18 suuntaan säätyvät ja todella huono homma kun ei saa st-lineen..focst kirjoitti: Eikö ne ollut ne 10suuntaan säädettävät penkit.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus mk4 2018
En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).focst kirjoitti:En pitänyt kummosina kävin koe istumassa tosin vaan pihalla ei päässyt ajamaan..18 saa kyllä tovin ettiä..ainoa mikä ois ollu hyvä lisä niin juuri säädettävä reisituki..ilmankin pärjää viimeksi sierrassa ollu kun oli recaron penkit..
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ois voinu mieli muuttua pidemmällä ajolla mutta oli kilvetön auto..jos olisin titaniumin tilannu niin ois tullu näillä penkeillä..xflex kirjoitti: Eron huomaa kun ottaa sellaisen 500-600 km päiväsiivun. Ei nämä nyt mitkään bimmerin comfortit ole mutta tässä luokassa ja tällä rahalla ihan jeeees. Itse arvostan erillistä etureunan korkeuden säätöä, säädettävää reisitukea (liukuu tosin aika vähän) sekä sähköisesti säätyvää ristiseläntukea (paikka + tuen määrä).
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olivatkohan nuo tavalliset LED-ajovalot ihan vain unohtuneet Suomen Fordin tekemistä konfiguraatioista? Esitteissä ja kaiken maailman koeajovideoissa niitä näkyi jo ihan alusta asti esim. ST Linen nokalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä niistä mittaustuloksiakin, mutta Suomen autolehdet eivät tietenkään voineet odottaa testiensä kanssa.
Edelleen kysyn mitä yhteistä on mukautuvilla LED-ajovaloilla, tummennetuilla takalaseilla ja normaalia suuremmilla vanteilla? Ne kun on paketoitu yhä yhteen eikä mukautuvia LED-ajovaloja saa erikseen. Tähän ei voi olla mitään oikeasti järkevää vastausta.
Onko kenelläkään kokemusta osanahkaistuimista, joissa on jotain sähkösäätöjä? Ovatko ne rakenteeltaan samanlaiset kuin vakioistuimet? Itse ihmettelen, että niitä 18-suuntaan säätyviä istuimia ei saa ST Lineen eikä edes Vignaleen.
Edelleen kysyn mitä yhteistä on mukautuvilla LED-ajovaloilla, tummennetuilla takalaseilla ja normaalia suuremmilla vanteilla? Ne kun on paketoitu yhä yhteen eikä mukautuvia LED-ajovaloja saa erikseen. Tähän ei voi olla mitään oikeasti järkevää vastausta.
Onko kenelläkään kokemusta osanahkaistuimista, joissa on jotain sähkösäätöjä? Ovatko ne rakenteeltaan samanlaiset kuin vakioistuimet? Itse ihmettelen, että niitä 18-suuntaan säätyviä istuimia ei saa ST Lineen eikä edes Vignaleen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuskimpa on valot vahingossa jääneet,kun nyt sopivasti autonkin hintaa samaan aikaan muutamalla satasella nostivat... 


Re: Uusi Focus mk4 2018
69dude kirjoitti:Näköjään kauppa käy kun on mulkerot menneet nostamaan hintoja.Sääli.
Heti kun tuli Vuoden auto-leima, niin kanttia pyytää enemmän


Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ymmärrä miksi Fordi ei esitteessä esittele moottorin, turbon, jousituksien, vaihdelaatikon yms merkkejä ja versioita. Täytyy vissiin autoa hakiessa tammikuussa pyytää listafordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.

Varmaan pelaavat omaan pussiin tuossa, parempi mitä vähemmän jakavat tietoa ostajille
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkkafordever kirjoitti:Olen oppinut koeajovideoita katselemalla sen, että 1.0 ja 1.5 EcoBoosteissa on erilaiset vaihdelaatikot. 1.0:ssa peruutusvaihde on oikealla alhaalla kun taas 1.5:ssa se on vasemmalla ylhäällä. Sitä paitsi joissakin videoissa on mainittu tuon 1.0:n vaihdekepin heiluvan kuin mummon hammas.
En nyt halua olla mikään pahan ilman lintu. Kunhan ärsyttää tämä tiettyjen tietojen ehkä tahaton pimittäminen. Eipä nuo Suomen autolehdetkään ole vaivautuneet kovin syvälle menemään koeajoissaan.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hei saako tuohon mittariston näyttöön sen auton kuvan ylhäältä, mistä näkee, että mikä valo on milloinkin päällä, ovi auki yms? Samanlaisesti, kuin tuon edellisen focuksen mittaristoon sai? Koitin selata valikkoja ja ohjekirjaa, mutten löytänyt vastausta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei löydy erikseen enää sellaista. Jos jokin luukku on auki, saat sieitä kuitattavan ilmoituksen.
Eri valojen päälläolon näet vain mittariston merkkivaloista.
Eri valojen päälläolon näet vain mittariston merkkivaloista.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse tuli myös 1.0 manuaali koeajettua. Vertailukohtana 2009 st focus ja paljon täsmällisemmältä tuo uuden focuksen vaihteisto tuntui. Muuten tuo moottori oli kyllä vähän pettymys, tosin eiköhän tuollakin normiajossa pärjäisi.Hessu81 kirjoitti: Aika täsmälliseltä tuntui litraisen manuaali. En ainakaan huomannut mitään edellä mainittua ja olen kuulemma aika tarkka
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen välipohjan voi kyllä ottaa pois sekä sen alla olevat poikittaistuet.PNEs kirjoitti:Onko jollain farkkua jossa ei ole B&O:ta. Saako takakontin välipohjan laskettua alemmaksi? Omassa on B&O ja välipohjaa ei saa laskettua kun takakontin etuosassa vasemmalla tunkki ja oikealla ilmeisesti B&O:n vahvistin. Tämä vaan tuli vastaan kun ostin liukuestematon. Tuo on hiukan liian pitkä ja nyt takakontti ei mene kunnolla kiinni. Matto varmaan sopisi paremmin jos välipohjan saisi laskettua alemmaksi. No pitää varmaan hiukan puukottaa tuota mattoa itse.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.Torspo kirjoitti:Onko jollain ollut ongelmia webaston tai hiukkassuodattimen kanssa bensakoneessa?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään..
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselläni tullut sellainen ilmoitus kun käyttää webastoa että jäähdytysneste ylikuumentunut. On kuulemma joku softavika.Fixu kirjoitti: Ei, ellei webaston ongelmaksi lasketa sitä, että sen ajastaminen ajotietokoneen valikoiden kautta on kaikkea muuta kuin intuitiivista.
Ja sit viimeviikolla valitti kokoajan että pakokaasunsuodatin melkein täynnä vaikka just edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä ja itse olen ymmärtänyt että tollaisella ajolla sen pitäisi puhdistua
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli? Tai mikä on automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Kumma ettei tuollasia teknisiä suht perusjuttuja kerrota yhtään missään..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.HMS77 kirjoitti:Olen kaivellut pitkin internettiä mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tuossa 1.5TDCi:ssä nokka ketjulla vai hihnalla,
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
EDIT: EcoBlue 1.5 on siis kuitenkin kuivalla hihnalla
Vaihtoväleistä en tiedä.
On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Viimeksi muokannut yritäedes, 31 Tammi 2020 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
Re: Uusi Focus mk4 2018
raukke kirjoitti: Nokka-akselin jakohihna, kiristin ja välipyörät huolto-ohjelmassa 180000 välein tai viimeistään 10 vuotta. (FordEtis)
Kiitos tiedosta! Ihmettelen itsekin miten vähän teknistä tietoa autosta on annettu. Kyllä minä tiedän ne lisävarusteet mitä olen tilannu mutta imo aika perusjuttuja ei löydy mistään..yritäedes kirjoitti: Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
Vaihtoväleistä en tiedä.
On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
Jep, kuten Mk4 Mondeossakin. Ihmettelen suuresti mihin moinen ajatus perustuu, en vaan jaksa uskoa että laatikkoöljyt voisi olla "ikuiset"..raukke kirjoitti: Automaattilaatikon öljynvaihtoa ei mainita mielestäni huolto-ohjelmassa. Olisiko sitten niin kuin vanhemmissakin perinteisissä automaateissa, että öljyä ei ole ajateltu vaihdettavaksi.

Tosin, tuolla omalla Mondeolla on nyt mittarissa 270tkm eikä minun tietääkseni ole koskaan vaihdettu laatikkoöljyjä..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös uusin 1.5 EcoBlue ole lähinnä pienennetty versio 2.0 EcoBluesta. Edellinen tdci oli toki PSA:n sukua.PNEs kirjoitti:1.5 TDCi Ecoblue on PSA:n kanssa tehty moottori. Rauta ilmeisesti samaa esim. Peugotin 1.5 BlueHDI:n kanssa. Esim. NOx suodatuksessa eroa. Fordilla katalysaattori ja PSA:n autoissa adblue.
Pakokaasujen jälkikäsittely on kyllä isommassa AdBluella ja pienemmässä ei.