No problemo. Hyvin huomaamattomat läpät, vetotuntuma ohut mutta selkeä "nips" tuntuu sormissa aina vaihtaessa.AAR85 kirjoitti:Tuossa automaatin rullassa on tuo ”M” (manual) nappi niin mistä niitä vaihteita hämmennetään? Ratin takana läpyskät? Kellään kuvaa laittaa niistä?
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos! Miten nopeasti vaihteisto reagoi manuaalisti vaihtaessa?Freeze kirjoitti: No problemo. Hyvin huomaamattomat läpät, vetotuntuma ohut mutta selkeä "nips" tuntuu sormissa aina vaihtaessa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kivasti on oman auton toimitus viivästynyt jo 3 kertaa, alkuperäinen päivä oli 13.10, nyt toimitus arvioitu 1.12. Auto valmistunut kuitenkin jo 31.8. Myyjäliikekin kysellyt viivästyksen perään mut mitään kunnollista vastausta ei ole saaneet. Tänään joutu sitte laittaa itekin Fordille hiukka kyselyy ja palautetta asiasta, saa nähä mitä vastaavat jos vastaavat...Alkaa pikkasen tilanne kyrsiä... Onks muilla vastaavaa tilannetta käynnissä???
Re: Uusi Focus mk4 2018
eilen sain uuden !!!
jumankekka että on hyvä
tosi hiljainen ja menee maatiellä kivasti
ja ns. ergopenkit on ainakin minun ruumiille todella sopivat
ai että
jumankekka että on hyvä
tosi hiljainen ja menee maatiellä kivasti
ja ns. ergopenkit on ainakin minun ruumiille todella sopivat
ai että
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama homma meillä. Kone antoi kaupan teko hetkellä arvioksi 6.10. Kirjattiin sopimukseen 15.10. Nyt antaa vaan tiedon odottaa laivausta. Sitte kun joskus lähtee tulemaan, niin kuukausi ainakin ennen kuin meillä. Jos ei tammikuun alussa ala autoa kuulumaan, niin täytyy selvittää mahdollisuutta kaupan purkuun ja toisen merkkisen auton tilaukseen. Auto tilattu 26.7.Mynde kirjoitti:Kivasti on oman auton toimitus viivästynyt jo 3 kertaa, alkuperäinen päivä oli 13.10, nyt toimitus arvioitu 1.12. Auto valmistunut kuitenkin jo 31.8. Myyjäliikekin kysellyt viivästyksen perään mut mitään kunnollista vastausta ei ole saaneet. Tänään joutu sitte laittaa itekin Fordille hiukka kyselyy ja palautetta asiasta, saa nähä mitä vastaavat jos vastaavat...Alkaa pikkasen tilanne kyrsiä... Onks muilla vastaavaa tilannetta käynnissä???
Ford
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun kävin heinä/elokuun taitteessa tarjousta kyselemässä niin myyjä sanoi heti, että ensi vuoden puolelle menee saanti varsinkin jos diesel farmarin tilaa.Hessu81 kirjoitti:Sama homma meillä. Kone antoi kaupan teko hetkellä arvioksi 6.10. Kirjattiin sopimukseen 15.10. Nyt antaa vaan tiedon odottaa laivausta. Sitte kun joskus lähtee tulemaan, niin kuukausi ainakin ennen kuin meillä. Jos ei tammikuun alussa ala autoa kuulumaan, niin täytyy selvittää mahdollisuutta kaupan purkuun ja toisen merkkisen auton tilaukseen. Auto tilattu 26.7.
Onko kenelläkään mielipidettä vakio halogeenivaloista?
En ole pitänyt MK2:n valoja mitenkään erityisen huonoina. Kai uudessa edes samanveroiset ovat?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Erikoisia nämä toimitusajat.PiuhaPoikki kirjoitti: Kun kävin heinä/elokuun taitteessa tarjousta kyselemässä niin myyjä sanoi heti, että ensi vuoden puolelle menee saanti varsinkin jos diesel farmarin tilaa.
