Joo ja tuo tm 150hv auto oli 18"pyörillä, varmasti on eroa kulutuksessa kun toisessa kapeat ja kevyet 16tuumaset.jake91 kirjoitti: Nämä luvut ovat varmaankin TM koeajosta?
Siinä on mielestäni vähän hölmösti verrattu 125hv M6 5-ovista ja 150hv A8 wagonia.
Nuo kiihtyvyyserot suurenee ja kulutuslukemat kapenee kun verrataan järkevästi esim. 125hv A8 5-ovista ja 150hv A8 5-ovista.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla kans sama homma, ilmeisesti johtuu siitä että on automaattiset päivitykset käytössä. En ole vielä muistanu kokeilla häviääkö herja jos ottaa pois päältä.Hessu81 kirjoitti:Nykyisin tulee usein ilmoitus keskinäyttöön:
Vaaditaan verkkoyhteys
Järjestelmäpäivitysten viimeistelemiseksi auto on yhdistettävä Wi-Fi-verkkoon tai FordPass-sovelluksen kautta. Jotkin toiminnot ovat edelleen pois käytöstä, kunnes asennus on valmis. Yhdistetäänkö Wi-Fi-verkkoon nyt? Ja valinnat Kyllä tai Ei. Eikö titaniumissa pitäisi olla 2 vuotta yhteyttä modeemin mukana elisan liittymällä? Tämän lisäksi olemme aktivoinut sen 3kk maksuttoman jutun ja auto nyt kk vanha. Olen lisäksi yrittänyt jakaa ja jakanutkin yhteyden omasta puhelimesta ja yrittänyt manuaalisesti ladata päivityksiä. Hetken hakee ja lopettaa, eikä ilmoita mitään. Olen antanut oman nettiyhteyden olla yhdistettynä autoon ainakin tunnin ajan putkeen, eikä silti saa tehtyä jotain päivitystä loppuun asti. Onkohan tästäkin käytävä pajalla?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivotaan moutunelta ohjelmaa helposti 200hv ja 300nm otettavissa ulos niin kun 1.6 ecoboostissa mk3 versiossa.EeroH kirjoitti:182 ja 150hv sama vääntö, mahtaako eroa huomata normi ajossa vai vasta yläkierroksilla? Harmi kun ei ole kunnollista konetta lainkaan saatavilla, 200hv ja 300nm alkaisi jo tuntumaan...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole tulossa...focst kirjoitti: Toivotaan moutunelta ohjelmaa helposti 200hv ja 300nm otettavissa ulos niin kun 1.6 ecoboostissa mk3 versiossa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No joo tosiaan mielenkiintoinen vertailu kiihtyvyyksistä polttoaineenkulutuksista. Toinen 5-ovinen manuaali, massa 1298 kg. Toinen farmari automaatti, massa 1480 kg. Massat siis ilman kuskeja...Ja tuon 1.5 farkun paino oli koeajon aikana 1670 kg. Mutta saahan sitä verrata kukin mitä haluaa.jake91 kirjoitti: Nämä luvut ovat varmaankin TM koeajosta?
Siinä on mielestäni vähän hölmösti verrattu 125hv M6 5-ovista ja 150hv A8 wagonia.
Nuo kiihtyvyyserot suurenee ja kulutuslukemat kapenee kun verrataan järkevästi esim. 125hv A8 5-ovista ja 150hv A8 5-ovista.

Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
No juu, taisivat todeta saman asian tuossa koeajossa. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossa samassa testissä oli yhdellä sivulla että " Seisemäntoista tuuman...235/40 -kokoiset Mich. Pil.Sport 3- renkaat. Testitulos sivulla taas luki että KOEAJOAUTO Kesärenkaat Michelin... 235/40 R19 95W XL. Olisikohan se oikea tuumakoko tuolta väliltä sitten?EeroH kirjoitti: Joo ja tuo tm 150hv auto oli 18"pyörillä, varmasti on eroa kulutuksessa kun toisessa kapeat ja kevyet 16tuumaset.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toi litrasen ja 1.5 litrasen ero tuleekin siinä vaiheessa paremmin esiin kun lyö autoo reilummin painoa,tyyliin koko perhe ja mökki kamat.Siinä vaiheessa ei paljon naurata tolla pienemällä koneella 


Re: Uusi Focus mk4 2018
Pakko kommentoida nyt, että naurattaako sitten 1.5 tdci Mondeolla täydellä kuormalla? Litrainen vie focusta ihan riittävästi. Se että monen mielestä liikkuu vain 80 nopeuteen asti kevyesti, voi johtua myös harvasta mittariston asteikosta siihen asti. Siitä eteenpäin kympin välein...69dude kirjoitti:Toi litrasen ja 1.5 litrasen ero tuleekin siinä vaiheessa paremmin esiin kun lyö autoo reilummin painoa,tyyliin koko perhe ja mökki kamat.Siinä vaiheessa ei paljon naurata tolla pienemällä koneella
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei naurata eiHessu81 kirjoitti: Pakko kommentoida nyt, että naurattaako sitten 1.5 tdci Mondeolla täydellä kuormalla? Litrainen vie focusta ihan riittävästi. Se että monen mielestä liikkuu vain 80 nopeuteen asti kevyesti, voi johtua myös harvasta mittariston asteikosta siihen asti. Siitä eteenpäin kympin välein...



Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään vein auton huoltoon (2h oli varattu, vei 3), mutta eivät saaneet selvyyttä vikaan. Parin viikon päästä uusi ja pidempi yritys, joutuvat kuulemma purkamaan kojelaudan pois edestä että pääsevät ihmettelemään johdotuksiaMeetio kirjoitti:En tiedä lakkasiko parkkiautomaatti toimimasta vai mikä on, mutta eilen yhtäkkiä ei toiminutkaan kun piti isälle esitellä autoaKolme-neljä tuntia aiemmin toimi kuten pitikin, mutta ei tuon esittely yrityksen jälkeen enää ole suostunut toimimaan. Eli napista kun painaa niin ei tapahdu yhtään mitään. Näyttö pysyy siinä näkymässä kuin se on eikä mitään ilmoituksia tule. Kai se täytyy maanantaina soitella huoltoon...
Ja tosiaan perjantaina sain auton alle

Re: Uusi Focus mk4 2018
todellakin tuo TM.n juttu oli taas hauskaa luettavaa,
voisivat edes yrittää saada edes tuollaiset tiedot oikein.
varmaan kaikki muutkin testit ja kokeet ovat tehty sitten
vähän sinnepäin, kunhan mainostajat vain ovat tyytyväisiä.
kaikki arvosteluthan on aivan ympäripyöreitä.
mutta onhan kyseinen lehti muutenkin nykyisin aikamoinen
viihde lukemisto
voisivat edes yrittää saada edes tuollaiset tiedot oikein.
varmaan kaikki muutkin testit ja kokeet ovat tehty sitten
vähän sinnepäin, kunhan mainostajat vain ovat tyytyväisiä.
kaikki arvosteluthan on aivan ympäripyöreitä.
mutta onhan kyseinen lehti muutenkin nykyisin aikamoinen
viihde lukemisto

Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitenkä "6007" 1.5 Titanium on toiminut? Itselle tulossa 6v- manuaali tammikuussa. Olisi kiva tietää tuntoja mikä kaivertaa (vaiko ei mikään) ja mikä on muuten fiilis autosta?6007 kirjoitti:todellakin tuo TM.n juttu oli taas hauskaa luettavaa,
voisivat edes yrittää saada edes tuollaiset tiedot oikein.
varmaan kaikki muutkin testit ja kokeet ovat tehty sitten
vähän sinnepäin, kunhan mainostajat vain ovat tyytyväisiä.
kaikki arvosteluthan on aivan ympäripyöreitä.
mutta onhan kyseinen lehti muutenkin nykyisin aikamoinen
viihde lukemisto
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oliko noissa mountunen ohjelmoiduissa autoissa jotain ongelmia, kun tuntuu ettei enää uusiin perusmalleihin tule ohjelmia? Kysyntää varmasti olisi vaikka 1.0 125hv->140hv tai 1.5 150hv->200hv. Jäikö esim. 1.5 4syl ecoboost kokonaan ilman päivitystä? Joskus tais fiestan 1.0 saada 140hv päivitettyä ja ihan tehtaaltakin, miksei tarjoa focukseen samaa
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edellinen 1.5 ecoboost jäi ilman mountunen ohjelmaa. Virallinen syy oli moottorin nestejäähdytteinen välijäähdytin.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Trukki1 kirjoitti: Mitenkä "6007" 1.5 Titanium on toiminut? Itselle tulossa 6v- manuaali tammikuussa. Olisi kiva tietää tuntoja mikä kaivertaa (vaiko ei mikään) ja mikä on muuten fiilis autosta?
