Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla kaikki toiminu jo jopa 760 kilometrii,ensi viikolla alustansuojaukseen
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä herjasi eilen ekaa kertaa käynnistettäessä että suodatin tukkeutumassa,aja ja puhdista heti. 1000km ajettu ja 80% maantietä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten se puhdistetaan?Mastaj kirjoitti:Täällä herjasi eilen ekaa kertaa käynnistettäessä että suodatin tukkeutumassa,aja ja puhdista heti. 1000km ajettu ja 80% maantietä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitkästä aikaa takaisin foorumilla, kun tilattiin 15.1. uusi Focus.
Tulossa farkku Vignale 182 hp M6
- Diffused silver -väri, B&O, Design pack 5, Parking pack, Technology pack 1, Winter pack ja webasto. Nokian kitkat 16" Fordin aluvanteille.
Onko kukaan foorumilainen päässyt käytännössä ajamaan Vignalea?

Tulossa farkku Vignale 182 hp M6
- Diffused silver -väri, B&O, Design pack 5, Parking pack, Technology pack 1, Winter pack ja webasto. Nokian kitkat 16" Fordin aluvanteille.
Onko kukaan foorumilainen päässyt käytännössä ajamaan Vignalea?
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljon on ollut pientä (ja joillain valitettavasti isompaakin) murhetta uuden Focuksen omistajilla. Tästä huolimatta tuli viikko sitten tilattua uusi farkku Titanium 1.5 ecoboostilla ja automaatilla. Oma auto menee linjalle kenties ensi kuussa ja Suomessa auton pitäisi olla huhtikuussa. Myyjä kertoi, että tehtaalla on tehty kovasti hommia lastentautejen eteen.
Onko näin, että tuo hiukkasloukkuongelma on ainoastaan pienimmän bensakoneen riesa? Tämä hieman ihmetyttää, koska kaikissa bensakoneissa on ilmeisesti hiukkasloukku ja nyt puhutaan siitä, että kyseessä olisi ohjelmistovika. Toivottavasti tuohon ongelmaan löytyy kuitenkin mahdollisimman nopeasti ratkaisu, sillä onhan se käyttäjille ikävää, mikäli auto herjaa tuollaisia vikoja "syyttä".
Onko näin, että tuo hiukkasloukkuongelma on ainoastaan pienimmän bensakoneen riesa? Tämä hieman ihmetyttää, koska kaikissa bensakoneissa on ilmeisesti hiukkasloukku ja nyt puhutaan siitä, että kyseessä olisi ohjelmistovika. Toivottavasti tuohon ongelmaan löytyy kuitenkin mahdollisimman nopeasti ratkaisu, sillä onhan se käyttäjille ikävää, mikäli auto herjaa tuollaisia vikoja "syyttä".
Ajossa:
Ford Fiesta 1.0 A EcoBoost -17
Seat Leon ST 1.2 DSG -16
Ford Fiesta 1.0 A EcoBoost -17
Seat Leon ST 1.2 DSG -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
Myyjät sen kun puhuumenza kirjoitti:Paljon on ollut pientä (ja joillain valitettavasti isompaakin) murhetta uuden Focuksen omistajilla. Tästä huolimatta tuli viikko sitten tilattua uusi farkku Titanium 1.5 ecoboostilla ja automaatilla. Oma auto menee linjalle kenties ensi kuussa ja Suomessa auton pitäisi olla huhtikuussa. Myyjä kertoi, että tehtaalla on tehty kovasti hommia lastentautejen eteen.
Onko näin, että tuo hiukkasloukkuongelma on ainoastaan pienimmän bensakoneen riesa? Tämä hieman ihmetyttää, koska kaikissa bensakoneissa on ilmeisesti hiukkasloukku ja nyt puhutaan siitä, että kyseessä olisi ohjelmistovika. Toivottavasti tuohon ongelmaan löytyy kuitenkin mahdollisimman nopeasti ratkaisu, sillä onhan se käyttäjille ikävää, mikäli auto herjaa tuollaisia vikoja "syyttä".

Mulla ei ole ollut 1.5 litraisessa automaatissa oikeastaan mitään ongelmia alun resonointien jälkeen, jotka korjattiin. Hiukkasloukusta ei vielä mitään virheitä. Ylikuumentuneesta jäähdytysnesteestä pari ilmoitusta viiime vuoden puolella ja se hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus alussa, joka vaan hävis mystisesti. Muuten ollut mukavaa menoa ja kilsoja nyt 5500 km.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auto tekee sen itse. Itselle tuli vain autolta käsky ajaa jolloin sen pitäisi polttaa ne partikkelit tai mitkä lie...EeroH kirjoitti: Miten se puhdistetaan?
