vastasi ja maanantaina auto on tutkittavana Laakkosella/Fordilla.Renee kirjoitti:Tuli sellainen fiilinki että nyt kysyn joko Fordi on kunnossa tai menossa korjaukseen.?
Kun tutkijana on Laakkonen (vain siksi että on auton myyjä), en odota suuria. Eiköhän sieltä taas vastauksena tule ettei mitään vikaa löydetty. Annoin tosin hyvät vinkit mutta epäilen silti lopputulosta. Eiköhän tämäkin ole vain yritys pelata aikaa kuten edellisetkin kerrat.
Vaikka olen sen sata kertaa sanonut ettei viat ilmene paikoilaan niin tuskin tälläkään kertaa autoa tutkitaan ajossa.
Itse sain jo viat esille joten Laakkoden/Fordin räpellyksen jälkeen auto sitten oikealle korjaamolle.
Re: Autosähköosaajaa?
Vain Laakkosella nyt on näytön paikkka. Ai että pelkäät että heikoin lenkki odottaa taasen fordin omistajaa. Kerroppa kuulumiset kun auto on kotiutunut pihaasi.
Netissä bongasin onko väyläsähköt kunnossa
"Ford Focus vm. 2009.
Väylävika, joka ilmenee ”Engine Fault” -ilmoituksena.
Vakava ongelma, koska auto saattaa lopettaa kokonaan vastaamasta kaasupolkimeen painalluksiin (moottori jää tyhjäkäynnille).
Tämä saattaa siis tapahtua vaikka kesken ohituksen....
Oma mielipiteeni on, että kaasupolkimen ja ECUn välillä ei saisi olla mahdollisia vian aiheuttajia eli mahdollisimman suora ja esteetön (varmennettu) yhteys olisi optimaalinen ratkaisu."
Netissä bongasin onko väyläsähköt kunnossa
"Ford Focus vm. 2009.
Väylävika, joka ilmenee ”Engine Fault” -ilmoituksena.
Vakava ongelma, koska auto saattaa lopettaa kokonaan vastaamasta kaasupolkimeen painalluksiin (moottori jää tyhjäkäynnille).
Tämä saattaa siis tapahtua vaikka kesken ohituksen....
Oma mielipiteeni on, että kaasupolkimen ja ECUn välillä ei saisi olla mahdollisia vian aiheuttajia eli mahdollisimman suora ja esteetön (varmennettu) yhteys olisi optimaalinen ratkaisu."
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Autosähköosaajaa?
Laakkoselle ajettu autolla kaikki 30 km kun etsitään vikaa, minkä esiintymisellä voi olla joskus viikkoja väliä. Auto toimii normaalisti. No ei yllätä jos ei tuossa ajassa oireile.
Vein valmiit speksit, oletin että ne myös katsottaisiin. Kerroin että:
Vikakoodeja ei ole, ne on nollattu pois. Kytkimen asentoanturi antaa Forscanin testissä virheilmoituksen. Kaasupolkimen asentoanturi antaa livedatassa errorin. O2 virhe pomppii livedatassa kuin aropupu. Nämä kaikki 3 asiaa todettavissa milloin vain. Vaikka kuinka monta kertaa testaa, aina saa nämä esiin.
Muut tulee jos on tullakseen.
Tuomio:
Kaikki muut paitsi Fordin omat testit voivat antaa vääriä vikoja. Ne on epäluotettavia siis.
Vikakoodeja ei ole. Yes, 1 oikein.
Ilmeisesti livedataa ei ole luettu ollenkaan. Ei vaikka olin kirjallisen dokumentin toimittanut että livedataa lukemalla saa pari vikaa esille. Kun asiaa suoraan kysyin, vastaukseksi tuli syvä hiljaisuus.
Vastaavista testeistä kuin Forscan tekee, en edes kysynyt. Alkoi sen verran verenpaine nousta.
Eli kun ei ole vikakoodeja-->mitään vikaa ei ole.
Mitään muuta ei ei edes haluta tutkia.
No täten on helppo sanoa ettei autosta löydy vikaa.
Vein valmiit speksit, oletin että ne myös katsottaisiin. Kerroin että:
Vikakoodeja ei ole, ne on nollattu pois. Kytkimen asentoanturi antaa Forscanin testissä virheilmoituksen. Kaasupolkimen asentoanturi antaa livedatassa errorin. O2 virhe pomppii livedatassa kuin aropupu. Nämä kaikki 3 asiaa todettavissa milloin vain. Vaikka kuinka monta kertaa testaa, aina saa nämä esiin.
Muut tulee jos on tullakseen.
Tuomio:
Kaikki muut paitsi Fordin omat testit voivat antaa vääriä vikoja. Ne on epäluotettavia siis.
Vikakoodeja ei ole. Yes, 1 oikein.
