Jos toi suodatin muka toimii tällä hetkellä niin kuin pitää, niin lähtee tuo auto kyllä vaihtoon aika äkkiäArski54 kirjoitti: Eilen minut haukuttiin pystyyn Fordin sisäpiiristä ja väitettiin ettei hiukkassuodattimessa ole mitään vikaa. Se pitää vaan ajamalla puhdistaa kun ilmoitus tulee.
Tieto tuli henkilöltä jonka mielestäni "pitää" tuo asia tietää. Ellei hän tiedä, asiat Fordilla on vielä huonommin kuin oletin. Eli huonosti taitaa asiat olla.
Olisin kopioinut tekstin myös tänne, mutta "sensuuri" kerkes ensin
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika ahdas pönttö on jos puoli tankillista 95 laittaa tukkoonArski54 kirjoitti: Eilen minut haukuttiin pystyyn Fordin sisäpiiristä ja väitettiin ettei hiukkassuodattimessa ole mitään vikaa. Se pitää vaan ajamalla puhdistaa kun ilmoitus tulee.
Tieto tuli henkilöltä jonka mielestäni "pitää" tuo asia tietää. Ellei hän tiedä, asiat Fordilla on vielä huonommin kuin oletin. Eli huonosti taitaa asiat olla.
Olisin kopioinut tekstin myös tänne, mutta "sensuuri" kerkes ensin
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei morjens, taisit vetää tolla euroopan ennätyksenNuuskamuikkunen72 kirjoitti: Dadaa, tänään se tapahtui, mittarissa vain 281 km kun kuuluisa punainen varoitus ilmestyi. Vedinköhän foorumin pohjat tuolla km-lukemalla?
![]()
![]()
Työmatka on 11 km suuntaansa, muuten on ajettu tämän vajaan viikon aikana kerran 80 km yhteen suuntaan ja kerran 30km lenkki.

Noille metreille on ihan turha tarjota mitään ”se on normaalia ja lähtee ajamalla” -selitystä. Omassa ei vielä oo ollut minkäänlaista vikaa, mutta lähes varmasti näyttäisi jotain tulevan. Mulla kilometrejä pari tuhatta.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla heitti tänään ekan kerran Webaston käytön jälkeen herjaa jäähdytysnesteen ylikuumenemisesta. Viikon vanha auto ja kilsoja 300. Luovutuksessa vieläpä sanottiin, että uusimmat päivitykset on asennettu ja noita herjoja ei pitäisi tulla.
Focus Titanium 1,0 A8 -19
Re: Uusi Focus mk4 2018
Haiskahtaa vähän siltä ettei fordilla edes tiedetä miten korjataan. Kunhan asiakkaita rauhoittelee asentamalla "päivityksen" ja saa lisäaikaa miettiä tai olla miettimättä. Yksi ihan ihme vika on myös se hätäpuhelujärjestelmän vika ja samalla esiintyvä etukauttimien mykistys ja varoitusäänet muuttuu erilaisiksi. Ei ole valtuutetun huollon syytä tilanne vaan juurisyy löytyy ihan fordilta. Muuten hyvä tuote, mutta liikaa noita juttujaTMS76 kirjoitti:Mulla heitti tänään ekan kerran Webaston käytön jälkeen herjaa jäähdytysnesteen ylikuumenemisesta. Viikon vanha auto ja kilsoja 300. Luovutuksessa vieläpä sanottiin, että uusimmat päivitykset on asennettu ja noita herjoja ei pitäisi tulla.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla menossa juuri päivitykseen ensi viikolla saman ominaisuuden takia. Pitäisi "kuulemma" auttaa. Saapa sitten nähdä. Noin 1500 km takana.TMS76 kirjoitti:Mulla heitti tänään ekan kerran Webaston käytön jälkeen herjaa jäähdytysnesteen ylikuumenemisesta. Viikon vanha auto ja kilsoja 300. Luovutuksessa vieläpä sanottiin, että uusimmat päivitykset on asennettu ja noita herjoja ei pitäisi tulla.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, eikä se ees lähde ajamalla. Kävin töiden jälkeen ajamassa täysin turhan 35 km lenkin vaihtelevalla nopeudella jne. maantieajoa kuten ohjekirjassa neuvotaan, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Edelleen kahdella seuraavalla käynnistyksellä tuli sama varoitusViikkus kirjoitti: Ei morjens, taisit vetää tolla euroopan ennätyksen![]()
Noille metreille on ihan turha tarjota mitään ”se on normaalia ja lähtee ajamalla” -selitystä. Omassa ei vielä oo ollut minkäänlaista vikaa, mutta lähes varmasti näyttäisi jotain tulevan. Mulla kilometrejä pari tuhatta.