Ohjelmistovikaa kyllä epäilen itsekin vahvasti, ei tuo voi tukkeutua käytännössä mitenkään noin vähillä kilsoilla. Tai jos voi, olen kyllä enemmän kuin huolissani.
Toi litranen kuitenkin myydyin malli ja tulee kyllä Fordille helvetin kalliiksi jos jokaine lirranen käy kerran kuussa huollossa seuraavan vuoden

Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla pelkästään pienemmän koneen ongelma. Noissa moottoreissa on vissiin eri bensan syöttöjärjestelmät. En ole ihan varma tästä, mutta toi 1 litrainen taitaa olla pelkkä suoraruiskutus ja 1.5 litrainen taitaa olla epäsuora ja suoraruiskutus (port and direct injection). Niin toi 1.5 litrainen ei ehkä tuota yhtä paljon noita hiukkasia tai sitten se vaan polttaa ne paremminmenza kirjoitti:Paljon on ollut pientä (ja joillain valitettavasti isompaakin) murhetta uuden Focuksen omistajilla. Tästä huolimatta tuli viikko sitten tilattua uusi farkku Titanium 1.5 ecoboostilla ja automaatilla. Oma auto menee linjalle kenties ensi kuussa ja Suomessa auton pitäisi olla huhtikuussa. Myyjä kertoi, että tehtaalla on tehty kovasti hommia lastentautejen eteen.
Onko näin, että tuo hiukkasloukkuongelma on ainoastaan pienimmän bensakoneen riesa? Tämä hieman ihmetyttää, koska kaikissa bensakoneissa on ilmeisesti hiukkasloukku ja nyt puhutaan siitä, että kyseessä olisi ohjelmistovika. Toivottavasti tuohon ongelmaan löytyy kuitenkin mahdollisimman nopeasti ratkaisu, sillä onhan se käyttäjille ikävää, mikäli auto herjaa tuollaisia vikoja "syyttä".
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli pitää ajella turhaa? Siitähän se ilmasto tykkääMastaj kirjoitti: Auto tekee sen itse. Itselle tuli vain autolta käsky ajaa jolloin sen pitäisi polttaa ne partikkelit tai mitkä lie...

Re: Uusi Focus mk4 2018
EeroH kirjoitti: Miten se puhdistetaan?
Taitaa "puhdistua" jos Ford joskus saa korjattua bugisen ohjelmiston.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa sitä tännekin liityttyä sitten. Ajattelin heittää vähän omia tuntemuksia uudesta Fiikkuksesta vastapainoksi kaikille negatiivisille kokemuksille. Tunnetustihan kukaan ei anna positiivista palautetta ja näille foorumeille eksytään kun on jotain ongelmia.
Kyseessä siis Focus 1,0 125hp M6 Trend Wagon. Ajeltu nyt n 1900km ja pitkälti kaikki on hyvin mennyt. Ainoana ollut tuo hiukkassuodatin mistä monet muutkin ovat raportoineet. Kaksi kertaa on itselle tullut ja molemmilla kerroilla poistunut ajamalla. Myyjään on oltu yhteydessä ja sanoi ettei vaikuta ajoon ja lupasi ilmoitella kun asiasta on jotain tiedotettavaa. Kuulemma tehtaalla on asia tiedostettu ja sen eteen tehdään töitä koko ajan. Muita ongelmia ei ole ollut. Vähän välillä on mietityttänyt auton lämmöt kun eivät meinaa kovin helpolla nousta sinne lähelle 90 astetta näin talvella mutta lienee suht normaalia tämän pikkukoneen kanssa. Sisällä on kuitenkin ihan lämmin. Kaiken kaikkiaan olen ollut vuoden autooni tyytyväinen ja ymmärrän että ensimmäisissä malleissa voi tulla pikku vikoja jotka korjataan kyllä varmasti heti kun pystytään.
Polttoaineenkulutus on laskenut vm 2011 1,6l vapari-C-maxiin verrattuna huomattavasti, ja tilat tuntuvat minusta isommilta kuin em. ns. tila-autossa. Ainakin Isofix-telakkaan kiinnitetyn turvaistuimen kanssa on vänkärin paikalla paljon enemmän tilaa uudessa Focuksessa kuin C-maxissa.
