
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eiköhän toikin ole joku softapäivityksellä korjattava juttu ja uuden auton lastentauteja.. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ammattitaidon puutetta se on kun uusi auto on vikoja täynnä.HMS77 kirjoitti:Eiköhän toikin ole joku softapäivityksellä korjattava juttu ja uuden auton lastentauteja..
Re: Uusi Focus mk4 2018
No jaa.. muuan toinen saksalaismerkki ei osannu tehdä takapenkille turvavyönsolkia jotka ei aukea itekseen ja ollu kuitenkin Suomessakin myydyin automalli jo vuosia..Arski54 kirjoitti: Ammattitaidon puutetta se on kun uusi auto on vikoja täynnä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
HMS77 kirjoitti: No jaa.. muuan toinen saksalaismerkki ei osannu tehdä takapenkille turvavyönsolkia jotka ei aukea itekseen ja ollu kuitenkin Suomessakin myydyin automalli jo vuosia..
Jos taito riittäisi niin tuskin sutta ja sekundaa syntyisi. Tai sitten Ford tekee tahallaan huonoa laatua. Voihan se olla niinkin.
Minusta tosi huono perustelu että "toisetkin tekee".
Molemmissa laatu heikko.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noiden kahden lisäksi omasta kokemuksesta voin kertoa, että eräässä Toyotassa myös mittaristossa oli jouluinen tunnelma heti uutena. Malli oli vielä viimeisiä juuri ennen ku vaihtui Aurikseen. Mitään oikeaa vikaa ei löytynytArski54 kirjoitti:
Jos taito riittäisi niin tuskin sutta ja sekundaa syntyisi. Tai sitten Ford tekee tahallaan huonoa laatua. Voihan se olla niinkin.
Minusta tosi huono perustelu että "toisetkin tekee".
Molemmissa laatu heikko.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Raakileitahan nämä ensimmäiset autot yleensä ovat. Kova kiire saada uutta mallia markkinoille. Kenttätestit suoritetaan käyttäjillä.. Kyllä uudesta Focuksesta tulee vielä hyvä päivitysten myötä niinkuin nykyisestä Mondeostakin.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toivotaan näin. Mua ei huolestuta tässä muu kuin se että päivitykset tulee hitaasti. Etenkin jos ongelma on sitä laatua että haittaa jo käyttöä.Focus_2.0 kirjoitti:Raakileitahan nämä ensimmäiset autot yleensä ovat. Kova kiire saada uutta mallia markkinoille. Kenttätestit suoritetaan käyttäjillä.. Kyllä uudesta Focuksesta tulee vielä hyvä päivitysten myötä niinkuin nykyisestä Mondeostakin.
Tuolla Fiesta-ketjussakin oli lämppäreihin liittyvää ongelmaa, joka ollut tiedossa jo 2017 lopulla (?) ja vasta tammikuussa ensivuonna tulossa päivitys. Välillä vaan ihmettelee että ensimmäistä kertaako ne näitä autoja suunnittelee?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyään autoissa on melkein enemmän tietotekniikkaa kun mekaniikkaa niin ohjelmistosuunnitteluun ja testaukseen pitäisi panostaa entistä enemmän. Bittinikkareiden palkkaaminen tietty maksaa ja osaajista on kova kilpailu. Fordissa on vaan se ikävä puoli, että autoja ei päivitetä huollossa vaikka uusi versio olisi saatavilla ellei asiakas valita viasta. Toivottavasti politiikka muuttuu jossain vaiheessa. Esim. Volvolla päivitetään huollon yhteydessä automaattisesti kaikki uusimmat ohjelmat, pyytämättä..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Volvolla päivitetään 2.0huollossa jos asiakas haluaa..nämä uudet volvot halvaantuu pahimmillaan viikoiksi kun päivitetään ja ohjelmassa olikin joku buki..aika moni asiakas on ruvennut näistä päivityksistä kieltäytymään varsinkin jos auto on toiminut moitteetta niin miksi päivittää kun riski on aina olemassa että hajoaa siihen huoltopäivitykseen..Focus_2.0 kirjoitti:Nykyään autoissa on melkein enemmän tietotekniikkaa kun mekaniikkaa niin ohjelmistosuunnitteluun ja testaukseen pitäisi panostaa entistä enemmän. Bittinikkareiden palkkaaminen tietty maksaa ja osaajista on kova kilpailu. Fordissa on vaan se ikävä puoli, että autoja ei päivitetä huollossa vaikka uusi versio olisi saatavilla ellei asiakas valita viasta. Toivottavasti politiikka muuttuu jossain vaiheessa. Esim. Volvolla päivitetään huollon yhteydessä automaattisesti kaikki uusimmat ohjelmat, pyytämättä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos on ollut vikaa niin silloin päivitys voi olla riskin arvoinen..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voi kun olisinkin päässyt Fordin päivityksen (korjattiin ihan vikaa) jälkeen vain viikkojen odotuksella että auto on taas kunnossa. Olisin iloinen. Päivityksestä, joka siis rikkoi autoni, on nyt kulunut lähes 16 kuukautta. 13 kuukautta annoin Fordin yrittää yli 10 kertaa korjata autoa, sitten en enää ole antanut pelata aikaa. Volvolla tilanne on siis hyvin hallussa Fordiin verrattuna.focst kirjoitti: Volvolla päivitetään 2.0huollossa jos asiakas haluaa..nämä uudet volvot halvaantuu pahimmillaan viikoiksi kun päivitetään ja ohjelmassa olikin joku buki..aika moni asiakas on ruvennut näistä päivityksistä kieltäytymään varsinkin jos auto on toiminut moitteetta niin miksi päivittää kun riski on aina olemassa että hajoaa siihen huoltopäivitykseen..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiva kuulla, että on edes joku jolla ei hiukkasloukku herjaa. Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa ja minkälaista ajoa? Näyttäisi olevan tuo litrainen ecoboosti sinullakin.Hot hatch kirjoitti:Edelleenkään, kaikissa yksilöissä ei ole vikaa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni ei hiukkassuodatin ole vielä herjannut ja 3000 km menossa kohta rikki. Työmatkasta kertyy päivittäin ~50 km. Pääosin moottoritietä.Viikkus kirjoitti: Kiva kuulla, että on edes joku jolla ei hiukkasloukku herjaa. Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa ja minkälaista ajoa? Näyttäisi olevan tuo litrainen ecoboosti sinullakin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ongelmat harmittaa aina kun ne osuu kohdalle ja jos niihin ei saa apua niin kuppi menee nurin. Menee myös itseltä. Itsellä ollut monia Vag-sukuisia, Opeleita, pari bmw:tä ja yksi Volvokin. Nyt ollut Fordeja ja suuri osa näistä kaikista ollut uusia ja myös niiden harvat ongelmat on aina hoituneet tavalla tai toisella hyvässä hengessä. Nämä autot eivät tosiaan ole enää mitään virkkuukoukkuja vaan tekniikan ihmeitä kuten kaikki tiedämme. Kaikissa autoissa (ja teknisissä laitteissa) on vikoja, yleensä aika vähän, mutta se fiilis tulee siitä miten asiat hoidetaan kuntoon.
Ne ketkä softakehitystä tuntevat niin uutta riliisiä ei laiteta kentälle tuhansiin autoihin suoraan softanikkarin käsistä vaan se käy tarkan testauksen läpi. Testeissä yleensä löytyy kenties jotain uutta vikaa ja taas lähdetään uudelle korjauskierrokselle testauksineen. Sitten kun ollaan tyytyväisiä ja uskotaan homman olevan kunnossa se laitetaan jakeluun. Softakehitys on luovaa työtä ja se on jotain muuta kuin parkettien asennus mitenkään väheksymättä sitä. Ottaa aikansa ja sitten joskus kun käy näin niin asioiden nopeuttaminen ei käy sormia napsauttamalla vaikka tavaraa lentäisi tuulettimeen urakalla. Bittinikkaritkin ovat vain ihmisiä ainakin toistaiseksi.
Toivottavasti näihin turvavyötunnistin-, hiukkassuodatin- ja webasto-ongelmiin saadaan ratkaisu nopeasti. Paha kello kuuluu kauas eikä se ole kenenkään etu joten asia on varmasti korkealla prioriteetillä korjauksessa. Uutta FordPass-versiota ehditään odottaa mutta nämä elämää haittaavat jutut pitää saada nopeasti kuntoon.
Itse olen ilmeisen onnekas koska takana on 3500 täysin ongelmatonta kilometriä.