Oman diesel farkun tilasin heinäkuun lopussa. Auto valmistui tehtaalta syyskuun puolivälissä ja tänään olis luovutus. Toimitusajaksi tuli reilu kolme kuukautta siis.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä samana päivänä (26.7) tilattu. Näillänäkymin marraskuun lopussa olisi tulossa. Alunperin lokakuun alkuun piti tulla. Myyjä ei ole osanut sanoa mitään syytä viivästykselle. Osasin kyllä varautua pitkään toimitusaikaan, kun parilla tutulla on molemmilla mennyt uuden fordin tilauksessa yli 4kk.Hessu81 kirjoitti: Sama homma meillä. Kone antoi kaupan teko hetkellä arvioksi 6.10. Kirjattiin sopimukseen 15.10. Nyt antaa vaan tiedon odottaa laivausta. Sitte kun joskus lähtee tulemaan, niin kuukausi ainakin ennen kuin meillä. Jos ei tammikuun alussa ala autoa kuulumaan, niin täytyy selvittää mahdollisuutta kaupan purkuun ja toisen merkkisen auton tilaukseen. Auto tilattu 26.7.
Ainuttakaan ST-line farmaria en ole nähnyt / kuullut tulleen suomeen? Titaniumilla ovat vissiin sitten aloitelleet? Niitä on jo saapunutkin.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
On niitä jo nettiautossa myynnissä..AAR85 kirjoitti: Täällä samana päivänä (26.7) tilattu. Näillänäkymin marraskuun lopussa olisi tulossa. Alunperin lokakuun alkuun piti tulla. Myyjä ei ole osanut sanoa mitään syytä viivästykselle. Osasin kyllä varautua pitkään toimitusaikaan, kun parilla tutulla on molemmilla mennyt uuden fordin tilauksessa yli 4kk.
Ainuttakaan ST-line farmaria en ole nähnyt / kuullut tulleen suomeen? Titaniumilla ovat vissiin sitten aloitelleet? Niitä on jo saapunutkin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Katos vaan. 2kpl joista toinen jo myyty ja toinen Auto 2018 koeajoauto. Ei toi mun veikkaus sitten kyllä päde. Tiedä sitten, että mikä siellä mahtaa mättää. On tää odottaminen kyllä suoraan sanoen perseestä. Varsinkin, kunnei tilauksesta saa mitään infoa kuin kysymällä. Ei edes viivästyksistä.focst kirjoitti: On niitä jo nettiautossa myynnissä..
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos muita Vignalen tilanneita? Omani tilasin jo aikoja sitten ja kaiketi niitä alettiin/piti alkaa valmistaakin vasta tässä kuussa eli siis 11/18. Minkäänlaista arviota en ole vielä saanut, dealerilta odottelen viestiä. No tulikin just tietoo, että eivät saaneet vielä valmistuspäivää. Jossain ens vuoden alkupuolella nykyisen Avensiksen huolto ajankohtanen, ois mukava saada ennen sitä, säästäis edes vähän tässäkin konkurssissa... Edit: Jaaha näkyy olevan hinnastossa nyt, että tuotanto alkaen 26.11.2018. Silti Fordin sivulla, että joulukuussa näitä olis tulossa. No, saapi nähdä. Toisaalta, mikäs tässä toisten autoa kuluttaessa, väliraha on lyöty lukkoon ja hyvitys senkun paranee, kun kilomeetrejä tulee lisää.
