Toi Ceed on kyllä ihan hyvä paketti, paitsi rengasmelua on kyllä liikaa. Jos vertailu tehty jossain muualla kun Suomessa, niin saattaa järjestys toki jonkun mielestä toi ollakinAAR85 kirjoitti:Tuoreessa AutoBildissä on vertailussa kolme pientä perheautoa jossa Focus jäi viimeiseksi, Golf kakkoseksi ja pokaalin vei kotiin Kia Ceed.
Tosin yhteenveto kuuluu näin: ”Tämä trio on todella tasainen. Erot Golfin, Ceedin ja Focuksen välillä ovat niin pienet, että omilla painoituksillaan lukia saattaa saada autojen järjestyksen muuttumaan”
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oli tullut järkiinsä ab:n toimituksessa. Oli virhe Focuksen takuun kohdalla, joten sai liian vähän pisteitä. Nyt korjattu 2v->5v, niin nousi voittajaksiAAR85 kirjoitti:Tuoreessa AutoBildissä on vertailussa kolme pientä perheautoa jossa Focus jäi viimeiseksi, Golf kakkoseksi ja pokaalin vei kotiin Kia Ceed.
Tosin yhteenveto kuuluu näin: ”Tämä trio on todella tasainen. Erot Golfin, Ceedin ja Focuksen välillä ovat niin pienet, että omilla painoituksillaan lukia saattaa saada autojen järjestyksen muuttumaan”
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vielä yksi päivä ja sitten saa uuden Fokkerin käyttöön. On sitä odotettu ja telkkarin/radion mainokset olleet bensaa liekkeihin.
Tuleekin sitten heti reilusti ajoa, kun n.1300km tulee viikonloppuna mittariin.
Tuleekin sitten heti reilusti ajoa, kun n.1300km tulee viikonloppuna mittariin.
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei siinä mitään virhettä ollut. Fordin takuu on 2 vuotta ei 5 vuotta. Lisäksi Ford on saanut huoltovälistä aivan liikaa pisteitä. Jos mm. öljyt, suodatin ja oliko ilmansuodatin on vaihdettava 1 v/15 tkm välein ei huoltoväli ole 2 v/30 tkm vaan se on 1v/15 tkm.Hessu81 kirjoitti: Oli tullut järkiinsä ab:n toimituksessa. Oli virhe Focuksen takuun kohdalla, joten sai liian vähän pisteitä. Nyt korjattu 2v->5v, niin nousi voittajaksi
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mk4 Focuksen huoltoväli on 2v/30000km. Mk 3.5: 1v/20000km
Foordin nettisaitilta lainaten: https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Uudet auton takuu
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km. ( Takuu 3 vuotta / 100 000 km: Focus RS, Mustang ja Ranger.
Kaikkien uusien Fordien takuu 1.4.2011–31.8.2016 oli 3 vuotta / 100 000 km.) Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Puhkiruostumattomuustakuu
Normaalin takuun lisäksi Ford-autoille myönnetään maksimissaan 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Se korvaa korirakenteiden sisäpuolelta aiheutuvan läpiruostumisen kun koritarkastukset suoritetaan ohjelman mukaisesti.
Varaosien takuu
Ford alkuperäisosille annetaan 12/24/36 kk takuu (osasta riippuen). Voit olla varma, että osat täyttävät kaikki Fordin laatu- ja turvallisuusvaatimukset. Fordisi arvo ja suorituskyky säilyvät optimaalisina.
Foordin nettisaitilta lainaten: https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Uudet auton takuu
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km. ( Takuu 3 vuotta / 100 000 km: Focus RS, Mustang ja Ranger.
Kaikkien uusien Fordien takuu 1.4.2011–31.8.2016 oli 3 vuotta / 100 000 km.) Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Puhkiruostumattomuustakuu
Normaalin takuun lisäksi Ford-autoille myönnetään maksimissaan 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Se korvaa korirakenteiden sisäpuolelta aiheutuvan läpiruostumisen kun koritarkastukset suoritetaan ohjelman mukaisesti.
Varaosien takuu
Ford alkuperäisosille annetaan 12/24/36 kk takuu (osasta riippuen). Voit olla varma, että osat täyttävät kaikki Fordin laatu- ja turvallisuusvaatimukset. Fordisi arvo ja suorituskyky säilyvät optimaalisina.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Takuu on 5v/100tkm ihan yhtälailla mitä Kian 7v takuu. Rajoituksia siinäkin on ja huoltoväli on 2v/30tkm. Johan se on ollut ainakin mk2 bensoista lähtien 20tkm, miten nyt yhtäkkiä putoaisi 15tkm? Ja AB on oikaissut tiedon sivuillaan, eli oli virheellinen tieto. Ilmansuodattimessa taitaa olla suositus jotain 60tkm jo mk2:ssa, näin ainakin merkkihuollossa joskus taisi sanoa. Parempi toki vaihtaa jokaisessa huollossaArski54 kirjoitti: Ei siinä mitään virhettä ollut. Fordin takuu on 2 vuotta ei 5 vuotta. Lisäksi Ford on saanut huoltovälistä aivan liikaa pisteitä. Jos mm. öljyt, suodatin ja oliko ilmansuodatin on vaihdettava 1 v/15 tkm välein ei huoltoväli ole 2 v/30 tkm vaan se on 1v/15 tkm.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kia ilmoittaa rehellisesti nettisivuillaan että 7 v takuu on joiltakin osin muuta. Ford ei ilmoita vaan kertoo ja antaa asiakkaiden ymmärtää että 5 v takuu on täystakuu vaikka sitä sitten piilossa rajataan todella rajusti 2 vuoden jälkeen. Siinä on iso ero. Asian kertomisessa ja rajauksissa on iso ero.Hessu81 kirjoitti: Takuu on 5v/100tkm ihan yhtälailla mitä Kian 7v takuu. Rajoituksia siinäkin on ja huoltoväli on 2v/30tkm. Johan se on ollut ainakin mk2 bensoista lähtien 20tkm, miten nyt yhtäkkiä putoaisi 15tkm? Ja AB on oikaissut tiedon sivuillaan, eli oli virheellinen tieto. Ilmansuodattimessa taitaa olla suositus jotain 60tkm jo mk2:ssa, näin ainakin merkkihuollossa joskus taisi sanoa. Parempi toki vaihtaa jokaisessa huollossa
Katsoin itse etiksestä 1.0 ompelukoneen huolto-ohjelman 1 v/ 15000 km kohdalta. Siinä oli öljynvaihto, öljynsuodattimen vaihto ja muistaakseni ilmansuodattimen vaihto, lisäksi sitä sun tätä tarkastusta. Asiaa ei voi nyt tarkastaa kun Etis ei tältä osin toimi. Ei siis anna 1.0 Singerille huolto-ohjelmaa.
KUN auto on käytettävä 1 v/15 tkm välein huollossa siinä on 1 v/ 15 tkm huoltoväli. Miksi, sen osaa Ford kertoa. On sanomattakin selvää, että jos jätät tuon 1 v/15 000 km öljynvaihdon tekemättä ja kone porsii niin takuu ei korvaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taas yksi jolle on mennyt Fordin muunneltu totuus läpi. Tehdastakuu ei ole 5 vuotta, vaan 2 vuotta johon lisätään 3 vuotta ford protectia mikä ei todellakaan vastaa tehdastakuuta.Kannattaa lukea tältä palstalta Fordin takuuhuolto threadi läpi...Hessu81 kirjoitti: Takuu on 5v/100tkm ihan yhtälailla mitä Kian 7v takuu. Rajoituksia siinäkin on ja huoltoväli on 2v/30tkm. Johan se on ollut ainakin mk2 bensoista lähtien 20tkm, miten nyt yhtäkkiä putoaisi 15tkm? Ja AB on oikaissut tiedon sivuillaan, eli oli virheellinen tieto. Ilmansuodattimessa taitaa olla suositus jotain 60tkm jo mk2:ssa, näin ainakin merkkihuollossa joskus taisi sanoa. Parempi toki vaihtaa jokaisessa huollossa

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuollahan ne on fordin sivuilla listattu kaikki mitä Ford Protect kattaa:69dude kirjoitti:Taas yksi jolle on mennyt Fordin muunneltu totuus läpi. Tehdastakuu ei ole 5 vuotta, vaan 2 vuotta johon lisätään 3 vuotta ford protectia mikä ei todellakaan vastaa tehdastakuuta.Kannattaa lukea tältä palstalta Fordin takuuhuolto threadi läpi...
- Moottori, vaihteisto, katalysaattori, etu/taka-akseli, ohjaus, jarrut, ilmastointi, lämmitys, audiojärjestelmät, turvatyynyt, sähköjärjestelmät.