Kuinka paljon porukka muuten ajelee tuolla ECO-moodilla, etenkin näin talvella? Itsellä tuppaa yleensä olemaan tuo Sportti päällä, muutenhan tässä olisi koko ajan suodattimet tukossa
Ei muuta kun kovaa ajoa vaan. Kesällä kukaan ei edes muista näitä ongelmia.
Kyseessä siis Focus 1,0 125hp M6 Trend Wagon. Ajeltu nyt n 1900km ja pitkälti kaikki on hyvin mennyt. Ainoana ollut tuo hiukkassuodatin mistä monet muutkin ovat raportoineet. Kaksi kertaa on itselle tullut ja molemmilla kerroilla poistunut ajamalla. Myyjään on oltu yhteydessä ja sanoi ettei vaikuta ajoon ja lupasi ilmoitella kun asiasta on jotain tiedotettavaa. Kuulemma tehtaalla on asia tiedostettu ja sen eteen tehdään töitä koko ajan. Muita ongelmia ei ole ollut. Vähän välillä on mietityttänyt auton lämmöt kun eivät meinaa kovin helpolla nousta sinne lähelle 90 astetta näin talvella mutta lienee suht normaalia tämän pikkukoneen kanssa. Sisällä on kuitenkin ihan lämmin. Kaiken kaikkiaan olen ollut vuoden autooni tyytyväinen ja ymmärrän että ensimmäisissä malleissa voi tulla pikku vikoja jotka korjataan kyllä varmasti heti kun pystytään.
Polttoaineenkulutus on laskenut vm 2011 1,6l vapari-C-maxiin verrattuna huomattavasti, ja tilat tuntuvat minusta isommilta kuin em. ns. tila-autossa. Ainakin Isofix-telakkaan kiinnitetyn turvaistuimen kanssa on vänkärin paikalla paljon enemmän tilaa uudessa Focuksessa kuin C-maxissa.
Kuinka paljon porukka muuten ajelee tuolla ECO-moodilla, etenkin näin talvella? Itsellä tuppaa yleensä olemaan tuo Sportti päällä, muutenhan tässä olisi koko ajan suodattimet tukossa


Ei muuta kun kovaa ajoa vaan. Kesällä kukaan ei edes muista näitä ongelmia.

Ford Escort -95
Ford Focus -00
Ford C-max -11
Ford Focus -19
Ford Focus -00
Ford C-max -11
Ford Focus -19
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen ne tekee. Kun kerroin myyjälle että viedään mahdollisesti ruostesuojaukseen niin myyjä oli vakaasti sitä mieltä että "ei nykyautoja tartte suojata kun ne on suojattu tehtaalla jo niin hyvin".Fixu kirjoitti: Myyjät sen kun puhuu![]()
5 minuutin keskustelu ruostesuojauksia 20 vuotta tehneen henkilön kanssa kertoi päinvastaista, sanoi että jos jotain niin uusien autojen suojaukset on huonontunu vuosi vuodelta, eikä Suomen autoja suojata sen kummemmin kuin Espanjaan meneviäkään.
Jostain syystä kallistun uskomaan suojauksia ammatikseen tekevän näkökulmaa enemmän..
Toki, kyynikko sanoo että myyjä se on ruostesuojauksia tekevä henkilökin. Totta, mutta varmasti näkee paremmin suojausten tilan kuin siellä lasikopissa istuva myyjä joka ei välttämättä ole edes nähnyt uutta autoa alustaltaan kertaakaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen ne tekee. Kun kerroin myyjälle että viedään mahdollisesti ruostesuojaukseen niin myyjä oli vakaasti sitä mieltä että "ei nykyautoja tartte suojata kun ne on suojattu tehtaalla jo niin hyvin".