Ne ketkä softakehitystä tuntevat niin uutta riliisiä ei laiteta kentälle tuhansiin autoihin suoraan softanikkarin käsistä vaan se käy tarkan testauksen läpi. Testeissä yleensä löytyy kenties jotain uutta vikaa ja taas lähdetään uudelle korjauskierrokselle testauksineen. Sitten kun ollaan tyytyväisiä ja uskotaan homman olevan kunnossa se laitetaan jakeluun. Softakehitys on luovaa työtä ja se on jotain muuta kuin parkettien asennus mitenkään väheksymättä sitä. Ottaa aikansa ja sitten joskus kun käy näin niin asioiden nopeuttaminen ei käy sormia napsauttamalla vaikka tavaraa lentäisi tuulettimeen urakalla. Bittinikkaritkin ovat vain ihmisiä ainakin toistaiseksi.
Toivottavasti näihin turvavyötunnistin-, hiukkassuodatin- ja webasto-ongelmiin saadaan ratkaisu nopeasti. Paha kello kuuluu kauas eikä se ole kenenkään etu joten asia on varmasti korkealla prioriteetillä korjauksessa. Uutta FordPass-versiota ehditään odottaa mutta nämä elämää haittaavat jutut pitää saada nopeasti kuntoon.
Itse olen ilmeisen onnekas koska takana on 3500 täysin ongelmatonta kilometriä.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hiukkasloukku meilläkin ollut ongelmaton. Mittarissa n.1200kmViikkus kirjoitti: Kiva kuulla, että on edes joku jolla ei hiukkasloukku herjaa. Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa ja minkälaista ajoa? Näyttäisi olevan tuo litrainen ecoboosti sinullakin.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mitään ongelmia hiukkasloukun kanssa toistaiseksi, takana 3800 maantiekilometriä .
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oletan tämän olevan vitsi koska totta se ei ole. Niin uskomattomia virheitä softista löytyy että ei niitä ole testattu kunnolla. Ja kyllä, tiedän mistä puhun.xflex kirjoitti: Ne ketkä softakehitystä tuntevat niin uutta riliisiä ei laiteta kentälle tuhansiin autoihin suoraan softanikkarin käsistä vaan se käy tarkan testauksen läpi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hiukan epäilyttää että sinun autossa olis muutakin kun pelkkä softa vika koska ne päivitykset jotka on sulle laitettu on laitettu melko moneen muuhunkin autoon ilman ongelmia..Arski54 kirjoitti: Oletan tämän olevan vitsi koska totta se ei ole. Niin uskomattomia virheitä softista löytyy että ei niitä ole testattu kunnolla. Ja kyllä, tiedän mistä puhun.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kilsoja on vaan joitain satoja, mutta tarkoitin lähinnä Webastosta johtuvia vikoja, mutta ei ole kyllä muitakaan. Ajo on ollut ehkä enemmän kaupunkiajoa, kun keskikulutus näyttää 9 litraa.Viikkus kirjoitti: Kiva kuulla, että on edes joku jolla ei hiukkasloukku herjaa. Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa ja minkälaista ajoa? Näyttäisi olevan tuo litrainen ecoboosti sinullakin.

Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huh, huomenna hakemaan autoa. Jännittää enemmän kuin lasta jouluna.. 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mistä Levorannan liikkeestä haet Focuksen?HMS77 kirjoitti:Huh, huomenna hakemaan autoa. Jännittää enemmän kuin lasta jouluna..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sastamalasta.PNEs kirjoitti: Mistä Levorannan liikkeestä haet Focuksen?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sieltä hain aikanaan minäkin ensimmäisen uuden Focukseni. Luovutuksen jälkeen seisoskelin ja tuijottelin lasivitriiniä, joka oli täynnä Ford-tavaraa. Myyjä tuli viereen ja kysyi, mitä haluaisin. Sanoin, että ”vaikka tollasen hupparin!” Myyjä siihen tokaisi, että ”No ota sellanen, talo tarjoaa.” Pieni juttu, mutta jäi aika hyvä fiilis.HMS77 kirjoitti: Sastamalasta.
Seuraavan uuden Fordin hain Vaunulasta, eikä puhettakaan edes lippiksestä talon piikkiin

Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse en Levorannasta saanut Focusta hakiessa kuin parkkikiekon ja vajaa puoli tankkia polttoainetta. 
