Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä on tämä hiililoukun vai mikä hiukkasloukku ja kunnon lämmitettävän katalysaattorin ero jos noita päästöjä vertaa. Tuollainen katalyssaattori on aika varma keksintö kokemusta että vähintäin 400tkm ne kestää.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Gpf ja katti ihan eri laitteet.Renee kirjoitti:Mikä on tämä hiililoukun vai mikä hiukkasloukku ja kunnon lämmitettävän katalysaattorin ero jos noita päästöjä vertaa. Tuollainen katalyssaattori on aika varma keksintö kokemusta että vähintäin 400tkm ne kestää.
Ilman gpf ei enää nykyään mene päästöistä läpi joten se on pakko olla katin kaverina.
Viimeksi muokannut EeroH, 27 Tammi 2019 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Te joilla kulutus tuntuu korkealta ja olette sen vieläpä mittaamalla todenneet ja kaiken lisäksi hiukkassuodattimen osalta tulee virheilmoituksia, niin oletteko huomioineet seuraavat seikat:
-moni ajaa hyvinkin uusilla autoilla, missä kulutus on usein 0-0,5 l/100 km suurempi kuin 10-15 tkm ajokilometrin jälkeen. Vaikka ohjekirjassa ei sisäänajon osalta suurempia määritettäisikään, saattaa auton tietokone sellaista harrastaa pidempäänkin. Joten monen osalta malttia vielä...
-nyt on talvi (etelässäkin):
sähköllä esilämmitetty moottori ja sisätilat kohtuullistavat tietenkin polttoainekuluja, mutta polttoainelämmittimien osalta en sanoisi samaa. Ehkä pa-lämmitin säästää vähän, jos vertaa täysin lämmittämättömään verrokkiin, mutta joka tapauksessa 100 km ajosuoritteeseen mahtuu kymmenenkin lämmityskertaa, mikä kyllä kulutuslukemissa näkyy. Pidemmillä maantiesiirtymillä tuntuu jotkut ajavan pa-lämmitin päällä koko ajan. Onko päällä oikeasti vai valmiudessa, mutta jos on päällä koko ajan, niin sitä en ymmärrä...
suosittelisin vakavasti sitä viimasuojan/talvimaskin kokeilemista vaikka Fordilla jonkinlainen säleikkökin tuntuu olevan. Onko joku jo kokeillut tai jos ei ole, niin miksi ei? Maskilla varmistetaan, ettei turhaan ajon aikana käytetä pa-lämmitintä ja että moottori on oikeasti riittävän lämmin. Jatkuvasti vähän alilämpöinen kone varmasti kuluttaa enemmän ja vaikuttaa myös hiukkassuodattimen toimintaan.
Mitähän kaikkea mukavaa sähköhilua Focus/käyttäjä lykkää päälle kun auto käynnistetään? Penkkien, peilien, takalasin, ohjauspyörän ja tuulilasin lämmitykset??
-automaatti varmasti lohkaisee etenkin talvella omansa, kun iso määrä öljyä on kylmän kankeaa. Mikään talousihme tuo automaatti ei tunnu olevan, mutta senhän jo Fordikin ilmoittaa kulutuslukemissaan selvästi verrattuna manuaaliin.
-moni ajaa hyvinkin uusilla autoilla, missä kulutus on usein 0-0,5 l/100 km suurempi kuin 10-15 tkm ajokilometrin jälkeen. Vaikka ohjekirjassa ei sisäänajon osalta suurempia määritettäisikään, saattaa auton tietokone sellaista harrastaa pidempäänkin. Joten monen osalta malttia vielä...
-nyt on talvi (etelässäkin):
sähköllä esilämmitetty moottori ja sisätilat kohtuullistavat tietenkin polttoainekuluja, mutta polttoainelämmittimien osalta en sanoisi samaa. Ehkä pa-lämmitin säästää vähän, jos vertaa täysin lämmittämättömään verrokkiin, mutta joka tapauksessa 100 km ajosuoritteeseen mahtuu kymmenenkin lämmityskertaa, mikä kyllä kulutuslukemissa näkyy. Pidemmillä maantiesiirtymillä tuntuu jotkut ajavan pa-lämmitin päällä koko ajan. Onko päällä oikeasti vai valmiudessa, mutta jos on päällä koko ajan, niin sitä en ymmärrä...
suosittelisin vakavasti sitä viimasuojan/talvimaskin kokeilemista vaikka Fordilla jonkinlainen säleikkökin tuntuu olevan. Onko joku jo kokeillut tai jos ei ole, niin miksi ei? Maskilla varmistetaan, ettei turhaan ajon aikana käytetä pa-lämmitintä ja että moottori on oikeasti riittävän lämmin. Jatkuvasti vähän alilämpöinen kone varmasti kuluttaa enemmän ja vaikuttaa myös hiukkassuodattimen toimintaan.
Mitähän kaikkea mukavaa sähköhilua Focus/käyttäjä lykkää päälle kun auto käynnistetään? Penkkien, peilien, takalasin, ohjauspyörän ja tuulilasin lämmitykset??
-automaatti varmasti lohkaisee etenkin talvella omansa, kun iso määrä öljyä on kylmän kankeaa. Mikään talousihme tuo automaatti ei tunnu olevan, mutta senhän jo Fordikin ilmoittaa kulutuslukemissaan selvästi verrattuna manuaaliin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Syyskuusta 2018 alkaen Euro 6c: n eurooppalaiset päästöstandardit , jotka vähentävät kymmenen kertaa bensiinikäyttöisten autojen sallittuja hiukkaspäästöjä ja jotka olivat jo voimassa uusille hyväksytyille malleille, laajennetaan kaikkiin uusiin rekisteröidyihin autoihin. Tämä tuo paikalleen bensiinimoottoreiden hiukkassuodattimen.. Joo löytyi ja muutakin että toi puhdistus toimii jatkuvasti eikä vain silloin kun meinaa tukkeutua. Eli jatkuva poltto siellä loukussa on kokoa ajan kun auto liikkuu. Kuinkahan tuo teoria ja käytäntö kohtaavat kun yli 30 asteen pakkanen paukkuu tuleeko niitä hiukkasia ulkoilmaan. Minkä asteinen termari noissa Fordeissa on jotka tulee tehtaalta ja onko noissa sitä automaattista wiimasuojaa keulassa ja sitä pohjapansaaria siellä alakerrassa
Viimeksi muokannut Renee, 27 Tammi 2019 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei säästä, pelkkää kulua.Rusakko_ kirjoitti:. Ehkä pa-lämmitin säästää vähän, jos vertaa täysin lämmittämättömään verrokkiin,
Autoilussa ollaan siirtymässä sähköön ja samaan aikaan tungetaan sähkölämmittimen tilalle webasto
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se webasto varmaan säästä pa-kuluissa yhtään, mutta ei tarvi raapia laseja tai kuunnella sitä kylmänä kuuluvaa putputusta. Muuten toi 3-syl ei pahemmin itseään tuo esille negatiivisesti. Mitään valittua varustetta en jälkeenpäin jättäisi pois, mutta mielellään luvatusti/oikein toimivana kiitos. Kulutuksessa Ford jää monen kilpailijan tuotteista. Ihan oman kokemuksen mukaan jopa 1.0 ecoboost vs. 1.8 tsi, niin 1.8 vei vähemmän bensaa. Öljyä sitten kuluikin enemmän
Ford
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen samaa mieltä. Lähes 10v kahdella eri vag 1.8tsi dsg:llä ajelleena tämä 1.0 eb automaatilla on vähintään yhtä janoinen. Onko syy tuon hiukkassuodatin puhdistuksen vai eb ominaisuus?Hessu81 kirjoitti:Ei se webasto varmaan säästä pa-kuluissa yhtään, mutta ei tarvi raapia laseja tai kuunnella sitä kylmänä kuuluvaa putputusta. Muuten toi 3-syl ei pahemmin itseään tuo esille negatiivisesti. Mitään valittua varustetta en jälkeenpäin jättäisi pois, mutta mielellään luvatusti/oikein toimivana kiitos. Kulutuksessa Ford jää monen kilpailijan tuotteista. Ihan oman kokemuksen mukaan jopa 1.0 ecoboost vs. 1.8 tsi, niin 1.8 vei vähemmän bensaa. Öljyä sitten kuluikin enemmän
Re: Uusi Focus mk4 2018
DSG ja A8 toimintaperiaatteeltaan ihan eri laatikot. A8 aiheuttaa oman lisänsä kulutukseen ja sen näkee jo ihan Fordin ilmoittamista luvuista vs. manuaali. Lisänä sitten EB liittyvät ominaisuudet kaiketi.Ryteikköroope kirjoitti: Olen samaa mieltä. Lähes 10v kahdella eri vag 1.8tsi dsg:llä ajelleena tämä 1.0 eb automaatilla on vähintään yhtä janoinen. Onko syy tuon hiukkassuodatin puhdistuksen vai eb ominaisuus?