Bonuksena myös automaattiset kaukovalot alkoivat sekoilla tuolla lenkillä oikein urakalla. Ajoin eri tiellä kuin missä tähän mennessä olen tuolla autoalla liikkunut ja ilmeisesti aurausviittojen heijastimet aiheuttivat sen etteivät kaukovalot pysyneet päällä oikeastaan ollenkaan semmoisia sekunnin räpsyjä lukuunottamatta

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän outo homma, mulla on auto seissyt yöt pihalla, eikä oo kertaakaan ollut edes piuhassa kiinni. Pelkkiä kylmäkäynnistyksiä siis ja eilen oli aika rapea keli.
Mulla siis sama litrainen motti ja toistaiseksi ei oo hiukkasloukku herjannut. Toki olen ajellut välillä pidempää siivua jos se vaikuttaa johonkin. Ja kaasujalka minulla on raskasta sarjaa.
Valoautomatiikka on myös pelannut moitteetta. Ainoa minkä oon sen suhteen huomannut, niin lumipyryssä se ei aina pelitä.
Todella toivon, ettei ne siellä huollossa jauha sulle samaa jargonia mitä muille pätkäajosta jne.

Valoautomatiikka on myös pelannut moitteetta. Ainoa minkä oon sen suhteen huomannut, niin lumipyryssä se ei aina pelitä.
Todella toivon, ettei ne siellä huollossa jauha sulle samaa jargonia mitä muille pätkäajosta jne.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Tammi 2019 20:47
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kannata lähteä ajelemaan turhaa ajoa tuon hiukkassuodatin ilmoituksen takia. Mulla ainakin valittaa tuo lähes päivittäin. Ajot kun pyrkii olemaan pääsääntöisesti melko lyhyitä. Sanottiin huollossa ohjeeksi, että ajelee vaan normaalisti jos moottorin häiriövalo ei pala. Tuo ylimääräinen ajelua ei auta kuin hetkellisesti, jos silloinkaan. Ainakin minulla. On selvää että tähän on tultava korjaus. Tai sitten tämä Focus ei sovellu lyhyen matkan ajoon. Muuten kyllä oikein mukava peli ajella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ite ainakin huomannut et ihan sama miten tolla ajaa se tulee joka tapauksessa. Ekan kerran kun mulle toi ilmoitus tuli marraskuussa, niin olin edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä.Ryteikköroope kirjoitti:Ei kannata lähteä ajelemaan turhaa ajoa tuon hiukkassuodatin ilmoituksen takia. Mulla ainakin valittaa tuo lähes päivittäin. Ajot kun pyrkii olemaan pääsääntöisesti melko lyhyitä. Sanottiin huollossa ohjeeksi, että ajelee vaan normaalisti jos moottorin häiriövalo ei pala. Tuo ylimääräinen ajelua ei auta kuin hetkellisesti, jos silloinkaan. Ainakin minulla. On selvää että tähän on tultava korjaus. Tai sitten tämä Focus ei sovellu lyhyen matkan ajoon. Muuten kyllä oikein mukava peli ajella.