Kyllä nämä myyjät kyllä puhuvat puppua, siellä muovisuojien alla ei ole minkäänlaista suojausta, vain puhdas maalattu pelti. Itse suojautin Fiestan vm. 2018, on kuvat autosta, kun pohjamuovit ja lokarit on irroitettu, siellä ei ole minkäänlaista suojausta. Suojauksen taso on vuosi vuodelta huonontunut ja kun on siirrytty suurlujuusteräksiin, niin se pelti on entistä ohuempaa. Itse teetin autoon tectyl longlife-ohjelman mukasen suojauksen ja päälle vedettiin diamant plus keraaminen pinnoite, ei tarvitse muutamaan vuoteen vahapurkin kanssa puuhastella. Ne muovisuojat pohjassa pienetävät ilanvastusta ja melua, auton ruostesuojaa ne eivät paljon paranna. Kun vanhemmista autoista niitä irroitetaan, on siellä peltipohjan ja muovien väilissä kuraa, joten se olematon maali- ja sinkkikerros on kovilla.
Kyllä nämä myyjät kyllä puhuvat puppua, siellä muovisuojien alla ei ole minkäänlaista suojausta, vain puhdas maalattu pelti. Itse suojautin Fiestan vm. 2018, on kuvat autosta, kun pohjamuovit ja lokarit on irroitettu, siellä ei ole minkäänlaista suojausta. Suojauksen taso on vuosi vuodelta huonontunut ja kun on siirrytty suurlujuusteräksiin, niin se pelti on entistä ohuempaa. Itse teetin autoon tectyl longlife-ohjelman mukasen suojauksen ja päälle vedettiin diamant plus keraaminen pinnoite, ei tarvitse muutamaan vuoteen vahapurkin kanssa puuhastella. Ne muovisuojat pohjassa pienetävät ilanvastusta ja melua, auton ruostesuojaa ne eivät paljon paranna. Kun vanhemmista autoista niitä irroitetaan, on siellä peltipohjan ja muovien väilissä kuraa, joten se olematon maali- ja sinkkikerros on kovilla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mistä porukka on selvitellyt noita autojensa valmistuspäiviä? En löydä Etiksestä enkä Passista. Vai enkö vaan osaa...
Focus Titanium 1,0 A8 -19
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro taas,
Nyt on tilattu uusi Focus Active Wagon 1.5 (150) A8 Voorti ja päälle kaikenlaista varustetta pakettina ja erikseen.
Ensimmäinen uusi auto mulle ja uusi varmasti Active Wagonin osalta myös monelle muulle. Nyt on alkanut odotus. Toimitusaika kuulosti olevan arvailua, mutta huhti-toukokuussa kuitenkin.
Todella pitkään uusi Focus on ollut vaihtoehto monen käytetyn rinnalla, mutta minun osalta tämä oli kallein ratkaisu. Ei kuitenkaan lopulta niin kallis, ettenkö tarkkaan varusteet harkiten ja kärsivällisesti tarjouksia kysellen olisi inhimilliseen sopuun etenkin itseni kanssa päässyt. Kuume alkoi viime heinäkuussa kun mikä lie aivopieru iski ja menin koeajamaan huvikseni uutta 5-ovista Fordin-sinistä 1.0 ecoboostia ja vieläpä keppivemputtimella. Siinä oli monta tekijää mitkä koukutti, vaikka koeajetun korimalli, vaihteisto tai edes moottori ei sitten kiinnostanutkaan. Sinänsä ei edellisissä moitittavaa, mutta eivät vastaa tarpeitani. Etenkin farmarikoria ja automaattia jäin kaipaamaan. Loppusyksystä koeajoin sitten farkkua, automaattia, bensaa ja dieseliä ja taisi siinä sotkeentua joku 5-ovinen taas ja manuaalikin. Jäin arpomaan. Tuli talvi ja talvivaatetus, mikä johti siihen, että laskeutuminen nykypäivän mataliin farkkuihin topatuissa vaatteissa ja komuroissa 47-koon talvikengissä ei miellyttänyt. Pari viikkoa sitten autoliikkeessä oli näytillä Active korotettuine maavaroineen ja sitä siinä silmäilin. Muutaman sentin maavaran nosto helpotti kulkua ja auton olemuskin miellytti enemmän. Sittempä rupesi kiinnostamaan liikaa ja tässä nyt ollaan.
Kiitokset foorumilaisille vastauksista. Niistä oli kovasti apua
Nyt on tilattu uusi Focus Active Wagon 1.5 (150) A8 Voorti ja päälle kaikenlaista varustetta pakettina ja erikseen.
Ensimmäinen uusi auto mulle ja uusi varmasti Active Wagonin osalta myös monelle muulle. Nyt on alkanut odotus. Toimitusaika kuulosti olevan arvailua, mutta huhti-toukokuussa kuitenkin.