Mielenkiintoista nähdä eli kuulla aktiivisen melunvaimennuksen (ja taitaa siinä jotkut erikoislasitkin olla) vaikutus, kun täällä on muutenkin kehuttu äänettömäksi. Ja saman totesin toki koeajolla, mutta noita Vignaleja ei tietenkään koeajettavana ole ollut. Onko kenelläkään kokemusta aiemmista malleista, joissa systeemi on ollut eli vissiin ainakin Kuga? Eipä siitä ainakaan haittaa ole
Mielenkiintoista nähdä eli kuulla aktiivisen melunvaimennuksen (ja taitaa siinä jotkut erikoislasitkin olla) vaikutus, kun täällä on muutenkin kehuttu äänettömäksi. Ja saman totesin toki koeajolla, mutta noita Vignaleja ei tietenkään koeajettavana ole ollut. Onko kenelläkään kokemusta aiemmista malleista, joissa systeemi on ollut eli vissiin ainakin Kuga? Eipä siitä ainakaan haittaa ole
Viimeksi muokannut mopomies, 07 Marras 2018 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mitenkään urheilullisesti. Manuaalina en keksi käyttöä muuta kuin jos pakko revitellä. Ainoa käyttö mitä voisin kuvitella automaatin kanssa on ennakointi, esim. pykälä pari alas ennen ohitusta tai lyhyille kiihdytyskaistoille saavuttaessa.AAR85 kirjoitti: Kiitos! Miten nopeasti vaihteisto reagoi manuaalisti vaihtaessa?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Entä onko sport-tilalla vaikutusta miten kiertää tai vaihtoihin? Vai miten vaikuttaa yleisesti, oliko ainoastaan ohjaukseen? Monessa automaatissa on suoraan s-valinta, tässä ei taida olla. Tilattiin sokkona automaatti, edellisen korimallin a6 olen kyllä ajanut, enkä ole vielä ehtinyt käydä liikkeessä koeajollaFixu kirjoitti: Ei mitenkään urheilullisesti. Manuaalina en keksi käyttöä muuta kuin jos pakko revitellä. Ainoa käyttö mitä voisin kuvitella automaatin kanssa on ennakointi, esim. pykälä pari alas ennen ohitusta tai lyhyille kiihdytyskaistoille saavuttaessa.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toki Sport-tila vaikuttaa autoon "herkistävästi". Sillä on oikeastaan hauskaa välillä veivata pikku teillä. Kaasu reagoi vielä herkemmin ja kone kiertää korkeammalta, joka toisinaan ärsyttääkin. Ja bensaa menee huolella.Hessu81 kirjoitti: Entä onko sport-tilalla vaikutusta miten kiertää tai vaihtoihin? Vai miten vaikuttaa yleisesti, oliko ainoastaan ohjaukseen? Monessa automaatissa on suoraan s-valinta, tässä ei taida olla. Tilattiin sokkona automaatti, edellisen korimallin a6 olen kyllä ajanut, enkä ole vielä ehtinyt käydä liikkeessä koeajolla
Testasin tänään Sportilla manuaalivaihteita ja jos en nyt väärin muista, niin Eco-tilassa vaihtoi vielä hitaammin. Pitää vielä testata lisää ja varmistaa. S-valintaa ei suoraan ole valitettavasti. Tykkäsin Octavian DSG:n vaihdekepistä tältä osin, että nykäisemällä alas sen D:n yli vaihtoi S-tilaan ja sai nopeasti tehoja esim. lyhyille kiihdytyskaistoille. Toisella nykäisyllä S-tilasta sitten pois. Toisaalta Octaviassa DSG-reagoi hitaammin kun kaasulla pyysi pykälää alemmas, jolloin se nopea S-tilan vaihto oli tarpeen. Focus reagoi kaasujalkaan herkemmin. Mutta pitää tosiaan vielä testailla. Koneen sisäänajojakso vielä päällä, niin en kauheasti uskaltanut revitellä
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossa mun uusi ajopeli.
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
On riittävän hyvät minun makuun. Ehkä voisi sanoa, että on jopa paremmat kuin mk3:sessa.PiuhaPoikki kirjoitti: Onko kenelläkään mielipidettä vakio halogeenivaloista?
En ole pitänyt MK2:n valoja mitenkään erityisen huonoina. Kai uudessa edes samanveroiset ovat?
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma Foccari kävi plugin nokassa aiemmin mainittujen vikakoodien selvittämiseksi ... mitään ei löytynyt. Tiukka ajoa vaan!