Saksan foorumilla vähän luin google kääntäjällä että tossa 1.0 koneessa ei vissiin pakokaasujen lämpötila nouse tarpeeksi korkeaksi että polttais sitä paskaa suodattimesta
Re: Uusi Focus mk4 2018
No nyt sitten tuli fiestan kaveriksi tilattua tämä uusi focus. Auto tulee olemaan st-line 150hp automaatti farkku. Onneksi on tullut lueskeltua tätä foorumia, niin osaa varautua ongelmiin. Massautus varmaan kannattaa tehdä heti, sen verran mitä on kuvia nähnyt ja uttuja lueskellut, niin focuksessa tuo suojaus on jäänyt aika kehnolle kantille.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Silmät pyöreinä olen lukenut tätä ketjua. Jos tuo hiukkassuotimen puhdistus ei onnistu liian matalien lämpöjen takia, niin ovatkohan Herr Doktorit nyt kovinkaan hyvin testanneet tätä uutta litraista puustia? Lieneekö ulkolämpötiloilla vielä oma negatiivinen lisävaikutuksensa? Että jos autobahnilla testataan kesällä niin tilanne todellisuudessa täällä karussa korvessa 80:iä körötellessä ja joka aamu kylmäkäynnistellessä on hieman eri. Ja jos puhdistus ei oikeasti onnistu, niin eikö hiukkassuodin mene lopulta tukkoon ja siitä taas seuraa ihan omat kuvionsa? Vai ovatko bensakoneen hiukkassuotimet kovasti erilaisia kuin dieseleiden?Torspo kirjoitti: Ite ainakin huomannut et ihan sama miten tolla ajaa se tulee joka tapauksessa. Ekan kerran kun mulle toi ilmoitus tuli marraskuussa, niin olin edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä.
Saksan foorumilla vähän luin google kääntäjällä että tossa 1.0 koneessa ei vissiin pakokaasujen lämpötila nouse tarpeeksi korkeaksi että polttais sitä paskaa suodattimesta
Muuten olen sitä mieltä, että Ford voisi tehdä viisaasti ottamalla nämä vialliset Focukset pois liikenteestä kunnes oikeasti on löydetty toimivia korjauksia. Asiakkaille sitten hyvät sijaisautot siksi aikaa käyttöön. Ei voi olla oikein, että joutuu useamman kerran käymään huollossa vaikka ei ole kyse mistään määräaikaishuollosta. Ylimääräistä vaivaa ja kustannuksia, joka nyt jollain tavalla pitäisi Fordin huomioida. Toiveajattelua, valitettavasti.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Posti toi oikein nimellä varustetun etusetelin, jonka voi käyttää ostaessaan "heti ajoon"-valikoimasta uuden focuksen.
No, ehkä täkyyn voi tarttua sitten kun penikkataudit on korjattu ja tehtaalta rullaa ulos priimaa.
Nyt tuntuu sille, että tämä "heti ajoon" varasto on prototyyppien kokoelma.
1,5 dieselistä olen haaveillut kuvitellen sitä samanveroiseksi, kuin nykyinen1,6 diesel.
Sillä vaan ajetaan ja vaihdetaan öljyt kerran vuodessa. Tai kaksi jos kilometrejä tulee paljon.
Jos tämä uusi tosiaan sotkee öljynsä jo 5000-6000 kilometrin tienoila niin niitähän saa vaihtaa neljä kertaa vuodessa.
Lisäksi jakohinan vaihtoväliä on pudotettu. Kummalliseksi mennyt tämä diesel-touhu.
No, ehkä täkyyn voi tarttua sitten kun penikkataudit on korjattu ja tehtaalta rullaa ulos priimaa.
Nyt tuntuu sille, että tämä "heti ajoon" varasto on prototyyppien kokoelma.
1,5 dieselistä olen haaveillut kuvitellen sitä samanveroiseksi, kuin nykyinen1,6 diesel.