Todella pitkään uusi Focus on ollut vaihtoehto monen käytetyn rinnalla, mutta minun osalta tämä oli kallein ratkaisu. Ei kuitenkaan lopulta niin kallis, ettenkö tarkkaan varusteet harkiten ja kärsivällisesti tarjouksia kysellen olisi inhimilliseen sopuun etenkin itseni kanssa päässyt. Kuume alkoi viime heinäkuussa kun mikä lie aivopieru iski ja menin koeajamaan huvikseni uutta 5-ovista Fordin-sinistä 1.0 ecoboostia ja vieläpä keppivemputtimella. Siinä oli monta tekijää mitkä koukutti, vaikka koeajetun korimalli, vaihteisto tai edes moottori ei sitten kiinnostanutkaan. Sinänsä ei edellisissä moitittavaa, mutta eivät vastaa tarpeitani. Etenkin farmarikoria ja automaattia jäin kaipaamaan. Loppusyksystä koeajoin sitten farkkua, automaattia, bensaa ja dieseliä ja taisi siinä sotkeentua joku 5-ovinen taas ja manuaalikin. Jäin arpomaan. Tuli talvi ja talvivaatetus, mikä johti siihen, että laskeutuminen nykypäivän mataliin farkkuihin topatuissa vaatteissa ja komuroissa 47-koon talvikengissä ei miellyttänyt. Pari viikkoa sitten autoliikkeessä oli näytillä Active korotettuine maavaroineen ja sitä siinä silmäilin. Muutaman sentin maavaran nosto helpotti kulkua ja auton olemuskin miellytti enemmän. Sittempä rupesi kiinnostamaan liikaa ja tässä nyt ollaan.
Kiitokset foorumilaisille vastauksista. Niistä oli kovasti apua

Re: Uusi Focus mk4 2018
Periaatteen vuoksi en lähtenyt ajamaan, enkä lähde. Sitten kun vikavalo syttyy, soitan huoltoon. Siihen asti käytän autoa tuttuun tapaan normaalisti.EeroH kirjoitti: Eli pitää ajella turhaa? Siitähän se ilmasto tykkääSaako Fordilta bensarahaa ja paljonko maksavat tuntipalkkaa tuolta turhalta ajelulta?
Luotan siihen että Ford hoitaa tuon ongelman kuntoon tavalla tai toisella ja pakkohan niiden on

-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oman 5-ov 1.0 Titanium M6 (bens) hain liikkeestä toissapäivänä
ja tähän mennessä (160 km mittarissa) on selvinnyt että foorumilla mainituista ongelmista ainakin kojelaudan takaa kuuluvan pärisevän resonanssiäänen sekä takapenkin turvavöiden varoitukseen liittyvät ongelmat löytyvät tästä yksilöstä. Ohjekirjaa en ole vielä ehtinyt loppuun lukemaan, ehkä sieltä selviäisi mitä "vaaditaan verkkoyhteys järjestelmäpäivitysten viimeistelemiseksi"-varoitukselle pitäisi tehdä joka ilmestyy näyttöön joka käynnistyksen jälkeen. Liitin auton kyllä langattomaan verkkoon mutta mitään päivityksiä ei löytynyt.
Nimi. Hiukkassuodattimen varoitusta odotellassa

Nimi. Hiukkassuodattimen varoitusta odotellassa

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ota automaatti päivitys pois päältä.. Ei siellä ole vielä uudempaa päivitystä saatavilla.Nuuskamuikkunen72 kirjoitti:Oman 5-ov 1.0 Titanium M6 (bens) hain liikkeestä toissapäivänäja tähän mennessä (160 km mittarissa) on selvinnyt että foorumilla mainituista ongelmista ainakin kojelaudan takaa kuuluvan pärisevän resonanssiäänen sekä takapenkin turvavöiden varoitukseen liittyvät ongelmat löytyvät tästä yksilöstä. Ohjekirjaa en ole vielä ehtinyt loppuun lukemaan, ehkä sieltä selviäisi mitä "vaaditaan verkkoyhteys järjestelmäpäivitysten viimeistelemiseksi"-varoitukselle pitäisi tehdä joka ilmestyy näyttöön joka käynnistyksen jälkeen. Liitin auton kyllä langattomaan verkkoon mutta mitään päivityksiä ei löytynyt.
