Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
-ST 2.0 wagon dsl, focus
Onko muuten tästä uudesta tulossa dsl ST:tä, vai ainoastaan 2.5 bensa?
Onko muuten tästä uudesta tulossa dsl ST:tä, vai ainoastaan 2.5 bensa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuin myös, eli ostettu ominaisuus.focst kirjoitti:Sama homma jatkuvasti tyhjä..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma ST 2017 oli uutena alustasuojauksessa, kuulemma muovien alla pelkkä maali
Ei missään automerkissä ole siellä muovien alla kuin pelkkä kaunis maalipinta. Kunnon ruostesuoja-aineet vaativat tuntien kuivumisajan, ei nykyinen liukuhihnatahti edes mahdollista niiden käyttöä. Omasta Fiestastani löytyy kuvat, kun suojat on poistettu niin pohjasta kuin lokareistakin ennen ruosteenestokäsittelyä ja sama valkoinen väri on siellä kuin autossa muutenkin. Siitä kun muovisuojat ottavat kunnon pohjakosketuksen ja sen jälkeen kura ja suola pääsee suojan ja pellin väliin, niin alkaa ruoste muhin siellä, minne ei silmä näe. Lienevätkö edes ehjinä nuo suojat kovin kosteuden pitäviä?
Ei missään automerkissä ole siellä muovien alla kuin pelkkä kaunis maalipinta. Kunnon ruostesuoja-aineet vaativat tuntien kuivumisajan, ei nykyinen liukuhihnatahti edes mahdollista niiden käyttöä. Omasta Fiestastani löytyy kuvat, kun suojat on poistettu niin pohjasta kuin lokareistakin ennen ruosteenestokäsittelyä ja sama valkoinen väri on siellä kuin autossa muutenkin. Siitä kun muovisuojat ottavat kunnon pohjakosketuksen ja sen jälkeen kura ja suola pääsee suojan ja pellin väliin, niin alkaa ruoste muhin siellä, minne ei silmä näe. Lienevätkö edes ehjinä nuo suojat kovin kosteuden pitäviä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole vielä vahvistettu ST:n myllyä. Huhuja RS:n 2.3:sta Fiestan 1.5:een.. En ole lukenut diesel ST:stä. Olisko nykypäivän dieselin negatiivisella maineella vaikutusta..hke kirjoitti:-ST 2.0 wagon dsl, focus
Onko muuten tästä uudesta tulossa dsl ST:tä, vai ainoastaan 2.5 bensa?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimiiko tuo kaistallapitovahti käytännössä talvikelillä ollenkaan? Vai vaatiiko se niin selvät kaistamerkit että ei toimi kuin kesällä?
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimiiko tuo kaistallapitovahti käytännössä talvikelillä ollenkaan? Vai vaatiiko se niin selvät kaistamerkit että ei toimi kuin kesällä?
Kyllä se perustuu näkyvään viivaan, jos lumi peittää kaistaviivan tai se on kulunut pois, niin vahti ei pelaa.
Kyllä se perustuu näkyvään viivaan, jos lumi peittää kaistaviivan tai se on kulunut pois, niin vahti ei pelaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimii se talvellakin mutta tosiaan, kaistaviivojen pitää olla näkyvillä ainakin toisella puolella.Trukki1 kirjoitti:Toimiiko tuo kaistallapitovahti käytännössä talvikelillä ollenkaan? Vai vaatiiko se niin selvät kaistamerkit että ei toimi kuin kesällä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Rs/Mustang 2.3 koneeseen perustuva 290hv muunnos tulee St versioon. Dieselistä ei tietoa..Focus_2.0 kirjoitti: Ei ole vielä vahvistettu ST:n myllyä. Huhuja RS:n 2.3:sta Fiestan 1.5:een.. En ole lukenut diesel ST:stä. Olisko nykypäivän dieselin negatiivisella maineella vaikutusta..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Entä sitten? Menee ainakin 20vuotta ennenkuin tulee ruostereikä. Että missä kohtaa se 700e massaus alkaa kannattamaan? Romuttamolla kiva katsella mustaa pohjaa?nestori2 kirjoitti:Oma ST 2017 oli uutena alustasuojauksessa, kuulemma muovien alla pelkkä maali
Ei missään automerkissä ole siellä muovien alla kuin pelkkä kaunis maalipinta. Kunnon ruostesuoja-aineet vaativat tuntien kuivumisajan, ei nykyinen liukuhihnatahti edes mahdollista niiden käyttöä. Omasta Fiestastani löytyy kuvat, kun suojat on poistettu niin pohjasta kuin lokareistakin ennen ruosteenestokäsittelyä ja sama valkoinen väri on siellä kuin autossa muutenkin. Siitä kun muovisuojat ottavat kunnon pohjakosketuksen ja sen jälkeen kura ja suola pääsee suojan ja pellin väliin, niin alkaa ruoste muhin siellä, minne ei silmä näe. Lienevätkö edes ehjinä nuo suojat kovin kosteuden pitäviä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi olla menee selvästi alle 20v nykyisillä etelä-suomen keleillä...olisi kiva kurkata 3v vanhojen autojen muovien alle
3v päästä eläkkeellä on mukavampi kun 'harraste'auto ruosteeton, myös pinnoilta
3v päästä eläkkeellä on mukavampi kun 'harraste'auto ruosteeton, myös pinnoilta
Viimeksi muokannut hke, 11 Tammi 2019 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
En kyllä ymmärrä miten se on sulta pois jos ihmiset haluaa suojata uuden autonsa?EeroH kirjoitti:
Entä sitten? Menee ainakin 20vuotta ennenkuin tulee ruostereikä. Että missä kohtaa se 700e massaus alkaa kannattamaan? Romuttamolla kiva katsella mustaa pohjaa?
Voin laittaa kuvan 13 vuotta vanhasta Mondeosta jossa oli vänkärin lattia puhki ja jonka sitten jouduin hitsauttamaan kun leimamies tökki meisselin läpi lattiasta..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se galvanointi on paksuudeltaan aika ohut ja jo yksi kiven iskemä tai kunnon pohjakosketus sen poistaa, jonka jälkeen ruostuminen alkaa ja reikä on aika nopeasti. Nykyisten autojen pelti on varsin ohutta. Ensimmäinen autoni oli Volvo Amatzon, jossa oli kunnon pelti, tiedä sitten mikä muuten oli sen metallurginen laatu. Sen jälkeen tuli Mitsu Colt. Ensimmäisen kerran kun sitä pesin lähes järkytyin, kun kattopelti antoi myöten, kun sitä sienellä pesin,
Joku hoitaa autoansa kunnolla, huoltaa säännöllisesti ja ruostesuojaa. Itse en esim. koskaan vie autoani konepesuun vaan maksan hieman ylimääräistä ja käytän sen käsipeussa, jossa myös työn jälki on hieman toista ja auton maalipinta säilyy virheettömänä. Ja sen voin todeta, että vaihdossa menneet autoni eivät kauaa autoliikkeessä seiso, kyllä valistunut käytetyn auton ostaja arvostaa niin ruostesuojausta kuin aukotonta huoltokirjaakin.
Joku hoitaa autoansa kunnolla, huoltaa säännöllisesti ja ruostesuojaa. Itse en esim. koskaan vie autoani konepesuun vaan maksan hieman ylimääräistä ja käytän sen käsipeussa, jossa myös työn jälki on hieman toista ja auton maalipinta säilyy virheettömänä. Ja sen voin todeta, että vaihdossa menneet autoni eivät kauaa autoliikkeessä seiso, kyllä valistunut käytetyn auton ostaja arvostaa niin ruostesuojausta kuin aukotonta huoltokirjaakin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse pesen myös käsin autoni ja käyn ovikotelot yms. läpi, mutta ei sitä silti pääse pintaa syvemmälle. Pesen painarilla kaaret niin, ettei lopulta sieltä valu enää näkyvää likaa. Mitenkähän paljon sitä painarilla pahentaa tilannetta tuon vettä imevän vaimennusmateriaalin osalta. Jos olisi oma talli/halli, niin voisi käydä vielä paremmin läpi ja suojatakin. Nyt on rajattu aika TI-hallilla, joten kaikkea ei pysty.nestori2 kirjoitti:Se galvanointi on paksuudeltaan aika ohut ja jo yksi kiven iskemä tai kunnon pohjakosketus sen poistaa, jonka jälkeen ruostuminen alkaa ja reikä on aika nopeasti. Nykyisten autojen pelti on varsin ohutta. Ensimmäinen autoni oli Volvo Amatzon, jossa oli kunnon pelti, tiedä sitten mikä muuten oli sen metallurginen laatu. Sen jälkeen tuli Mitsu Colt. Ensimmäisen kerran kun sitä pesin lähes järkytyin, kun kattopelti antoi myöten, kun sitä sienellä pesin,
Joku hoitaa autoansa kunnolla, huoltaa säännöllisesti ja ruostesuojaa. Itse en esim. koskaan vie autoani konepesuun vaan maksan hieman ylimääräistä ja käytän sen käsipeussa, jossa myös työn jälki on hieman toista ja auton maalipinta säilyy virheettömänä. Ja sen voin todeta, että vaihdossa menneet autoni eivät kauaa autoliikkeessä seiso, kyllä valistunut käytetyn auton ostaja arvostaa niin ruostesuojausta kuin aukotonta huoltokirjaakin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Yleensä se ruostuminen lähteekin liikkeelle juuri sieltä, mistä autoa ei pestä. Onhan se vähän ihmeellistä, että auton kalleinta osaa (jota ei käytännössä voi edes vaihtaa) ei huolleta niin kuin esim. moottoria. Edes huolto-ohjelmiin ei kuulu ruostesuojausta ja sen ylläpitoa. Ennenhän ruostesuojaus oli pakko tehdä maahantuotaviin autoihin. Mun mielestä olisi ok, jos tällainen pakko olisi nykyäänkin. Tuskinpa kukaan jättäisi uutta autoa ostamatta sen takia, että se maksaisi 25 700 eikä 25 000 €.
Muovilevyn ja pellin maalipinnan väliin kertyy pölyä, joka ajan kanssa kuluttaa maalipinnan ja onnettoman ohuen sinkkikerroksen puhki. Kiinnityspisteet erityisesti ovat arka paikka, koska ruuvit ja niitit rikkovat maali- ja sinkkipinnan helposti. Kun ruoste pääsee sinkistä läpi, pelti häviää sinkkikerroksien välistä. Suomessa pölyn seassa on suolaa joka nopeuttaa tuhoa huomattavasti varsinkin Etelä-Suomen suhteellisesti kosteassa ja lämpimässä ilmastossa. Suomalaisen asvaltin raekokokin on niin iso, että asvaltista irronneiden kivien osumat tekevät tuhoa. Teiden hiekoitus on oma lukunsa. On hieman eri asia onko 200 000 km ajettu Kehä III:n suolasumussa vai Pohjois-Suomen polanteisilla teillä.
Miettikääs miten surkea materiaali teräs loppujen lopuksi on: Se ei kestä ilmakehän happea.
Pointsit kaikille, jotka ruostesuojauttavat Focuksensa.
Voiko hyödyllisempaa lisävarustetta autoon hankkiakaan! Ruosteen ehkäiseminen on paljon edullisempaa kuin korjaaminen.
Muovilevyn ja pellin maalipinnan väliin kertyy pölyä, joka ajan kanssa kuluttaa maalipinnan ja onnettoman ohuen sinkkikerroksen puhki. Kiinnityspisteet erityisesti ovat arka paikka, koska ruuvit ja niitit rikkovat maali- ja sinkkipinnan helposti. Kun ruoste pääsee sinkistä läpi, pelti häviää sinkkikerroksien välistä. Suomessa pölyn seassa on suolaa joka nopeuttaa tuhoa huomattavasti varsinkin Etelä-Suomen suhteellisesti kosteassa ja lämpimässä ilmastossa. Suomalaisen asvaltin raekokokin on niin iso, että asvaltista irronneiden kivien osumat tekevät tuhoa. Teiden hiekoitus on oma lukunsa. On hieman eri asia onko 200 000 km ajettu Kehä III:n suolasumussa vai Pohjois-Suomen polanteisilla teillä.
Miettikääs miten surkea materiaali teräs loppujen lopuksi on: Se ei kestä ilmakehän happea.

Pointsit kaikille, jotka ruostesuojauttavat Focuksensa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford ei kyllä säily ruostevauriottomana 20 vuotta kuin ehkä vanhoissa muistoissa. Meillä meni Mondeosta puolet helmapellistä vaihtoon 19 vuoden kohdalla. 20 vuoden kohdalla meni toiselta puolelta koko helmapelti vaihtoon. Onneksi nuo hoidettiin normaalin huollon yhteydessä. Takalokasuojien kaaret ovat haihtumassa ilmaan ja peräosasta pohja on huolestuttavan näköinen. Tämän vuoden katsastusta en uskalla edes ajatella, varmaan katsastusmies kurkkaa lattiamaton alta pirullinen virne kasvoillaan.EeroH kirjoitti:[Menee ainakin 20vuotta ennenkuin tulee ruostereikä. Että missä kohtaa se 700e massaus alkaa kannattamaan? Romuttamolla kiva katsella mustaa pohjaa?

Ja tämä on "tuontiauto" Pohjois-Suomesta ja joskus vuosia sitten DIY-ruostesuojattu. Katsastusmieskin arvasi, että on pohjoisen auto, koska pohja oli vielä ikäisekseen siistissä kunnossa. Muuten olisi ollut paalissa jo kauan sitten. Eipä tämän ikäisiä Fordeja ihan hirveästi näy liikenteessä.
Kyllä Mk 4 Focus kannattaa käyttää ruostesuojauksessa ja säilyttää todistus. Toki hinta sen hinta voi tuntua kovalta, jos talous on jo venytetty äärimmilleen uuden auton takia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma mielipide asiasta!
Oisko se nyt kuiteskin niin että jos pidät autoa 2-5 vuotta,niin suojaus on rahan tuhlausta. Toki jos sillä suunnittelee ajanvansa pidempään,esim 5-10 vuotta tai pidempään niin jo vain kannattaa suojata
Oisko se nyt kuiteskin niin että jos pidät autoa 2-5 vuotta,niin suojaus on rahan tuhlausta. Toki jos sillä suunnittelee ajanvansa pidempään,esim 5-10 vuotta tai pidempään niin jo vain kannattaa suojata


Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin, itsehän olen maininnu täälläkin pariin otteeseen että aiotaan pitää tuo Focus vähintään se 10 vuotta ja mahdollisesti vielä pidempään.
Ei tietenkään suojaus kannata jos auton vaihtaa parin vuoden välein, se on selvä.
Ei tietenkään suojaus kannata jos auton vaihtaa parin vuoden välein, se on selvä.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
S-Max ruostumista ei kauaa tarvi odottaa
Ford S-Max. Huonosti tiivistetyt konepellin ja ovien kulmat. Vain jotkin palkeista on suojavahattu, ja alusta on suojattu rajallisesti. Näkyvää ruostetta moottorikiinnikkeissä jo 2500 ajokilometrin kohdalla.

Ford S-Max. Huonosti tiivistetyt konepellin ja ovien kulmat. Vain jotkin palkeista on suojavahattu, ja alusta on suojattu rajallisesti. Näkyvää ruostetta moottorikiinnikkeissä jo 2500 ajokilometrin kohdalla.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se ruostesuojauskaan kaikkea pelasta. Meillä mk2 focukseen tehty ruostesuojaus ja niin vaan kukkii takakaaret juurikin siitä kohdasta mistä ruostuu jos on ruostuakseen, eli takakaaret ja niiden ja puskurin kohtauspaikka. Alusta ja helmat on kyllä ruosteettomat. En kyllä tiedä olisiko ruosteessa ilman suojaustakaan
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielellään sitä käyttäis auton ruostesuojauksessa heti uutena, mutta suojauksen hinta rajottaa suojaushaluja. 500-1000€ on aika paljon rahaa, varsinkin kun itse en pidä autoa edes teoriassa takuuta pidempää aikaa ja vaihtohyvityksessä se suojaus ei maksa itseään takaisin. Tottakai kunnon suojauksesta hyötyy auton omistaja pitkässä juoksussa, kun auto on 5v ja siitä eteenpäin.
Pahimmat kommentit noissa ruostetesteissä oli tyyliin; ”alustan osissa pintaruostetta jo tehtaalta tullessa”. Saman olen huomannut itse uusissa Focuksissa. Alustaa kun käy tarkemmin läpi, niin tukivarsissa ja isommissa palkeissa saattaa olla pintaruostetta pakasta vedetyssä autossa.
Pahimmat kommentit noissa ruostetesteissä oli tyyliin; ”alustan osissa pintaruostetta jo tehtaalta tullessa”. Saman olen huomannut itse uusissa Focuksissa. Alustaa kun käy tarkemmin läpi, niin tukivarsissa ja isommissa palkeissa saattaa olla pintaruostetta pakasta vedetyssä autossa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mä oon pannu merkille myös että ajan ja ajettujen kilometrien kuluessa, auton peltejä toisissaan pitävät pistehitsit saattaavat nekin antautua, jolloin liitos alkaa hengittää ensin kosteutta sisään ja ruostuminen alkaa, näin käy juuri helmojen/kynnyskotelojen/lattian- liitoksissa, pyöränkaarissa ja monessa muussa kohtaa jossa paljon peltejä limittäin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niin, tarjouspyyntöä laitettu pariin paikkaan Finikorin Tuplaturva-käsittelystä ja samaan konkurssiin Brilliant Plus+ keraamisesta pinnoitteesta. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
En uskaltaisi pitää täyteen "hienoja" varusteita laitettua Foortia tai mitään muutakaan merkkiä yli viittä vuotta. Säästän nuo suojaus rahat vaikka seuraavan auton käsirahaan.HMS77 kirjoitti:Niin, itsehän olen maininnu täälläkin pariin otteeseen että aiotaan pitää tuo Focus vähintään se 10 vuotta ja mahdollisesti vielä pidempään.
Ei tietenkään suojaus kannata jos auton vaihtaa parin vuoden välein, se on selvä.


kattokaiteet hopea, tummennukset ja avaimeton järjestelmä, Parking pack 2,
peruutuskamera, navigaattori, ratinlämmitin, roiskeläpät edessä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuuluukohan tuohon FordPass sovellukseen muuta kuin reaaliaikaiset liikennetiedot naviin. Ja voi tutkia kilometrit/lukitukset/polttoainetilannetta. Eikö tuota lisälämmitintä saa kaukokäynnistettyä FordPass:illa eli kännykästä suoraan?
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6