varoitus tästä fordin automallista!
varoitus tästä fordin automallista!
haluan varoittaa kaikkia jotka aikovat ostaa ford transit 89 tai vanhemman mk3 koppasen..siihen on ensinnäkin todella vaikea saada ns.kulutusosia ,ainakin tietyt osat ovat kiven takana vaikka tilais mistä! muutenkin aika kauhee auto ajaa jos suoraan sanoo ja mähän sanon kokemuksesta
Re: varoitus tästä fordin automallista!
ransiitilla ajo ja omistus on elämänvalintoja joita harvat meistä joutuu tekemään
Itellä löytyy kokemusta mk2, mk3, mk4 ja mk5 ajosta.
Itellä löytyy kokemusta mk2, mk3, mk4 ja mk5 ajosta.
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: varoitus tästä fordin automallista!
että tässä kohtaa ford on kyllä tehny suden autoksi
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: varoitus tästä fordin automallista!
No on noita muitakin malleja,mulle jäi isäukolta vähän ajettu Sierra joo eihän se Sierra paha ole mutta SE 1,6 CVH ja siihen ympätty 1-pisteruisku katti! on aivan susi semmoista ei ois koskaan saanu tehdä.
Huvittavinta vielä ON että tässä ei tarttis kattia ollakkaan mutta kun on vähäpäästösenä Suomeen rekisteöity vuonna 1991 niin muuksi et enää muuta kuin uudemmalle tekniikalle.
ON ollu aika murheenkryyni,autolla ajettu vasta 120tkm ja ongelmia ollu on menny ohjurinkumit mikä rikkoi katin ja sen jälkeen ei oikeen oo mikään toiminu oikein,päästöjä ei saa kuin huijaamalla kohdalleen,viimekesänä vaihdettiin kytkinpaketti kun se ei irrottanu,vikaa ei siellä näkyny,talven pelas kuten piti,nyt taas samaa ongelmaa jos kierrokset hiemankin korkealla niin ei irrota hyvin.kaikenmoista pientä harmia noiden lisäksi myös.
Niin ja se paras tässäkin ei saa mitään osia sinne 1-pisteruiskunpuolelle jos et sitten ulkomaita myöten kysele,no eipä oikeen innosta,hyvän korin tästä joku vielä kyllä saa kun vielä 3-ovinenkin,vaihtaa sitten sellasen tekniikan että käy kukkuu ja poistuu nopeasti heh.
Otan osaa transiitin omistajan painajaiseen kohta voidaan perustaa oma foorumi,jumalanhylkäämät merkit/mallit
Huvittavinta vielä ON että tässä ei tarttis kattia ollakkaan mutta kun on vähäpäästösenä Suomeen rekisteöity vuonna 1991 niin muuksi et enää muuta kuin uudemmalle tekniikalle.
ON ollu aika murheenkryyni,autolla ajettu vasta 120tkm ja ongelmia ollu on menny ohjurinkumit mikä rikkoi katin ja sen jälkeen ei oikeen oo mikään toiminu oikein,päästöjä ei saa kuin huijaamalla kohdalleen,viimekesänä vaihdettiin kytkinpaketti kun se ei irrottanu,vikaa ei siellä näkyny,talven pelas kuten piti,nyt taas samaa ongelmaa jos kierrokset hiemankin korkealla niin ei irrota hyvin.kaikenmoista pientä harmia noiden lisäksi myös.
Niin ja se paras tässäkin ei saa mitään osia sinne 1-pisteruiskunpuolelle jos et sitten ulkomaita myöten kysele,no eipä oikeen innosta,hyvän korin tästä joku vielä kyllä saa kun vielä 3-ovinenkin,vaihtaa sitten sellasen tekniikan että käy kukkuu ja poistuu nopeasti heh.
Otan osaa transiitin omistajan painajaiseen kohta voidaan perustaa oma foorumi,jumalanhylkäämät merkit/mallit
Re: varoitus tästä fordin automallista!
mulla meni ainaki nyt uskottavuus ford autoihin,tästä eteenpäin välttelen tätä merkkiä kuin ruttoa! ei sit minkäänlaista äänieristettä koko ford transitis ainakaan..tuossa ei kyllä ajomukavuudesta voi puhua. ja lisään vielä että ei autolla tee paskaakaan jos siihen jo kulutusosia vaikee saaha
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Minkähänlainen ajopeli olisi vaikkapa 20 vuotta nuorempi ransitti?
