Ford Fiesta 2018 ja Webasto
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03 Joulu 2018 09:15
Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Onko kukaan törmännyt 2018 Fiestan ja Webaston välisiin ongelmiin?
Asennutin syksyllä Fiestaani Webaston, oli käytössä marraskuun alussa ja toimi noin
2 viikkoa kunnes auto laittoi itsensä vikatilaan ja se jouduttiin hinauttamaan huoltoon.
Tuomio oli, että kaikkiin 2018 (bensa/diesel) Fiestoihin odotetaan tammi/helmikuussa (?!)
softa päivitystä jotta ongelma saadaan korjattua. Siihen saakka Webastoa/perinteisiä lisälämmittimiä ei saa autossa käyttää!!!
Ford on tiedottanut kaikkia (?) jälleenmyyjiä asiasta viime vuoden lopulla, mutta paikka josta itse autoni ostin ei tiennyt asiasta mitään...
Asennutin syksyllä Fiestaani Webaston, oli käytössä marraskuun alussa ja toimi noin
2 viikkoa kunnes auto laittoi itsensä vikatilaan ja se jouduttiin hinauttamaan huoltoon.
Tuomio oli, että kaikkiin 2018 (bensa/diesel) Fiestoihin odotetaan tammi/helmikuussa (?!)
softa päivitystä jotta ongelma saadaan korjattua. Siihen saakka Webastoa/perinteisiä lisälämmittimiä ei saa autossa käyttää!!!
Ford on tiedottanut kaikkia (?) jälleenmyyjiä asiasta viime vuoden lopulla, mutta paikka josta itse autoni ostin ei tiennyt asiasta mitään...
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Mitä tarkoitat perinteisellä lisälämmittimellä?
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Ripeää toimintaa jos yli vuoden joutuu odottamaan päivitystä, eikä saa lisävarusteita edes käyttää sinä aikana. Uudessa Focuksessakin ongelmia samojen asioiden kanssa
Ford
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Perinteiseksi lämmittimeksi lukisin myös säteilylämmittimen. Se ei kyllä 300W teholla öljypohjassa sekoita yhtään anturia
Ainakin meidän 2018 Fiesta on tuolla "perinteisellä" lämmittimellä toiminut.

Ainakin meidän 2018 Fiesta on tuolla "perinteisellä" lämmittimellä toiminut.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Tällä "perinteisellä" öljypohjan säteilylämmittimellä tuskin paljon polttoainetta säästetään. Pidän lämmitintä päällä pari tuntia ennen liikkellelähtöä, olen seurannut, että parin kolmen asteen pakkasessa saavuttaa moottori normaalin käyntilämmön vasta 7-8 km ajon jälkeen ja matkalla ei ole yhtään pysähdystä, vaan jatkuvaa moottorin kuormittamista. Täytyy oikein joskus kokeilla ilman esilämmitystä, onko minkäänlaista eroa vai menevätkö nämä esilämmitykset "ketuille". Ja 300-400 watin lämmitin kyllä on aika olematon, sama vaikutus kun lehmän henkäyksellä.
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Ei ne ketuille mene. Sanoisin että öljyn lämmittämisellä on auton moottorille vähintään yhtä hyvät vaikutukset kuin veden lämmittämisellä. Öljy on heti startista notkeaa ja hyvin voitelevaa. Säteilylämppäri on aivan liian aliarvostettu laitos.nestori2 kirjoitti:Tällä "perinteisellä" öljypohjan säteilylämmittimellä tuskin paljon polttoainetta säästetään. Pidän lämmitintä päällä pari tuntia ennen liikkellelähtöä, olen seurannut, että parin kolmen asteen pakkasessa saavuttaa moottori normaalin käyntilämmön vasta 7-8 km ajon jälkeen ja matkalla ei ole yhtään pysähdystä, vaan jatkuvaa moottorin kuormittamista. Täytyy oikein joskus kokeilla ilman esilämmitystä, onko minkäänlaista eroa vai menevätkö nämä esilämmitykset "ketuille". Ja 300-400 watin lämmitin kyllä on aika olematon, sama vaikutus kun lehmän henkäyksellä.