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan kohtuu nopeasti, suunnilleen alle sekunnissa on uusi vaihde sisässä. Miten nopeasti se voisi olla sisässä, ei ole tietoa. Ensimmäinen automaattini.AAR85 kirjoitti:
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sen verran kuulin että tällä hetkellä tehtävien autojen jossa peräkoukku tulee tehdas-asennuksena niin viivästyy... Oman tilasin 1.8 ja valmistu 31.8 mut on jääny johkuu saksan maalle pyörimää...Hessu81 kirjoitti: Sama homma meillä. Kone antoi kaupan teko hetkellä arvioksi 6.10. Kirjattiin sopimukseen 15.10. Nyt antaa vaan tiedon odottaa laivausta. Sitte kun joskus lähtee tulemaan, niin kuukausi ainakin ennen kuin meillä. Jos ei tammikuun alussa ala autoa kuulumaan, niin täytyy selvittää mahdollisuutta kaupan purkuun ja toisen merkkisen auton tilaukseen. Auto tilattu 26.7.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omaani ei ole tulossa peräkoukkua. Ja muutenkin varusteiltaan aika perus st-line, ettei niistä ainakaan luulis olevan kiinni.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bemarin DKG vaihtaa 10-50millisekunnissa, sen verran nopeasti että mustavana piirtyy tiehen katkeamattomana.Freeze kirjoitti: Ihan kohtuu nopeasti, suunnilleen alle sekunnissa on uusi vaihde sisässä. Miten nopeasti se voisi olla sisässä, ei ole tietoa. Ensimmäinen automaattini.
DSGllä kai pääsee vielä nopeampiin vaihtoihin.
Edit. 8 vaihteinen zf automaatti 200ms.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Iisalmessa on yksi 42 tonnia maksava 1.5 farkku. Sitä on jo vähän ruksittu.focst kirjoitti:On niitä jo nettiautossa myynnissä..
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sissus, ei minulla niin kovaa kiirettä ole. Edes töistä kotia.EeroH kirjoitti:Bemarin DKG vaihtaa 10-50millisekunnissa, sen verran nopeasti että mustavana piirtyy tiehen katkeamattomana.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tarpeet vaihtelee - toisille on tärkeää, että kaasua painettaessa esinahka vetäytyy riittävästi eikä vaihteen vaihdot keskeytä vedon tunnetta.
Itselleni ainakin vaihdot tapahtuu tässä pelissä riittävän nopeasti - myös silloin kun nykii läpysköistä vaihteita. En ole kyllä skoopilla mitannut.Tosin tuo liikkuu kyllä ihan tarpeeksi myös ohituksissa ilman isompaa vaihteiden kepitystä vaikka olisikin kiire töistä kotiin.
Meni 1,5 tonnia rikki, kaikki hyvin. Ainoastaan lasinpesunestettä menee kuin tammerkoskessa. Ruiskii meinaan vettä aika runsaasti tämä laitos ja näillä keleillä pesua riittää.
Itselleni ainakin vaihdot tapahtuu tässä pelissä riittävän nopeasti - myös silloin kun nykii läpysköistä vaihteita. En ole kyllä skoopilla mitannut.Tosin tuo liikkuu kyllä ihan tarpeeksi myös ohituksissa ilman isompaa vaihteiden kepitystä vaikka olisikin kiire töistä kotiin.
Meni 1,5 tonnia rikki, kaikki hyvin. Ainoastaan lasinpesunestettä menee kuin tammerkoskessa. Ruiskii meinaan vettä aika runsaasti tämä laitos ja näillä keleillä pesua riittää.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ekat sata kilometriä takana. Ihan hyvältä tuntuu meno.
Muutama pikku juttu miinuksena. Kuskinpenkin etureunan korkeudensäätökahvan päästä muovi irtosi ja keskikonsolin takaosan muovi huonosti asennettu paikoilleen. Molemmat korjattu itse.
Kesärenkaat myyjä oli laittanut muovipusseihin takakonttiin. Kesärenkaat olisi kyllä voinut hieman pestä kun olivat aivan kurassa.
Kesärenkaissa ei myöskään ollut keskikuppeja vanteissa. Olivat varmaan siirtäneet ne talvirenkaisiin. Aina ennen muissa autoissa ollut keskikupit molemmissa rengasarjoissa mukana.
Muutama pikku juttu miinuksena. Kuskinpenkin etureunan korkeudensäätökahvan päästä muovi irtosi ja keskikonsolin takaosan muovi huonosti asennettu paikoilleen. Molemmat korjattu itse.
Kesärenkaat myyjä oli laittanut muovipusseihin takakonttiin. Kesärenkaat olisi kyllä voinut hieman pestä kun olivat aivan kurassa.
Kesärenkaissa ei myöskään ollut keskikuppeja vanteissa. Olivat varmaan siirtäneet ne talvirenkaisiin. Aina ennen muissa autoissa ollut keskikupit molemmissa rengasarjoissa mukana.