Ei lukenut Fordin myynti-ilmoituksessa että auto ei sovellu lyhyen matkan ajoon talvella ja pakkasella. Lisäksi ei ollut mainintaa että autolla pitää lähteä ajelemaan huruajoa kerta viikossa talla pohjassa.Jiippe kirjoitti:Kävin tänään kyselemässä autoliikkeessä tuosta tukkeutumisesta. Huoltomies sanoi, että tuota tukkeentumista esiintyy lähiajossa, eli ajellaan kaupunkilla pieniä matkoja. Talvi ja pakkanen tekee ilmoituksia tukkeentumisesta useammin kuin kesällä. Noin:100-300km välein. Jos näyttöön tulee ilmoitus tukkeentumisesta, niin autolla pitää ajella niin kauan, kun ilmoitus häviää. Kierroksia pitää olla.
Tässä onkin sitten hyvä syy olla viikonloppuisin poissa kotoa, kun pitää lähteä ajelemaan autolla kavereiden luokse, että tukkoisuus poistuu.
Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vinkatkaa joku ihmeessä keltaiselle lehdistölle asiasta, varmasti tekevät jutun Focuksen vioista.
Saisi varmasti myös Fordin kommentin asiaan ja sielläkin ehkä vähän reagointia asiaan.

Saisi varmasti myös Fordin kommentin asiaan ja sielläkin ehkä vähän reagointia asiaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei tee. Maahantuojat on niin suuri mainostajaryhmä ettei lehdistö tähän tartu.HMS77 kirjoitti:Vinkatkaa joku ihmeessä keltaiselle lehdistölle asiasta, varmasti tekevät jutun Focuksen vioista.
Saisi varmasti myös Fordin kommentin asiaan ja sielläkin ehkä vähän reagointia asiaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pistin itsekkin palautetta asiasta suoraan maahantuojalle. Saas nähdä mitä sieltä vastataan.
Hiukan vaan alkaa tuntumaan siltä, että kaikki hiukkaspöntöllä varustetut pienet bensat tulee olemaan tälläisiä. Tuttavalla tosiaan sama homma KIA:n litrasen bensan kanssa. Tosin hänellä vasta pari kertaa ilmotellut asiasta noin 4000km aikana. Toki sekin on liikaa.
Hiukan vaan alkaa tuntumaan siltä, että kaikki hiukkaspöntöllä varustetut pienet bensat tulee olemaan tälläisiä. Tuttavalla tosiaan sama homma KIA:n litrasen bensan kanssa. Tosin hänellä vasta pari kertaa ilmotellut asiasta noin 4000km aikana. Toki sekin on liikaa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikka asia ei kuulu tälle foorumille saati tuskin lohduttaa ketään, niin onko arvon foorumilaisilla tietoa muiden valmistajien pienten bensakoneiden hiukkasloukuista ja niiden mahdollisista ongelmista?
Saisi jonkinlaista laajempaa perspektiiviä tähän aika uuteen asiaan. Vaikka edelleenkään se ei auta eikä korjaa näitä uusimpien boostien ongelmia.
Saisi jonkinlaista laajempaa perspektiiviä tähän aika uuteen asiaan. Vaikka edelleenkään se ei auta eikä korjaa näitä uusimpien boostien ongelmia.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näitä suodattimia on ollut ns. isommissa ja kalliimmissa autoissa jokusia vuosia. Näihin pieniin ja halvempiin on yritetty varmaan tehdä hyvä ja halpa. Sen tietää mitä siitä usein seuraa.
Ei kerro suoraan ongelmista mutta jos tekniikka kiehtoo niin tuolta voi lukea näistä GPF-suodattimista lisää.
https://www.aecc.eu/wp-content/uploads/ ... -final.pdf
Ei kerro suoraan ongelmista mutta jos tekniikka kiehtoo niin tuolta voi lukea näistä GPF-suodattimista lisää.
https://www.aecc.eu/wp-content/uploads/ ... -final.pdf
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kysyin huollosta auton öljynvaihto ilmoituksesta. Ensimmäinen vastaus oli, että öljyt vaihtoon kun auto sitä kerran pyytää. Pienen keskustelun jälkeen lupasi kuitenkin selvitellä asiaa. Autolla ajettu 7tkm reilussa 2 kuukaudessa lähes pelkkää maantieajoa.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.0l Fiestassa (2018) 2v/30tkm. Viime viikolla teetin 15tkm väliöljynvaihdon, kun pitkät vaihtovälit tuo vain ongelmiaTrukki1 kirjoitti:1.5 bensassa huoltoväli 30 000 km tai 2v. 1.0 bensassa kaiketi lyhyempi hultoväli.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos muut kiinnittäneet huomiota ilmastoinnin AUTO-asennossa siihen, että puhaltimen nopeus "ryntäilee"? P
puhaltimen nopeus voi muutamaksi kymmenesosasekunniksi kiihtyä ja sit palaa hitaammalla ja taas muutaman sekunnin päästä voi tehdä saman ryntäyksen, jopa muutaman kerran peräkkäin.
