Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Käväisin tänään merkkiliikkeen huollossa kun alkanut pitämään tämä minun mielitiettyni häiritsevää nakutusta. Mittasivat puristuspaineiksi 12,12 ja 11 bar. Nakutus kuuluu oli kone lämmin tai kylmä. Kiihdyttäessä kuuluu kuin 1,9 TDI:llä ajaisi Epäilivät vahvasti että männän helmasta pala pois. Eivät sen enempää vaivautuneet asiaa tutkimaan vaan uutta konetta olivat heti tarjoamassa. Autolla siis ajettu 170000 ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Voisiko kyseessä olla kuitenkin venttiilivika?
Viimeksi muokannut Tongervo, 09 Tammi 2019 06:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?
Tongervo kirjoitti:Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?
Vaikuttaa vahvasti siltä, että artisti maksaa eli auton omistaja koska 170tkm on pitkä matka noin pienelle korkeaviritteiselle moottorille ja tehdastakuu taitaa olla jo ohi.
Paljonko muuten Fcouksen suurin vetomassa saa olla? Kaverin Mondeo mk4 farkku 1.8TDCI:ssä maksimipaino on 700kg ja se on kuitenkin suurempi koriltaan.
Vetokoukku ja nykyajan auto ne kun ei sovi enään yhteen. Pitää olla maasturi suoraan että se toimii kunnolla tämä on sitä nykyaikaa . Oli juttua tuosta televisiossa.Ohjelmoitavaa on jäähdytysken puhaltimnen toimintaa ja se muut sähköhommat.Kuten teillä on noita asioitaa jäänyt tekemättä.. Harmi ja varmaakin noita ei enään focuksiin asenetaa jos litranen kone pellin allaa on.Kyllähän nykyajan autot josta oteentaan tehoja 125 litraa kohti rupeaa olemaan kerttakäyttö kamaa se miljoonaa kilometriä samallaa moottorilla on utopiaa. Harmi homma kysyjän kannalta.
Mk3Mondeo kirjoitti:
Vaikuttaa vahvasti siltä, että artisti maksaa eli auton omistaja koska 170tkm on pitkä matka noin pienelle korkeaviritteiselle moottorille ja tehdastakuu taitaa olla jo ohi.
Paljonko muuten Fcouksen suurin vetomassa saa olla? Kaverin Mondeo mk4 farkku 1.8TDCI:ssä maksimipaino on 700kg ja se on kuitenkin suurempi koriltaan.
Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?
Tongervo kirjoitti:
Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?
Jos ne on ajettu niin kuumaksi että männät leikkaa kiinni niin ihan varmasti on tullut muitakin vaurioita koneelle..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Tongervo kirjoitti:
Ostin auton vuosi sitten samaisesta autoliikkeestä josta myös edellinen omistaja oli ostanut sen uutena. Autolla oli ajettu 124t kun auton ostin. Itse näkisin että olen aika vahvoilla sen nähden että puolimoottorin vaihto menee liikkeen piikkiin?
Toivon että olet oikeassa mutta mihin ajattelit vedota jotta vuosi sitten ostetun käytetyn auton remontti menisi myyjäliikkeen piikkiin? Kyseessä on kuitenkin jo 6 vuotta vanha auto ja teknisen elinkaarensa loppupäässä.
Virhevastuuhan on 6kk:tta ja siinäkin usein puolet menee ostajan maksettavaksi, tässä tapauksessa useampi tuhat euroa.
Minulla oli aikanaan Audi jolla oli ajettu 80tkm ja ajonestolaite mittaristossa alkoi temppuilemaan. Hinta merkkiliikkeessä reilu 1500€ töineen eikä valmistaja tai maahantuoja edes harkinneet vastaantuloa koska kyseessä oli niin paljon ajettu auto ja vaikka mittaristo ei missään tilanteessa kuulu huollettavien tai kuluvien osien piiriin.
Tongervo kirjoitti:Käytin autoa huollossa ja selvä peli. Endoskoopilla menivät tulpan rei’ästä sisään ja selkeitä naarmuja sylinterissä eli männän helmasta siis pala pois. Sitä mikä tämän on saattanut aiheuttaa niin olen viime aikoina vetänyt raskaita kuormia autolla. Autossa on jälkiasenteinen vetokoukku mutta sähköistä kiertovesipumppua ei oltu asennettu Ford myyntiliikkeessä 2013.
Onko tässä nyt käynyt tosissaan niin että moottori on ylikuumentunut ja siitä sitten pala helmasta irti..
Mielenkiintoista nähdä kuka korvaa moottoriremontin nyt?
Minulla sanottiin 2015 uutta vastaavaa Foccaria ostettaessa, että se lisäjäähdytys on edellytys vetokoukun asentamiselle, ns. valmiuspaketti. Taitaako mennä artistin piikkiin, edellinen omistaja on jättänyt sen asennuttamatta joko vahingossa tai tietoisesti. Tuskin on Fordin liikkeessä ainakaan huomautuksetta tehty, jos se koukku siellä on laitettu.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Tongervo kirjoitti:Käväisin tänään merkkiliikkeen huollossa kun alkanut pitämään tämä minun mielitiettyni häiritsevää nakutusta. Mittasivat puristuspaineiksi 12,12 ja 11 bar. Nakutus kuuluu oli kone lämmin tai kylmä. Kiihdyttäessä kuuluu kuin 1,9 TDI:llä ajaisi Epäilivät vahvasti että männän helmasta pala pois. Eivät sen enempää vaivautuneet asiaa tutkimaan vaan uutta konetta olivat heti tarjoamassa. Autolla siis ajettu 170000 ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Voisiko kyseessä olla kuitenkin venttiilivika?
Oma 2015 mallinen kävi eilen huollossa ja olin sanonut saman moisesta äänestä. Ei kuulunut ennen ja tuntuu että kovenee koko ajan. Varsinkin kylmänä muistuttaa vanhaa autoa missä sytytys pahasti myöhässä tai kuten aloittaja mainitsee, dieseliä. Kuuluu kylmänä tyhjäkäynnillä paikallaan ja kovemmassa vedossa. Kevyellä vedolla pellin alla on lähinnä herätyskello. Lämpimänä huomattavasti hiljaisempi/ siistimpi käyntiääni mutta kuuluu kun hevoset pääsee irti, tosin ei niin kovaa.
Ei ainakaan sanottu että olis sylintereihin vilkaistu vaikka tulpat vaihdettiin. Ääntä sanottiin normaaliksi.
Takuuta vielä 40 tkm ja reilu vuosi joten katsotaan miten kehittyy.
Fiestalla kirjoitti:Mitähän bensaa ja öljyä aloittajan on käyttänyt? Eikö tuo vauriokuvaus vaikuta, että moottori olisi raskasta kuormaa vedettäessä päässyt nakuttamaan?
Valistumaton mutuiluni on, että en käyttäisi (erityisesti vetoautossa/viritetyssä) kuin 98 oktaanista ja Dexos 1 Gen 2 luokan tai vastaavaa öljyä.
Varminta on käyttää sellaista öljyä mitä valmistaja suosittelee. Ei sitten öljyssä kylpevä jakohihna liukene pois olemasta.
Fiestalla kirjoitti:
Onko tästä jotain näyttöä, vaiko mutuilet vain?
Ei se nyt sentään liukene mutta pinta rikkoontuu ja hihnasta alkaa irtoamaan kumi purua joka tukkii sitten öljysihdin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024