auto on toiminut loistavasti
kilometrejä 4000.
fiilis on että olisi hieman isommassa
autossa kuin mk 3 focus ja hiljaisuus
on todella erottuva edelliseen.
peilit on pienemmät mutta niihinkin tottuu
eikä oikein mikään jurpi, ok auto
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos mielipiteistäsi. Saapa sitten nähdä onko tuleva autoni "maanantaipainos" vai selviänkö yhtä hyvin kuin sinä olet selvinnyt autosi kanssa.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Autolla 7000 km mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut.
- Webasto toimii kuten pitääkin. En tosin käytä webastoa kuin moottorin lämmittämiseen max 15 min kerralla.
- Hiukkassuodattimesta ei ole tullut mitään ilmoituksia. Ilmeisesti 1,5 ecoboosteissa tongelmaa ei esiinny. Mitä täällä foorumilla on asiasta kirjoitettu, niin ilmeisesti kukaan 1,5 ecoboostin omistajista ei ole kohdannut hiukkaspöntön tukkeutumista? Onko kellään tietoa voiko ongelma johtua pelkästään siitä, että talvella 1,0 ecoboost kone ei lämpiä kunnolla? Litraisissa koneissahan on ollut lämpiämisen kanssa ongelmaa muillakin valmistajilla ja nyt kun siihen on lisätty hiukkassuodatin niin se tukkeutuu? Tämä teoria tuli vain mieleeni, kun poltto ei tapahdu riittävässä lämpötilassa , niin muodostuu pienhiukkasia joka sitten täyttää tätä hiukkassuodatinta. Oma teoria voi olla niin väärässä kuin vaan voi olla, mutta varmaan joku osaa kertoa tarkemmin asiasta.
- Kokemukseni perusteella Focuksen liikennemerkkitunnistimet, kaistavahti, vakkari ja muut tunnistimet toimivat paremmin kuin esimerkiksi uudessa Octaviassa. Työpaikallani on käytössä nyt vuoden vanha Octavia ja siinä en tykkää yhtään em. tunnistimista ja vakkarista ja niiden toiminnasta. Kun kesällä koeajoin uutta focusta, niin koeajo vakuutti minut, jonka perusteella sitten valitsin omaani kyseiset varusteet. Jouluna Levillä ollessani siellä oli kunnon talvi ja oikeastaan mikään tunnistimista ja kameroista ei siellä toiminut. Keula oli kyllä lumen ja jään peitossa joten ei mikään ihmekkään. Etelään saavuttuani ei ole taas ollut ongelmia. Ja vakionopeudensäädin on tämän 7000km osalta vain kerran hukannut nopeusrajoituksen tietyömaa-alueella jolloin kiihdytti 100km tunnissa vaikka oli 60km/h rajoitus.
- Polttoainekulutus Levin reissulla suksiboksi katolla ja täys lastipäällä 5 henkilöä kyydissä oli 6,4l/100km.
- 1,5 bensa versus 1.6 diesel moottoreiden erot ovat kokemukseni perusteella moottoritiellä ja/sekä ohituskiihtyvyydessä 1,5 ecoboostin hyväksi. Ajoin aiemmalla 1.6 120hv mk3 focuksella 80000km ja siinä kulutus kasvoi huomattavasti kun lähti motarille jossa kesällä nopeus oli 130-140km/h. Lisäksi varsinkin isommalla kuormalla ohituskiihtyvyys oli surkea yli 80km/h nopeudessa. Nämä asiat ja dieselin tulevaisuus olivat omalta osalta syyt siihen miksi valitsin mielummin 1.5 bensan kuin 2.0 dieselin.
- Tilastoa omasta ajosta ja kulutuksista. Käytän Fuelio sovellusta johon olen merkinnyt jokaisen tankkauksen ja kilometrit.