puhaltimen nopeus voi muutamaksi kymmenesosasekunniksi kiihtyä ja sit palaa hitaammalla ja taas muutaman sekunnin päästä voi tehdä saman ryntäyksen, jopa muutaman kerran peräkkäin.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuttu yleinen ongelma Mondeossa. Siinä saatiin korjaus softa päivityksellä.VSKo kirjoitti:Onkos muut kiinnittäneet huomiota ilmastoinnin AUTO-asennossa siihen, että puhaltimen nopeus "ryntäilee"? P
puhaltimen nopeus voi muutamaksi kymmenesosasekunniksi kiihtyä ja sit palaa hitaammalla ja taas muutaman sekunnin päästä voi tehdä saman ryntäyksen, jopa muutaman kerran peräkkäin.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Nonniin. Sieltä tuli nopea vastaus maahantuojalta palautteeseeni koskien tätä hiukkasloukkua. Tässä vastaus kokonaisuudessaan:
Mitäs mietteitä herättää?Kiitos yhteydenotosta Ford Asiakaspalveluun.
Mikäli ajo-olosuhteet (esim. kaupunkiajo) ovat sellaiset, saattaa pakokaasusuodattimen puhdistus tapahtua useasti.
Omistajan käsikirjassa on ohje, että autolla pitää ensisijaisesti ajaa erilaisissa olosuhteissa, myös maantieolosuhteissa, 20 minuuttia tai kunnes viesti häviää. Myös pitkäaikaista joutokäyntiä tulee välttää. Autoon tulee kytkeä sopiva vaihde, jolloin käyntinopeus on välillä 1 500–4 000 1/min. Tämän pitäisi kuitata viesti mittaristosta.
Normaalisti tämä suodattimen puhdistus tapahtuu ajon aikana, mutta mikäli kylmien olosuhteiden takia suodattimen lämpötila ei saavuta yli 500 asteen lämpötilaa, niin suodatin ei puhdistu luonnollisesti. Auto alkaa säätämään sytytystä sen mukaan että lämpötila saadaan nostettua. Puhdistuksen aikana tarvitaan myös moottorijarrutuksia, jotta aiheutuva jäännöshappi puhdistaa suodattimen, kun lämpötila on riittävä.
Kyseessä on ilmoitusluontoinen asia ja auton käyttöä voi jatkaa normaalisti ja ottaa huoltoon yhteyttä jos:
Mittaristossa tulee ilmoitus ” Exhaust Filter Over Limit Service Now” ja / tai moottorin häiriövalo palaa. Tällöin Ford liike tutkii auton.
Kuten jo sanoin on kyseessä ilmoitusluontoinen asia ja auton käyttöä voi jatkaa normaalisti. Ilmoituksen takia ei tarvitse ajaa turhaa tai ylimääräistä ajosuoritetta, eli mikäli hiukkassuodattimen hiukkasmäärä ylittää tietyn raja-arvon, auto alkaa säätämään sytytystä sen mukaan että pakokaasujen lämpötilaa saadaan nostettua. Mikäli auto sammutetaan tuona aikana, niin toimenpide jatkuu seuraavan ajosuoritteen aikana ja siitä tulee ilmoitus. Olemme tästä keskustelleet tehtaan kanssa, että Suomen talviolosuhteissa tuota säätöä tapahtuu useasti ja tehdas tutkii onko ilmoitusta mahdollista poistaa, koska tieto on informatiivinen. Euroopassa ei ole tullut tapauksia vastaan, että hiukkassuodatin olisi mennyt tukkoon asti.
Ulkoilman lämmetessä bensiinimoottorien lämpötila on luonnollisesti riittävä, eikä ylimääräistä sytytyksen säätöä tarvitse tehdä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itellä ainakin sellainen ettei tää tule muuttumaan vaikka olis lämpimämpää. Nyt joka tapauksessa en aja enää yhtään ylimääräistä, niin katotaan kauan kestää et joutuu viemään huoltoonAAR85 kirjoitti:Nonniin. Sieltä tuli nopea vastaus maahantuojalta palautteeseeni koskien tätä hiukkasloukkua. Tässä vastaus kokonaisuudessaan:
Mitäs mietteitä herättää?
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitähän tuo sytytyksen säätö tekee teholle ja kulutukselle... 

-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niin..
Uusi Focus tilattu elokuussa ja johtuen kaikesta sähläämisestä niin se on minulla maaliskuun alussa. Kysymys kaikille 2,0/A8 omistajille että mitäs vikoja on ollut matkanvarrella? Onko iso diesel säästynyt lapsuksilta? Kiinnostaisi tietää mitä on luvassa.
Uusi Focus tilattu elokuussa ja johtuen kaikesta sähläämisestä niin se on minulla maaliskuun alussa. Kysymys kaikille 2,0/A8 omistajille että mitäs vikoja on ollut matkanvarrella? Onko iso diesel säästynyt lapsuksilta? Kiinnostaisi tietää mitä on luvassa.
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oikein hyvää näyttäisi tekevän. Täydellä tankilla lähdin ja 100 kilometrin jälkeen tankkasin täyteen, niin melkein 9 litraa meni tankkiinEeroH kirjoitti:Mitähän tuo sytytyksen säätö tekee teholle ja kulutukselle...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sieltähän se totuus alkaa pikku hiljaa paljastua. Lämpötilat ei riitä joten lämpötilaa pitää nostaa muuttamalla ennakkoa.
Kun ennakkoa muutetaan, tästä kärsii teho, polttoaineen kulutus sekä päästöt. Vaikka korjaamot ovat pitkin matkaa
kertoneet päivityksen tulevan, niin simbsalabim, mitään vikaa ei enää Fordin mukaan ole edes olemassa. Ei ole ensimmäinen
vastaava tapaus eikä varmasti viimeinen niin kauan kun asiakkaat antaa Fordin (ja muidenkin maahantuojien) tehdä noin.
Tämän ymmärtäsi hyvin jos tuo "herja" tulisi esimerkiksi 1 krt/ 10 000 km, silloin se olisi ehkä normaalin rajoissa.
Tosin esimerkiksi omassa dieselissä (entinen auto) tuota herjaa ei tullut koskaan, hiukkaspoltto meni läpi
ongelmitta aina enkä siitä juurikaan edes tiennyt mitään.
Tässä vuoden autossa ennätys taitaa 281 km, ja se ei kyllä ole millään muotoa normaalia. Sanoo Ford mitä tahansa.
Tässä käy aivan kuten näissä yleensä, maahantuoja "tekee" viasta ominaisuuden ja se on sitten siinä. Asiakkaat
ajelee sitten mittaritaulu punaisena.
Kun ennakkoa muutetaan, tästä kärsii teho, polttoaineen kulutus sekä päästöt. Vaikka korjaamot ovat pitkin matkaa
kertoneet päivityksen tulevan, niin simbsalabim, mitään vikaa ei enää Fordin mukaan ole edes olemassa. Ei ole ensimmäinen
vastaava tapaus eikä varmasti viimeinen niin kauan kun asiakkaat antaa Fordin (ja muidenkin maahantuojien) tehdä noin.
Tämän ymmärtäsi hyvin jos tuo "herja" tulisi esimerkiksi 1 krt/ 10 000 km, silloin se olisi ehkä normaalin rajoissa.
Tosin esimerkiksi omassa dieselissä (entinen auto) tuota herjaa ei tullut koskaan, hiukkaspoltto meni läpi
ongelmitta aina enkä siitä juurikaan edes tiennyt mitään.
Tässä vuoden autossa ennätys taitaa 281 km, ja se ei kyllä ole millään muotoa normaalia. Sanoo Ford mitä tahansa.
Tässä käy aivan kuten näissä yleensä, maahantuoja "tekee" viasta ominaisuuden ja se on sitten siinä. Asiakkaat
ajelee sitten mittaritaulu punaisena.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pönttöilmoitus taulussa. Ajotietokoneen mukaan viimeinen 100km 8.7lTorspo kirjoitti: Oikein hyvää näyttäisi tekevän. Täydellä tankilla lähdin ja 100 kilometrin jälkeen tankkasin täyteen, niin melkein 9 litraa meni tankkiin
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään juttelin huollon kanssa tuosta öljynvaihto ilmoituksesta. Ensin sanoi, että ei muuta kuin öljyt vaan vaihtoon. Kun hieman kritisoin lyhyttä vaihtoväliä niin huoltoneuvoja lupasi selvitellä asiaa. Soitti sitten parin tunnin päästä takaisin ja sanoi, että öljynvaihto tehdään tehtaan piikkiin.PNEs kirjoitti:Tänään tuli sitten uusi yllätys. Kun tasan 7000 km tuli täyteen niin auto ilmoitti, että pitää vaihtaa öljyt.