Ja sitten rajoitukset jota protect ei kata:
- Kulutusosat, korjaukset jos autoa ei huollettu ”oikein”, kori / maalipinta, lasit, päällysteet, verhoilu, vianetsintä ja ylläpitohuolto.
Mulla oli tässä ’15 focuksessa 3v takuu joka tuolla logiikalla tarkoittaisi 2v takuu + 1v protect. Auto kävi viimeisellä takuuvuotena tutkittavana kytkimen ja ns ”ecorattlen” takia. Minulta ei veloitettu senttiäkään mistään vianetsinnästä tjms.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä se ei korvaa?69dude kirjoitti:Taas yksi jolle on mennyt Fordin muunneltu totuus läpi. Tehdastakuu ei ole 5 vuotta, vaan 2 vuotta johon lisätään 3 vuotta ford protectia mikä ei todellakaan vastaa tehdastakuuta.Kannattaa lukea tältä palstalta Fordin takuuhuolto threadi läpi...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu osa täällä olleista on kyllä myös käyttäjästä johtuvia. Jos ei kurkkaa ollenkaan konepellin alle ja tarkasta esimerkiksi jäähdytysnesteen tasoa tyyliin ikinä, niin ei ole merkkiä minkä takuu korvaa täysin. Tai jos käyttää nyrkkipajalla, missä laitettu mahdollisesti väärät öljyt tms. Osa ei ihan oikeasti osaa ajaa luistattamatta kytkintä, varsinkin vanhemman ikäluokan edustajat...69dude kirjoitti:Taas yksi jolle on mennyt Fordin muunneltu totuus läpi. Tehdastakuu ei ole 5 vuotta, vaan 2 vuotta johon lisätään 3 vuotta ford protectia mikä ei todellakaan vastaa tehdastakuuta.Kannattaa lukea tältä palstalta Fordin takuuhuolto threadi läpi...
Ja jarruosien ja iskareiden ei tarvi kestää 200tkm, ei kestä edes Toyotalla
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään sain oman 2.0 ecoblue A8 wagonin, ensi tuntuma aika hyvä.
Vein auton suoraan pinnoitukseen mistä saan auton lauantaina takaisin.
Onko tietoa onko mk3.5 ja mk4 vanteiden anturit samat ? Eli käykö vanteet ristiin ? Mulla tuli molemmat vanteet 18” st line samanlaisilla vanteilla niin vois toiset vanteet laittaa tohon kauppakassiin
Vein auton suoraan pinnoitukseen mistä saan auton lauantaina takaisin.
Onko tietoa onko mk3.5 ja mk4 vanteiden anturit samat ? Eli käykö vanteet ristiin ? Mulla tuli molemmat vanteet 18” st line samanlaisilla vanteilla niin vois toiset vanteet laittaa tohon kauppakassiin
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kysyin anturiasiaa suoraan fordin asiakaspalvelusta ja sieltä vastattiin, että uudessa on erillaiset anturit.siebro kirjoitti:Tänään sain oman 2.0 ecoblue A8 wagonin, ensi tuntuma aika hyvä.
Vein auton suoraan pinnoitukseen mistä saan auton lauantaina takaisin.
Onko tietoa onko mk3.5 ja mk4 vanteiden anturit samat ? Eli käykö vanteet ristiin ? Mulla tuli molemmat vanteet 18” st line samanlaisilla vanteilla niin vois toiset vanteet laittaa tohon kauppakassiin
Omasta mk3,5 fokuksesta on menossa nuo 18” team dynamicsit uuteen. Meinaan ainakin ensin kokeilla, että tunnistaako auto niitä. Todenäköisesti ei. Sitten pitää selvittää, että saako niitä koodattua toimimaan uudessa. Jos ei niin sitten marmorilta uudet anturit.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä saman firman aika köykäinen koeajo ST Linella yllä mainitulla moottorilla. Voi olla ihan sama auto. Keskittyy pääasiassa ajettavuuteen ja moottoriin. Mitään muuta negatiivista ei tule esiin kuin langattoman latausalustan totaalinen haukkuminen. Ei mainintoja viheltävistä äänistä, joita Suomen autolehdet ovat havainneet. Itsekin sellaisen kuulin ja se tuntui tulevan jostain sivupeilin tienoilta.fordever kirjoitti:Focus kotikulmillaan. Ei tästä mitään sen kummempaa irtoa kuin vähän 1,5-litraisen n. 180 hv:n EcoBoostin murinaa ja reilu 200 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=GeUdTTKwhP8