Sillä vaan ajetaan ja vaihdetaan öljyt kerran vuodessa. Tai kaksi jos kilometrejä tulee paljon.
Jos tämä uusi tosiaan sotkee öljynsä jo 5000-6000 kilometrin tienoila niin niitähän saa vaihtaa neljä kertaa vuodessa.
Lisäksi jakohinan vaihtoväliä on pudotettu. Kummalliseksi mennyt tämä diesel-touhu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bensakoneissa taitaa olla ketjut nykyisin joten remmistä ei huolta jos ei käy folkkareita kuten takavuosien tsiippakoneissa.
Onko jollain oikein faktaa näistä dieseleiden hihnan vaihtoväleistä? En ihan nopeasti löytänyt ainakaan huoltovihosta tätä.
Onko jollain oikein faktaa näistä dieseleiden hihnan vaihtoväleistä? En ihan nopeasti löytänyt ainakaan huoltovihosta tätä.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.5 diesel 180 000 km/ 10 vuotta. Sama väli siis kuin aiemminkin 1.5:ssä.xflex kirjoitti: Onko jollain oikein faktaa näistä dieseleiden hihnan vaihtoväleistä? En ihan nopeasti löytänyt ainakaan huoltovihosta tätä.
Edit: 2.0 näyttäisi olevan 240 000 / 10
Nämä siis etiksestä katsottu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei hiukkassuodattimessa tai sen toiminnassa ole mitään vikaa. Tämä tieto on peräisin ihan Fordin palveluksessa olevalta insinööriltä. Näin hän julkisesti väitti.fordever kirjoitti: Silmät pyöreinä olen lukenut tätä ketjua. Jos tuo hiukkassuotimen puhdistus ei onnistu liian matalien lämpöjen takia, niin ovatkohan Herr Doktorit nyt kovinkaan hyvin testanneet tätä uutta litraista puustia? Lieneekö ulkolämpötiloilla vielä oma negatiivinen lisävaikutuksensa? Että jos autobahnilla testataan kesällä niin tilanne todellisuudessa täällä karussa korvessa 80:iä körötellessä ja joka aamu kylmäkäynnistellessä on hieman eri. Ja jos puhdistus ei oikeasti onnistu, niin eikö hiukkassuodin mene lopulta tukkoon ja siitä taas seuraa ihan omat kuvionsa? Vai ovatko bensakoneen hiukkassuotimet kovasti erilaisia kuin dieseleiden?
Muuten olen sitä mieltä, että Ford voisi tehdä viisaasti ottamalla nämä vialliset Focukset pois liikenteestä kunnes oikeasti on löydetty toimivia korjauksia. Asiakkaille sitten hyvät sijaisautot siksi aikaa käyttöön. Ei voi olla oikein, että joutuu useamman kerran käymään huollossa vaikka ei ole kyse mistään määräaikaishuollosta. Ylimääräistä vaivaa ja kustannuksia, joka nyt jollain tavalla pitäisi Fordin huomioida. Toiveajattelua, valitettavasti.
Eli kun vikaa kuitenkin tuntuu olevan, niin totta on etteivät he oikeasti tiedä. Joten korjaus tulee???
Tähän lisättynä tuo tieto ettei lämpötila nouse tarpeeksi korkeaksi jotta poltto onnistuisi niin melkoinen auto on valittu vuoden autoksi.
Toivoa sopii että tämän vikapesän jo ostaneet saisivat autonsa kuntoon tai kaupat purettua. Ja ellei autoa vielä ole ottanut vastaan niin miettisin kaks kertaa... ja vielä kaks kertaa lisää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän kyllä sellainen fiilis ettei fordilla tiedetä mistään mitään ja kertoiko tämä "insinööri" et paljon tolla romulla pitäis päivittäin ajaa ettei tulis ilmoitusta?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Millaiseen vaihteiden/käyntinopeuden käyttöön Mk4 1.0 moottorilla kannustaa? Tarkoitan välityksiä, ajotuntumaa, kulutusta jne.
