Peksi. kirjoitti:
Eilen -20 ja tulin autolle 25min lämmittimen käynnistyksestä. Tuulilasille tuli hyvin heikko puhallus ja käteen tuntui haalealta,ei kuumalta. Ikkuna 1/3 sula eli suurin osa jäässä. Auto siis avoimella parkkipaikalla. Moottori vaikutti lämmenneen hyvin. Joskus seurasin että ensimmäisen 10min aikana ei sisäpuhallus vielä alkanut vaan lämmitti moottoria.
Toiveena oli että pidemmällä lämmitysajalla sisällekin saisi hetken kuumaa niin ettei lasia tarvi rapata puhtaaksi. Yleensä käytän lisänä etäkäynnistystä,mutta aika sekään ei ole mahdollista. Mutta sulla HMS sama moottori, jaksaako siis sulattaa lasin vartissa??
20 asteen pakkasessa sisäpuhalluksen pitäisi olla päällä tosi pitkään, jos haluaa tuulilasin kokonaan sulaksi (puhumattakaan kaikista laseista niin kuin mainoksissa). Käytännössä mikään akku ei sellaista kestä ainakaan pidemmän päälle, jos pakkasta tosiaan on paljon. Sisäpuhallin nimittäin haukkaa virtaa melkoisesti itse lämmittimen rinnalla. Ehkä todella järeä ylläpitolaturi mahdollistaisi pitkän lämmitysajan. Jää kyllä lähtee, kun heti käynnistämisen jälkeen napsauttaa tuulilasin lämmityksen päälle ja kohta huitaisee pyyhkimillä.
Autokatos tai autopeite pitää kaikki lasit kirkkaina eikä niitä tarvitse aamuisin hangata naarmuille. Eikä jälkimmäinen ratkaisu maksakaan oikein mitään, mutta säilytys voi olla taloyhtiössä asuvilla ongelma tai sitten pitää laittaa muuttolaatikko takaluukkuun ja peite sinne. Kurainen auto sotkee peitteen mikä on myös ongelma.
Meillä auto on kotona katoksessa ja sisäilmankiero laitettu päälle ennen sammutusta (auto-AC). Eber on päällä 10 - 15 minuuttia riippuen pakkasesta eli sisäpuhallin ei ehdi käydä kuin hetken, mutta hytissä on silti lämmin. Eber sammutetaan vasta ajossa, kun lämpömittari on noussut normaaliasentoon. No 2-litrainen bensakone (mk 1) on kyllä sellainen kiuas, että koneen ei tarvitse pyöriä kuin hetken ja lämmöt ovat ok.

Hytin lämmettyä puhallin vaimenee riippuen pakkasesta.