Minulla on FORD MONDEO MK3 HATCHBACK (B5Y) 1.8 16V. Ajettu 310 tkm
Näin lämpimillä ilmoilla, siis talvipakkasella toimii ok, moottorin kierrokset vaelta - hulluttelee,
Autokäynnistyy normaalista, paikallaan ollessa kierrokset toimivat kaasupolkimen mukaan.
MUTTA, kun lähden liikkeelle lähtö menee hyvin, mutta vaihtaessa kierrokset nousevat jopa 3000 kierr koskematta kaasupolkimeen.
Kierrokset laskevat nopeuden ja vaihteen mukaan. Taas vaihtaessa, siis vapaalla ollessa kierrokset nousevat.
Esim. risteykseen tullessa lasken vapaalle, kierrokset nousevat kunnes auto pysähtyy niin kierrokset laskevat normaalityhjäkäynti lukemiin.
Siis vika esiintyy silloin kun auto liikkuu - paikallaan ihan ok.
Kaasuläppäkotelo puhdistettu, tyhjäkäynti solenoidi (jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottori) vaihdettu, imusarjan alla olevan ässä- kirjainta muistuttava putki vaihdettu. Esitetty vaihdettavaksi kaasuläppäkotelo, ei vaihdettu hinta puolet auton arvosta, esitetty vaihdettavaksi kaasuläppätunnistin ?? kaasuläppäkotelon sivussa olevan, ei vaihdettu koska ei tällä leveysasteella saatavilla.
Osaisiko joku kertoa tai neuvoa mikä olisi vikana, muuten rahaa menee enemmän kuin sitä on
Moottorin kierrosongelma
Re: Moottorin kierrosongelma
Moon osia kans vaihtanut, ku olis vaan keksinyt kattella vähä halvemmista paikoista ensin.. kivijalka o kallis paikka. Ihan samoin ässäputki ja se venttiili vaihdettu sekä kuormaventtiili. Ja vika on ja pysyy, jumittaa.
Mutta ihan saatavilla on kaasuläppätunnistin, noin kolmekymppiä. Toive harras, että se vihdoin korjais nää mun kiekkaongelmat.
Mutta ihan saatavilla on kaasuläppätunnistin, noin kolmekymppiä. Toive harras, että se vihdoin korjais nää mun kiekkaongelmat.
----------------------------------------------------------------
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, vain taivaspaikan vuoksi.
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, vain taivaspaikan vuoksi.

-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 06 Heinä 2018 13:32
Re: Moottorin kierrosongelma
Ajoin viikossa reilun 2500 km ja suurimman ajan kaasu toimi moitteettomasti, oikeastaan sen jälkeen kun ostin motonetista jonku pikkuosan joka on kaasuläppäkotelin sivussa, makso 50 €.
En ole sitä vielä vaihtanut, mutta kaasu alkoi takertelemaan kun tulin kotiseuvulle jossa ajelen lyhyitä pätkiä - ehkäpä osa olis syytä vaihtaa niin tulisipahan sen osan viallisuus totettua, tai ei
En ole sitä vielä vaihtanut, mutta kaasu alkoi takertelemaan kun tulin kotiseuvulle jossa ajelen lyhyitä pätkiä - ehkäpä osa olis syytä vaihtaa niin tulisipahan sen osan viallisuus totettua, tai ei