Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Milo kirjoitti:Onko havaintoa lämmityslaitteen lämpötilansäätöongelmista. Lämppärin asetusarvo on 20°C ja puhallin kakkosnopeudella - kabiini lämpiää lähes 30°C eikä siitä jäähdy kuin laittamalla kylmäkoneen päälle tai avaamalla ikkunan. Tämän jälkeen tilanne kuitenkin asettuu. Herättää kyydissä olevissa ooppelikuskeissa hilpeyttä...
Mutta tätä ei siis tapahdu jatkuvasti - ehkä kerran viikossa. Pari viikkoa on vielä takuuta päällä - tarttee lähteä vielä mussuttamaan tuostakin.
Alkusarjan autoissa oli lämpötila-antureissa viallisia/huonosti toimivia. Minulle anturi vaihdettiin aikoinaan. Ennen vaihtoa lämpötila vaelteli ja olikohan puhaltimen nopeudessakin omituisia piirteitä. Anturin vaihdon jälkeen lämpötila pysyy suhteellisen hyvin asetetussa ja suurimmaksi osaksi siihen ei enää tarvitse puuttua millään tavalla.
Käsitin jutustasi että sinulla ei ole AUTO-asennossa lämmityslaite, miksi? Olen itse kokeillut manuaaliasetuksia enkä kyllä löytänyt niistä toimivaa. Kannattaa antaa automatiikan hoitaa lämmönsäätö. Toki edellyttää että anturi on kunnossa.
Edit: Asiaan liittyy myös ohjelmistopäivityksiä, joita tehtiin silloin mk5:n alkutaipaleella. Toivottavasti autossa ovat viimeisimmät päivitykset ja elleivät ole, niin ne pitää toki ajaa sisään. Lisäksi muistaakseni dieseleissä oli koko tämä lämpötilahässäkkä jotenkin vaikeampaa, mutta kai nekin on kuriin saatu kun ei ole pitkään aikaan mitään enää kuulunut.
fordever kirjoitti:
Alkusarjan autoissa oli lämpötila-antureissa viallisia/huonosti toimivia. Minulle anturi vaihdettiin aikoinaan. Ennen vaihtoa lämpötila vaelteli ja olikohan puhaltimen nopeudessakin omituisia piirteitä. Anturin vaihdon jälkeen lämpötila pysyy suhteellisen hyvin asetetussa ja suurimmaksi osaksi siihen ei enää tarvitse puuttua millään tavalla.
Käsitin jutustasi että sinulla ei ole AUTO-asennossa lämmityslaite, miksi? Olen itse kokeillut manuaaliasetuksia enkä kyllä löytänyt niistä toimivaa. Kannattaa antaa automatiikan hoitaa lämmönsäätö. Toki edellyttää että anturi on kunnossa.
Edit: Asiaan liittyy myös ohjelmistopäivityksiä, joita tehtiin silloin mk5:n alkutaipaleella. Toivottavasti autossa ovat viimeisimmät päivitykset ja elleivät ole, niin ne pitää toki ajaa sisään. Lisäksi muistaakseni dieseleissä oli koko tämä lämpötilahässäkkä jotenkin vaikeampaa, mutta kai nekin on kuriin saatu kun ei ole pitkään aikaan mitään enää kuulunut.
Juuri näin.Auto asetus päälle jos ei jo ollut. Sitä varten se automaattinen ilmastointi on,että se säätelee puhalluksen ja lämmöntulon tehoa.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
69dude kirjoitti:Juuri näin.Auto asetus päälle jos ei jo ollut. Sitä varten se automaattinen ilmastointi on,että se säätelee puhalluksen ja lämmöntulon tehoa.
Jotenkin minua vaan ärsyttää ylimääräinen puhaltimen kohina - siksi olen pitänyt puhallusnopeuden manuaalilla. Mk3:ssa ja mk4:ssa tämä on toiminut ihan hyvin - lämpiää tai jäähtyy vähän hitaammin mut so not. Ja toimìi ihan hyvin tällä mk5:sakin mutta välillä säädin ajaa yli että heilahtaa eikä osaa sitä ollenkaan korjata vaikka viileääkin ilmaa olisi tarjolla.
Milo kirjoitti:Jotenkin minua vaan ärsyttää ylimääräinen puhaltimen kohina - siksi olen pitänyt puhallusnopeuden manuaalilla. Mk3:ssa ja mk4:ssa tämä on toiminut ihan hyvin - lämpiää tai jäähtyy vähän hitaammin mut so not. Ja toimìi ihan hyvin tällä mk5:sakin mutta välillä säädin ajaa yli että heilahtaa eikä osaa sitä ollenkaan korjata vaikka viileääkin ilmaa olisi tarjolla.
Muistaakseni ohjelmistopäivityksillä aikanaan vaikutettiin myös puhaltimen käyttäytymiseen hillitsevästi. Kannattaa siis tiukata huollossa onko kaikki päivitykset tehty. Enkä sulkisi pois lämpötila-anturinkaan viallisuutta. Omasta mielestäni puhallin käyttäytyy lämpötilan tasaannuttua aika sivistyneesti. Toki se puhkuu kun automaatti haluaa mahdollisimman nopeasti lämmittää tai jäähdyttää.
^ Ei ymmärrä. Hyvällä tuurilla voi kuitenkin poimia oikean nopeuden navin karttatiedosta. Tuonhan saa koodattua korjaamolla (maksua vastaan) että käyttää pelkästään havaittua liikennemerkkitietoa. Ongelma tällöin on että taajamanopeuksilla (esim. 40 km/h) havaittu merkki pysyy muistissa noin kilometrin tms. luokkaa, ja sitten vaatisi uuden merkin. Kun sitä ei yleensä löydy, niin nopeus jää havaitsematta ja näytön merkki poistuu näkyvistä. Maantie / motari nopeuksilla tuota ongelmaa ei esiintynyt.
akk1965 kirjoitti:^ Ei ymmärrä. Hyvällä tuurilla voi kuitenkin poimia oikean nopeuden navin karttatiedosta. Tuonhan saa koodattua korjaamolla (maksua vastaan) että käyttää pelkästään havaittua liikennemerkkitietoa. Ongelma tällöin on että taajamanopeuksilla (esim. 40 km/h) havaittu merkki pysyy muistissa noin kilometrin tms. luokkaa, ja sitten vaatisi uuden merkin. Kun sitä ei yleensä löydy, niin nopeus jää havaitsematta ja näytön merkki poistuu näkyvistä. Maantie / motari nopeuksilla tuota ongelmaa ei esiintynyt.
Ei tuo myöskään ymmärrä vasemmalla puolella olevaa valkeaa nopeusrajoitus päättyy merkkiä. Itse asiassa tuo näyttö on täysin epäluotettava. Vaikka se näkisikin merkin aivan oikein niin kohta se hakee kai navitiedoista aivan väärän rajoituksen... nopeimmillaan tämä tapahtuu risteyksen jälkeen kun rajoitusmerkki on heti käännöksen jälkeen - risteävän tien merkin rajoitus vilahtaa vain muutaman sekunnin ajan.
Tuli sitten ostettua tuollainen mk5 Mondeo. Varustelutasoltaan Titanium Business. Pitäisikö tuossa olla avaimeton keskuslukitus? Vai onko se ollut rastitettava lisävaruste?
Ovenkahvoissa on mielestäni tähän avaimettomaan systeemiin viittaavat viivat kahvan yläpuolella. En kuitenkaan tajua ohjekirjankaan opeilla miten tuon pitäisi toimia tai miten sen saisi käyttöön tai onko koko varustetta yleensä koko autossa.
Liekkö kuulune tähän ketjuun, mutta laitetaan tänne.