https://www.youtube.com/watch?v=-98pEgWqCjI
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli jos ajaa kuin pullopersesika, langaton latausalusta antaa häiriötä... paskan möivätfordever kirjoitti: Tässä saman firman aika köykäinen koeajo ST Linella yllä mainitulla moottorilla. Voi olla ihan sama auto. Keskittyy pääasiassa ajettavuuteen ja moottoriin. Mitään muuta negatiivista ei tule esiin kuin langattoman latausalustan totaalinen haukkuminen. Ei mainintoja viheltävistä äänistä, joita Suomen autolehdet ovat havainneet. Itsekin sellaisen kuulin ja se tuntui tulevan jostain sivupeilin tienoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=-98pEgWqCjI

Takaisin asiaan; itse kuulin myös koeajolla tuon saman sivupeilin ulinan n.90km/h vauhdissa. Epäilin ensin ikkunan tiivistettä tms. mutta taisi tulla sivupeilistä. Toivottavasti joku keksii diy-fiksin ongelmaan, jos se vaivaa kaikkia korimalleja.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tähän saakka omat kokemukset, pl. viimeinen tilannekertymä:
+ sivistynyt käyntiääni tasakaasulla ajellessa, kiihdytyksessä dieselin kuulee
+ automaatin toimivuus omaan ajotyyliin
+ toimiva Webasto -paketti
+ tilavuus Mk3 verrattuna
+ B&O stereopaketti kannattaa ehdottomasti tuohon hintaan
+ täysadaptiiviset LED:it suurimman osan aikaa
+ täysadaptiivinen vakkari: etäisyyden pitäminen, reagointi edellämeneviin
– täysadaptiivinen vakkari: näkee noin 10% ajasta vääriä rajoituksia, taajamassa paljon 30/50 muutoksia vaikkei niitä välttämättä ole
– täysadaptiiviset LED:it kytkeytyy pitkille joskus viiveellä
Sitten enemmän negatiiviset kokemukset viime perjantailta ...
1443 km: Moottorin häiriövalo (pysähdytään, katsellaan nesteet, kurkitaan moottoritilaan, yritetään soittaa huoltoon)
1490 km: FordPass vikailmoitus kotiin päästyäni: Moottoriohjausjärjestelmä on havainnut sytytyskatkovian (ilmoitus sallii auton ajamisen)
1491 km: Moottorihäiriön merkkivalo hävisi
1493 km: Kytketty ForScan ja ELM-327 OBD-II plugiin ja saatu seuraavat vikakoodit:
TCM: U0401:(ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja, vanhentunut, vikavalo ei pala)
Olisko tämä - ei ole aktiivisena: PCM DTC P0700:01-28, Vaihteiston ohjausjärjestelmä (MIL-pyyntö)
PCM: P007B:, P0700: (Välijäähdyttimen lämpötila-anturin piirin arvoalue/toiminta - rivi 1, vanhentunut, vikavalo ei pala)
OBDII: P007B-C
Huoltoon yhteys maanantaina, katsotaan käydäänkö plugin nokassa.
Edit: hoitoaika keskiviikkona iltapäivällä
+ sivistynyt käyntiääni tasakaasulla ajellessa, kiihdytyksessä dieselin kuulee
+ automaatin toimivuus omaan ajotyyliin
+ toimiva Webasto -paketti
+ tilavuus Mk3 verrattuna
+ B&O stereopaketti kannattaa ehdottomasti tuohon hintaan
+ täysadaptiiviset LED:it suurimman osan aikaa
+ täysadaptiivinen vakkari: etäisyyden pitäminen, reagointi edellämeneviin
– täysadaptiivinen vakkari: näkee noin 10% ajasta vääriä rajoituksia, taajamassa paljon 30/50 muutoksia vaikkei niitä välttämättä ole
– täysadaptiiviset LED:it kytkeytyy pitkille joskus viiveellä
Sitten enemmän negatiiviset kokemukset viime perjantailta ...