Kun kuitenkin auton paino ajossa on jotain 1800 kg kuormasta riippuen ja moottorin kunnon vääntö alkaa noin 2000 rpm.
Niin tuleeko käytännössä paljonkin vedätystä alle 2000 rpm, vai tuleeko käytettyä lähinnä kierrosaluetta 2000-3000 rpm?
Ja please, ei sitten mitään herneitä mihinkään, kunhan kiinnostaa...
Kun kuitenkin auton paino ajossa on jotain 1800 kg kuormasta riippuen ja moottorin kunnon vääntö alkaa noin 2000 rpm.
Niin tuleeko käytännössä paljonkin vedätystä alle 2000 rpm, vai tuleeko käytettyä lähinnä kierrosaluetta 2000-3000 rpm?
Ja please, ei sitten mitään herneitä mihinkään, kunhan kiinnostaa...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mun huoltokirjan huoltovälitaulukossa kohta uusi Focus: 1) tarkempi tieto jälleenmyyjiltä. Sitten vihkon takaosassa jonne auton tiedot myyjä käsikirjoittanut: pisin huoltoväli 20tkm/1 vuosi.focst kirjoitti: 1.5tdci on ollut kokoajan toi 15tkm/1 vuosi.
2.0tdci 30tkm/1 vuosi.
Bensakoneet 30tkm/2 vuotta.
Etiksestä sitten 15tkm huoltoväli. Fordikaan ei tiiä miten sen autoja huolletaan

Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulta tuo häiriövalo poistui kun ajoin n.20km matkan kierrosten ollessa n. 2300-2400. Nelosvaihteella ja 90km/h oli nopeus.
Nyt odotellaan koska syttyy uudelleen
. Kun syttyy, ajelen täysin normaalisti, minä en ala turhia lenkkejä tekemään tuon takia, vien sitten huoltoon jos vikavalo syttyy tauluun ja avaan sanaisen arkkuni
. Ei tuo voi täytty kahden tankillisen jälkeen, ei sitten millään.
Kesällä tuota ongelmaa ei välttämättä tule jos ajaa esim. 110km/h lasissa, tällöin kierroksia on ilmeisesti riittävästi?
Joka tapauksessa, näyttää siltä että pätkäajossa vika koskee lähes jokaista 1.0 Ecoboostia, kunhan automäärä lisääntyy, lisääntyy valitusten määrä ja turhat huollot. Luulisi asian suhteen jotain tapahtuvan...
Harmi sinänsä, auto muuten todella hyvä.
Nyt odotellaan koska syttyy uudelleen


Kesällä tuota ongelmaa ei välttämättä tule jos ajaa esim. 110km/h lasissa, tällöin kierroksia on ilmeisesti riittävästi?
Joka tapauksessa, näyttää siltä että pätkäajossa vika koskee lähes jokaista 1.0 Ecoboostia, kunhan automäärä lisääntyy, lisääntyy valitusten määrä ja turhat huollot. Luulisi asian suhteen jotain tapahtuvan...
Harmi sinänsä, auto muuten todella hyvä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulle myyjä taas kertoi luovutuksessa että huoltoväli 30tkm/2v. 1.0 Ecoboost st line kyseessä.Peksi. kirjoitti: Mun huoltokirjan huoltovälitaulukossa kohta uusi Focus: 1) tarkempi tieto jälleenmyyjiltä. Sitten vihkon takaosassa jonne auton tiedot myyjä käsikirjoittanut: pisin huoltoväli 20tkm/1 vuosi.