Toki, lämpiämiseen se tuskin juurikaan vaikuttaa mutta moottorille se pienikin öljyn lämmitys on varmasti erittäin suotava lisä kovilla pakkasilla.

Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Focuksessa öljypohjan lämmitin lämmittää veden n.20C ulkoilmaa korkeammaksi.nestori2 kirjoitti:Tällä "perinteisellä" öljypohjan säteilylämmittimellä tuskin paljon polttoainetta säästetään. Pidän lämmitintä päällä pari tuntia ennen liikkellelähtöä, olen seurannut, että parin kolmen asteen pakkasessa saavuttaa moottori normaalin käyntilämmön vasta 7-8 km ajon jälkeen ja matkalla ei ole yhtään pysähdystä, vaan jatkuvaa moottorin kuormittamista. Täytyy oikein joskus kokeilla ilman esilämmitystä, onko minkäänlaista eroa vai menevätkö nämä esilämmitykset "ketuille". Ja 300-400 watin lämmitin kyllä on aika olematon, sama vaikutus kun lehmän henkäyksellä.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Mene tuollaisen 300W halogenin kanssa vaikka vessaan 2h niin tiedät meneekö lämpö harakoillenestori2 kirjoitti:Tällä "perinteisellä" öljypohjan säteilylämmittimellä tuskin paljon polttoainetta säästetään. Pidän lämmitintä päällä pari tuntia ennen liikkellelähtöä, olen seurannut, että parin kolmen asteen pakkasessa saavuttaa moottori normaalin käyntilämmön vasta 7-8 km ajon jälkeen ja matkalla ei ole yhtään pysähdystä, vaan jatkuvaa moottorin kuormittamista. Täytyy oikein joskus kokeilla ilman esilämmitystä, onko minkäänlaista eroa vai menevätkö nämä esilämmitykset "ketuille". Ja 300-400 watin lämmitin kyllä on aika olematon, sama vaikutus kun lehmän henkäyksellä.

Polttoainelämmittimet ei nyt ainakaan säästä polttoainetta. Varsinkaan jos niitä tohotetaan 30-60min.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Mielestäni jos halutaan bensaa säästää, niin samalainen grilli vaihdelaatikon kylkeen, kyllä kovalla pakkasella kulutusmittari näyttää aika hurjia lukemia muutaman kilometrin, kun lähtee liikkeelle, vaikka tuo öljypohjan lämmitin olisikin ollut päällä. Se on totta, että mootttorin kulumisen näkökulmasta öljyn esilämmitys on hyvä asia. Ehkä ennen, kun oli lämmitin lohkossa ja lämmitettiin jäähdytysnetstettä, niin öljy lämmennyt kovin hyvin ja voitelu oli vajavaista käynnistettäessä.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Ei siellä laatikossa nyt aivan järkyttäviä kitkoja ole pakkasella, että litra kaupalla polttoainetta säästää. Kaikkein paras olisi kun saisi tallista lähteä. Tosin sitten auto ruostuunestori2 kirjoitti:Mielestäni jos halutaan bensaa säästää, niin samalainen grilli vaihdelaatikon kylkeen, kyllä kovalla pakkasella kulutusmittari näyttää aika hurjia lukemia muutaman kilometrin, kun lähtee liikkeelle, vaikka tuo öljypohjan lämmitin olisikin ollut päällä. Se on totta, että mootttorin kulumisen näkökulmasta öljyn esilämmitys on hyvä asia. Ehkä ennen, kun oli lämmitin lohkossa ja lämmitettiin jäähdytysnetstettä, niin öljy lämmennyt kovin hyvin ja voitelu oli vajavaista käynnistettäessä.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Mitenhän paljon momentinmuuntimen kylmät öljyt vaikuttaa suorituskykyyn / kulutukseen? Monesti vaan kylmänä tuntuu toi laatikon käytös erilaiselta. Huudattaa melko pitkälle moottoria ennen kuin vaihtaa pienemmälle ja muutenkin tuntuu, että koneen huudosta huolimatta ei liikuta ihan normaaliin tapaan. Täysin lämpimänä auto kiitää mukavasti. Mietin vaan että voisiko tämä liittyä enemmänkin momentinmuuntajaan kuin moottoriin?Ecobuusteri kirjoitti: Ei siellä laatikossa nyt aivan järkyttäviä kitkoja ole pakkasella, että litra kaupalla polttoainetta säästää. Kaikkein paras olisi kun saisi tallista lähteä. Tosin sitten auto ruostuu
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 03 Joulu 2018 09:15
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Säteilylämmittimestä huollon puolella sanoivat, että sen pitäisi käydä, mutta jotenkin mennyt
luotto noihin hemmoihin, kun eivät tienneet webastonkaan sopimattomuudesta mitään. Huoh!
