Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tervehdys! Juuri focuksen hankkineena uutena jäsenenä täälä kyselen.
Eli autona Focus 1.6 tdci farmari -13 ja tuosta sisämelusta, että onko tuo tuollainen melkoinen jurina sisällä ihan näiden ominaisuus vai voisiko jossain olla vikaa? Meteli kasvaa nopeuden kasvaessa enkä ole huomannut kääntymisillä olevan merkitystä kun noissa kaupunkinopeuksissa ei ylimääräistä jurnutusta mielestäni kuulu.
Autolla ajettu siis 180tkm eikä huoltokirjasta ainakaan löydy mainintaa, että olisi esim. laakereita vaihdeltu. Eli itsellä tuli mieleen jos etupyörän/pyörien laakeri olisi menossa ja ääntäisi tuolleen
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
mhamalainen111 kirjoitti:Autolla ajettu siis 180tkm eikä huoltokirjasta ainakaan löydy mainintaa, että olisi esim. laakereita vaihdeltu. Eli itsellä tuli mieleen jos etupyörän/pyörien laakeri olisi menossa ja ääntäisi tuolleen
Meillä on nyt kolmas Mondeo mk3 ja kahdesta aiemmasta on kuittien mukaan vaihdettu takapyörien laakerit välillä 160tkm -180tkm.
Tästä kolmannesta TDCI:stä puolestaan olen itse vaihtanut molemmat etupyörän laakerit juuri tuollaisen lievän jurinan vuoksi joka tuntui myös aavistuksen tärinänä ratissa. Kilometrejä vaihdettaessa oli noin 160 000.
On paljon mahdollista että tuonikäisestä ja -ajetusta voi joutua vaihtamaan pyöränlaakereita.
Joo kyllä melkein kallistuisin itsekkin sinne pyöränlaakerien puoleen jos/kun niitä ei ole vielä noille kilometreille jouduttu vaihtamaan. Kyllä tuo sisämelu on huomattavasti kovempi kuin esim. kaverin juuri samanvuotuisessa 2.0 tdci:ssä jossa jopa samanlaiset nastarenkaat kuin tässäkin.
Aikaisempi auto oli rellu ja se oli hiljainen mutta muuten ei välttämättä kovin luotettava kulkine.
Jonkun verran on tullut noita laakereita vaihdettua..onnistuukohan tässäkin focuksessa ihan kotikonstein?
laakerivika on helppo paikantaa jos jaksaa autoa hieman tunkkailla.. kokeilee onko klappia renkaassa ja läheskään aina sitä ei ole vaikka laakeri olisikin tiensä päässä, mutta kun nappaat jousesta kiinni ja toisella kädellä pyöräytät kunnolla niin jouseen täristää lähes aina rikkinäinen laakeri. Ehjä ei. Tuosta focucksesta en osaa sanoa, mutta tuskimpa ne laakerien asennukset on kovinkaan muuttuneet uusissakaan autoissa. Jos olet niitä vaihtanut niin onnistuu se varmasti tuossakin. Takalaakerit ainakin mondeossa on tyyliin "kokopaketti" kerralla joten se on vieläkin helpompaa. Etulaakereissa sitten laakerien ulosvetäjät tai prässi..