1.6 diesel mk3 focus vuonna 2018 tammikuu - lokakuu 22654km ja keskimääräinen kulutus 5.46l/100km
1.5 ecoboost, marraskuu - joulukuu 6953km keskimääräinen kulutus 6,7l/100km
Hyvät uudet vuodet kaikille!
- Webasto toimii kuten pitääkin. En tosin käytä webastoa kuin moottorin lämmittämiseen max 15 min kerralla.
- Hiukkassuodattimesta ei ole tullut mitään ilmoituksia. Ilmeisesti 1,5 ecoboosteissa tongelmaa ei esiinny. Mitä täällä foorumilla on asiasta kirjoitettu, niin ilmeisesti kukaan 1,5 ecoboostin omistajista ei ole kohdannut hiukkaspöntön tukkeutumista? Onko kellään tietoa voiko ongelma johtua pelkästään siitä, että talvella 1,0 ecoboost kone ei lämpiä kunnolla? Litraisissa koneissahan on ollut lämpiämisen kanssa ongelmaa muillakin valmistajilla ja nyt kun siihen on lisätty hiukkassuodatin niin se tukkeutuu? Tämä teoria tuli vain mieleeni, kun poltto ei tapahdu riittävässä lämpötilassa , niin muodostuu pienhiukkasia joka sitten täyttää tätä hiukkassuodatinta. Oma teoria voi olla niin väärässä kuin vaan voi olla, mutta varmaan joku osaa kertoa tarkemmin asiasta.
- Kokemukseni perusteella Focuksen liikennemerkkitunnistimet, kaistavahti, vakkari ja muut tunnistimet toimivat paremmin kuin esimerkiksi uudessa Octaviassa. Työpaikallani on käytössä nyt vuoden vanha Octavia ja siinä en tykkää yhtään em. tunnistimista ja vakkarista ja niiden toiminnasta. Kun kesällä koeajoin uutta focusta, niin koeajo vakuutti minut, jonka perusteella sitten valitsin omaani kyseiset varusteet. Jouluna Levillä ollessani siellä oli kunnon talvi ja oikeastaan mikään tunnistimista ja kameroista ei siellä toiminut. Keula oli kyllä lumen ja jään peitossa joten ei mikään ihmekkään. Etelään saavuttuani ei ole taas ollut ongelmia. Ja vakionopeudensäädin on tämän 7000km osalta vain kerran hukannut nopeusrajoituksen tietyömaa-alueella jolloin kiihdytti 100km tunnissa vaikka oli 60km/h rajoitus.
- Polttoainekulutus Levin reissulla suksiboksi katolla ja täys lastipäällä 5 henkilöä kyydissä oli 6,4l/100km.
- 1,5 bensa versus 1.6 diesel moottoreiden erot ovat kokemukseni perusteella moottoritiellä ja/sekä ohituskiihtyvyydessä 1,5 ecoboostin hyväksi. Ajoin aiemmalla 1.6 120hv mk3 focuksella 80000km ja siinä kulutus kasvoi huomattavasti kun lähti motarille jossa kesällä nopeus oli 130-140km/h. Lisäksi varsinkin isommalla kuormalla ohituskiihtyvyys oli surkea yli 80km/h nopeudessa. Nämä asiat ja dieselin tulevaisuus olivat omalta osalta syyt siihen miksi valitsin mielummin 1.5 bensan kuin 2.0 dieselin.
- Tilastoa omasta ajosta ja kulutuksista. Käytän Fuelio sovellusta johon olen merkinnyt jokaisen tankkauksen ja kilometrit.
1.6 diesel mk3 focus vuonna 2018 tammikuu - lokakuu 22654km ja keskimääräinen kulutus 5.46l/100km
1.5 ecoboost, marraskuu - joulukuu 6953km keskimääräinen kulutus 6,7l/100km
Hyvät uudet vuodet kaikille!