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Ainakaa seuraava ajopeli ei ole Ford
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Ehkä 80 luvulla on ollu hieman erilaiset vaatimukset käyttöautolle kuin nykyään. Ehkä se kantavuus ja veto takapäästä oli enemmänkin "mattokauppiaan" mieleen kuin äänieristys.
"harder" is not a very good safeword
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Haluaako joku vaihtaa autoja, voisin ottaa uudemman menopelin
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Jos haluaa paketterin joka on meluton ja varaosia löytyy helposti, kannattaa ostaa malli joka on hiukan kauempana museorekisteri -iästä
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Parempaa onnea seuraavan merkin kanssa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Joihinkin museo autoihinkin saa helpommin osia
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Mä en nyt oikein ymmärrä tätä vuodatusta. Kaikki nyt pitäis ymmärtää että -80 luvun pakettiauto ei vättämättä ominaisuuksilta voita muuten kuin hintansa puolesta nykyautoa. ja nuonkin vanhasta transiitista ei muutenkaa kannata maksaa enempää kuin mitä sen arvo on romumetalliksi muutettuna ellei kyseessä ole yksilöä joka heittämällä menee museorekisteriin (jos se on sun juttu?). Järkikin sen sanoo jo jos tuon ikäisiä transiitteja ei tien päällä tule kauheesti vastaan ei niihin kyllä varaosiakaan tahdo saada.
Onhan niitä vaikeasti saatavia osia hieman uudemmissakin autoissa esim. kokeileppa ettiä varaosaliikkeitten sivuilta nivomatikin itsestään tasaavat takaiskarit mk3 mondeoon. Ei tahdo oikein löytyä vaikka puhutaan 2000 luvun autosta.
Onhan niitä vaikeasti saatavia osia hieman uudemmissakin autoissa esim. kokeileppa ettiä varaosaliikkeitten sivuilta nivomatikin itsestään tasaavat takaiskarit mk3 mondeoon. Ei tahdo oikein löytyä vaikka puhutaan 2000 luvun autosta.
"harder" is not a very good safeword
Re: varoitus tästä fordin automallista!
ja mä en ymmärrä todellakaan sitä että aletaan arvostelemaan siitä kun sanoo miten asiat on!
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: varoitus tästä fordin automallista!
sen mitä Fordeja katellu tässä vuodesta 1970 niin kytkimiä ja periä ne ei näytä osaavan rakennelalla siten että kestäis,joo kytkimet tosin ei luista ei mutta kun sentään irrottais tai ei ainakaan ravistelis,perät on aina ollu ns. lauluperiä passaukset on mitä on,hieman jo itelläkin hipoo ajatus että mikä lie ois seuraava merkki? no kaikista merkeistä kuullu huonoakin toki hyvääkin mutta mitään tietoa ei ole mitä seuraavaksi vai ei mitään? vois olla halvempaa muuttaa sinne kaupuntiin asustelee ja liikkua sitte julkisilla.
Ei mulla ainakaan ole varaa maksella noiden uudempien digidigi autojen huoltoja ja korjailuja,kohta kai ajellaan kilvettömillä autoilla polliiseja pakoon kun muu ei auta heh!
Ei mulla ainakaan ole varaa maksella noiden uudempien digidigi autojen huoltoja ja korjailuja,kohta kai ajellaan kilvettömillä autoilla polliiseja pakoon kun muu ei auta heh!
Re: varoitus tästä fordin automallista!
joo,luulin että ford nyt osais tehdä laatu autoja,mutta kyllä erehdyin pahasti tästä merkistä..jopa mersutkin saa hiljaisempia periä tehtyä,ja vaikka neki huutais niin ei ne koskaan niin lujaa huuda etteikö autolla vielä kohtuullisesti pystyisi ajaa..toista on fordissa,ujeltaa niin pirusti että korvat halkee..ja ääni tulee yksistään perästä!