Eli Accord alkaa olla matkansa päässä (meikäläisellä - vaikkakaan siinä ei mitään mainittavaa vikaa ole) ja vaihtoehtona on Mondeo tai Volvo (v70).
Mitähän noista -14 => voorteista kannattaa silmäillä, sillä silmällä?
Muutaman olen jo hylännyt totaalisen huoltamattomuuden tai huoltoliikkeen vastaamattomuuden takia (esim. konerikko unohtui mainita), jos niitä nyt vielä muutama huoltamaton tulee vastaan, tarvii varmaan keskittyä enempi tuohon kiinalaisten autokopioon - en oikein arvaa huoltamatonta automaattia ostaa.
Mutta risut ja ruusut ja mihin kiinnittää huomiota - kaikki mahdolliset ketjut luettu läpi ja niissä enempi juupas eipäis väittelyä - enempi kaipaisin rehellisiä ominaisuuksia - olkoot vika tai ei.
andyhooaff kirjoitti:Tuli sitten ostettua tuollainen mk5 Mondeo. Varustelutasoltaan Titanium Business. Pitäisikö tuossa olla avaimeton keskuslukitus? Vai onko se ollut rastitettava lisävaruste?
Ovenkahvoissa on mielestäni tähän avaimettomaan systeemiin viittaavat viivat kahvan yläpuolella. En kuitenkaan tajua ohjekirjankaan opeilla miten tuon pitäisi toimia tai miten sen saisi käyttöön tai onko koko varustetta yleensä koko autossa.
Viivojen kohdalta painaa niin menee lukkoon ja aukeaa kun käden laittaa kahvalle..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Sillon pitää selvittää onko autossa avaimeton..ne viivat tais löytyä jostain muustakin mallista..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti:
Sillon pitää selvittää onko autossa avaimeton..ne viivat tais löytyä jostain muustakin mallista..
Avaimeton avaus tuli Titaniumiin vakioksi 05/2016 kun vm 2017 valmistus alkoi. Tätä ennen avaimeton käynnistys oli Titaniumissa vakiona, mutta avaimeton avaus oli ruksitettava lisävaruste. Varmaankin oli ihan softalla aktivoitava toiminto:)
andyhooaff kirjoitti:Tuli sitten ostettua tuollainen mk5 Mondeo. Varustelutasoltaan Titanium Business. Pitäisikö tuossa olla avaimeton keskuslukitus? Vai onko se ollut rastitettava lisävaruste?
Ovenkahvoissa on mielestäni tähän avaimettomaan systeemiin viittaavat viivat kahvan yläpuolella. En kuitenkaan tajua ohjekirjankaan opeilla miten tuon pitäisi toimia tai miten sen saisi käyttöön tai onko koko varustetta yleensä koko autossa.
Secon rastitettava lisävaruste,ei vakiona kyseisessä mallissa. Viivat on toki kaikissa valmiina.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Liekkö kuulune tähän ketjuun, mutta laitetaan tänne.
Eli Accord alkaa olla matkansa päässä (meikäläisellä - vaikkakaan siinä ei mitään mainittavaa vikaa ole) ja vaihtoehtona on Mondeo tai Volvo (v70).
Mitähän noista -14 => voorteista kannattaa silmäillä, sillä silmällä?
Muutaman olen jo hylännyt totaalisen huoltamattomuuden tai huoltoliikkeen vastaamattomuuden takia (esim. konerikko unohtui mainita), jos niitä nyt vielä muutama huoltamaton tulee vastaan, tarvii varmaan keskittyä enempi tuohon kiinalaisten autokopioon - en oikein arvaa huoltamatonta automaattia ostaa.
Mutta risut ja ruusut ja mihin kiinnittää huomiota - kaikki mahdolliset ketjut luettu läpi ja niissä enempi juupas eipäis väittelyä - enempi kaipaisin rehellisiä ominaisuuksia - olkoot vika tai ei.
kiitos jo etupeltoon
-jp-
Ja nyt taas muutama myllätty läpi ja automaatit ei kelpaa (huoltamattomuuden takia), joten tarkenneteen mitä vaivoja manuaalimondeoista löytyy.