Omituista tämä downsizing. Onko tuo yhden pytyn tiputtaminen tuonut merkittäviä hyötyjä käytännössä? Valmistaja saa normit täyttävän koneen ulos, mutta kuluttaja maksaa lopulta sen leikin ongelmineen.
Minulla oli myös DSG edellisessä kärryssä ja 1.4 litrainen 4-pyttyinen TSI kone, jonka mitattu keskikulutus omalla ajolla n. 6 litraa satasella 3 vuoden aikana. Sisältää myös webaston.
Edit: ja tosiaan tykkään A8 enemmän. Niin kuin joku totesi, mukavuus maksaa. Itse olen valmis maksamaan automaatista ja pa-lämmittimestä ihan vaan käytännön mukaavuden takia.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hiukkassuodatin aiheuttaa jo olemassa olollaan varmasti kulutuslisää ja toimi se sitten koko ajan (kuten käyttäjä Renee kirjoitatkin) tai vain ajoittain (regenerointi/puhdistus), niin niistä vielä lisää kulutusta.Renee kirjoitti:Syyskuusta 2018 alkaen Euro 6c: n eurooppalaiset päästöstandardit , jotka vähentävät kymmenen kertaa bensiinikäyttöisten autojen sallittuja hiukkaspäästöjä ja jotka olivat jo voimassa uusille hyväksytyille malleille, laajennetaan kaikkiin uusiin rekisteröidyihin autoihin. Tämä tuo paikalleen bensiinimoottoreiden hiukkassuodattimen.. Joo löytyi ja muutakin että toi puhdistus toimii jatkuvasti eikä vain silloin kun meinaa tukkeutua. Eli jatkuva poltto siellä loukussa on kokoa ajan kun auto liikkuu. Kuinkahan tuo teoria ja käytäntö kohtaavat kun yli 30 asteen pakkanen paukkuu tuleeko niitä hiukkasia ulkoilmaan. Minkä asteinen termari noissa Fordeissa on jotka tulee tehtaalta ja onko noissa sitä automaattista wiimasuojaa keulassa ja sitä pohjapansaaria siellä alakerrassa
Fordin esitteessä aktiivisen etusäleikön mainostetaan vähentävän tuulen vastusta, jonka tuloksena parempi polttoainetaloudellisuus ja pienemmät CO2-päästöt. Tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että aerodynamiikan nimissä aukeilee ja sulkeutuu ajonopeuden mukaan, jolloin säleet lävähtäisivät auki kesken talvikaudenkin? Jos näin, niin varmaankin pienissä nopeuksissa säleet auki ja maantiellä kiinni. Olen kyllä jostain saanut ymmärtää, että säleet ovat kiinni kylmällä konella, jotta lämmöt saavutetaan nopeammin, mutta missä vaiheessa sitten taas avautuisivat? Kertaalleen koneen lämmettyäkö, minkä jälkeen alkaisi tuo nopeusperusteinen toiminta?
Mikähän on Fordilla säleikön toimintalogiikka?
Toyotalla ainakin esitellään samaa tekniikkaa niin, että säleet kiinni kun jäähdytysneste alle 40 astetta (aukeavat siis talvikäytössä tosi aikaisin, ehkä jopa turhaan), tai ajonopeus 60-150 km/h. Jos Fordilla toimii samoin, niin voi hyvin olla että moottorit (etenkin pienimmät) jäävät jatkuvasti alilämpöiseksi.