Ilmeisesti livedataa ei ole luettu ollenkaan. Ei vaikka olin kirjallisen dokumentin toimittanut että livedataa lukemalla saa pari vikaa esille. Kun asiaa suoraan kysyin, vastaukseksi tuli syvä hiljaisuus.
Vastaavista testeistä kuin Forscan tekee, en edes kysynyt. Alkoi sen verran verenpaine nousta.
Eli kun ei ole vikakoodeja-->mitään vikaa ei ole.
Mitään muuta ei ei edes haluta tutkia.
No täten on helppo sanoa ettei autosta löydy vikaa.
Re: Autosähköosaajaa?
Ja tämähän ei kyllä sitten pidä paikkaansa. Tuo ominaisuus on ihan sun omassa versiossa sitten koska meidän Focus ei moista tee.Hessu81 kirjoitti: Focus mk4 myös kaasuttelee ylinopeutta itsekseen älykkäällä vakkarilla ja sille ei voi kuulemma mitään. Ominaisuus siis, mikä vain unohtui kertoa ostotilanteessa
Re: Autosähköosaajaa?
Aikamoinen väite tosiaan, mulla on ollut uusia Focuksia muutama kappale ja yksikään ei ole kaasutellut itsekseen, ei myöskään tämä mk4. Käytän vakkaria aina kun se on mahdollista ja ajoa tulee sellaiset 25-30tkm vuodessa. En myöskään ole kuullut tällä tai muilla mk4:sta koskevilla foorumeilla moisesta viasta.HMS77 kirjoitti: Ja tämähän ei kyllä sitten pidä paikkaansa. Tuo ominaisuus on ihan sun omassa versiossa sitten koska meidän Focus ei moista tee.
Onkohan nyt varmasti aktiivivakkarin eri ominaisuudet tuttuja, ettei vaan olis käyttäjästä kiinni tämä kaasuttelu.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Autosähköosaajaa?
Viitattaisiinkohan tuossa kuitenkin siihen navidataan, jonka perusteella älykäs vakkari välillä nopeudet säätää väärin, esim. liian korkeaksi?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Autosähköosaajaa?
Aivan, siitä on ollut puhetta. En ole moiseen vielä itse törmännyt, mutta jotkut ovat. Ymmärtääkseni tähän oli jokin ratkaisukin olemassa. Oliko niin, että sen vakkarin sai poimimaan nopeudet ainoastaan liikennemerkeistä navidatan sijaan.Fixu kirjoitti:Viitattaisiinkohan tuossa kuitenkin siihen navidataan, jonka perusteella älykäs vakkari välillä nopeudet säätää väärin, esim. liian korkeaksi?
Anyway, tuo on yksi näitä mk4:sen ominaisuuksia, jotka aiheuttaa joillekin omistajille korkeaa verenpainetta. Minun ostopäätökseeni tuon tietäminen etukäteen ei olisi vaikuttanut tippaakaan.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Autosähköosaajaa?
No juu kun tuota "allekirjoitusta" katselee, niin taitaa valinta olla jollain aina ford vaikka olis mitä kuraa tarjolla.Viikkus kirjoitti: Aivan, siitä on ollut puhetta. En ole moiseen vielä itse törmännyt, mutta jotkut ovat. Ymmärtääkseni tähän oli jokin ratkaisukin olemassa. Oliko niin, että sen vakkarin sai poimimaan nopeudet ainoastaan liikennemerkeistä navidatan sijaan.
Anyway, tuo on yksi näitä mk4:sen ominaisuuksia, jotka aiheuttaa joillekin omistajille korkeaa verenpainetta. Minun ostopäätökseeni tuon tietäminen etukäteen ei olisi vaikuttanut tippaakaan.

Ford
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Autosähköosaajaa?
Haasteellista tuo korjaamollekin on, jos sanomasi mukaan voi olla oireeton viikkojaArski54 kirjoitti:Laakkoselle ajettu autolla kaikki 30 km kun etsitään vikaa, minkä esiintymisellä voi olla joskus viikkoja väliä. Auto toimii normaalisti. No ei yllätä jos ei tuossa ajassa oireile.
Vein valmiit speksit, oletin että ne myös katsottaisiin. Kerroin että:
Vikakoodeja ei ole, ne on nollattu pois. Kytkimen asentoanturi antaa Forscanin testissä virheilmoituksen. Kaasupolkimen asentoanturi antaa livedatassa errorin. O2 virhe pomppii livedatassa kuin aropupu. Nämä kaikki 3 asiaa todettavissa milloin vain. Vaikka kuinka monta kertaa testaa, aina saa nämä esiin.
Muut tulee jos on tullakseen.
Tuomio:
Kaikki muut paitsi Fordin omat testit voivat antaa vääriä vikoja. Ne on epäluotettavia siis.
Vikakoodeja ei ole. Yes, 1 oikein.