Nimi. Hiukkassuodattimen varoitusta odotellassa
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko jollain kokemusta FordPass:in toiminnasta? Itsellä päivittäessäni kännykällä , "Auton tiedot", ja edellisestä päivityksestä yli tunti, niin auton tietojen päivitys ei onnistukkaan enää. Eli kun on päivittänyt tiedot niin pitäisi tulla teksti "päivitetty juuri nyt". Tai ei tuo tunti ole ihan kiveen hakattu. Voi joskus olla ettei toimi 15 min päästäkään.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos vinkistä.focst kirjoitti: Ota automaatti päivitys pois päältä.. Ei siellä ole vielä uudempaa päivitystä saatavilla.
Trukki1:lle: FordPass:in otin käyttöön vasta eilen, mutta näköjään nyt kun edellisestä päivityksestä on 4 tuntia, niin tuo ei onnistunut enää vaan tuli virhe "Jokin meni vikaan!". iPhone kyseessä.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mullakaan toimi päivitys..jää monesti vaan lataamaan..Nuuskamuikkunen72 kirjoitti: Kiitos vinkistä.
Trukki1:lle: FordPass:in otin käyttöön vasta eilen, mutta näköjään nyt kun edellisestä päivityksestä on 4 tuntia, niin tuo ei onnistunut enää vaan tuli virhe "Jokin meni vikaan!". iPhone kyseessä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niinpä niin. Ja kun kyselin FordPass Finland:isat s-postilla niin ehdottavat vaan asentamaan ohjelman puhelimeen uudestaan tai tekemään master resettiä autoon (tehdasasetusten palautus). Eli heilläkään ei ole mitään hajua miten tuo pitäisi toimia tai mikä on vialla. Softassa se vika on tai yhteyden muodostumisesta autoon. Minulle tullut myös tuota "jokin mennyt vikaan" ilmoitusta. Minun puhelin Galaxy S8. Uuusimmilla päivityksillä...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse olen järkeillyt, ettei päivitä silloin jos mikään ei ole muuttunut edellisestä kerrasta. Meillä päivittää vaikka minuutin välein jos auto liikkuu. Päivittää sijainnin ym sitä mukaan kun muuttuu. Kerran on kadonnut auton tiedot mun ja eukon luurista, mutta tuli seuraavana päivänä itsekseen takaisin. Tavallaan toimii ihan hyvin. Muutama sekuntti menee kun kaukokäynnistyy tai avaa/lukitsee ovetfocst kirjoitti: Ei mullakaan toimi päivitys..jää monesti vaan lataamaan..
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi olla tietysi niinkin. Mietin noita rengaspaineita esim. Kun ajan auton 10 asteen pakkasesta +20 asteiseen autotalliin, niin nuo rengaspaineet kasvavat (muuttuvat siis) 0.2-0.3 bar ja tuo kestää kyllä aika kauan. Eli jos vaikka yhden tai kaikkien renkaiden paine muutuisi riittävästi, niin tietäisikö auto sitten "ilmoittaa" siitä? Itse ajattelen että juuri tuollaiset pitäisi ohjelmasta näkyä, aina. Ja sen verran vielä, että ovet on saanut aina lukkoon ja auki puhelimella vaikka ei muuten päivittyisi. Ja tietysti eniten kiinnostaa autoni sijainti. Eli jos vaikka joku onneton "lainaisi" autoni, niin tulisi ilmoitus että auto ei ole enää siellä mihin jätin sen.Hessu81 kirjoitti: Itse olen järkeillyt, ettei päivitä silloin jos mikään ei ole muuttunut edellisestä kerrasta...
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ainakaan meidän kummassakaan Fiestassa auto reagoi mitenkään vaikka ajaa -18 pakkasesta +22 autotalliin. Paineet voivat tosiaan kasvaa noin 0,3 baria. Sanotaanhan että paineet muuttuvat 0,1 baria/10 astetta. Nyt kuitenkin vaikka pakkasta on -18 niin päineet nousevat ajossa sen 0,1 baria, joten 0,3 sitä eroa tulee.
Rengaspainetunnistimet eivät reagoi siihenkään, että minulla on kesällä takana 1,8 ja edessä 2,5. Talvella vastaavat 1,8 ja 2,3
Rengaspainetunnistimet eivät reagoi siihenkään, että minulla on kesällä takana 1,8 ja edessä 2,5. Talvella vastaavat 1,8 ja 2,3