Jos 1.0 bensa? (oliko niin ettei koske muita?) niin et taida ongelmilta välttyä. Kannattaa ainakin kysyä noista ennen kuin otat auton vastaan koska myyjän pitää niistä kertoa. Vakavasti itse miettisin vastaanoton lykkäämistä siihen että auto on kunnossa. Tai en oikeastaan miettisi vaan lykkäisin.kurjo kirjoitti:Luovutus ensiviikolla saa nähdä millaisia vikoja Focukseen ilmestyy ,jätänkö kauppaan koko kulkineen.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se kieltämättä on hattumainen, pomppii esimerkiksi kotona keskustassa 40 kmh aluerajoituksella 30 ja 60 välillä kadusta riippuen.Hessu81 kirjoitti:Ja viaksi voinee laskea myös sieltä kuuluisasta hatusta nopeusmerkkejä arpovan järjestelmän. Tietyö alueella arpoo omin päin 120 nopeuksia ja lähtee kiihdyttämään, lpr-kvl välillä löysi jostain 130 nopeuden ja 60 alueella 30 nopeuden. Ja meillä turvavyömuistuttimet. Riittäähän noita ja kaikki ei kirjoita niistä ford clubiin...
Olen kaivanut ja päässyt siihen käsitykseen, että karttadata olisi OpenStreetMapin? Siellä on kotikaupungin rajoitustiedot lähes olemattomia, yritän tallentaa niitä sinne pikkuhiljaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen teki kivan kun tultiin reissusta. 80km/h alueella kaivoi jostain navin tms tiedoista 100km/h rajoituksen ja lähti kiihdyttämään juuri vähän ennen kameratolppaa. Onneksi ehdin äkkijarrutuksella pelastaa sakoilta. Olisi parempi jos ei hakisi sieltä mitään, vaan antaisi liikennemerkkilukijan hoitaa asian. Se toimii aika luotettavasti. Tietyö alueet on pahimpia, silloin kaivaa jostain ihme lukemia, mutta myös ihan vanhalla tieosuudella. Muuten tuntuu muuttavan nopeuden ihan oikein myös erikoisempien merkkien osalta.Freeze kirjoitti: Se kieltämättä on hattumainen, pomppii esimerkiksi kotona keskustassa 40 kmh aluerajoituksella 30 ja 60 välillä kadusta riippuen.
Olen kaivanut ja päässyt siihen käsitykseen, että karttadata olisi OpenStreetMapin? Siellä on kotikaupungin rajoitustiedot lähes olemattomia, yritän tallentaa niitä sinne pikkuhiljaa.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suomalaisesta taajamamerkistä se ei kyllä välitä pätkääkään
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä muuttaa kyllä 50km/h tai loppuessa 80km/h. Ellei sitte just silloin hae navista nopeustietoaFreeze kirjoitti:Suomalaisesta taajamamerkistä se ei kyllä välitä pätkääkään
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko taajamamerkin jälkeen 50 lätkä, lukeeko se siitä? Tai sitten se lukee sieltä karttadatasta ...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielestäni ei tarvi olla nopeusmerkkiä. Ihmettelin vielä sitä, kun täältä muistaakseni lukenut, ettei ymmärtäisi niitä merkkejä. Täytyy vielä testata tarkalla silmälläFreeze kirjoitti:Onko taajamamerkin jälkeen 50 lätkä, lukeeko se siitä? Tai sitten se lukee sieltä karttadatasta ...
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaahas, lähdetääs käymään RS-Huollossa luetuttamassa/nollaamassa tuo aatosta asti paistanut häiriövalo ja kattomassa josko heillä olis jo päivitystä tarjolla..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma Focus juuri päivityksessä. Onneksi sai huollossa ajan heti hommalle. Tänään ilmaantui hieman inhottavampi juttu. Jarrupoljin meni tosi jäykäksi. Ei painu nimeksikään ja saa ihan tosissaan polkea, että saa auton pysähtymään. Katsovat tuota ongelmaa samalla kun päivittävät softan. Alunperinkin jarrut hieman oudon tuntuiset. Pienellä painalluksella ei juurikaan hidastunut vauhti ja kun lisäsi poljinvoimaa niin jarrut otti kiinni tosi terävästi.HMS77 kirjoitti:Jaahas, lähdetääs käymään RS-Huollossa luetuttamassa/nollaamassa tuo aatosta asti paistanut häiriövalo ja kattomassa josko heillä olis jo päivitystä tarjolla..
Re: Uusi Focus mk4 2018
^ Huh.. Melko epämiellyttävä vika. Olisko jarrutehostin porsinut?
EDIT: Oma auto kävi letkun päässä, FordPass valehteli niin että korvat soi..
Jäähdytinnesteen anturi tjsp oli vikakoodina, ei suinkaan sytytyshäiriö kuten FordPass kertoi.
Tammikuussa tulossa päivitystä tosiaan ja soittelevat RS-Huollosta kun se on tarjolla.
EDIT: Oma auto kävi letkun päässä, FordPass valehteli niin että korvat soi..
Jäähdytinnesteen anturi tjsp oli vikakoodina, ei suinkaan sytytyshäiriö kuten FordPass kertoi.
Tammikuussa tulossa päivitystä tosiaan ja soittelevat RS-Huollosta kun se on tarjolla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma Focus kävi tänään jarrupoljin kamppiksen (18U33) tarkastuksessa, eikä se aiheuttanut toimenpiteitä.
Samalla päivitettiin auton softa ja ainakin ärsyttävä sähköisen takaluukun avauksen varoitusääni poistui.
Samalla päivitettiin auton softa ja ainakin ärsyttävä sähköisen takaluukun avauksen varoitusääni poistui.
Viimeksi muokannut VSKo, 28 Joulu 2018 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Päivitys tehty. Eli PCM päivitettiin. Ainakin moottorinvikavalo sammui. Nyt pitäisi toimia.
Lisäksi päivittivät ABS purkin. Jarrupoljin edelleen jäykkä, mutta muuttui hieman paremmaksi. Tosin ei mielestäni vieläkään aivan kunnossa ole tuo jarrujen tuntuma. Pitää käydä testaamassa jollakin essarilla tuota vielä.
Lisäksi päivittivät ABS purkin. Jarrupoljin edelleen jäykkä, mutta muuttui hieman paremmaksi. Tosin ei mielestäni vieläkään aivan kunnossa ole tuo jarrujen tuntuma. Pitää käydä testaamassa jollakin essarilla tuota vielä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko sähköinen vai alipainetehostin? Mulla sähköinen ja tehnyt muutaman kerran kans ton että tuntuu ettei ole tehostinta ollenkaan lähinnä kylmänä liikkeelle lähtiessä..muutaman jarrutuksen jälkeen tuntuma taas normaali..PNEs kirjoitti:Päivitys tehty. Eli PCM päivitettiin. Ainakin moottorinvikavalo sammui. Nyt pitäisi toimia.
Lisäksi päivittivät ABS purkin. Jarrupoljin edelleen jäykkä, mutta muuttui hieman paremmaksi. Tosin ei mielestäni vieläkään aivan kunnossa ole tuo jarrujen tuntuma. Pitää käydä testaamassa jollakin essarilla tuota vielä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
No onpas outoa ettei RS-Huollolla ollu vielä päivitystä tarjolla..PNEs kirjoitti:Päivitys tehty. Eli PCM päivitettiin. Ainakin moottorinvikavalo sammui. Nyt pitäisi toimia.
Lisäksi päivittivät ABS purkin. Jarrupoljin edelleen jäykkä, mutta muuttui hieman paremmaksi. Tosin ei mielestäni vieläkään aivan kunnossa ole tuo jarrujen tuntuma. Pitää käydä testaamassa jollakin essarilla tuota vielä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Wetterin huollosta kerrotiin että saaneet päivityksen viime viikon lopulla....HMS77 kirjoitti: No onpas outoa ettei RS-Huollolla ollu vielä päivitystä tarjolla..
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä hävinnytkään takaluukun varoitusääni softan päivityksellä. Onko tietoa saako tuota varoitusääntä jotenkin pois päältä?VSKo kirjoitti:Oma Foucs kävi tänään jarrupoljin kamppiksen (18U33) tarkastuksessa, eikä se aiheuttanut toimenpiteitä.
