Jos 5 kilowatin lämmittimellä lämmittää vain hyttiä 20 minuuttia, nousee sauhu penkeistä ja tarvittava loraus jäähdytysnestettä kiehuu. Jos lisäksi mukana on sata kiloa rautaa ja vesi kiertää koko systeemin, onkin tehomäärällä tasaisemmin hommia. Ainakaan mulla -09 1.8 mondeossa ei sisälle tule lämmintä, ennen kuin konekin alkaa lämpenemään.EeroH kirjoitti: Monesti kytketty lämmittämään vain sisätilat eikä konetta, etenkin bmw yms.
Ford Mondeo mk5 2015
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Osaahan se lämmitin säätää tehoaan tarpeen mukaan. Harvemmin noita autoja sauhuumassa näkeeynjevi kirjoitti: Jos 5 kilowatin lämmittimellä lämmittää vain hyttiä 20 minuuttia, nousee sauhu penkeistä ja tarvittava loraus jäähdytysnestettä kiehuu. Jos lisäksi mukana on sata kiloa rautaa ja vesi kiertää koko systeemin, onkin tehomäärällä tasaisemmin hommia. Ainakaan mulla -09 1.8 mondeossa ei sisälle tule lämmintä, ennen kuin konekin alkaa lämpenemään.

Re: Ford Mondeo mk5 2015
Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.
No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.
No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Ford Mondeo mk5 2015
[quote="Juffe"]Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.
No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.[/quote]
Focus ST 2.0 diesel/2017 ja eberi tilapäisesti reistaili. -28 ja moottorin lämpömittari ei värähdäkkään ylöspäin 30min paikallisajossa... Sain eberin herätettyä toimimaan ja heti lämpötila nousi. Tähän näillä on menty eli vaativat ajanaikaisenkin lämmityksen. Vaikka autossa säleikkö (joka kiinni) värkkäsin maskiin solumuovista alas ja ylös suojat jotka nippusiteillä kiinni. Tuskin noista on haittaakaan?
No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.[/quote]
Focus ST 2.0 diesel/2017 ja eberi tilapäisesti reistaili. -28 ja moottorin lämpömittari ei värähdäkkään ylöspäin 30min paikallisajossa... Sain eberin herätettyä toimimaan ja heti lämpötila nousi. Tähän näillä on menty eli vaativat ajanaikaisenkin lämmityksen. Vaikka autossa säleikkö (joka kiinni) värkkäsin maskiin solumuovista alas ja ylös suojat jotka nippusiteillä kiinni. Tuskin noista on haittaakaan?
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Veikkaisin että sullakin se akku on mikä kiukuttelee.Minulla akku jaksoi pari talvea ilman ylläpitolaturia ja sitten alkoi kiukuttelu...Mullakin mittasivat akun ja oli muka kunnossa,mutta kyllä se vaan rasituksessa sen verran kyykkäs että tuli tuo jänniteherja.Päädyin vaihtamaan uuden akun niin johan toimii taas.Oletan vielä että et ole käyttänyt ylläpitolaturia?Toki jos olet,sitten vika voi olla muuallakin kun akussa.Mutta muuten nuo webasto ongelmat uusissa autoissa on 90% akusta johtuvia..Juffe kirjoitti:Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.
No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.