Tuleekohan suurtakin vahinkoa moottorille jos sen käynnistelee koko talven ilman esilämmitystä.
Tietysti riippuu miten kovat pakkaset pärähtää päälle, mutta yleisesti.
luotto noihin hemmoihin, kun eivät tienneet webastonkaan sopimattomuudesta mitään. Huoh!
Tuleekohan suurtakin vahinkoa moottorille jos sen käynnistelee koko talven ilman esilämmitystä.
Tietysti riippuu miten kovat pakkaset pärähtää päälle, mutta yleisesti.
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Kylmänä kierrätys on ohjelmoitu jotta katit lämpenee nopeammin, kutakuinkin kaikissa automaateissa ollut jo vuosi kymmeniä. Yleensä tuon saa kierrettyä kun laittaa manuaali puolelle ja lähtee kakkosella liikkeelle, sen jälkeen D:lle niin vaihtaa normaalisti.Fixu kirjoitti: Mitenhän paljon momentinmuuntimen kylmät öljyt vaikuttaa suorituskykyyn / kulutukseen? Monesti vaan kylmänä tuntuu toi laatikon käytös erilaiselta. Huudattaa melko pitkälle moottoria ennen kuin vaihtaa pienemmälle ja muutenkin tuntuu, että koneen huudosta huolimatta ei liikuta ihan normaaliin tapaan. Täysin lämpimänä auto kiitää mukavasti. Mietin vaan että voisiko tämä liittyä enemmänkin momentinmuuntajaan kuin moottoriin?
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Jaa...kyllä ainakin -12 SS Fiestaa sai sahailla pakkasilla käyntiin kun tolpassa oli ollut(säteilylämmitin)muuten kyllä lähti ensimmäisellä...Ecobuusteri kirjoitti:Perinteiseksi lämmittimeksi lukisin myös säteilylämmittimen. Se ei kyllä 300W teholla öljypohjassa sekoita yhtään anturia![]()
Ainakin meidän 2018 Fiesta on tuolla "perinteisellä" lämmittimellä toiminut.
Harri

Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Toi käyntiin sahaaminen on kohtalaisen vanha ominaisuus Fordissa. Meillä ja monella tutulla samaa mk2 Focuksessa 1.6 bensassa. Tietyn lämpöistä autoa saa sahata käyntiin ja mahdollisesti kaasun avulla tai odottamalla hetken käynnistyy. Toinen huolto olisi vaihtanut suuttimet yms, toinen sanoi ominaisuus. Asentajalla oli tuolloin itselläänkin samanlainen auto samoilla ominaisuuksillahapelo kirjoitti: Jaa...kyllä ainakin -12 SS Fiestaa sai sahailla pakkasilla käyntiin kun tolpassa oli ollut(säteilylämmitin)muuten kyllä lähti ensimmäisellä...
Harri
Ford
Re: Ford Fiesta 2018 ja Webasto
Niin mulla nikotteli ainoastaan kun oli tolpassa,muuten ei mitään ongelmia...Hessu81 kirjoitti: Toi käyntiin sahaaminen on kohtalaisen vanha ominaisuus Fordissa. Meillä ja monella tutulla samaa mk2 Focuksessa 1.6 bensassa. Tietyn lämpöistä autoa saa sahata käyntiin ja mahdollisesti kaasun avulla tai odottamalla hetken käynnistyy. Toinen huolto olisi vaihtanut suuttimet yms, toinen sanoi ominaisuus. Asentajalla oli tuolloin itselläänkin samanlainen auto samoilla ominaisuuksilla
Harri