1443 km: Moottorin häiriövalo (pysähdytään, katsellaan nesteet, kurkitaan moottoritilaan, yritetään soittaa huoltoon)
1490 km: FordPass vikailmoitus kotiin päästyäni: Moottoriohjausjärjestelmä on havainnut sytytyskatkovian (ilmoitus sallii auton ajamisen)
1491 km: Moottorihäiriön merkkivalo hävisi
1493 km: Kytketty ForScan ja ELM-327 OBD-II plugiin ja saatu seuraavat vikakoodit:
TCM: U0401:(ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja, vanhentunut, vikavalo ei pala)
Olisko tämä - ei ole aktiivisena: PCM DTC P0700:01-28, Vaihteiston ohjausjärjestelmä (MIL-pyyntö)
PCM: P007B:, P0700: (Välijäähdyttimen lämpötila-anturin piirin arvoalue/toiminta - rivi 1, vanhentunut, vikavalo ei pala)
OBDII: P007B-C
Huoltoon yhteys maanantaina, katsotaan käydäänkö plugin nokassa.
Edit: hoitoaika keskiviikkona iltapäivällä
Viimeksi muokannut Freeze, 05 Marras 2018 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
^Tuollaiset häiriöt uudessa autossa ovat todella ärsyttäviä. Toivottavasti saat auton nopeasti kuntoon.
Itsellä keskiviikkona oman auton luovutus.
Itsellä keskiviikkona oman auton luovutus.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No niin. Perjantaina oli auton luovutus ja siltä osin kaikki meni hyvin. Palvelu oli hyvää ja opastukset auton käyttöön tehtiin huolella.
Nyt mittarissa sen tuhannen kilsaa, josta matkaa n. 800km ja loput huonoa mökkitietä ja kaupunkiajoa. Keskikulutus laskettuna on noin 5.75 l/100km.
Muutamia kokemuksia ohessa mistä tykkään/en tykkää.
- Ajettavuus ja ohjaustuntuma hyvä
- HUD matka-ajossa todella kätevä. Ei niinkään kaupungissa tarpeen. Rahoille saa vastinetta ja suosittelen
- Bliss on tarpeellinen. Kun oma pituus on sellainen, että B-pilari estää päätä käännettäessä näkemästä takaaviistoon niin ei ollut huono hankinta.
- B&O kannattaa hankkia. Kuten jo moni aiemmin todennut niin hyvät on äänet.
- Auto hiljainen ajossa. En huomannut sivupeilin aiheuttamaa ujellusta mistä mainittu
- Kuljettajaa avustavat laitteet tekevät matka-ajosta tylsää.
- Automaattiset pitkät toimii hyvin. Omassa autossa halogeenit ja mielestäni ei tarvitse lisäpitkiä erikseen hankkia. Yleensä ottaen mielestäni ajovalot paremmat kuin edellisen mallin fokkerissa.
Laitan lisää kokemuksia myöhemmin
Nyt mittarissa sen tuhannen kilsaa, josta matkaa n. 800km ja loput huonoa mökkitietä ja kaupunkiajoa. Keskikulutus laskettuna on noin 5.75 l/100km.
Muutamia kokemuksia ohessa mistä tykkään/en tykkää.
- Ajettavuus ja ohjaustuntuma hyvä
- HUD matka-ajossa todella kätevä. Ei niinkään kaupungissa tarpeen. Rahoille saa vastinetta ja suosittelen
- Bliss on tarpeellinen. Kun oma pituus on sellainen, että B-pilari estää päätä käännettäessä näkemästä takaaviistoon niin ei ollut huono hankinta.
- B&O kannattaa hankkia. Kuten jo moni aiemmin todennut niin hyvät on äänet.
- Auto hiljainen ajossa. En huomannut sivupeilin aiheuttamaa ujellusta mistä mainittu
- Kuljettajaa avustavat laitteet tekevät matka-ajosta tylsää.
- Automaattiset pitkät toimii hyvin. Omassa autossa halogeenit ja mielestäni ei tarvitse lisäpitkiä erikseen hankkia. Yleensä ottaen mielestäni ajovalot paremmat kuin edellisen mallin fokkerissa.
Laitan lisää kokemuksia myöhemmin
Nykyinen: Ranger Wolftrack
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Exät: Mondeo 2.0 AWD 5ov, Focus 1,5 Ecoboost Wagon vm-18, Focus 1,6TDI HB vm2012, Passat 2,0TDI vm-10, Focus 1,6 Zetec HB vm-09, Octavia 2,0TDI HB vm-06, Mondeo 1,8 Zetec vm-02 ja Focus 1,6 Zetec HB vm-99
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mikä on Focuksen ohjauksen ja ajettavuuden laita nykyään? Ohjaustehostinhan on vaihtunut hydraulisesta sähköiseen ja takapään monilinkkituenta on vaihtunut (ainakin joissakin malleissa) yhdystuelliseen akselistoon. Sisämelukin on ilmeisesti tippunut joka tarkoittaa pehmeämpää puslaa ja välystä.