Re: Ford Mondeo mk5 2015
Bms eli akunvalvontaanturi voi olla myös viallinen ja noihin tuli jossain vaiheessa myös päivitys joka salli isomman vaihtelun lataus tasossa..69dude kirjoitti:Veikkaisin että sullakin se akku on mikä kiukuttelee.Minulla akku jaksoi pari talvea ilman ylläpitolaturia ja sitten alkoi kiukuttelu...Mullakin mittasivat akun ja oli muka kunnossa,mutta kyllä se vaan rasituksessa sen verran kyykkäs että tuli tuo jänniteherja.Päädyin vaihtamaan uuden akun niin johan toimii taas.Oletan vielä että et ole käyttänyt ylläpitolaturia?Toki jos olet,sitten vika voi olla muuallakin kun akussa.Mutta muuten nuo webasto ongelmat uusissa autoissa on 90% akusta johtuvia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Auto on menossa huoltoon maanantaina. Se on tosin käynyt webaston takia remontissa about viisi kertaa eikä apua ole löytynyt.
Ylläpitolaturi ehkä asiaa auttaisi, mutta auto on leasing-yhtiön, joten en tiedä miten he aiheeseen suhtautuisivat. Vastaavasti monet auton käynnistyksistä on jostain kadunvarresta/hotellin pihasta, jolloin lataaminen ei ole mahdollista.
Aihe korpee enemmän sen takia, että tämä on ensimmäinen auto jossa tälläisiä murheita on. Aiemmin on ollut kolme webastollista autoa ja akut niistä on särkyneet suht nopeasti, mutta tälläistä webaston toimimattomuutta ei ole ollut ennen kun akku on lopullisesti kyrvähtänyt. Vastaavasti kotipihassa on toinen erimerkkinen auto jolla ajetaan noin 1/3 kilometristä vs Mondeo ja sen Webasto lähtee aina käyntiin.
Ylläpitolaturi ehkä asiaa auttaisi, mutta auto on leasing-yhtiön, joten en tiedä miten he aiheeseen suhtautuisivat. Vastaavasti monet auton käynnistyksistä on jostain kadunvarresta/hotellin pihasta, jolloin lataaminen ei ole mahdollista.
Aihe korpee enemmän sen takia, että tämä on ensimmäinen auto jossa tälläisiä murheita on. Aiemmin on ollut kolme webastollista autoa ja akut niistä on särkyneet suht nopeasti, mutta tälläistä webaston toimimattomuutta ei ole ollut ennen kun akku on lopullisesti kyrvähtänyt. Vastaavasti kotipihassa on toinen erimerkkinen auto jolla ajetaan noin 1/3 kilometristä vs Mondeo ja sen Webasto lähtee aina käyntiin.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Ford Mondeo mk5 2015
^ saa siihen akkulaturin laittaa, se on jopa suositeltavaa, sen ohella että akku kannattaa vaihtaa uuteen.
Onhan se leasingyhtiönkin etu että auto toimii.
Onhan se leasingyhtiönkin etu että auto toimii.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?Juffe kirjoitti:No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä.
Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Itsellä kun auto ollut esilämmityksessä,ja sitten kun menen starttaamaan, niin lävähtää ruutuun kysymys että jääkö weba päälle vai sammutetaanko.Ja taitaa siellä tietokoneen valikoissa olla asiaan liittyviä valikoita ruksittavaksi...jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?
Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
Viimeksi muokannut 69dude, 28 Tammi 2019 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Re: Ford Mondeo mk5 2015
Uutena jäsenenä tässä eka postaus. 2015 Mk5 mondeo 150hp diesel kyseessä. Aamulla normaali puolen tunnin lämmitys webastolla. Pakkasta lähtöpaikassa n -20c. Lähdön jälkeen lämmöt nousi normaaliksi. Loppumatkalla pakkanen kiristyi - 30"c, ja lämmöt putosi siniselle alueelle, ja ei jaksanut puhaltaa lämmintä. Oliko tässä joku kääntyvä/käännettävä ritilä maskissa? Vai onko lääkkeenä perinteinen maskin peittäminen kovilla pakkasilla? Webasto ei ole päällä ajon aikana. Pitäisikö laittaa?
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Eipä liity, Webasto on ennen toiminut esilämmittäessä ja autolla on lähdetty liikkeelle vielä Webaston ollessa päällä. Auto on aina osannut silti käyttää Webaa ajon aikana tarvittaessa, vaikka akun jännite olisikin ollut matala käynnistettäessä. Muistaakseni tohon oli jotain asetuksia mittariston valikossa, jotka piti ruksia.jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?
Nyt kuitenkaan auto ei lämmitä kauko-ohjaimesta (jännite liian matala), muttei myöskään ajon aikana, vaikka ennen tämäkin on toiminut.
Auto on parasta aikaa pajalla, katsotaan mikä on tuomio. Aamulla oli ensimmäinen kerta kun auto hädintuskin lähti käyntiin, eli ilmeisesti akku alkaa pettää.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Kokeile sammuttaa webasto ratin vasemmasta ok napista ennenkuin painat startti nappia. Mulla sama kuljetin ja weba lähtee uudestaan itsekseen päälle kun lähtee ajamaan ja sammutan aina ok napista ensin. Näin kyl tein tolle mk5 mondeollekkin kun silloin aikanaan luin tämän ketjun läpi.jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?
Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
Kuga 2.5 st-x phev
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Pysähdys vaikka liikennevaloihin niin kulutus on jtn 1.2l/h kun ilman webastoo on 0.6l/hKime kirjoitti:Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
Kuga 2.5 st-x phev
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.Kime kirjoitti:Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN
kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Ei ainakaan minulla ole ikinä moista näyttänyt auton käynnissä ollessaakk1965 kirjoitti: Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN
kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo



Re: Ford Mondeo mk5 2015
"Tieolot voivat muuttua haastaviksi jo ulkolämpötilan ollessa yli 4°C." Justiisa, pikkasen liian aikaiseen alkavat lumihiutaleita polttamaan. Tuolle varoitukselle tulee inflaatio kun se palaa puoli vuotta yhtä soittoa ja sitten jää syksyn ekat pikkupakkaset varoittamatta. Yhteen vehkeeseen, taisi olla se 2003 mk3 Mondeo, liimasin tarran mittaristoon tuon varoitusvalon kohdalle kun se loisti niin kirkkaasti koko talven pimeyden.akk1965 kirjoitti: Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN
kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo
Tuo "vettä polttoaineessa" varoitusvalo oli uusi juttu minulle... olisi aiheuttanut ihmetystä mutta nytpähän tietää tuonkin. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan.

Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Ei minullakaan, 2018 2.0TDCi Titanium Wagon69dude kirjoitti:Ei ainakaan minulla ole ikinä moista näyttänyt auton käynnissä ollessaPoikkeuksena että kun auto käynnissä,tai virrat päällä asetan ajastimen,silloin tuo ajastimen merkki näkyy auton sammuttaessa ennen kuin näyttö sammuu...Muuten ei ikinä näytä minulla käynnissä mitään merkkiä mittaristossa.Auto sammuksissa ja weba päällä,sitten se kyllä näkyy...Olipa selkeesti selostettu
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Mitenhän sumuvalon polttimon saa vaihdettua? (Titanium pyöreä heijastin)
Olisi tuolaiset H11 Philips diamond visionit jos sopisi paremmin sävy LED ajovalojen kanssa.
Olisi tuolaiset H11 Philips diamond visionit jos sopisi paremmin sävy LED ajovalojen kanssa.
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Faceliftin hinnasto on pihalla. Esim Trend-versio tippuu kokonaan pois jne.
http://resources.mynewsdesk.com/image/u ... kkenu0.pdf
http://resources.mynewsdesk.com/image/u ... kkenu0.pdf
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Köyhän miehen versiot pudotettu pois. Kumma kyllä myös bensiinimallit, hybridillä yrittävät korvata, mutta 5-ovinen hybridi puuttuu.Juffe kirjoitti:Faceliftin hinnasto on pihalla. Esim Trend-versio tippuu kokonaan pois jne.
http://resources.mynewsdesk.com/image/u ... kkenu0.pdf
Sinänsä tuo farkku hybridi vaikuttaa kohtuuhintaiselta, vaikka ei ladattava olekaan. Ladattavan farkku Passatin hinnat pyörii 50 k€:n tuntumassa. Paljon riippuu miten akku syö tavaratilaa, ainakin edellisessä 4 ovisessa söi turhan paljon.

Re: Ford Mondeo mk5 2015
Itsellä on alusta lähtien uraantueet taka levyt.Milo kirjoitti: Eikös automaatti rassaa enemmänkin etujarruja kun autoa joutuu pitelemään jarrulla paikallaan? Liittyiskö tämä ennemminkin tuohon sähköiseen käsijarruun ja sen automaattivapautukseen? Silti 60/35tkm on kyllä säälittävän lyhyt aika takalevyille IMHO. Käsittääkseni idea on että palat kuluu nopeasti ja levyt aika paljon hitaammin...
Olin Foorfin takuu "insinööriin" yhteydessä pystyi valokuvasta sanomaan että on hiekatiellä ajeltu ja kivet uraannuttaneet