Ilmeisesti livedataa ei ole luettu ollenkaan. Ei vaikka olin kirjallisen dokumentin toimittanut että livedataa lukemalla saa pari vikaa esille. Kun asiaa suoraan kysyin, vastaukseksi tuli syvä hiljaisuus.
Vastaavista testeistä kuin Forscan tekee, en edes kysynyt. Alkoi sen verran verenpaine nousta.

Viikko tolkullako asentajien pitäisi autolla ajaa? Oliko tässä aktiivinen vakionopeussäädin?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Autosähköosaajaa?
Vai vikakoodeja ei ollut enään muistissa. Kun noita oli niin eihän niitä ole poistettu muistista kun nykyään toi korjailu menee vikakoodit muistista niin niitä omistajan kommentteja ei otetaan huomioon. Eli korjaus oli tyhjän kanssa jos mitään apua noihin käyntiongelmiin ei tullut.
Toiseksi nykyajan vakkarit taitaa olla liikaa eletkronikkaa kun noitaa ongelmia niissä on. Itsellä Volvossa ei mitään ongelmaa laitetaan haluttu nopeus pitää sen on sitten ylämäki tai alamäki ja ei tarvitse päivitellä. Eikä jarruttele omiin nimiinsä. Monesti kun noita lisävarusteitaa laitetaan autoon ne pitäisi auttaa ajamisessa ei tehdä ongelmia
Toiseksi nykyajan vakkarit taitaa olla liikaa eletkronikkaa kun noitaa ongelmia niissä on. Itsellä Volvossa ei mitään ongelmaa laitetaan haluttu nopeus pitää sen on sitten ylämäki tai alamäki ja ei tarvitse päivitellä. Eikä jarruttele omiin nimiinsä. Monesti kun noita lisävarusteitaa laitetaan autoon ne pitäisi auttaa ajamisessa ei tehdä ongelmia
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Autosähköosaajaa?
Siis vakkari noukkii nopeusrajoituksen ÄLYKÄS -tilassa joko kameralla nopeusrajoitusmerkistä tai navin datasta, joka tulee mielestäni OpenStreetMapilta, joka voi olla tyhjää ellei sinne ole luotu niitä! Esim. oman pikkukaupungin alueella se saattoi nykäistä 30-40-50-80 välille kadunhaarasta kääntyessä. Jos kaupunki on isompi/sen käyttäjät aktiivisia, siellä on ne oikeat rajoitukset ja vikoja tulee vähemmän.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Autosähköosaajaa?
Todellakin kiihdyttää. Esim. tilanteessa missä aktiivivakkari päällä, nopeus laitettu 80km/h ja edellä ajava auto köröttelee vaikka 60km/h. Oma auto hidastaa 60km/h, edellä ajava auto kiihdyttää, niin silloin myös oma kulkine lähtee kiihdyttämään. Tavallinen vakionopeussäädin ei tietenkään noin käyttäydy muuta kuin tilanteessa missä mahdollisesti tehoton auto ei pysty jyrkässä mäessä pitämään pyydettyä nopeutta ja mäen loiventuessa lähtee kiihdyttämään pyydettyyn tavoitenopeuteen. Ei ainakaan oma Volvoni pysty ihan +-1km/h pitämään vauhtia esim. alamäessä. 3-4km/h taitaa ylitystä tulla ennen kuin aktiivivakkari alkaa jarrulla hidastamaan. En muista saiko valikosta herkkyyttä säädettyä?Renee kirjoitti:Vai vikakoodeja ei ollut enään muistissa. Kun noita oli niin eihän niitä ole poistettu muistista kun nykyään toi korjailu menee vikakoodit muistista niin niitä omistajan kommentteja ei otetaan huomioon. Eli korjaus oli tyhjän kanssa jos mitään apua noihin käyntiongelmiin ei tullut.
Toiseksi nykyajan vakkarit taitaa olla liikaa eletkronikkaa kun noitaa ongelmia niissä on. Itsellä Volvossa ei mitään ongelmaa laitetaan haluttu nopeus pitää sen on sitten ylämäki tai alamäki ja ei tarvitse päivitellä. Eikä jarruttele omiin nimiinsä. Monesti kun noita lisävarusteitaa laitetaan autoon ne pitäisi auttaa ajamisessa ei tehdä ongelmia
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Autosähköosaajaa?
Olikohan sen rekan perälaudassa 80-lätkä...Hessu81 kirjoitti:Uusien päivitysten jälkeen kävi kerran rekkaa ohittaessa seuraavasti: mittaristoon punainen aktiivinen vakionopeudensäädin-teksti ja oliko molemmin puolin jotkut nuolet ja auto jarruttaa voimakkaasti itsekseen, vaikka edessä ei ole ketään ja sivullakin ihan reilusti tilaa.

Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009