Samalla päivitettiin auton softa ja ainakin ärsyttävä sähköisen takaluukun avauksen varoitusääni poistui.
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Siis sehän on varoitusääni siitä, että peräkontti on auki? Miksi ajat peräkontti auki, hyvä mies? Vai miksi se ärsyttää?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmeisesti varoitusääni kuuluu kun kontti on avautumassa? Tuskin ääntä saa pois. Itsellä vastaava Skodassani. Liittyy ilmeisesti turvallisuus pykäliin...VSKo kirjoitti: Eipä hävinnytkään takaluukun varoitusääni softan päivityksellä. Onko tietoa saako tuota varoitusääntä jotenkin pois päältä?
Tarkennusta, Skodassa kuuluu ääni jos ei avaa suoraan takaluukun napista.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
En aja kontti auki.
Tarkoitan varoitusääntä joka kuuluu kun kontin avaa kaukosäätimellä.
Varoitusääni ei kuulu ainakaan minun autossa luukun avautuessa, vaan vasta kun luukku on auki. Ja vain kuskin paikalla soi, eli ääni ei kuulu auton takaosaan siten että se varoittaisi mitään...
Varoituksen saa myös silloin soimaan kun pysäköi auton ja avaa kontin sisältä valokatkaisijan vieressä olevasta napista ja nousee autosta.
Tällöinkin ääni kuuluu vain kuskin paikalla, ei varoita esim. auton takana olevia. Mitään tekstia/varoitusta näytölle ei tule.
Skodan sähköisen takaluukun varoitusääni oli selkeä, se soi luukun avautuessa.
Kai sitä jotain negatiivista pitää autosta löytää, muuten on kyllä aivan huikea peli!
Tarkoitan varoitusääntä joka kuuluu kun kontin avaa kaukosäätimellä.
Varoitusääni ei kuulu ainakaan minun autossa luukun avautuessa, vaan vasta kun luukku on auki. Ja vain kuskin paikalla soi, eli ääni ei kuulu auton takaosaan siten että se varoittaisi mitään...
Varoituksen saa myös silloin soimaan kun pysäköi auton ja avaa kontin sisältä valokatkaisijan vieressä olevasta napista ja nousee autosta.
Tällöinkin ääni kuuluu vain kuskin paikalla, ei varoita esim. auton takana olevia. Mitään tekstia/varoitusta näytölle ei tule.
Skodan sähköisen takaluukun varoitusääni oli selkeä, se soi luukun avautuessa.
Kai sitä jotain negatiivista pitää autosta löytää, muuten on kyllä aivan huikea peli!
Ford Focus 1,5 EcoBoost 182hv M6 ST-Line Wagon 2019
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Skoda CITIGO 2016
edelliset:
Ford Fiesta 1,0 Titanium M5 2017
Skoda Octavia 1,4TSI Style Wagon A6 2018
Skoda Octavia 1,4TSI Edition Wagon M6 2015
Ford Focus 1,8Tdci Ghia Wagon M5 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten 182hv manuaali jaksaa kulkea?VSKo kirjoitti: muuten on kyllä aivan huikea peli!
Re: Uusi Focus mk4 2018
182hv taitaa jo liikahtaakin, mutta tuo 150hv on kyllä pettymys, ainakin lukujen valossa. Onneksi en päätyny siihen kun bensa vs diesel keskustelua käytiin vaimon kanssa ja bensakoneista tuo 150hv oli vahvin vaihtoehto.
Kiihtyvyysero olematon (0,2s) tuohon 125hv litraiseen mutta kulutus kuitenkin huomattavasti isompi (1,5-2,5l/100km). Ehkä turhin moottori Focuksen moottoreista imo..
Kiihtyvyysero olematon (0,2s) tuohon 125hv litraiseen mutta kulutus kuitenkin huomattavasti isompi (1,5-2,5l/100km). Ehkä turhin moottori Focuksen moottoreista imo..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiihtyvyys ero 1.2s väännössä eroa 70nm ja 25hv ei kulutuksessa sentään litroista puhuta..mielestäni 150hv ainakin manuaalina varsin toimiva yhdistelmä. Suurin syy 1.5ecoboost valintaan on huomattavasti parempi vaihteisto.HMS77 kirjoitti:182hv taitaa jo liikahtaakin, mutta tuo 150hv on kyllä pettymys, ainakin lukujen valossa. Onneksi en päätyny siihen kun bensa vs diesel keskustelua käytiin vaimon kanssa ja bensakoneista tuo 150hv oli vahvin vaihtoehto.
Kiihtyvyysero olematon (0,2s) tuohon 125hv litraiseen mutta kulutus kuitenkin huomattavasti isompi (1,5-2,5l/100km). Ehkä turhin moottori Focuksen moottoreista imo..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyisin tulee usein ilmoitus keskinäyttöön:
Vaaditaan verkkoyhteys
Järjestelmäpäivitysten viimeistelemiseksi auto on yhdistettävä Wi-Fi-verkkoon tai FordPass-sovelluksen kautta. Jotkin toiminnot ovat edelleen pois käytöstä, kunnes asennus on valmis. Yhdistetäänkö Wi-Fi-verkkoon nyt? Ja valinnat Kyllä tai Ei. Eikö titaniumissa pitäisi olla 2 vuotta yhteyttä modeemin mukana elisan liittymällä? Tämän lisäksi olemme aktivoinut sen 3kk maksuttoman jutun ja auto nyt kk vanha. Olen lisäksi yrittänyt jakaa ja jakanutkin yhteyden omasta puhelimesta ja yrittänyt manuaalisesti ladata päivityksiä. Hetken hakee ja lopettaa, eikä ilmoita mitään. Olen antanut oman nettiyhteyden olla yhdistettynä autoon ainakin tunnin ajan putkeen, eikä silti saa tehtyä jotain päivitystä loppuun asti. Onkohan tästäkin käytävä pajalla?
Vaaditaan verkkoyhteys
Järjestelmäpäivitysten viimeistelemiseksi auto on yhdistettävä Wi-Fi-verkkoon tai FordPass-sovelluksen kautta. Jotkin toiminnot ovat edelleen pois käytöstä, kunnes asennus on valmis. Yhdistetäänkö Wi-Fi-verkkoon nyt? Ja valinnat Kyllä tai Ei. Eikö titaniumissa pitäisi olla 2 vuotta yhteyttä modeemin mukana elisan liittymällä? Tämän lisäksi olemme aktivoinut sen 3kk maksuttoman jutun ja auto nyt kk vanha. Olen lisäksi yrittänyt jakaa ja jakanutkin yhteyden omasta puhelimesta ja yrittänyt manuaalisesti ladata päivityksiä. Hetken hakee ja lopettaa, eikä ilmoita mitään. Olen antanut oman nettiyhteyden olla yhdistettynä autoon ainakin tunnin ajan putkeen, eikä silti saa tehtyä jotain päivitystä loppuun asti. Onkohan tästäkin käytävä pajalla?
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nämä luvut ovat varmaankin TM koeajosta?HMS77 kirjoitti:182hv taitaa jo liikahtaakin, mutta tuo 150hv on kyllä pettymys, ainakin lukujen valossa. Onneksi en päätyny siihen kun bensa vs diesel keskustelua käytiin vaimon kanssa ja bensakoneista tuo 150hv oli vahvin vaihtoehto.
Kiihtyvyysero olematon (0,2s) tuohon 125hv litraiseen mutta kulutus kuitenkin huomattavasti isompi (1,5-2,5l/100km). Ehkä turhin moottori Focuksen moottoreista imo..
Siinä on mielestäni vähän hölmösti verrattu 125hv M6 5-ovista ja 150hv A8 wagonia.
Nuo kiihtyvyyserot suurenee ja kulutuslukemat kapenee kun verrataan järkevästi esim. 125hv A8 5-ovista ja 150hv A8 5-ovista.
Re: Uusi Focus mk4 2018
182 ja 150hv sama vääntö, mahtaako eroa huomata normi ajossa vai vasta yläkierroksilla? Harmi kun ei ole kunnollista konetta lainkaan saatavilla, 200hv ja 300nm alkaisi jo tuntumaan...