Näyttää Foorfin Insinöörit olleet vakuutusyhtiöiden lääkäreitten kanssa samassa koulutuksessa.
Katellaan kun vien ekalle leimalle tuleeko sanomista ja sen jälkeen tavarantarkastajaan yhteyttä materiaali laadusta.
Mondeo 2.0 TDCi 190HV A8 AWD Wagon 2020
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Näköjään Mondeot on samaa sähkösuunnittelua kuin mk2 Kuga.
Onkohan Mondeoissakin Fordin Smartcharge latausjärjestelmä käytössä?
Sen vuoksi Kugassani ei edes yritetä ladata akkua yli 80% lataukselle kuin vauhtia hiljennettäessä.
Ja akkua pitäisi ladata joka yö laturilla, kun auto tyhjentää sen heti ajettaessa tuohon max 80% tasolle.
Aamulla akku on talvella rajoilla lähteekö lämmitin päälle tai auto käyntiin.
Oireet samat, eli auto ei aina lämmitä webastolla, kun 11,5v alittuu vaikka autolla ajettu pidempää pätkää edellisenä päivänä.
Lisäksi starttaaminen erittäin vaikeaa välillä jopa lämpimillä keleillä.
Ensimmäinen akku vainaa alle 2v ja seuraava puolikuntoisena vähän yli vuoden jälkeen. Merkkihuollossa mukaan takuu koskee akulle on 2v ja ei ala alusta vaihdetuimman akulla.
Tämähän alkaa kuulostaa suunnitelmalliselta...
Jos autoa pitää ladata oikeasti joka yö, niin pitänee siirtyä jonkun muun merkin hybridiin.

Onkohan Mondeoissakin Fordin Smartcharge latausjärjestelmä käytössä?
Sen vuoksi Kugassani ei edes yritetä ladata akkua yli 80% lataukselle kuin vauhtia hiljennettäessä.
Ja akkua pitäisi ladata joka yö laturilla, kun auto tyhjentää sen heti ajettaessa tuohon max 80% tasolle.
Aamulla akku on talvella rajoilla lähteekö lämmitin päälle tai auto käyntiin.
Oireet samat, eli auto ei aina lämmitä webastolla, kun 11,5v alittuu vaikka autolla ajettu pidempää pätkää edellisenä päivänä.
Lisäksi starttaaminen erittäin vaikeaa välillä jopa lämpimillä keleillä.
Ensimmäinen akku vainaa alle 2v ja seuraava puolikuntoisena vähän yli vuoden jälkeen. Merkkihuollossa mukaan takuu koskee akulle on 2v ja ei ala alusta vaihdetuimman akulla.

Tämähän alkaa kuulostaa suunnitelmalliselta...
Jos autoa pitää ladata oikeasti joka yö, niin pitänee siirtyä jonkun muun merkin hybridiin.
Re: Ford Mondeo mk5 2015
Tänä sama lataussysteemi on käsittääkseni kaikissa Fordeissa. Saadaan auton päästöjä paperilla alaspäin.TDdi 03 kirjoitti:Näköjään Mondeot on samaa sähkösuunnittelua kuin mk2 Kuga.![]()
Onkohan Mondeoissakin Fordin Smartcharge latausjärjestelmä käytössä?
Sen vuoksi Kugassani ei edes yritetä ladata akkua yli 80% lataukselle kuin vauhtia hiljennettäessä.
Ja akkua pitäisi ladata joka yö laturilla, kun auto tyhjentää sen heti ajettaessa tuohon max 80% tasolle.
Aamulla akku on talvella rajoilla lähteekö lämmitin päälle tai auto käyntiin.
Oireet samat, eli auto ei aina lämmitä webastolla, kun 11,5v alittuu vaikka autolla ajettu pidempää pätkää edellisenä päivänä.
Lisäksi starttaaminen erittäin vaikeaa välillä jopa lämpimillä keleillä.
Ensimmäinen akku vainaa alle 2v ja seuraava puolikuntoisena vähän yli vuoden jälkeen. Merkkihuollossa mukaan takuu koskee akulle on 2v ja ei ala alusta vaihdetuimman akulla.![]()
Tämähän alkaa kuulostaa suunnitelmalliselta...
Jos autoa pitää ladata oikeasti joka yö, niin pitänee siirtyä jonkun muun merkin hybridiin.
Todellisuus taitaa olla eri asia koska jokainen kulutettu watti pitää jotenkin tuottaa.
Ilman Webastoa tuosta ei kovin suurta haittaa ole, mutta webastolla varustetussa autossa tuon suunnittelijalla olisi vakava peiliin katsomisen ja ammatinvalinnan miettimisen paikka.
Tuossa on yksi iso syy miksi diesel Ford ei oikein kiinnosta. Etelä Suomessa vielä aika hyvin pärjää, mutta pohjoisemmassa tilanne on kertomasi mukainen. Autossa on laturi mutta sitä ei käytetä. Akku ladataan ulkoisella laturilla. Vertaisin tätä valon kantamiseen ulkoa säkillä pimeään huoneeseen.