Aikanaan tuo myytiin 30tkm öljynvaihto välillä. sitten tuo vaihtoväli tippui 15tkm, mikä on vielä ihan ok.
Jos tuohon 7000km välein vaihtaisi öljyt niin minulle tulisi vuodessa 5 kpl öljynvaihtoja. Ei mene kuin Strömsössä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niin, on ollut hyvä. Ilmeisesti pari vuotta transitin keulalla on hionut pahemmat särmät. Lokakuusta ajeltu ilman mitään murheita. Matkaa, mutkaa ja nurkkaa ilman herjoja tai muita kummallisuuksia väännöstä ja höyhenen kepeästä etenemisestä nautiskellen. Lumisateella joskus kehottaa putsaamaan lasia etukameran kaivatessa parampaa näkymää. Tämän annan autolle anteeksi. Ollut hyvä tuuri vaikka onkin ihan ensimmäisiä linjalta ulos putkahtaneita farkkuja. Sormet on ristissä - tuuri voi kääntyä milloin tahansa.fordessori kirjoitti:No niin..
Uusi Focus tilattu elokuussa ja johtuen kaikesta sähläämisestä niin se on minulla maaliskuun alussa. Kysymys kaikille 2,0/A8 omistajille että mitäs vikoja on ollut matkanvarrella? Onko iso diesel säästynyt lapsuksilta? Kiinnostaisi tietää mitä on luvassa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävin laittamassa litraisen farkkutitaniumin tilaukseen, toukokuuta odotellessa
eiköhän siihen mennessä jo korjattua softaa ole...


Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvä valinta. Toivotaan samaa päivityksistä. Vieläkään ei ole tullut tuosta litraisesta tunnetta, ettei potku riitä perheautoon. Kulutus on korkea ainakin automaatissa, mutta muuten täyttää odotuksetonik kirjoitti:Kävin laittamassa litraisen farkkutitaniumin tilaukseen, toukokuuta odotellessaeiköhän siihen mennessä jo korjattua softaa ole...
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt hyvä mies kyllä teit virheen. Olisit laittanut pari tonnia lisää ja ottanut sen 1.5 litraisen. Siinä ei tätä ongelmaa esiinny. Tälle asialle tuskin tullaan tekemään yhtään mitään. Korkeintaan vaan sillä päivityksellä poistetaan se ilmoitus et pönttö melkein täynnä aja ja puhdista, mutta todellisuudessa tekee kokoajan sitä sytytyksen säätöäonik kirjoitti:Kävin laittamassa litraisen farkkutitaniumin tilaukseen, toukokuuta odotellessaeiköhän siihen mennessä jo korjattua softaa ole...
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän pohdituttaa tuo puhdistuspoltton teoria.
Bensakonheen pakokaasuissa kun ei kovin paljon jäännöshappea ole.
Paitsi juuri moottorijarrutustilanteessa kun polttoaineen syöttö on katkaistu.
Diesel on ihan toinen juttu kun palamatonta ilmaa puhalletaan koneen läpi torven täydeltä.
Bensakonheen pakokaasuissa kun ei kovin paljon jäännöshappea ole.
Paitsi juuri moottorijarrutustilanteessa kun polttoaineen syöttö on katkaistu.
Diesel on ihan toinen juttu kun palamatonta ilmaa puhalletaan koneen läpi torven täydeltä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olisikohan tuossa syy joka saa toisilla polton onnistumaan paremmin ja toisilla valo syttyy nopeammin? Jos ajaessa paljon moottorijarruttelee ja kenno saa happea polttoa varten. Ihan vaan mutuilen...PiuhaPoikki kirjoitti:Vähän pohdituttaa tuo puhdistuspoltton teoria.
Bensakonheen pakokaasuissa kun ei kovin paljon jäännöshappea ole.
Paitsi juuri moottorijarrutustilanteessa kun polttoaineen syöttö on katkaistu.
Diesel on ihan toinen juttu kun palamatonta ilmaa puhalletaan koneen läpi torven täydeltä.