Mk 1 ei tarvinne esittelyjä ja mk 2:kin on todella namu ajaa.
Mk 3:a en ole ajanut pl. pieni siirtäminen parkkipaikalla. Mk 4:ää on kehuttu, että ajettavuus on taas palannut kohdalleen. Oliko mk 3 jonkinlainen musta lammas?
Mk 1 ei tarvinne esittelyjä ja mk 2:kin on todella namu ajaa.
Mk 3:a en ole ajanut pl. pieni siirtäminen parkkipaikalla. Mk 4:ää on kehuttu, että ajettavuus on taas palannut kohdalleen. Oliko mk 3 jonkinlainen musta lammas?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaikilla ajaneena hyviä ajettavuudeltaan kaikki ja kokoajan hiljentyneet lisää mk 4 jo todella hiljainen..JiiHoo kirjoitti:Mikä on Focuksen ohjauksen ja ajettavuuden laita nykyään? Ohjaustehostinhan on vaihtunut hydraulisesta sähköiseen ja takapään monilinkkituenta on vaihtunut (ainakin joissakin malleissa) yhdystuelliseen akselistoon. Sisämelukin on ilmeisesti tippunut joka tarkoittaa pehmeämpää puslaa ja välystä.
Mk 1 ei tarvinne esittelyjä ja mk 2:kin on todella namu ajaa.
Mk 3:a en ole ajanut pl. pieni siirtäminen parkkipaikalla. Mk 4:ää on kehuttu, että ajettavuus on taas palannut kohdalleen. Oliko mk 3 jonkinlainen musta lammas?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljoa en ole mk4 ajanut, mutta sanoisin että mk3 paras ajaa. Mk2 mun mielestä mustalammas.JiiHoo kirjoitti:Mikä on Focuksen ohjauksen ja ajettavuuden laita nykyään? Ohjaustehostinhan on vaihtunut hydraulisesta sähköiseen ja takapään monilinkkituenta on vaihtunut (ainakin joissakin malleissa) yhdystuelliseen akselistoon. Sisämelukin on ilmeisesti tippunut joka tarkoittaa pehmeämpää puslaa ja välystä.
Mk 1 ei tarvinne esittelyjä ja mk 2:kin on todella namu ajaa.
Mk 3:a en ole ajanut pl. pieni siirtäminen parkkipaikalla. Mk 4:ää on kehuttu, että ajettavuus on taas palannut kohdalleen. Oliko mk 3 jonkinlainen musta lammas?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyinen mk3 ST perfect ajaa, kunhan vielä saa kesärenkaat korkeammiksi niin hiljenee. Tutun Mondeo5 jossa myös sähköinen tehostin oli jotenkin tunnotin keskialueella. Riippunee malliversiosta ja tottumuksesta. Työpaikan uusi Octavia myös lievästi tunnoton keskialueella. Kunhan Mk4 ST tulee pitää testata.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielestäni Mk1:n veroista ajettavaa ei ole sen jälkeen esitelty. Tarkoitan mitä sauto oli uutena.. Nykyinen mk3 jää mielestäni tästä. Ovat tietenkin makuasioita. Mk2 facelift oli myös ihan ok kuten myös tämä uusi Mk4. Mk1:ssä oli ohjauksessa jotain sellaista tarkkuutta mitä pystyi kokemaan esim. Porsche 911:sta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sekä TM että Tuulilasi ovat nyt mitanneet mukautuvat LED-ajovalot. Tuulilasi on saanut ainakin 10 metriä huonommat kantamat lähi- ja kaukovaloille jos nyt olen ymmärtänyt nuo mitatut luxit oikein.
Oliko Tuulilasin Focuksen ajovalot perussäädetty väärin tehtaalla vai Tuulilasin toimesta? Oliko mittaustekniikassa eroja eli jompi kumpi on osannut "säätää" valoja mittausta varten paremmin? Vai mistä lienee kysymys?
Oliko Tuulilasin Focuksen ajovalot perussäädetty väärin tehtaalla vai Tuulilasin toimesta? Oliko mittaustekniikassa eroja eli jompi kumpi on osannut "säätää" valoja mittausta varten paremmin? Vai mistä lienee kysymys?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossa automaatin rullassa on tuo ”M” (manual) nappi niin mistä niitä vaihteita hämmennetään? Ratin takana läpyskät? Kellään kuvaa laittaa niistä?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15