
tulipahan palattua..
tulipahan palattua..
Tänne muutaman vuoden volvoilun jälkeen maanantaina tulee pihalle mondeo vm-06 chia malli 5 ovinen 145 heppaa ja ajettu vain 144 tuhatta...melkei 10 vuotta tuli volvoiltua.. 

Re: tulipahan palattua..
Moro!
Wellcome back!Volvo(pyöriä)on ollut aina yksi suosikkini,ihme että en yhtään ole omistanut!
Ensimmäiset kokemukset autoiluun oli -73 Nummella jäällä Amazon Sportilla,sitten 144 ja PV 544
Harri
Wellcome back!Volvo(pyöriä)on ollut aina yksi suosikkini,ihme että en yhtään ole omistanut!
Ensimmäiset kokemukset autoiluun oli -73 Nummella jäällä Amazon Sportilla,sitten 144 ja PV 544

Harri

Re: tulipahan palattua..
Sama täällä. Taunuksen myynnistä 3 vuotta. Ens viikolla tulossa 08 Mondeo. Tässä välissä oli 300c chrysleri
'73 2d Taunus, '98 Escort GT farmari
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Loka 2018 21:05
Re: tulipahan palattua..
Jep. Fordin harrastajana ei pääse eroon Fordeista vaikka välillä ollut muita merkkejä. Varmaan johtuu Angliasta joka oli ensimmäinen auto,
mutta ei ainoa Anglia. Ei tosin ole "pahaa" sanottavaa 70-luvun Volvoista. (140-sarja)
mutta ei ainoa Anglia. Ei tosin ole "pahaa" sanottavaa 70-luvun Volvoista. (140-sarja)
Re: tulipahan palattua..
Tänään sain mondeon olipa hyvin pidetty
....siistit beige nahkistuimet ja sähköllä kuskin ja hanttarin penkki
automaatti lootakin tuntui pelaavan hyvin ...toivottavasti pelaa koko autokin hyvin...


Re: tulipahan palattua..
Se on niin hienoa teknologiaa, toimiiko takapuolen lämmitin myös ja tuulilasin sulatus, tässä ne ovat jo kovin viileät..rippe kirjoitti:Tänään sain mondeon olipa hyvin pidetty....siistit beige nahkistuimet ja sähköllä kuskin ja hanttarin penkki
automaatti lootakin tuntui pelaavan hyvin ...toivottavasti pelaa koko autokin hyvin...

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: tulipahan palattua..
Kyllä persus lämpiää , mutta tuulilasin lämmitystä ei päässyt kokeilemaan kun nuo kelit lämpes täällä lapissakin....olisko jollakin forumilaisella ylimääräistä suomen kielistä ohjekirjaa kun ei saksa oikein luonnista
netistä yrittäny mutta kun ei ole löytynyt vain pika opaita..

Re: tulipahan palattua..
En tiedä natsaako:rippe kirjoitti:Kyllä persus lämpiää , mutta tuulilasin lämmitystä ei päässyt kokeilemaan kun nuo kelit lämpes täällä lapissakin....olisko jollakin forumilaisella ylimääräistä suomen kielistä ohjekirjaa kun ei saksa oikein luonnistanetistä yrittäny mutta kun ei ole löytynyt vain pika opaita..
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... =FIN&div=f
vai onko tuo se pikaopas?
Harri

Re: tulipahan palattua..
Tuon olen löytänyt mutta olis hyvä löytis saman lainen kuin auton matkassa on suomenkielinen...pittää alkaa purkaamoita katteleen jos vaikka löytyis..lisävalot pitäis asentaa mutta kun tuossa on alkuperäiset xenon valot lyhyillä pittää varmaan ostaa se kallis noin 100e maksaa....vai tuleeko vika valoja jos kytkkee tavallisella releellä...sitten vielä automaatti öljyn määrän tarkastuksesta pitikö kylmänä vai kuumana 4-vaihteinen automaatti..
Re: tulipahan palattua..
Tavallisella releellä onistuu näihin can-väyläsiinkin ja tossa mk3 Mondeossa ei oo joten antaa palaa. Voihan siihen laittaa diodillisen releen turvaksi, jonka itekin laitoin tohon S-maxiin (can). Eihän se xenon edes vaikuta, varsinkin ku pitkät on halogeenit.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: tulipahan palattua..
Kiitos vastauksesta....
Lisävalopaketti LuminaLights X35, Premium X3
Tuollaisen paketin keulaan laitan
Lisävalopaketti LuminaLights X35, Premium X3
Tuollaisen paketin keulaan laitan

Re: tulipahan palattua..
Automaatin öljyistä kyselit.
Koska sinne laatikkoon on vaihdettu öljyt viimeksi jos huollossa käynyt ns. lisätyö on pitää pyytää erikseen.
Öljyn tarkistus ajetaan auto ja laatikon öljyt kuumaksi käydään kaikki vaihteet läpi annetaan käydä tyhjäkäyntiä ja mitataan öljyt moottorin pitää käydä. Onko mittatikkua vain ainoastaan ylimääräien valuu ulos. Muista että on taatusti tasainen alusta kun mittailet öljyntasoja
Täytä vaihteistoon ilmoitettu määrä.
Kytke vianmäärityslaite automaattivaihteistoöljyn lämpötilan tarkistamista varten.
Käynnistä moottori. Kytke jokainen vaihde 3 sekunniksi ja palauta sitten valitsinvipu P-asentoon.
Varmista, että automaattivaihteistoöljyn lämpötila on 53-57°C.
Irrota tarkistusreiän tulppa. Anna liian öljyn valua pois.
Jos ei ole merkkejä öljyhukasta: Täytä, kunnes automaattivaihteistoöljyä valuu tasoputkesta.
määrä 5-7litraa
Koko juttu
viewtopic.php?f=3&t=49003&p=273602&hili ... yt#p273602
Koska sinne laatikkoon on vaihdettu öljyt viimeksi jos huollossa käynyt ns. lisätyö on pitää pyytää erikseen.
Öljyn tarkistus ajetaan auto ja laatikon öljyt kuumaksi käydään kaikki vaihteet läpi annetaan käydä tyhjäkäyntiä ja mitataan öljyt moottorin pitää käydä. Onko mittatikkua vain ainoastaan ylimääräien valuu ulos. Muista että on taatusti tasainen alusta kun mittailet öljyntasoja
Täytä vaihteistoon ilmoitettu määrä.
Kytke vianmäärityslaite automaattivaihteistoöljyn lämpötilan tarkistamista varten.
Käynnistä moottori. Kytke jokainen vaihde 3 sekunniksi ja palauta sitten valitsinvipu P-asentoon.
Varmista, että automaattivaihteistoöljyn lämpötila on 53-57°C.
Irrota tarkistusreiän tulppa. Anna liian öljyn valua pois.
Jos ei ole merkkejä öljyhukasta: Täytä, kunnes automaattivaihteistoöljyä valuu tasoputkesta.
määrä 5-7litraa
Koko juttu
viewtopic.php?f=3&t=49003&p=273602&hili ... yt#p273602
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali