Powershift laatikossa liikaa öljyä
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Juu kyllä se oli tiedossa mitä eroa automaateilla on.
Eli tällä hetkellä autossa on malliltaan BW6R 7000 AD
Varaosa mondeon laatikon numero on AW9R 7000 AG
Molemmissa laatiloissa on valussa numero 7M5R-7F 097 AD
Ford huollossa sanoivat ettei ole varmuutta kävisikö vaikka ohjelma näyttää ettei olisi sopiva. Eräässä vaihteistohuolto firmassa sanoivat että ei pitäisi olla estettä kun ohjelmakin ajetaan uusiksi joka tapauksessa.
Nyt kun selviäis vielä että mikä ero tuolla BW6R ja AW9R laatikolla oikeasti on vai onko se vain juuri tuota softaeroa
Nuo 2 muuta numeroa on siis valussa olevan numeron vieressä tarrassa jossa laatikon viivakoodikin on
Eli tällä hetkellä autossa on malliltaan BW6R 7000 AD
Varaosa mondeon laatikon numero on AW9R 7000 AG
Molemmissa laatiloissa on valussa numero 7M5R-7F 097 AD
Ford huollossa sanoivat ettei ole varmuutta kävisikö vaikka ohjelma näyttää ettei olisi sopiva. Eräässä vaihteistohuolto firmassa sanoivat että ei pitäisi olla estettä kun ohjelmakin ajetaan uusiksi joka tapauksessa.
Nyt kun selviäis vielä että mikä ero tuolla BW6R ja AW9R laatikolla oikeasti on vai onko se vain juuri tuota softaeroa
Nuo 2 muuta numeroa on siis valussa olevan numeron vieressä tarrassa jossa laatikon viivakoodikin on
Ford C-max - 11 2.0tdci duratorq powershift
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Jos noin kaksi eriversiota on laatikon sopivuudesta niin aika kinkkistä on, Jokos sinulla on laatikko hommattuna paljon se maksoi jos muilla samalaisia ongelmia edessä. Vanhaako ei kannata korjata vai mikäs siitä meni. Mitä täälläkin näitä juttujaa olen lukennut noitten softien ajaminen joskus ei onnistu . Pitäisikö uskoa Fordin miestä sillä varmaakin on eniten tietoa noista sopivuuksista kun tuo tietokanta näkyy ruudulla
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Ei ole vielä laatikkoa hommattu. Noin 3000 olis korjaus jos kytkimet ja mekatroniikka vaihdettaisiin. 4000 olis tehdaskorjattu laatikko. Kallista hupia jos puolet auton hinnasta menis laatikkoon.
Ford C-max - 11 2.0tdci duratorq powershift
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Paljonko auton hinta on rikkinäisellä laatikolla?pmv1982 kirjoitti:Ei ole vielä laatikkoa hommattu. Noin 3000 olis korjaus jos kytkimet ja mekatroniikka vaihdettaisiin. 4000 olis tehdaskorjattu laatikko. Kallista hupia jos puolet auton hinnasta menis laatikkoon.
Tuo pohdinta usein helpottaa päätöstä.
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Onkohan laatikko ollut ehjä ennen tätä vaihtoa,mitä öljyä ennen tätä ja nyt? mikä määrä olevinaan ollut liikaa..onko egr vika nyt varmasti saatu suljettua pois sillä sen ongelmat tekee just mitä ihmeellisimpiä asioita powershiftin toimintaan!
Eräs vaihtesto korjaaja sanoin joskus että powershiftit toimis mondeosta---mondeoon tai c-max----c-max. ja muka kun laatikko ois ohjelmoitu johonkin malliin niin sitä ei pystys conffaa toiseen moottoriohjaukseen =D jotenkin mulla vaan semmonen olo että se pelas omaan pussiin asiassa, eli muka joutus vaihtaa laatikon älylaatikon laatikosta toiseen.. mutta mä en usko sitä teoriaa, sen oon kyllä kuullu, että niitten joittenkin numeroitten pitäisi täsmätä eli 11vm ei kävis esim jostain 14-18vm autosta, kuten tässä joku laittoi linkin vähänajetusta kolariautosta niin siinä ne numerot ei täsmää.
Eräs vaihtesto korjaaja sanoin joskus että powershiftit toimis mondeosta---mondeoon tai c-max----c-max. ja muka kun laatikko ois ohjelmoitu johonkin malliin niin sitä ei pystys conffaa toiseen moottoriohjaukseen =D jotenkin mulla vaan semmonen olo että se pelas omaan pussiin asiassa, eli muka joutus vaihtaa laatikon älylaatikon laatikosta toiseen.. mutta mä en usko sitä teoriaa, sen oon kyllä kuullu, että niitten joittenkin numeroitten pitäisi täsmätä eli 11vm ei kävis esim jostain 14-18vm autosta, kuten tässä joku laittoi linkin vähänajetusta kolariautosta niin siinä ne numerot ei täsmää.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Tämä juuri viittaa siihen EGR ongelmaan!pmv1982 kirjoitti:Dieseli tämä on ja tällä hetkellä vielä liikkuu. Risteyksiin tultaessa tiputtaa välillä suoraan 3. - 1. Ja kiihdyttäessä hyppää 2. Yli. 3.vaihteella ajaessa nykii. 4.ja 5. Ei oo huomannu mitään kovin erikoista. 6. Ajaessa tuntuu hieman samalta kuin olisi kärry perässä joka nytkyttää sillei veikeesti. Tuntuu että parin sekunnin välein vedettää ja sit pari sekuntia jarruttaa. Ihan sillei lievästi tuntuu ku oikein keskittyy. Kulutus noussut aika paljon ku nyt menee 7.4l/100km aikasemmin oli 6.6 mikä sekin on mun mielestä suht paljon ku kaverilla mondeo samalla tekniikalla ja saman ikänen menee 5.8. Ja tosiaan laatikko pelitti todella hienosti vielä ennen kun se jalka hajos ja alko tää ongelmien rumba
mieeluummin siihen laatikkoon laittaa liian vähän öljyä, kuin liikaa jos vähänkään ohjeita noudattaa. eikä summalla kaada 7L . jos yhtään uutta öljyä ei vaihdossa olisi mennyt astiaan kun vaihtoi öljyt. olis 6l ollu enemmän kuin lähellä mitä sinne menee kun vanhat pois ja uudet sisään sekä suodatin.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Noin 1litra oli ollut liikaa öljyä. Eräs vaihteistonkorjausfirma kehui että ohjelmat saa poistettua ja ajettua uuden sisään. Ja sanoin myös että fyysisesti näiden pitäisi olla samoja laatikoita vaikka numerot olisikin eri. Puolasta tuli vastausta kyselyyn että vika olisi siirtohaarukassa. Ensimmäinen mitä vikaa ehdotti.
Suomessa ensimmäinen vaihtoehto korjaamoilla joistabolen kysellytnon uusi laatikko. Tai sit kytkimien ja venttiilikoneiston vaihto.
Käytin auton leimalla ja siellä kuuntelin että tuo EGR pitää narinaa päästökokeen aikana kun kierrokset laskevat.
Varaosat näihin laatikoihin numerosta riippumatta on samoja ja koodauksen tarvitsee jos koneisto vaihdetaan niin sekin puoltaa sitä että olisi korkeintaan softaeroa mutta mistäpä sen varmaksi tietää.
Ja kyllä laatikko ainakin tuntui täysin ehjältä ja vaihtoi nätisti ennen kun tää rumba alkoi. Korjaamolla sanoivat että luokitusten mukaista öljyä ovat käyttäneet. Merkistä ei ole tietoa.
Täytyypä taas jatkaa tutkiskelua alkuun vaikka tuon EGR kautta ja katsoa mitä seuraavaksi keksitään.
Aika iso tuntuu olevan hintaero puolassa ja suomessa kunnostetun laatikon välillä. Suomessa vähän yli 4000 ja puolassa tasan 2000.
Suomessa ensimmäinen vaihtoehto korjaamoilla joistabolen kysellytnon uusi laatikko. Tai sit kytkimien ja venttiilikoneiston vaihto.
Käytin auton leimalla ja siellä kuuntelin että tuo EGR pitää narinaa päästökokeen aikana kun kierrokset laskevat.
Varaosat näihin laatikoihin numerosta riippumatta on samoja ja koodauksen tarvitsee jos koneisto vaihdetaan niin sekin puoltaa sitä että olisi korkeintaan softaeroa mutta mistäpä sen varmaksi tietää.
Ja kyllä laatikko ainakin tuntui täysin ehjältä ja vaihtoi nätisti ennen kun tää rumba alkoi. Korjaamolla sanoivat että luokitusten mukaista öljyä ovat käyttäneet. Merkistä ei ole tietoa.
Täytyypä taas jatkaa tutkiskelua alkuun vaikka tuon EGR kautta ja katsoa mitä seuraavaksi keksitään.
Aika iso tuntuu olevan hintaero puolassa ja suomessa kunnostetun laatikon välillä. Suomessa vähän yli 4000 ja puolassa tasan 2000.
Ford C-max - 11 2.0tdci duratorq powershift
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Kuinkas tässä c-maxissa pääsee helpoimmin EGR venttiilin irrottamaan kun se on siellä koneen takana ja melkein kirjaimellisesti kojelaudan sisässä. Ei näytä liikaa olevan tilaa rassailla
Ford C-max - 11 2.0tdci duratorq powershift
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Tuota kun kyselin tuolla aloituksessa ERG niin sehän oli kunnossa ja puhdas?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
EGR pitäis olla etupuolella https://www.youtube.com/watch?v=NDTQq_HtnQk
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Etupuolellahan tuo egr näyttää olevan. Ääni ei kuulu kuitenkaan siitä vaan jostain koneen sivulta tai takaa. Laitan videoo jos saan sen tänne jotenkin näkymään. Siinä kuuluu se ääni. Ihan kuin olisi sorsapilli koneessa.
Edit.
Tässä linkki. https://youtu.be/pyVzXhEh3mI
Edit.
Tässä linkki. https://youtu.be/pyVzXhEh3mI
Ford C-max - 11 2.0tdci duratorq powershift
Re: Powershift laatikossa liikaa öljyä
Mulla kuulu tollainen pörisevä ääni kun koneen sammutti. Vaihdoin tuon alipainesolenoidin joka näkyy heti sun videon alussa. Tuo jossa on kaks alipaineletkua vierekkäin ja pyöreä kansi. Tuon näköinen https://www.youtube.com/watch?v=3Mty5n9UpF4pmv1982 kirjoitti:Etupuolellahan tuo egr näyttää olevan. Ääni ei kuulu kuitenkaan siitä vaan jostain koneen sivulta tai takaa. Laitan videoo jos saan sen tänne jotenkin näkymään. Siinä kuuluu se ääni. Ihan kuin olisi sorsapilli koneessa.
Edit.
Tässä linkki. https://youtu.be/pyVzXhEh3mI
Maksoi muistaakseni muutaman kympin Pierburg merkkinen varaosaliikkeestä.