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: varoitus tästä fordin automallista!
ikävä kyllä oikeassa ollaan, ja muutenkin tuntuu että kun mennään uudempiin autoihin,(muihinkin kuin Ford) on kaikki tehty vain niin että autolla ois mukava ja hiljainen ajaa,sitten kun tulee aika vaihtaa iskari,jousi,vetoakseli niin pura koko etupää että osa on käsissä,kun entisaikaan osan sai irti muutaman pultin avauksella,selityksenä asiaan on se että joo ei ole edes tarkoitettu että omistaja itse työn tekee,juu juu mutta vaikeat korjaukset maksaa korjaamoillakin kun aikaa palaa ja mittari raksuttaa rahaa.
jospa ottaa vaihde lootan irti takavetosesta ja nykyajan etuvetosesta on uusissa tuplatyö siihen mitä ennen oli ja asiakas maksaa tyytyväisenä kun sai uuden kytkinpaketin,niin vai saiko...
jospa ottaa vaihde lootan irti takavetosesta ja nykyajan etuvetosesta on uusissa tuplatyö siihen mitä ennen oli ja asiakas maksaa tyytyväisenä kun sai uuden kytkinpaketin,niin vai saiko...
Re: varoitus tästä fordin automallista!
Ja kytkinpaketin hinta kolminkertaistui kun pitää vaihtaa vielä se kaksoismassavauhtipyöräkin samalla. Ja työmäärän lisääntymiseen yks ääripää on esim. uudehko land rover/range rover v6 diesel, pitää irrottaa ensin kori pois rungon päältä että saa moottori-laatikkopaketin autosta irti. Ja sitten kaikki on alumiinia, tai komposiittimuovia. Pahimmas tapaukses (VW) dieselin sylinteriputkikin on vaan alumiinin pintaan ruiskutettu pierunkuoren paksuinen valurautainen pinnoite. Se kun alkaa pärkyämään, niin ei muuta ku uutta moottoria tilaukseen. Vivaro-Traffic-Primastar taas lorottaa kaikki sadevetet yms. moottorin päälle, ja se kun on tarpeeksi muhinu niin suuttimet on yhtä puuta kannen kans, eikä lähde kuin paloina irti á500€. Mersu on taas keksiny laittaa Sprintterin kokoiseen autoon vähä reilu 2 litraisen moottorin jossa tarvittava teho tehdään pelkästään turbolla=lohko kieros ja akseli+runkopulttia ja pukkia poikki. Japanilaiset on taas keksineet toteuttaa suuttimien paikat niin että kun pohjaprikka alkaa vuotaa, niin kaikki vuotanu karsta jää moottorin sisälle ja tukkii lopulta öljysihdin=luiskat päällekkäin ja pelikaani turbiinissa. Toyotan parilitraasista d4d moottorien kannentiivisteistä ja lohkon pinnan hiertymisestä puhumattakaan. Tämä oli avautuminen pakettiautoista.
Kyllä vanhat vaan onki hyviä, kun saa parin pietsosuuttimen tai hiukkasloukun tai turbon tai egr-venttiili-lauhdutin-hässäkän hinnalla korjattua melkein puolimoottoria, tai vaikka huutavan perän.
Kyllä vanhat vaan onki hyviä, kun saa parin pietsosuuttimen tai hiukkasloukun tai turbon tai egr-venttiili-lauhdutin-hässäkän hinnalla korjattua melkein puolimoottoria, tai vaikka huutavan perän.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: varoitus tästä fordin automallista!
No tuttavalla menny Sprintteriin 1600e jo ja kun suuttimet saavat vihdoin ja viimein jotenkin pois niin uudet paikalleen ja homam maksaa 3000e!
Kallista on autoilu eipä ole itellä tommosia rahoja heitellä,kuulostaa jo se 1000e remppakin järjettömältä jos joutuisi teettämään johonkin.
Kallista on autoilu eipä ole itellä tommosia rahoja heitellä,kuulostaa jo se 1000e remppakin järjettömältä jos joutuisi teettämään johonkin.
Re: varoitus tästä fordin automallista!
myyn kohta eurolla tuon paskan pois