Itse en äkkiseltään näkisi mitään syytä miksi säleikön pitäisi olla auki minkäänlaisilla pakkaskeleillä. Jatkuva kylmällä koneella ajaminen ei tiedä nopealla aikavälillä hyvää hiukkassuodattimelle ja pidemmällä välillä koko moottorille ja kulutuslisän kautta lisääntyvälle polttoainekustannuksille.
Minuakin kiinnostaa onko moottoreita suojattu kylmältä mitenkään alapuolelta. Termarinkin asteluvut kiinnostaa, mutta minusta vaan tuntuu, että termaria on kiinni koko ajan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on nyt ollut omatekele viimasuoja testissä pari päivää. En ole vielä huomannut, että lämpeisi nopeammin. On kyllä ollut tosi kylmääkin.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fordin säleikkö aukeaa vain jos auton jäähdytys tai käynnissä oleva ilmastointilaite vaatii sitä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on nyt ollut omatekele viimasuoja testissä pari päivää. En ole vielä huomannut, että lämpeisi nopeammin. On kyllä ollut tosi kylmääkin.
No mikä on vaikutus moottorin käyntilämpötilaan, kun moottori on lämmennyt? Onko ilman viimasuojaa lähellä 90 astetta näillä yli 20 asteen pakkasilla?
No mikä on vaikutus moottorin käyntilämpötilaan, kun moottori on lämmennyt? Onko ilman viimasuojaa lähellä 90 astetta näillä yli 20 asteen pakkasilla?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pystyykö tuota Webaston kaukosäätimen 30min lämmitysaikaa pidentämään? Kokeilin "normaalin" T91 säätimen ohjeilla mutta ei toimi. Onko Ford lukinnut säätömahdollisuudet? Onko kenelläkään onnistunut?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oman kokemuksen mukaan ei pysty säätämään.Peksi. kirjoitti:Pystyykö tuota Webaston kaukosäätimen 30min lämmitysaikaa pidentämään? Kokeilin "normaalin" T91 säätimen ohjeilla mutta ei toimi. Onko Ford lukinnut säätömahdollisuudet? Onko kenelläkään onnistunut?
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Focus mk4 2018
Soittivat RS-Huollosta, nyt olisi päivitystä saatavilla tuohon Webasto käytön jälkeiseen "sytytyskatko" vikailmoitukseen.
Mainitsin samalla tuosta resonointiäänestä mutta yllättäen eivät sitten olleet tietoisia tuon korjaustoimenpiteestä vaikka täälläkin on mainittu että asia on Suomen Fordilla tiedossa.
Mainitsin samalla tuosta resonointiäänestä mutta yllättäen eivät sitten olleet tietoisia tuon korjaustoimenpiteestä vaikka täälläkin on mainittu että asia on Suomen Fordilla tiedossa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miksi se pitäis olla pidempi? Puoli tuntia riittää vallan mainiosti pakkasella kuin pakkasella.Peksi. kirjoitti:Pystyykö tuota Webaston kaukosäätimen 30min lämmitysaikaa pidentämään? Kokeilin "normaalin" T91 säätimen ohjeilla mutta ei toimi. Onko Ford lukinnut säätömahdollisuudet? Onko kenelläkään onnistunut?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se kyllä riitä, ei riittänyt edellisessäkään. Alle -10 asteessa ei tunnu riittävän moottorille ja kabiinille mitenkään.HMS77 kirjoitti: Miksi se pitäis olla pidempi? Puoli tuntia riittää vallan mainiosti pakkasella kuin pakkasella.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä meillä on piisannut vallan mainiosti vartinkin webastokäyttö, aina ollu auto sisältä lämmin.
Ei siellä sisällä ole tarkoitus mikään +20 astetta ollakaan..
Ei siellä sisällä ole tarkoitus mikään +20 astetta ollakaan..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen -20 ja tulin autolle 25min lämmittimen käynnistyksestä. Tuulilasille tuli hyvin heikko puhallus ja käteen tuntui haalealta,ei kuumalta. Ikkuna 1/3 sula eli suurin osa jäässä. Auto siis avoimella parkkipaikalla. Moottori vaikutti lämmenneen hyvin. Joskus seurasin että ensimmäisen 10min aikana ei sisäpuhallus vielä alkanut vaan lämmitti moottoria.HMS77 kirjoitti:Kyllä meillä on piisannut vallan mainiosti vartinkin webastokäyttö, aina ollu auto sisältä lämmin.
Ei siellä sisällä ole tarkoitus mikään +20 astetta ollakaan..
Toiveena oli että pidemmällä lämmitysajalla sisällekin saisi hetken kuumaa niin ettei lasia tarvi rapata puhtaaksi. Yleensä käytän lisänä etäkäynnistystä,mutta aika sekään ei ole mahdollista. Mutta sulla HMS sama moottori, jaksaako siis sulattaa lasin vartissa??
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Webastohan toimii niin, että ensin se lämmittää moottorin tiettyyn pisteeseen ja vasta sitten alkaa sisäpuhallus. Mitä enemmän pakkasta, sitä kauemmin Webasto lämmittää moottoria. Tämä selvitetty ihan asiantuntijalta pari vuotta sitten ja tuskinpa tuossa on yhtään erilainen toimintaperiaate.Peksi. kirjoitti: Eilen -20 ja tulin autolle 25min lämmittimen käynnistyksestä. Tuulilasille tuli hyvin heikko puhallus ja käteen tuntui haalealta,ei kuumalta. Ikkuna 1/3 sula eli suurin osa jäässä. Auto siis avoimella parkkipaikalla. Moottori vaikutti lämmenneen hyvin. Joskus seurasin että ensimmäisen 10min aikana ei sisäpuhallus vielä alkanut vaan lämmitti moottoria.
Toiveena oli että pidemmällä lämmitysajalla sisällekin saisi hetken kuumaa niin ettei lasia tarvi rapata puhtaaksi. Yleensä käytän lisänä etäkäynnistystä,mutta aika sekään ei ole mahdollista. Mutta sulla HMS sama moottori, jaksaako siis sulattaa lasin vartissa??
Kovilla pakkasilla ei siis todellakaan ihme jos sisätilat ei lämpiä koska se aika menee moottorin lämmittämiseen. Edellisessä Mondeossa oli ihan sama juttu, kovilla pakkasilla sisälle ei tullu lämmintä käytönnössä yhtään.
Meillä sulaa ehkä puoli tuulilasia -10-15 asteen pakkasilla, kovemmalla pakkasella se sulattaa alareunan juuri ja juuri, kuten esim tänä aamuna kun elohopea oli -22 asteessa. Alle -10 pakkasilla tuulilasi on likipitäen kokonaan sula jos nyt on siis edes yöllä jäätyny.
Mutta siis, Webaston kanssa yli 30min lämmitykset on täysin turhia ja se automaattikatkaisu on siellä ihan syystä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään oli aika öljynvaihdolle. Kun lähdin viemään autoa huoltoon niin jarrupoljin oli taas todella jäykkä. Aivan kuin ei olisi mitään jarrutehostinta. Sanoin asiasta kun jätin auton huoltoon. Kun menin iltapäivällä hakemaan autoa pois niin sanoivat etteivät voi antaa sitä takaisin kun se on liian vaarallinen jarruongelman takia. Huoltomies oli meinannut ajaa autoni hallin ovesta läpi kun ei oikein jarrut toimineet.
Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa kuinka vika korjataan ja koska saan autoni takaisin. Antoivat vuokra-auton tilalle ja saan pitää sitä kunnes oma on kunnossa.
Kun saavat auton korjattua niin en tiedä uskaltaako tuohon silti luottaa kun vika ei esiinny päivittäin. Mitähän vaaditaan, että voin tuon auton palauttaa?
Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa kuinka vika korjataan ja koska saan autoni takaisin. Antoivat vuokra-auton tilalle ja saan pitää sitä kunnes oma on kunnossa.
Kun saavat auton korjattua niin en tiedä uskaltaako tuohon silti luottaa kun vika ei esiinny päivittäin. Mitähän vaaditaan, että voin tuon auton palauttaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli sittenhän tuo toimii niinkuin on suunniteltu. Viimeksi Webasto ollut joskus 8 vuotta sitten volkkarissa,silloin taisi lämmittää sisältä moottorin kustannuksella.. Lopputuloksena sauna,joka nyt oli vertailukohtana. Mutta pitää asentaa vanha kunnon sisähaara näemmä kaveriksi jos talvet tästä yhtään kylmeneeHMS77 kirjoitti: Webastohan toimii niin, että ensin se lämmittää moottorin tiettyyn pisteeseen ja vasta sitten alkaa sisäpuhallus. Mitä enemmän pakkasta, sitä kauemmin Webasto lämmittää moottoria. Tämä selvitetty ihan asiantuntijalta pari vuotta sitten ja tuskinpa tuossa on yhtään erilainen toimintaperiaate.
Kovilla pakkasilla ei siis todellakaan ihme jos sisätilat ei lämpiä koska se aika menee moottorin lämmittämiseen. Edellisessä Mondeossa oli ihan sama juttu, kovilla pakkasilla sisälle ei tullu lämmintä käytönnössä yhtään.
Meillä sulaa ehkä puoli tuulilasia -10-15 asteen pakkasilla, kovemmalla pakkasella se sulattaa alareunan juuri ja juuri, kuten esim tänä aamuna kun elohopea oli -22 asteessa. Alle -10 pakkasilla tuulilasi on likipitäen kokonaan sula jos nyt on siis edes yöllä jäätyny.
Mutta siis, Webaston kanssa yli 30min lämmitykset on täysin turhia ja se automaattikatkaisu on siellä ihan syystä.
Nyt 9tkm mittarissa, vielä ei ole pyytänyt uutta öljyä..
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuinka usein vika esiintyi sun käytössä? Alkaa menemään turhan hurjaksi tuommoiset viat. Joku täällä oli saanut kaupan purettua,ehkä häneltä saa vinkkejä?PNEs kirjoitti:Tänään oli aika öljynvaihdolle. Kun lähdin viemään autoa huoltoon niin jarrupoljin oli taas todella jäykkä. Aivan kuin ei olisi mitään jarrutehostinta. Sanoin asiasta kun jätin auton huoltoon. Kun menin iltapäivällä hakemaan autoa pois niin sanoivat etteivät voi antaa sitä takaisin kun se on liian vaarallinen jarruongelman takia. Huoltomies oli meinannut ajaa autoni hallin ovesta läpi kun ei oikein jarrut toimineet.
Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa kuinka vika korjataan ja koska saan autoni takaisin. Antoivat vuokra-auton tilalle ja saan pitää sitä kunnes oma on kunnossa.
Kun saavat auton korjattua niin en tiedä uskaltaako tuohon silti luottaa kun vika ei esiinny päivittäin. Mitähän vaaditaan, että voin tuon auton palauttaa?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oho. Onneksi ei kuitenkaan ole ehtinyt sattua mitään. Meillä vaimo myös valitteli jarrupolkimen jäykkyyttä satunnaisesti, mutta sanoi sen olevan selkeästi parempi ABS-purkin ohjelmistopäivityksen jälkeen. Tämä siis päivitettiin muiden korjausten yhteydessä, kun oli huoltoon maininnut polkimesta. Täytynee vaimolle kertoa sun tapauksesta, että osaa varautua tuollaiseen.PNEs kirjoitti:Kun lähdin viemään autoa huoltoon niin jarrupoljin oli taas todella jäykkä. Aivan kuin ei olisi mitään jarrutehostinta. Sanoin asiasta kun jätin auton huoltoon. Kun menin iltapäivällä hakemaan autoa pois niin sanoivat etteivät voi antaa sitä takaisin kun se on liian vaarallinen jarruongelman takia. Huoltomies oli meinannut ajaa autoni hallin ovesta läpi kun ei oikein jarrut toimineet.
Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa kuinka vika korjataan ja koska saan autoni takaisin. Antoivat vuokra-auton tilalle ja saan pitää sitä kunnes oma on kunnossa.
Ja meillä siis täsmälleen samat speksit autossa, mutta toki lisävarusteissa voi olla eroa. Auto valmistunut 4.10.
Viimeksi muokannut toasti, 28 Tammi 2019 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vika tainnut ollut neljä kertaa, joista huolto itse todennut sen kaksi kertaa.Peksi. kirjoitti: Kuinka usein vika esiintyi sun käytössä? Alkaa menemään turhan hurjaksi tuommoiset viat. Joku täällä oli saanut kaupan purettua,ehkä häneltä saa vinkkejä?