Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Freeze kirjoitti:Omani tilasin 24.6. ja auton lupailtiin vähän sen jälkeen olevan luovutettavissa suunnilleen lokakuun 1. viikolla.
Pentele, 80 tkm huollon joudun vielä teetättään nykyiseen ensi viikolla
Automyyjä pisti tilauksen jälkeen seuraavalla viikolla viestiä, että fordin järjestelmä arvioi autoni saapuvan suomeen lokakuun ”alussa”. Sinänsä voisi pitää paikkansakin, kun vertaa muiden saamiin päivämääriin.
Minulla pompsahti parilla viikolla myöhemmäksi, jossain vaiheessa, olikohan viimeisin arvio Marraskuun alussa. En oo kyllä ihan vasta käynyt päivittämässä tilannetta.
hexteri kirjoitti:Itse tuli tilattua farkkuna 2.0 -litrainen diesel A8 ja ST-Line. Pitäisi kuulemma tulla tämän vuoden puolella vielä. Itselleni tuli suurin yllätys muuttuneista auton päästöistä... Aiemman 116 g/km sijaan uuden mittaustavan päästöt ovatkin 150 g/km!!! Ja tämän myötä autovero nousisi n.1000€. Onneksi kaupat tuli tehtyä jo elokuussa, niin saa vanhalla verolla.
Öö, eikös uusi vero mene autoista, jotka rekisteröidään 1.9.2018 tai sen jälkeen. Ei sitä kaupanteon päiväys ratkaise.
VM:n vero-osaston sivuilla todetaan näin:
"Uutta autoverotaulukkoa sovelletaan autoihin, joiden CO2-päästötieto on mitattu WLTP-menetelmällä ja jotka rekisteröidään tai otetaan käyttöön 1.9.2018 tai sen jälkeen. Auton verotuksessa sovelletaan WLTP-mittaustavan mukaista päästöarvoa."
mopomies kirjoitti:
Öö, eikös uusi vero mene autoista, jotka rekisteröidään 1.9.2018 tai sen jälkeen. Ei sitä kaupanteon päiväys ratkaise.
VM:n vero-osaston sivuilla todetaan näin:
"Uutta autoverotaulukkoa sovelletaan autoihin, joiden CO2-päästötieto on mitattu WLTP-menetelmällä ja jotka rekisteröidään tai otetaan käyttöön 1.9.2018 tai sen jälkeen. Auton verotuksessa sovelletaan WLTP-mittaustavan mukaista päästöarvoa."
Epäilen pahasti että mopomies on oikeassa,itse sain oman ST-Fiestan heinäkuussa ja asiasta oli puhetta kun vartavasten otin sen puheeksi...
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
Eikös elokuussa tehty ennätyksellisen paljon kauppoja juuri sen takia kun syyskuun alusta monella mallilla nousee verot? Eli riitti, että kaupat tehtiin elokuussa. Tuskin automaahantuojilla oli jokaista mallia varastossa. Autot rekisteröidään sitten joskus kun tulee..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Tuolta voi lukea asiasta. Ennen 1.9.2018 tilattuihin autoihin voidaan soveltaa verovelvollisen vaatimuksesta vanhaa taulukkoa - juuri tämän takia kauppa kävi erityisen hyvin elokuussa. Vahvasti uskon, että on myös automyyjän intresseissä auttaa asiakasta tämän "vaatimuksen" suhteen.
Tuolta voi lukea asiasta. Ennen 1.9.2018 tilattuihin autoihin voidaan soveltaa verovelvollisen vaatimuksesta vanhaa taulukkoa - juuri tämän takia kauppa kävi erityisen hyvin elokuussa. Vahvasti uskon, että on myös automyyjän intresseissä auttaa asiakasta tämän "vaatimuksen" suhteen.
Mielelläni myönnän olleeni väärässä. Luin varmaan huonosti joskus aiemmin ja muistin, että uusia malleja, joita ei ole edes valmistettu vanhan lain voimassaollessa ei voisi vanhalla systeemillä verottaa.
Mutta kyllä moni autokauppa myös osti autoja ja rekisteröi ne valmiiksi elokuussa, jotta varmasti voi myydä ne vanhalla verolla.
Focuksen esitteessä sanotaan 1,5 dieselin olevan Euro6.2 -normin mukainen.
Wikipedia taas ei tunne sellaista normia ollenkaan vaan uusin on Euro6d. Onko tämä sama vai eri asia?
Ei kai tällä suomessa ole juuri merkitystä mutta keskieuroopan diesel-automatkailuun päästönormeilla lienee vaikutusta ainakin tulevaisuudessa?
Heinäkuun lopussa tilattu Wagon on valmistunut tehtaalta 16.9.
Siitä ei ole tietoa koska auto tulee maahan ja on luovutuksessa.
Varmaan tuossa menee vielä muutama viikko.
PNEs kirjoitti:Heinäkuun lopussa tilattu Wagon on valmistunut tehtaalta 16.9.
Siitä ei ole tietoa koska auto tulee maahan ja on luovutuksessa.
Varmaan tuossa menee vielä muutama viikko.
Facebookin puolella joku tiesi jo kertoa, että ensimmäinen satsi wagoneita olisi saapunut maahan viime sunnuntaina (23.9)
siebro kirjoitti:
Oma auto valmistui myös 16.9 ja suomeen tulee 15-20.10. Vaunulan lanseeraus on lokakuun viimeinen vkloppu ja sitä ennen ei ilmeisesti kukaan saa autoa
AAR85 kirjoitti:
Mitä? Ei ketään? Vaikka olisi tilanut muualta?
Eiköhän se ole kaikissa liikkeissä ensiesittelyssä samaan aikaa ei vaan laakkosella..voi olla että on luovutus kielto ennen sitä..no mun ei tarvi tätä murehtia oma saapuu vasta joulukuussa
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti:
Eiköhän se ole kaikissa liikkeissä ensiesittelyssä samaan aikaa ei vaan laakkosella..voi olla että on luovutus kielto ennen sitä..no mun ei tarvi tätä murehtia oma saapuu vasta joulukuussa
Käsittääkseni ei ainakaan vaunulan asiakkaat. Varmaks en mene sanomaan
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
PiuhaPoikki kirjoitti:Onkos joku perehtynyt noihin päästönormeihin?
Focuksen esitteessä sanotaan 1,5 dieselin olevan Euro6.2 -normin mukainen.
Wikipedia taas ei tunne sellaista normia ollenkaan vaan uusin on Euro6d. Onko tämä sama vai eri asia?
Euro 6.2 tunnetaan myös nimellä Euro 6d-TEMP ja se toimii siirtymävaiheena seuraavaan versioon. Wikipediakaan ei aina ole ajantasainen, eikä se näytä listaavan noita alirevisioita.
Käsittääkseni WLTP -mitatut päästöt ovat standardia 6c alunperin ...
Tien päällä mitattu varmennustesti päästöille (RDE) nosti revision 6d-TEMP:iin (9/2017), joka sallii 110% eron WLTP ja RDE -mittauksien välillä NOx -päästöissä
2020 voimaan astuva 6d sallii enää 50% eron NOx -päästöissä
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
69dude kirjoitti:Kyllä saa olla aika sysipaskat Ledit jos halogeenit ne pieksee. Itse en ole moisiin vielä törmännyt. Xenonit asia erikseen,niissä kyllä riittää potkua,ja varsinkin niitten pitkissä.
Tekniikan maailman mukaan focuksen ledit on tuollaiset sysipaskat eikä pärjää esim. Dacian halogeeneille.
Tosin myös halogeenit uudessa focuksessa on paskat, joten jos haluaa ajaa pimeällä niin pitää vaihtaa Fiestaan.
EeroH kirjoitti:Tekniikan maailman mukaan focuksen ledit on tuollaiset sysipaskat eikä pärjää esim. Dacian halogeeneille.
Tosin myös halogeenit uudessa focuksessa on paskat, joten jos haluaa ajaa pimeällä niin pitää vaihtaa Fiestaan.
Ihan yhtä sysipaskat oli fiestan valot tm mukaan..oli pitkien kantama näköjään huomattavasti parempi focus 130m ja fiesta 170m..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
EeroH kirjoitti:Tekniikan maailman mukaan focuksen ledit on tuollaiset sysipaskat eikä pärjää esim. Dacian halogeeneille.
Tosin myös halogeenit uudessa focuksessa on paskat, joten jos haluaa ajaa pimeällä niin pitää vaihtaa Fiestaan.
Focuksesta oli testattu mukautuvat lediajovalot. Olisi ollut TM:ltä fiksua mitata samalla ne "normaalit" lediajovalot. Tosin tällä hetkellä ne saa vain Vignaleen vakiovarusteena. Saksassa toki ne saa esim. Titaniumiinkin.