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähteekö vakkarilla kiihdyttämään ilman ennakkovaroitusta kun nopeusrajoitus muuttuu? Bemarissa se kysyy otetaanko uusi nopeus käyttöön ja se pitää kuitata.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meilläkään ei 15min webaston käytön jälkeen tule mitään häiriöitä. Vaatii sen lähemmäs 30min. Meillä litrainen ja kertaakaan ei ole hiukkaspönttöä valitellut ja lämpenee hyvin ainakin -15c. Myös ilman webastoa. Liikennemerkkitunnistus toimii ihan hyvin kameralla, mutta järjestelmä kaivaa jostain ihan ihme lukemia. Lappeenranta-Kouvola välillä ainakin, sekä Päijät-Hämeessä ihan taajama-alueella päiväkodin vieressä hakee jostain 80 nopeustiedot ja lähtee kiihdyttämään siihen nopeuteen. Samaa sekoilua Lahden moottoritien tietyöalueilla, sekä Lahti-Tampere välillä. Nämä ei ole ainoat paikat, missä löytää ihme lukemia. Lpr-Kouvola matkalla satoi räntää, että en nyt tiedä oliko sillä vaikutusta asiaan. Siellä lähti juuri ennen kameratolppaa kiihdyttämään vaikkei rajoitus muuttunut ylöspäin. Tarkkana saa ollaford_miäs kirjoitti:Autolla 7000 km mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut.
- Webasto toimii kuten pitääkin. En tosin käytä webastoa kuin moottorin lämmittämiseen max 15 min kerralla.
- Hiukkassuodattimesta ei ole tullut mitään ilmoituksia. Ilmeisesti 1,5 ecoboosteissa tongelmaa ei esiinny. Mitä täällä foorumilla on asiasta kirjoitettu, niin ilmeisesti kukaan 1,5 ecoboostin omistajista ei ole kohdannut hiukkaspöntön tukkeutumista? Onko kellään tietoa voiko ongelma johtua pelkästään siitä, että talvella 1,0 ecoboost kone ei lämpiä kunnolla? Litraisissa koneissahan on ollut lämpiämisen kanssa ongelmaa muillakin valmistajilla ja nyt kun siihen on lisätty hiukkassuodatin niin se tukkeutuu? Tämä teoria tuli vain mieleeni, kun poltto ei tapahdu riittävässä lämpötilassa , niin muodostuu pienhiukkasia joka sitten täyttää tätä hiukkassuodatinta. Oma teoria voi olla niin väärässä kuin vaan voi olla, mutta varmaan joku osaa kertoa tarkemmin asiasta.
- Kokemukseni perusteella Focuksen liikennemerkkitunnistimet, kaistavahti, vakkari ja muut tunnistimet toimivat paremmin kuin esimerkiksi uudessa Octaviassa. Työpaikallani on käytössä nyt vuoden vanha Octavia ja siinä en tykkää yhtään em. tunnistimista ja vakkarista ja niiden toiminnasta. Kun kesällä koeajoin uutta focusta, niin koeajo vakuutti minut, jonka perusteella sitten valitsin omaani kyseiset varusteet. Jouluna Levillä ollessani siellä oli kunnon talvi ja oikeastaan mikään tunnistimista ja kameroista ei siellä toiminut. Keula oli kyllä lumen ja jään peitossa joten ei mikään ihmekkään. Etelään saavuttuani ei ole taas ollut ongelmia. Ja vakionopeudensäädin on tämän 7000km osalta vain kerran hukannut nopeusrajoituksen tietyömaa-alueella jolloin kiihdytti 100km tunnissa vaikka oli 60km/h rajoitus.
- Polttoainekulutus Levin reissulla suksiboksi katolla ja täys lastipäällä 5 henkilöä kyydissä oli 6,4l/100km.
- 1,5 bensa versus 1.6 diesel moottoreiden erot ovat kokemukseni perusteella moottoritiellä ja/sekä ohituskiihtyvyydessä 1,5 ecoboostin hyväksi. Ajoin aiemmalla 1.6 120hv mk3 focuksella 80000km ja siinä kulutus kasvoi huomattavasti kun lähti motarille jossa kesällä nopeus oli 130-140km/h. Lisäksi varsinkin isommalla kuormalla ohituskiihtyvyys oli surkea yli 80km/h nopeudessa. Nämä asiat ja dieselin tulevaisuus olivat omalta osalta syyt siihen miksi valitsin mielummin 1.5 bensan kuin 2.0 dieselin.
- Tilastoa omasta ajosta ja kulutuksista. Käytän Fuelio sovellusta johon olen merkinnyt jokaisen tankkauksen ja kilometrit.
1.6 diesel mk3 focus vuonna 2018 tammikuu - lokakuu 22654km ja keskimääräinen kulutus 5.46l/100km
1.5 ecoboost, marraskuu - joulukuu 6953km keskimääräinen kulutus 6,7l/100km
Hyvät uudet vuodet kaikille!
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähtee itsekseen kiihdyttämään ja jarruttamaan, mikäli vakkariksi valittu älykäs. Se Focuksesta osaltaan tekikin kiinnostavan, kun siinä oli sellaista, mitä muissa vastaavan hintaisissa ole. Vieläkö ne varusteet toimisi edes silleen, ettei saa sakkoja tahattomasti. Toimii usein ihan oikein ja jollain tiellä pääsee lähes autonomisestikin ajamaan tietyin reunaehdoin. Toimiessaan oikein on hyvä varusteEeroH kirjoitti:Lähteekö vakkarilla kiihdyttämään ilman ennakkovaroitusta kun nopeusrajoitus muuttuu? Bemarissa se kysyy otetaanko uusi nopeus käyttöön ja se pitää kuitata.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nopeusrajoitusten tunnistus toimii hyvin, mutta ongelma tosiaan lienee enemmänkin karttadata, josta poimitaan ihme lukemia välillä. En ymmärrä miksi mitään karttadataa edes tarvitaan kun liikennemerkkien perusteella sitä kuitenkin ajetaan ja ne on tunnistuneet hyvin.
Ajeltiin nyt joululomilla Ruotsissa n. 1000 km ja sielläkin otti muutamia kertoja ihme lukemia käyttöön.
Ei tuo mitään isompia ongelmia kuitenkaan ole aiheuttanut, kun on itse koko ajan kartalla rajoituksista. Kyllä sitä heti reagoi ylimääräisiin kiihdytyksiin ja hidastuksiin ottamalla vakkarin heti pois päältä.
Ajeltiin nyt joululomilla Ruotsissa n. 1000 km ja sielläkin otti muutamia kertoja ihme lukemia käyttöön.
Ei tuo mitään isompia ongelmia kuitenkaan ole aiheuttanut, kun on itse koko ajan kartalla rajoituksista. Kyllä sitä heti reagoi ylimääräisiin kiihdytyksiin ja hidastuksiin ottamalla vakkarin heti pois päältä.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
2.0TDCI A8 st-line wagon kokemuksia nyt 3tkm matkalta. Ihan asiallinen peli, aika hiljainen ja ajoltaan hyvä. Ruutia koneessa mukavasti, aivan eri peli pikku dieseliin verrattuna. Kulkee isollakin kuormalla ihan mukavasti. Penkit saisi olla astetta paremmat. Mitään vikoja tai ilmoituksia vioista ei ole ollut. Hyvin tällä pärjää, kunhan muistaa, että ei tämä merssu tahi bemari ole
Keskikulutus sekalaisessa menossa 6.2L

-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onnittelut hienosta pelistäBuli85 kirjoitti:2.0TDCI A8 st-line wagon kokemuksia nyt 3tkm matkalta. Ihan asiallinen peli, aika hiljainen ja ajoltaan hyvä. Ruutia koneessa mukavasti, aivan eri peli pikku dieseliin verrattuna. Kulkee isollakin kuormalla ihan mukavasti. Penkit saisi olla astetta paremmat. Mitään vikoja tai ilmoituksia vioista ei ole ollut. Hyvin tällä pärjää, kunhan muistaa, että ei tämä merssu tahi bemari oleKeskikulutus sekalaisessa menossa 6.2L

Kulutus tulee putoamaan kun paikat hiontuuvat.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Melko maltillisesti olen ajellut, kun mittarissa vasta 700km niin sisäänajoa vasta tehdään.EeroH kirjoitti: Miten 182hv manuaali jaksaa kulkea?
Verrattuna aiempaan 1,4TSI (150hv) Octaviaan niin kyllä pirteemmältä tuntuu, mutta tosiaan kunnolla ei olla vielä "tehovarantoja" kokeiltu.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009