Ei kait nyt näistä manuaaleissa ihmeempiä ongelmia löydy,jos on huollot tehty.Itsellä ainoat ongelmat ovat olleet poukkoileva automaattilmastointi,joka korjaantui softa päivityksellä.Sitten oli myös webaston jännite ongelma,joka korjaantui myös softa päivityksellä ja akun vaihdolla...
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
69dude kirjoitti:Ei kait nyt näistä manuaaleissa ihmeempiä ongelmia löydy,jos on huollot tehty.Itsellä ainoat ongelmat ovat olleet poukkoileva automaattilmastointi,joka korjaantui softa päivityksellä.Sitten oli myös webaston jännite ongelma,joka korjaantui myös softa päivityksellä ja akun vaihdolla...
Hyvä
Jatketaan siis manuaalin vaihtoehtona pitämistä, tosin tarjonta on melko vähäistä, mutta silloin tällöin tulee tarjolle.
(meikäläisen vaatimukset täyttäviä versioita).
fordever kirjoitti:
Edit: Asiaan liittyy myös ohjelmistopäivityksiä, joita tehtiin silloin mk5:n alkutaipaleella. Toivottavasti autossa ovat viimeisimmät päivitykset ja elleivät ole, niin ne pitää toki ajaa sisään. Lisäksi muistaakseni dieseleissä oli koko tämä lämpötilahässäkkä jotenkin vaikeampaa, mutta kai nekin on kuriin saatu kun ei ole pitkään aikaan mitään enää kuulunut.
Auto menee ensi viikolla pajalle tutkittavaksi. Haluavat päivittää myös Syncin - onko kellään tietoa onko lämppärisoftat just siinä? Fordin ohje muuten sanoi että jos automaatti ei kelpaa niin käyttäkää manuaaliasentoa... asenne kohdallaan
Mun autosta löytyi myös joku kamppanja jossa vaihdetaan ilmastointikompuran kytkin...
andyhooaff kirjoitti:Mitäs tuo valikoista löytyvä Valet mode pitää sisällään? Kysyy PIN-koodia, muttei normaalit 1234 tai 0000 kelpaa. Saa varmaan huollossa nollattua?
Oisko tuo nyt ollut joku suojahomma syncciin,että jos joku lainaa autoa, niin ei pääse räplään/näkemään mitään henkilökohtaisia tietoja,esim viestejä,puheluita,kalentereita,navin osoitteita...Saatan kyllä muistaa aivan väärinkin,kun ei ole ollut käyttöä.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
andyhooaff kirjoitti:Mitäs tuo valikoista löytyvä Valet mode pitää sisällään? Kysyy PIN-koodia, muttei normaalit 1234 tai 0000 kelpaa. Saa varmaan huollossa nollattua?
Ilmeisesti aktivoimalla Valet Moden saa Syncin jotenkin lukkoon etteivät ulkopuoliset pääse näkemään sinne talletettuja tietoja. Tuotahan tarvitsee silloin kun jamesbondina päräyttää Mondeolla 6 tähden hotellin ovelle ja parkkipoika tulee vaatimaan avaimia, jotta saa vietyä Mondeon parkkiin puolestasi. Silloin enable Valet Mode ja syöttää itse sillä hetkellä valitsemansa PIN-koodin, jolla sitten myöhemmin saa Valet Moden pois päältä. Jos koodi pääsee unohtumaan, ainakin suomenkielisessä käyttöohjeessa on mainittu jonkinlainen master-koodi (Sync 2), jolla saa Valet Moden pois.
No niin, nyt tuli sitten herja "Transmission limited function". Tuli tuollaisen reippaan valtatielle kiihdytyksen yhteydessä - sen jälkeen ei toiminut kuin parittomat vaihteet koneen uudelleen käynnistykseen asti. Onko tällaisesta havaintoa? Joku oli tullut siihen tulokseen että liittyisi EGR:n mutta aika kumma herja olisi...
Mutta jos oikein hakemalla haetaan jotain positiivista niin onneksi on pari viikkoa takuuta jäljellä...
Milo kirjoitti:No niin, nyt tuli sitten herja "Transmission limited function". Tuli tuollaisen reippaan valtatielle kiihdytyksen yhteydessä - sen jälkeen ei toiminut kuin parittomat vaihteet koneen uudelleen käynnistykseen asti. Onko tällaisesta havaintoa? Joku oli tullut siihen tulokseen että liittyisi EGR:n mutta aika kumma herja olisi...
Mutta jos oikein hakemalla haetaan jotain positiivista niin onneksi on pari viikkoa takuuta jäljellä...
Onko aukoton huoltokirja eli että kaikki huollot on tehty ajallaan? Voisiko olla mahdollista, että autoosi ei ole koskaan ajettu yhtään ohjelmistopäivitystä? Hieman alkaa vaikuttaa siltä. Huollossahan niitä ei huvikseen ajeta sisään, koska ne ovat aikaa vieviä eikä huvikseen ajetuista saa mitään korvausta Fordilta. Ellei siten asiakas ole niin hölmö että tarjoutuu niistä maksamaan. En nyt muista liittyikö tuohon transmission limited function -ilmoitukseenkin jokin ohjelmistopäivitys, mutta EGR liittyy muistaakseni.
Mutta eikö autosi ole menossa pajalle, joten siellä sitten tiukkana. Kannattaa varata aikaa ja mennä seuraamaan vierestä toimenpiteitä. Jos eivät suostu niin vaihda pajaa.
fordever kirjoitti:
Onko aukoton huoltokirja eli että kaikki huollot on tehty ajallaan? Voisiko olla mahdollista, että autoosi ei ole koskaan ajettu yhtään ohjelmistopäivitystä? Hieman alkaa vaikuttaa siltä. Huollossahan niitä ei huvikseen ajeta sisään, koska ne ovat aikaa vieviä eikä huvikseen ajetuista saa mitään korvausta Fordilta. Ellei siten asiakas ole niin hölmö että tarjoutuu niistä maksamaan. En nyt muista liittyikö tuohon transmission limited function -ilmoitukseenkin jokin ohjelmistopäivitys, mutta EGR liittyy muistaakseni.
Mutta eikö autosi ole menossa pajalle, joten siellä sitten tiukkana. Kannattaa varata aikaa ja mennä seuraamaan vierestä toimenpiteitä. Jos eivät suostu niin vaihda pajaa.
Autossa on täysi huoltokirja ja tässä kohti erityisesti lämmittää että laatikon öljyt on vaihdettu ajallaan...
Keskiviikolle on aika varattu lämppäriongelmien takia. Auto tuli minulle pari kuukautta sitten 60tkm ajettuna ja käytän eri pajaa kuin edellinen omistaja naapurikaupungissa. Ei ne sinne korjaamon puolelle laske mutta tämä mekaanikko jolle aika on varattu on minun puolituttu tuosta naapurustosta ja ns. tunnettu ammattimies...
Mutta näinhän me sanoi että eivät ohjelmia päivitä jos niissä ei ole vikaa...kaksi palikkaa olis päivittämättä.
No nyt lämppäri tuntuis pelaavan ok, jopa automaatilla. Ohjelmapäivitys paransi vaivat... jotenkin vois kuvitella että olis ihan fiksua että huolloissa päivittäisivät tällaiset surkeat susi-ohjelmat pyytämättä ihan niinkuin vaihtoivat kamppanjana ilmastoinnin kompuran kytkimen. Voisin kuvitella että tämäkin lämppärin surkea toiminta on ollut yksi turha naula arkkuun autoni edellisen omistajan päätöksessä vaihtaa merkkiä - ja vielä ooppeliin .
Valitettavasti laatikon temppuilusta ei jäänyt vikakoodeja.