Etiksestä sitten 15tkm huoltoväli. Fordikaan ei tiiä miten sen autoja huolletaan
Re: Uusi Focus mk4 2018
Autossa on vaihdeosoitin tai mikälie onkaan se nuoli joka kehottaa vaihtamaan ylös tai alas... lähinnä ylös. Tätä nyt ainakaan ei voi noudattaa. En tiedä kuka neropatti moisen osoittimen on kalibroinut, mutta sillä ei ole mitään tekemistä realismin kanssa. Itse ajelen siten, että kierrokset on pääasiassa hiukan 2000rpm yläpuolella. Kyllä sen selvästi huomaa, koska auto vetää hyvin ja kevysti. Litrainen boosti on peruajoon ihan riittävä kone tehoiltaan, mutta vähäisen alaväännön ja auton painon takia saa vaihdekeppiä hämmentää aika usein.Mastaj kirjoitti:Minulta tuo häiriövalo poistui kun ajoin n.20km matkan kierrosten ollessa n. <a href="tel:2300-2400">2300-2400</a>. Nelosvaihteella ja 90km/h oli nopeus.
Nyt odotellaan koska syttyy uudelleen. Kun syttyy, ajelen täysin normaalisti, minä en ala turhia lenkkejä tekemään tuon takia, vien sitten huoltoon jos vikavalo syttyy tauluun ja avaan sanaisen arkkuni
. Ei tuo voi täytty kahden tankillisen jälkeen, ei sitten millään.
Kesällä tuota ongelmaa ei välttämättä tule jos ajaa esim. 110km/h lasissa, tällöin kierroksia on ilmeisesti riittävästi?
Joka tapauksessa, näyttää siltä että pätkäajossa vika koskee lähes jokaista 1.0 Ecoboostia, kunhan automäärä lisääntyy, lisääntyy valitusten määrä ja turhat huollot. Luulisi asian suhteen jotain tapahtuvan...
Harmi sinänsä, auto muuten todella hyvä.
Saman ongelman oon huomannut myös muiden merkkien vaihdeosoittimien kanssa. Taitaa olla päästöhippien silmänpalvontaa koko homma.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kertonut koska mitään vikaa ei ole. Hakkui minut sanoilla mitä en viitsi tässä toistaa koska kerroin Fordin hiukkasuodatinongelmista vaikka hiukkasuodattimissa ei ole mitään vikaa. Meni siis hänellä vähän tunteisiin kun joku uskalsi sanoa Fordista jotain negatiivista.Torspo kirjoitti:Vähän kyllä sellainen fiilis ettei fordilla tiedetä mistään mitään ja kertoiko tämä "insinööri" et paljon tolla romulla pitäis päivittäin ajaa ettei tulis ilmoitusta?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juuri kaltaistesi neropattien takia joudutaan kaiuttimien kautta soittamaan moottorin pörinää, kun ei osata katsoa sitä vaihdeosoitinta... Jos se näyttää isompaa niin sitten vaan isompaa.Viikkus kirjoitti: Autossa on vaihdeosoitin tai mikälie onkaan se nuoli joka kehottaa vaihtamaan ylös tai alas... lähinnä ylös. Tätä nyt ainakaan ei voi noudattaa. En tiedä kuka neropatti moisen osoittimen on kalibroinut, mutta sillä ei ole mitään tekemistä realismin kanssa. Itse ajelen siten, että kierrokset on pääasiassa hiukan 2000rpm yläpuolella. Kyllä sen selvästi huomaa, koska auto vetää hyvin ja kevysti. Litrainen boosti on peruajoon ihan riittävä kone tehoiltaan, mutta vähäisen alaväännön ja auton painon takia saa vaihdekeppiä hämmentää aika usein.
Saman ongelman oon huomannut myös muiden merkkien vaihdeosoittimien kanssa. Taitaa olla päästöhippien silmänpalvontaa koko homma.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Väitän että kovin moni uuden litraisen Focuksen omistaja ei noudata vaihdesuositusta. Tai sitten vain minun autossani ja jo kolmannessa peräkkäisessä Focuksessa se ehdottaa säännönmukaisesti liian isoa vaihdetta.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä