Auttakaapa miestä mäessä. Yrittäny etsiä säätöohjeita mutta näyttäis olevan niin paljon eri mielipiteitä miten tehdä.
Eli 2.0l ohc sierra '89
Mistä kohtaa mitata? Onko joku tietty järjestys?
Sen tiedän että imu 0.20mm ja pako 0.25mm
Kansi on irti ja lämpimässä sisällä niin helppo tehdä.
2.0l ohc sierra venttiilien säätö
Re: 2.0l ohc sierra venttiilien säätö
Vai että venavälysten säätöä
Nyt kun sulla kansi irrallaan (imusarja ei oo tiellä) niin tarviit 15mm ja 19mm kiintoavaimet, sekä liuskemitan. Paikallaan olevaan kanteehan voi itse valmistaa tälläsen "Taunus- työkalusarjan":

(tuo 32mm on viskonmutterin aukasuun, jos joku ihmettelee
)
Se säätö; mä teen sen nokan ja keinun välistä mitaten, joka on ihan pätevä konsti silloin kun keinujen liukupinnat kunnossa ja nokka ok. Ensin löysäät sen 19mm mutterin ja kääntelet sitä kuulapäätä 15mm avaimella, myötäpäivään välys suurenee ja vastapäivään pienenee, kirimällä 19mm mutterin säätö lukittuu. Kannattaa vielä lopuksi mitata. Imupuolen säätöruuvit pakosarjan puolella ja pakopuoli imusarjan suunnalla. Ja nuo ohjearvot (0,2 ja 0,25) ovat vakionokalle, mutta ainakin BF134 menee vielä samoilla, mikä nokka sulla muuten on? Ja nokka aina säädettävän keinun kohdalta kattoa päin.
Nyt kun kansi on irrallaan kannattaa käyttää tasohionnassa ennen uuden pahvin asennusta, ihan varotoimenpiteenä. Tutki samalla että keinujen liukupinnat kunnossa, ettei ole monttua


(tuo 32mm on viskonmutterin aukasuun, jos joku ihmettelee

Se säätö; mä teen sen nokan ja keinun välistä mitaten, joka on ihan pätevä konsti silloin kun keinujen liukupinnat kunnossa ja nokka ok. Ensin löysäät sen 19mm mutterin ja kääntelet sitä kuulapäätä 15mm avaimella, myötäpäivään välys suurenee ja vastapäivään pienenee, kirimällä 19mm mutterin säätö lukittuu. Kannattaa vielä lopuksi mitata. Imupuolen säätöruuvit pakosarjan puolella ja pakopuoli imusarjan suunnalla. Ja nuo ohjearvot (0,2 ja 0,25) ovat vakionokalle, mutta ainakin BF134 menee vielä samoilla, mikä nokka sulla muuten on? Ja nokka aina säädettävän keinun kohdalta kattoa päin.
Nyt kun kansi on irrallaan kannattaa käyttää tasohionnassa ennen uuden pahvin asennusta, ihan varotoimenpiteenä. Tutki samalla että keinujen liukupinnat kunnossa, ettei ole monttua

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0l ohc sierra venttiilien säätö
Kiitoksia tästäduckworth kirjoitti:Vai että venavälysten säätöäNyt kun sulla kansi irrallaan (imusarja ei oo tiellä) niin tarviit 15mm ja 19mm kiintoavaimet, sekä liuskemitan. Paikallaan olevaan kanteehan voi itse valmistaa tälläsen "Taunus- työkalusarjan":
(tuo 32mm on viskonmutterin aukasuun, jos joku ihmettelee)
Se säätö; mä teen sen nokan ja keinun välistä mitaten, joka on ihan pätevä konsti silloin kun keinujen liukupinnat kunnossa ja nokka ok. Ensin löysäät sen 19mm mutterin ja kääntelet sitä kuulapäätä 15mm avaimella, myötäpäivään välys suurenee ja vastapäivään pienenee, kirimällä 19mm mutterin säätö lukittuu. Kannattaa vielä lopuksi mitata. Imupuolen säätöruuvit pakosarjan puolella ja pakopuoli imusarjan suunnalla. Ja nuo ohjearvot (0,2 ja 0,25) ovat vakionokalle, mutta ainakin BF134 menee vielä samoilla, mikä nokka sulla muuten on? Ja nokka aina säädettävän keinun kohdalta kattoa päin.
Nyt kun kansi on irrallaan kannattaa käyttää tasohionnassa ennen uuden pahvin asennusta, ihan varotoimenpiteenä. Tutki samalla että keinujen liukupinnat kunnossa, ettei ole monttua

Nokasssa lukee F6W6A muuta en tiedä siitä

-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24 Loka 2011 19:07
Re: 2.0l ohc sierra venttiilien säätö
Kun kerta kansi on pöydällä, kannattaa hiasta venttilit ja vaihtaa ohjureiden kumit.